Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam jestem szczęśliwym jak dotąd posiadaczem bmw 1 2010 rok 116d 115 km...

 

Może ogrzewam stare kotlety ale dziś przy temp -12 moje bmw odmówiło posłuszeństwa, mianowicie wsiadam wkładam kluczyk prubuje zapalic a tu nic tylko styki, klikanie nie wiem jak to nazwać rozrusznik nawet nie drgnie :( na wyświetlaczu pojawia się dioda usterki silnika a potem ikona swiec zarowych i tak za każdym razem....

 

Wyciągnąłem akumulator lądował się specjalnym prostownikiem naladowalem i nic podpinalem również kabelkiem z innego dalej nic....

 

Czy ktoś może jakoś pomoc czy w grę wchodzi juz tylko serwis ????

 

dzień wcześniej stał 2 tygodnie i przy -7 palił od kopa

Z góry serdecznie dziękuję za pomoc ew sugestie

Opublikowano

Oj tam po co serwis. Pan Kaziu naprawi w 5 minut.

A tak na poważnie. Jeżeli ładowałes aku i próbowałeś odpalić na kable to może chodzić o błędy związane z podgrzewaniem swiec.

Podepnij pod kompa sprawdź czy nie złapał błędów.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Błędów sterownika świec nie trzeba usuwać z tego co wiem i na pewno nie mają nic wspólnego z tym że rozrusznik nie kręci. Rozursznik powinien kręcić , a z uszkodzonym strrownikiem świec po prostu długo. Jak aku jesteś pewien to może rozrusznik ci się skończył, chociaż najczęściej daje on jakieś objawy.
Opublikowano
W poprzednim samochodzie - Renault Megane I 96r. miałem tak, że przestał łączyć kabel od rozrusznika i wtedy nie kręcił wcale. Stało się to nagle, bez objawów, również podczas mrozów. Może pomoże ;)
Opublikowano

Moi drodzy ato stało do dziś do godziny 14 przyjechał ze mną pan mechanik z komputerem oczywiście objawy nie znikly, sprawdził wszystko kompletny brak jakiegokolwiek błędu... :( co ciekawe po mniej więcej 10 próbie auto przy -17,5 zapaliło od strzała... przejechałem do znajomego myśląc że wszystko gra zostawiłem auto na 4h poczym wracam i ten sam problem.... po mniej więcej 20 krotnych próbach w temp -23,5 znów zapalił jak gdyby nigdy nic :( dam znać co będzie rano pozdrawiam

 

 

Jeśli ktoś, coś, może zagląda tu jakiś profesjonalista serdecznie proszę o pomoc...

Opublikowano (edytowane)

Sterownik świec do wymiany.

447PLN

 

http://sklep.auto-voll.pl/sterownik-swiec-zarowych-bmw-e60n-e81-e83-e87n-e84-e90-e91-e92-e93-318d-320d-316d-116d-118d-120d-123d-520d-x1-x3-12218591723.html

 

Pamietaj by kupic ten poprawiony produkowany od 2015r. z koncowka cyfr 8591723 a nie ten z koncowka 8000 z wadliwej serii.

Oba sa ciagle w sprzedazy.

 

 

http://www.realoem.com/bmw/enUS/part?id=UH51-EUR-04-2010-E87N-BMW-116d&mg=12&sg=15&diagId=12_1416&q=12218591723

Edytowane przez KumatyWujek
MADE IN PRL
Opublikowano

No to czas próby tem -24,5 stopnia wsiadam do auta, ten sam problem, po 20 próbach auto odpala jak by było lato :)

 

 

Dziś już nigdzie nic nie załatwię aczkolwiek wybiorę się do serwisu i profilaktycznie wymienię ten czujnik, o którym piszesz kumatywujek :) bo skoro aku kręci to myślę że jest w porządku a nic innego nie przychodzi mi do głowy :)

 

Pytałem tego mechanika co do tego czujnika, powiedział ze jest możliwość regeneracji za 300 zł z dożywotnią gwarancja. ...

Serwis i orginal czy regeneracja ? ??

 

Jeśli ktoś ma jeszcze jakieś sugestie czy pomysły, bardzo proszę o posty i z góry serdecznie dziękuję za pomoc :)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
A jakie błędy zczytał ten twój mechanik. To by coś powiedziało. To nie czujnik, tylko sterownik. 300 zł za regeneracje to kupa kasy. To już bym wolał nowy. Co prawda to strasznie awaryjne sterowniki i może być, że dożywotnia gwarancja zwróci ci się szybko. Ja swój polutowałem w domowym zaciszu i śmiga.
Opublikowano

Nie ma żadnych błędów, kompletnie nic :( patrze co jakiś czas i pali normalnie od kopa choć na dworze -16. Z tego co widzę dzieje się tak po dłuższych postojach np w nocy...

Rozrusznik pracuje idealnie na 30 prób juz po zapaleniu auta, ani razu nie odmówił posłuszeństwa....

 

Jutro zaryzykuję i kupie nowy czujnik bo juz zaczyna mnie drażnić :(

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jutro zaryzykuję i kupie nowy czujnik bo juz zaczyna mnie drażnić

Zanim go kupisz to sprawdz stary.To jest element elektroniczny i nikt Ci go nie przyjmie z powrotem a nie nalezy do tanich.

Z tego co widze to mechanik bedac na miejscu nie zrobil kompletnie nic poza odczytaniem braku bledow

Proponuje Ci zrobic tak:

Uruchom auto i podjedz do mechanika

Podepnij komputer i luknij na cisnienie paliwa pompy wtryskowej nastepnie zgas autko pospaceruj i po godzinie lub dwuch sprawdz czy cisnienie pozostalo takie jak przy gaszeniu silnika czy znacznie spadlo...Jesli cisnienie spadnie to masz uwalony zawor zwrotny paliwa- to podejrzewam i od tego bym zaczal...

P.S

Puki masz problem z odpalaniem uzyj troszke samostartu

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Zazwyczaj wywala błąd, ze cisnienie na listwie spadlo.

Tak.Zgadza sie.Uwalony zawor listwy zaowocuje bledem bo wspolpracuje z ecu.

Mnie chodzi o zaworek pompy cr a on juz nic nie melduje do ecu wiec nie bedzie bledu a tylko bedziemy to widziec na kompie

Opublikowano

Kotin tylko jak użyć samoatartu skoro rozrusznik stoi w miejscu ???

 

On jak złapie to pali jak by było +20 dziś nie mam żadnego problemu sprawdzę rano temp zaczyna rosnąć na dworze wiec sprawdzimy rano odwiedzę serwis bmw w Krakowie bo juz kompletnie nie wiem co robić :(

Opublikowano

Kotin ale jak mam podać samoatartu skoro rozrusznik nawet nie drgnie... opisałem to wyżej.... aku jest dobry sprawdzony pod obciążeniem, błędów brak... A jednak nie chce zapalic, jak złapie to problem znika poprostu :)

 

Sam juz nie wiem co robić... i chyba zostaje serwis po urlopie trzeba jechać na eksport nie ma czasu już na zgadywanki...

 

Poleci ktoś jakiś serwis w Krakowie

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
co ciekawe po mniej więcej 10 próbie auto przy -17,5 zapaliło od strzała...
Kotin tylko jak użyć samoatartu skoro rozrusznik stoi w miejscu ???

Tu sie troszke pogubilem...

Czyli mam rozumiec ze na 10 prob 9 razy rozrusznik nie drgnie a za 10 tym jest wszystko ok i pali jak zloto...

Tak to wyglada?

Opublikowano
Miałem dokładnie takie objawy jak ty i był to padnięty rozrusznik. Na 20 startów odpalał a raz na jakiś czas jak auto postało to nie chciało odpalić. Tzn. nie kręciło nie było błędów. Czasem wystarczyło pobujać autem lub stuknąć w rozrusznik.
Opublikowano (edytowane)

Jeżeli chodzi o rozrusznik to jest to jak najbardziej możliwe, że jak zatrzyma się w jednym miejscu to się kreci, a w innym nie.

Miałem taki przypadek ale w innym samochodzie. Uzwojenia wirnika były odlutowane od komutatora w dwóch miejscach. Jak szczotki stanęły na jednym z nich to się nie kręcił.

Puknięcie w rozrusznik może pomóc, ale raczej pomaga to przy krótkich szczotkach, bądź wtedy gdy rozrusznik blokuje się na tulejkach. Gdy jest zimno jest ściśnięty i nie może obrócić, gdy jest ciepły, materiał sie rozszerza i luzuje wirnik.

Jeżeli bendiks wyrzuca i rozrusznik się nie blokuje to ja bym to zrobił tak:

Potrzebne są dwie osoby.

Jedna osoba za kierownicą.

Druga do pchania auta.

Włożyć piąty bieg. Puścić sprzęgło.

Przekręcić stacyjkę na zapłon,tak jak przy odpalaniu.

Druga osoba musi pchnąć auto żeby rozrusznik mógł się ruszyć, gdyż jest zazębiony z kołem zamachowym.

Pchnięcie o metr powinno wystarczyć.

Jeżeli rozrusznik zacznie kręcić to będzie wiadomo, że zatrzymał się w newralgicznym miejscu.

Edytowane przez alb3rt
Opublikowano
co ciekawe po mniej więcej 10 próbie auto przy -17,5 zapaliło od strzała...
Kotin tylko jak użyć samoatartu skoro rozrusznik stoi w miejscu ???

Tu sie troszke pogubilem...

Czyli mam rozumiec ze na 10 prob 9 razy rozrusznik nie drgnie a za 10 tym jest wszystko ok i pali jak zloto...

Tak to wyglada?

 

 

Dokładnie ujoles to idealnie....

 

 

Jeszcze raz tłumacze

 

Po nocy wchodzę do samochodu wkładam KLUCZYK prubuje zapalic a tu nic klika słychać stuk jakby coś zwieralo i koniec, wyskakuje błąd silnika i wielki wykrzyknik na żółtym tle....

 

Jeśli to rozrusznik to jest możliwe by tylko po nocy i tylko w tak "ekstremalnych" temp ustawial się w takim położeniu ze rano ciężko zapalic ????

 

Jeśli rano się to powtórzy nagram film by to zobrazować wszystkim ponieważ i dla mnie jest to zaskoczenie....

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

To teraz wszystko rozumciam...

Masz uwalony automat rozrusznika.

W krakowie na ul.Mochnackiego masz naprawe rozrusznikow-nazwy nie pamietam

Jak bedziesz mial rano problem uruchomic to zapal na popych.

Opublikowano

witam :)

 

dziś rano tepm -11,5 auto zapaliło normalnie :)

bylem na serwisie sprawdzili żadnych błędów nie ma, posprawdzali i zostawić do sprawdzenia sami nie wiedza ile :)

racji tego ze wyjeżdżam zaryzykuje i przy najbliższej okazji w pierwszej kolejnosci leci rozrusznik do sprawdzenia..

dziekuje serdecznie za komentarze

 

postaram sie odpisac jak tylko rozwiaze temat :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.