Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich forumowiczów ponieważ jest to mój pierwszy post na tym forum.

Od niedawna jestem posiadaczem auta jak w opisie.

Pytanie jak w temacie ponieważ ostatnio ostro ruszyłem na parkingu i zapiszczały mi opony. czy czy sprawnym i włączonym ASC można zamielić kołami? ASC jest włączony gdy pomarańczowa kontrolka się nie świeci czy tak? A wyłączone kiedy po naciśnięciu przycisku się zaświeci? Ważne jest to dla mnie szczególnie przed zimą aby mieć pewność że ten system działa.

Opublikowano
Jest w porzadku. u mnie tez lekko zamieli oponami, wtedy wkracza asc i okielznuje piorunujaca moc 105 koni :)
Opublikowano
Znajomy ma E46 turing 2.0 diesel 136 koni i mówi że nie powinno tak być bo on jak ostro rusza to ta kontrolka zaczyna się zapalać i system nie pozwala mu zamielić kołami
Opublikowano

jeżeli kolokwialnie jedziesz i dajesz jej w pizde i zapala Ci się pomarańczona kontrolka ASC na środku zegarów,to oznacza,że koła straciły CHWILOWO przyczepność,bo ona z reguły zapala się chwilowo.

Natomiast jeśli przetrzymasz przycisk ASC przez pare sekund i zapali Ci się na stałe pomarańczowa(moim zdaniem ona jest żółta) kontrolka,to znaczy,że możesz dawać po garach i będziesz miał większy efekt,frajdę,bo nie chroni Cię kontrola ASC.

 

reasumując : mając zapaloną kontrolkę ASC możesz bardziej poszaleć,ale co za tym idzie - spada bezpieczeństwo i jesteś skazany na swoje umiejętności :)

Opublikowano
No tak jeśli jest zapalona na stałem po przyciśnięciu przycisku tzn że system jest wyłączony i wtedy tak jak piszesz system nie chroni, nie działa i z tym się zgadzam. Ale jak pisałem miałem włączony bo kontrolka się nie świeciła a gumy przypaliłem a chyba raczej nie powinno się dąć "zerwać" kół? Czy na kompie można sprawdzić czy system działa poprawnie?
Opublikowano
kazde auto jakie prowadzilem z systemami asc esp i inne skroty pozwalalo na lekkie zerwanie przyczepnosci kol aby ten system mogl wykryc 'anomalie' i zadzialac. gdy zerwiemy przyczepnosc kontrolka od asc miga.
Opublikowano
Miało jak najbardziej prawo zamielić kołami... Zanim system zatrybił, że jest poślizg, to Ty już mieliłeś... To nie jest jakiś super inteligentna kontrola trakcji.. Bo to jedna z pierwszych. Popatrz na rocznik Twojego auta.. Nie ma prawa zamielić kołami, bo jest ASC / DSC ? Niby dlaczego? Ten system wkracza do akcji po chwili od poślizgu / utraty przyczepności.. Ale - sam jestem ciekaw, czy można sprawdzić stan ASC/ DSC na kompie... choć wątpię.. I pamiętaj.. ten system to tylko mały dodatek... Nie pokładaj w nim Bóg wie jakich nadziei zimą. Śnieg to śnieg.. a tym bardziej lód.
Ar­mia ba­ranów, której prze­wodzi lew, jest sil­niej­sza od ar­mii lwów pro­wadzo­nej przez ba­rana.
Opublikowano
Czuć się czuje, to nie ulega wątpliwości... Pytanie czy idzie na komputerze sprawdzić stan ASC / DSC ?
Ar­mia ba­ranów, której prze­wodzi lew, jest sil­niej­sza od ar­mii lwów pro­wadzo­nej przez ba­rana.
Opublikowano
A po co chcesz sprawdzać stan działania tego systemu? To jest taki system, który jak działa to działa sprawnie, a jak nie działa to kontrolka Ci się stale świeci i po prostu nie działa. Nie może Ci działać np. w 60%, tak jak np. z ABS, albo Ci działa dobrze, albo wcale, bo, np. jakiś czujnik zdechł, zresztą ABS i ASC w Twoim aucie ma ten sam czujnik. Dla rozwiania wątpliwości założyciela tematu, podczas żwawszego ruszania koła muszą jak to ktoś napisał "zamilelić", aby system mógł zadzaiałać, tak samo jak w ABS koła muszą się na ułamek sekundy przyblokować(zwolnić), aby system zadziałał. Podzrawiam.
Opublikowano
Tak panowie macie rację i dziękuję za wszystkie opinie godzinę temu miałem okazję ruszać na mokrej trawie i kontrolka zaczęła się zapalać-było czuć działanie systemu, czyli jest wszystko ok. Tak już jest z rzeczami które dopiero poznajemy (mam na myśli siebie i auto którego właścicielem jestem od nie dawna) jeszcze raz dziękuję za wasze opinie.
  • 4 lata później...
Opublikowano

Witam, już na początku postu chciałem zaznaczyć, że jestem totalnym świeżakiem na forum, a swoje BMW posiadam od niecałego roku. Jak wszyscy pewnie wiecie zaczęła się zima i jak większość chciałem się trochę pobawić swoim BMW E46 i polatać po śniegu. Mam jednak mały problem, mianowicie z kontrolą trakcji ASC. Nie jestem do końca pewien czy poprawnie ją wyłączam. Zaznaczę jeszcze, że BMW mam z 1999r.

 

Problem w tym, że gdy raz naciskam na guzik ASC (wyłącza je tylko częściowo) zapala się kontrolka i wszystko, po ponownym wciśnięciu ponownie załączam ASC. Gdy przytrzymam dłużej guzik ASC, ok 5 sek. pojawia się ta sama kontrolka, ale już po ponownym jej wciśnięciu nie mogę jej wyłączyć dopóki nie zgaszę samochodu. Czy tak to powinno działać? Zaznaczę jeszcze, że jak dłużej przytrzymam guzik, aby całkowicie wyłączyć ASC to nie zapala mi się żadna żółta kontrolka od hamulca ręcznego, jak to u niektórych bywa. Jedyna różnica to właśnie to, że nie mogę jej już ponownym naciśnięciem guzika wyłączyć, tylko muszę zgasić samochód.

 

Robiłem test zegarów i podczas cofania się wskazówek kontrolka od ręcznego nie świeci się na żółto, cały czas na czerwono. Kiedy latam na ręcznym to cały czas mam komunikat w postaci "pikania" i kontrolka świeci się na czerwono, nawet jak wyłączyłem ASC tak jak powyżej napisałem. Czy wszystko jest ok?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Asc to tylko kontrola trakcji, jakbyś miał dsc to byłby jeszcze system stabilizacji toru jazdy (jak esp). U siebie nie masz już co wyłączać dalej.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.