Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam

Zadam pytanie tutaj , może ktoś pomoże...

Mam błąd w przepływomierza tj

3F00 luftmasen....

P 3263.

Błąd wskakuje po drugim lub trzecim odpaleniu od skasowania i bez przegazownia. Na wyświetlaczu Podwyższona emisja spalin.

Różnice w inpie sięgają do 100mg/Hub., czasem do 200 od zalecanej wartości w +/-. Sprawdzallem na innym przepływomierzu było to samo tylko wtedy był uszkodzony czujnik ciśnienia spalin.

Teraz jest wymieniony( wyskakiwał komunikat o przypchanym dpf a potem zdechł), termostaty również bo nie dogrzewal. Pękła też podczas wymiany termostatu chłodnica spalin ale jest na razie zaklejona i jest ok.

Taki dziwny zbieg okoliczności...

Czy jeżdżąc z niedogrzanym silnikiem mogłem zapchać dpf, który teraz powoduje błąd przepływomierza?

Czy w inpie jest możliwość sprawdzenia ciśnienia spalin?

 

Edit: kasuje błąd, odpalam auto jest ok, gaszę włączam zapłon błąd już jest. Może być tak że egr jest otwarty i tak się dzieje?

 

http://www.fotosik.pl/zdjecie/0b6e13210bea1b02" target="_blank">https://images84.fotosik.pl/292/0b6e13210bea1b02med.jpg" border="0" alt="" />

Edytowane przez tomgli
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Tzn? Między przeplywomierzem poprzez IC do przepustnicy?

Auto jeździ, przyspiesza raczej normalnie. I ten komunikat o podwyższonej emisji spalin....

 

 

A ja dalej na niczym...

Wymieniony elektrozawór podciśnienia od egr, wyczyszczony czujnik ciśnienia doładowania, jest jakby lepiej (błąd się pojawia rzadko i check się nie zapala) ale poszedłem za ciosem i chciałem zamienić przetworniki ciśnienia geometria łopatek<>sterowanie biturbo ale niestety ulamalem króciec i stoję do wtorku.

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano (edytowane)

Więc c.d.

Elektrozawory po zakładane, błąd wyskakiwał nadal( zbyt duża masa powietrza), ręce opadają ....

Zdjalem przepływomierz z filtra i błąd nie wsakiwal :shock: , z obserwacji pozostałych parametrów moją uwagę przyciągnęła temp powietrza zasysanego. Bez filtra po odpaleniu rosła do poziomu około 35st , i spadała do 17 wtedy pobór powietrza z 600 spadał do 400 oczekiwanych i OK- w tym momencie słychać było jakby jakaś klapa przełączała się w biturbo

Po włożeniu przepływomierza w obudowę filtra po odpaleniu parametry przeplywka jak wyżej i za 2sek błąd i wskazanie z 400 ciach na 500.

Temperatura zasysanego powietrza z obudową wtedy również rosła ale spadała wolniej i komp już zdążył wychwycić błąd, więc wymieniłem czujnik w dolocie za IC ale nic to nie dało, dopiero odłączenie go całkowicie przestało wywalac check.

Dziś po podpięciu innego komp. diagnostycznego przy -5 na zewnątrz temp w przeplywce nie spadła w trakcie jazdy poniżej +5st , dopiero przed zatrzymaniem pokazała 0 a potem w trakcie rozpedzania znowu zaczęła rosnąć i zupełnie nie pokrywała się z tym czujnikiem za IC. Na postoju w trakcie przgazownia rosła wraz ze zwiększaniem obr nawet do 17st mimo że dolot był wypięty z obudowy fitra

 

Wygląda jednak na to że jest coś nie tak z czujnikiem temperatury w przepływomierzu i przekłamania w masie powietrza.

Edytowane przez tomgli
  • 2 lata później...
Opublikowano

Witam

Czy udało się zdiagnozować i rozwiązać problem? Mam ten sam błąd i objawy i szukam przyczyny. Wszystko szczelne, przepływomierz sprawny, wszystkie zawory podciśnieniowe sprawne, egr czysty i sprawny a auto nie ma mocy. Żeby moc jeździć normalnie odpiąłem wtyczkę od przepływomierza.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ale jak sprawny, badałeś oscyloskopem przebieg prądu, a tylko tak można zdiagnozować zepsuty przepływomierz, to ze żyje to nie znaczy że sprawny, wymień lub zamień na sprawny o tych samych numerach przepływomierz , skasuj adaptacje dopiero jazda, objaw braku mocy to zawsze zbyt mały pomiar masy powietrza, jak po odpięciu lepiej pracuje.
Opublikowano

U mnie był walnięty czujnik temp w przepływce- różnice sięgały nawet 30 stopni między temp na zewnątrz a w przepływce( a przecież puszka filtra nie ogrzewa tak powietrza) co w efekcie końcowym dawało zbyt dużą róznicę miedzy temp w przepływce i temp w intercooler.

U Ciebie to wygląda bardziej ewidentnie na walniety przepływomierz skoro po odłączeniu jest lepjej.

Proponuję jeszcze przejechać się z INPA i zobaczyć jak wykresy się zachowują.


P.S. około 600zł w Carsie nowy

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.