Skocz do zawartości

silnik N47T


Gość zbych_77

Rekomendowane odpowiedzi

Dołączam się do wątku też:


Kupiłem 24 grudnia F31 318d 2013 przy 117 tys km.

Po tygodniu spokojnej zajdy przeskoczył rozrząd.

100% przebieg nie jest kręcony, bo auto było w leasingu (jam 3 właścicielem)


Wynik? BMW Premium Selection wymienia silnik na kompletni nowy.


Co myślę? Kolejne auto nie będzie BMW.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 86
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Też zauważyłem że w 18d jest więcej zerwanych rozrządów. Może jest ich proporcjonalnie więcej niż innych 16d, 20d, 25d.

Części rozrządu są w N są identyczne, nawet w 3.0d

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dlaczego nie będzie już BMW?

Bo dostaniesz nowy silnik w ramach PS?

Bo chciałem to autko kupić na 5 lat, potem kupić kolejne. :mrgreen:

A robię rocznie 2-3 tys km, no to znaczy że za 15 lat wciąż będzie jeździło...


A za 15 lat hybryda lub elektryczne.

No i jak widać - BMW nie bardzo chętnie tworzy hybrydowe...


Co do spostrzeżenia 318d - mówili mi że 320xd jest najpopularniejszy model w Polsce.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Generalnie co do łańcuchów nie ma podobno reguły. Sam jeżdżę 318d i wymieniłem łańcuchy 3 miesiące temu. Generalnie było słychać bardzo ciche szuranie przy rozgrzanym silniku i 2 tys. obrotów. Wydaje mi się że opinia że bez szurania strzelają jest trochę naciągana. Myślę że po prostu kabina jest na tyle wygłuszona że użytkownik nie jest świadomy szurania. W moim przypadku łańcuch był rozciągnięty 3mm. Wymieniłem wszystkie koła łańcuchy ślizgi itd. i szurania nie ma. Co ciekawe przed wymianą czasem miałem wrażenie że szuranie ustało. Co do strzelania łańcuchów to w serwisie gdzie naprawiałem powiedzieli że najwięcej mają 320d/520d + czasem również urwane klapki wirowe (czego nie ma w 318d). Pozatym nie mogę narzekać na silnik bo jeżdżąc już 3 lata to jedyna rzecz którą musiałem zrobić. Nic więcej się nie psuje.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czasem również urwane klapki wirowe (czego nie ma w 318d). Pozatym nie mogę narzekać na silnik bo jeżdżąc już 3 lata to jedyna rzecz którą musiałem zrobić. Nic więcej się nie psuje.

318d w f30 może mieć klapki w kolektorze, dla mojego vin realoem pokazuje dwa kolektory: z klapkami i bez

***** ***
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jaki rozrząd ??? się nie wymienia, dożywotnio jest. w Niemczech nikt w serwisach nie wymienia, nawet jak mają 400 kkm. dopiero jak w Polsce jest samochód potem i nikt na czas nie wymienia oleju na taki dobrej jakości to potem są niespodzianki. nawet sam na szkoleniach wyjazdowych do Niemiec pytałem osoby odpowiedzialne za tą działkę i mówiły że przy zaleceniach serwisowych można jeździć bez wymian. jedyna opcja żeby wymieniać to słyszalny i charakterystyczny szum rozrządu jak silnik pracuje, inaczej nikt się nie dotyka do tego u nas. (przybliżony cytat doradcy w autoryzowanym serwisie BMW).


generalnie gadał z sensem, więc komu tu wierzyć?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jaki rozrząd ??? się nie wymienia, dożywotnio jest. w Niemczech nikt w serwisach nie wymienia, nawet jak mają 400 kkm...

Poczytaj np tu:

https://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=163&t=352561

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Cześć.

Taka sytuacja...

mam bmw x1 sdrive 18d produkcja 2013 (n47t) u mnie od 02.2015, przebieg 119 tys. km. 5 lat obsługi w ASO do 2018, ostatnia obsługa 6 tys. km temu.

Osobiście nie słyszałem niczego niepokojącego w pracy silnika, mechanicy na serwisach również (wiedząc o awariach rozrządu, na każdym zwracałem im na to uwagę).

Styl jazdy bardzo spokojny.

Dwa dni temu ruszając spod świateł auto pada, diagnoza zerwany łańcuch.

I teraz pytania: jak bardzo skracać okres pomiędzy obsługami (btw komp pokazuje 12 tys. km do kolejnej wymiany oleju), jak ostrożnie jeździć i jak "nasłuchiwać" żeby uninąć zerwania bezobsługowego łańcucha rozrządu w aucie marki premium???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć.

Taka sytuacja...

mam bmw x1 sdrive 18d produkcja 2013 (n47t) u mnie od 02.2015, przebieg 119 tys. km. 5 lat obsługi w ASO do 2018, ostatnia obsługa 6 tys. km temu.

Osobiście nie słyszałem niczego niepokojącego w pracy silnika, mechanicy na serwisach również (wiedząc o awariach rozrządu, na każdym zwracałem im na to uwagę).

Styl jazdy bardzo spokojny.

Dwa dni temu ruszając spod świateł auto pada, diagnoza zerwany łańcuch.

I teraz pytania: jak bardzo skracać okres pomiędzy obsługami (btw komp pokazuje 12 tys. km do kolejnej wymiany oleju), jak ostrożnie jeździć i jak "nasłuchiwać" żeby uninąć zerwania bezobsługowego łańcucha rozrządu w aucie marki premium???

Jesteś pewny tego przebiegu? Start/stop aktywny ? Jaka relacja przebiegu miasto/trasa ?

***** ***
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jesteś pewny tego przebiegu? Start/stop aktywny ? Jaka relacja przebiegu miasto/trasa ?

 

Przebieg pewny, pierwszy właściciel zrobił 55 tys km w 1,5 roku, ja 65 tys km od lutego 2016. Użytkowanie 60% miasto 40% trasy. Start stop w mieście zazwyczaj wyłączane.

Auto aktualnie w warsztacie (nie ASO), głowica w regeneracji, blok, tłoki w porządku. Z dodatkowych niespodzianej turbina puszcza olej. Za kilka dni będę znał koszt i szczegóły dotyczące naprawy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Witam.


Kilka dni temu kupiłem BMW F30 320xd 2013 184 koni przebieg 170 tys.

Samochód bardzo fajny, wcześniej jeździłem BMW f30 2012 163koni ale bez xdrive (wspominam o tym bo to może być przyczyną).

Jestem oczywiście umówiony na serwis na piątek ale męczy mnie jedna rzecz. Gdy silnik jest zimny wszystko jest ok ale na rozgrzanym silniku gdy jadę powiedzmy około 2 tys obrotów i puszczam gaz słyszę taki pogwizd (albo metaliczny dzwiek jakby klocki obcieraly leciutko) zdarza się to na wszystkich biegach i chyba tylko jak silnik jest rozgrzany. Może to działa tak turbina w wersji 184 koni ? Albo napęd xdrive przenosi napęd ? Czy najgorsza opcja i może to być łańcuch ? Łańcuch niby słychać najlepiej na zimnym ? Jak ktoś chciałby posłuchać to mogę nagrać filmik... ?

Przeszukałem forum/google ale nic sensownego nie znalazłem...

Pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Napiszę w tym temacie.

Otóz, posiadam F31 z silnikiem jak w temacie od roku.

Przejechałem 30 000 km.

Ani razu nie dało się odczuć, że wypalanie DPFa jest w trakcie.


Jak to jest? To wypalanie jest na tyle niezauważalne w tym motorze?

Czy coś u mnie jest nie halo? Czy może sam powinienem je aktywować w jakiś sposób.

BMW F31 320d ED (N47T) - Mobil 1 ESP 5W-30 + AR9200

BMW F20 118d (B47) - MOTUL 8100 X-CLEAN+ 5W-30

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozumiem. :wink: Dzięki Andrzej62.

Jest ustalony stały interwał na wypalanie?

Czy komputer przelicza interwał według jakiegoś algorytmu?

BMW F31 320d ED (N47T) - Mobil 1 ESP 5W-30 + AR9200

BMW F20 118d (B47) - MOTUL 8100 X-CLEAN+ 5W-30

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozumiem. :wink: Dzięki Andrzej62.

Jest ustalony stały interwał na wypalanie?

Czy komputer przelicza interwał według jakiegoś algorytmu?

Od tego jest czujnik ciśnienia. Jak jeździsz po mieście to wypla się co jakieś 300 km, jak robisz trasy to dochodzi nawet do 570. Carly pokazuje ile razy dpf sie wypalił, więc możesz zrobić sobie średnią

***** ***
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Witam, zauważyłem takie zapocenie przy turbinie .Nie ma póki co żadnych objawów wskazujących na złą jej pracę.


Na forum E90 czytałem, że czesto przyczyną jest przewód karbowany od separatora oleju chyba ASO występuje pod nr 13 71 7 803 842 lub odma.


Co o tym myślicie, bo jestem poza Polską , a może będę mógł coś sam podziałać.


[![img-20191010-WA0000.jpg](https://i.nfhost.me/images/2019/10/10/IMG-20191010-WA0000.jpg)]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

E91 2011 rok - N47T - 270 tys bez wymiany rozrządu, łańcuch sprawdzany - cichy i naciągnięty


ogólnie zazwyczaj nowi użytkownicy którzy nie znają dzwieku silnika BMW w dieslu a dosyć jest charakterystyczny - mają obawy że to rozrząd dzwoni bo naczytali się opini na necie i naogladali filmów jak to wszystkie rozrządy sie psują i trzeba natychmiast je wymieniać, a zazwyczaj jakieś rolki lub koło pasowe wcześniej straszy, także ludzie wyluzujcie z tą nagonką na rozrząd bo za chwile co 50k będziecie zmieniali, był problem ale od bodajze poczatku 2011 został on wyeliminowany, natomiast wadliwy łańcuch znajdzie się i w 2019 roku, nie ma reguły

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam

Mój f11 ma najechane 218tys i jest z 03.2014r - żadnych oznak zużycia ani niepokojącego dźwięku. Mam jeszcze e39 - 3.0d z 2000r po lifcie i najechane 300tys - mam go od 2012r - żadnych niepokojących oznak zużycia...rozrząd niewymieniany w żadnym z w/w samochodów...ciężko Mi się odnieść do awaryjności silnika N47T bo takowej nie miałem :) pozdrawiam...z miłości do BMW :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
Witam.


Kilka dni temu kupiłem BMW F30 320xd 2013 184 koni przebieg 170 tys.

Samochód bardzo fajny, wcześniej jeździłem BMW f30 2012 163koni ale bez xdrive (wspominam o tym bo to może być przyczyną).

Jestem oczywiście umówiony na serwis na piątek ale męczy mnie jedna rzecz. Gdy silnik jest zimny wszystko jest ok ale na rozgrzanym silniku gdy jadę powiedzmy około 2 tys obrotów i puszczam gaz słyszę taki pogwizd (albo metaliczny dzwiek jakby klocki obcieraly leciutko) zdarza się to na wszystkich biegach i chyba tylko jak silnik jest rozgrzany. Może to działa tak turbina w wersji 184 koni ? Albo napęd xdrive przenosi napęd ? Czy najgorsza opcja i może to być łańcuch ? Łańcuch niby słychać najlepiej na zimnym ? Jak ktoś chciałby posłuchać to mogę nagrać filmik... ?

Przeszukałem forum/google ale nic sensownego nie znalazłem...

Pozdrawiam!

 

Cześć, co było przyczyną problemu? Też mam 320d 193kkm z 2012r. i przy 2000-2500 słyszę ciche pogwizdywanie (stawiam na turbo). Jeżdżę z tym już grubo ponad rok :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.


Kilka dni temu kupiłem BMW F30 320xd 2013 184 koni przebieg 170 tys.

Samochód bardzo fajny, wcześniej jeździłem BMW f30 2012 163koni ale bez xdrive (wspominam o tym bo to może być przyczyną).

Jestem oczywiście umówiony na serwis na piątek ale męczy mnie jedna rzecz. Gdy silnik jest zimny wszystko jest ok ale na rozgrzanym silniku gdy jadę powiedzmy około 2 tys obrotów i puszczam gaz słyszę taki pogwizd (albo metaliczny dzwiek jakby klocki obcieraly leciutko) zdarza się to na wszystkich biegach i chyba tylko jak silnik jest rozgrzany. Może to działa tak turbina w wersji 184 koni ? Albo napęd xdrive przenosi napęd ? Czy najgorsza opcja i może to być łańcuch ? Łańcuch niby słychać najlepiej na zimnym ? Jak ktoś chciałby posłuchać to mogę nagrać filmik... ?

Przeszukałem forum/google ale nic sensownego nie znalazłem...

Pozdrawiam!

 

Cześć, co było przyczyną problemu? Też mam 320d 193kkm z 2012r. i przy 2000-2500 słyszę ciche pogwizdywanie (stawiam na turbo). Jeżdżę z tym już grubo ponad rok :)

 

Witam.


Widać że mechanik ze mnie żaden... Problemem był przedni lewy dyferencjał... i nie chodziło o obroty a prędkość...

Na początku pojawiło się to przy prędkości około 180 później już zaczęło tak dziwnie trzeć (gwizdać) przy 140 a później już przy 110 i w tym momencie pojechałem do serwisu gdzie powiedzieli że to dyferencjał przedni lewy (łożysko). Łożysko wymieniłem w Pruszczu gdańskim (na stożkowe) i problem minął... Teraz jak jest zimny z kolejki to dosłownie gwiżdże jak tylko ruszam ale tylko na zimnym i to od początku obrotów więc wątpię aby było turbo myślałem że filtr powietrze ale wymieniłem teraz na nówkę manna i dalej to samo... Może gdzieś powietrze łapie ? Czy też tak macie ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.