Skocz do zawartości

silnik N47T


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Czołgiem.

Mam F31 320xd z 2013 roku z silnikiem N47T.

Najechane 75 tys km. Dotychczas tylko serwis ASO wliczony w cenę. Żadnych niespodzianek.

Czy zbliżając się do 100 tys km powinienem pomyśleć o jakiś specjalnych serwisach - rozrząd, skrzynia itp czy zostać tylko przy opcji serwisów standardowych w ASO?

  • Odpowiedzi 86
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Zalezy co ile wymieniasz olej, jeżeli co 30 tysi to po ok 120tys mozesz pochylic sie nad kompletnym rozrzadem czyli lancuchy, slizgi, napinacze i wszystkie kola. Nie daj sie namowic na lancuchy i napinacze !!!
Krzysztof
Opublikowano

wymieniam jak komputer krzyczy ale użytkuje ten samochód jak emeryt - ponad 60% trasa - nie przekraczam 140km/h - tylko kilka razy jechałem na trybie sport

 

o skrzyni słyszałem - mam w planach przy 80 tys km

 

dzięki za uwagi

Opublikowano
Myslę, że z ta wymianą rozrządu bez potrzeby to przesada. W e60 nie wymieniałam oleju w automatycznej skrzyni biegów a zrobiłem 260 000 km.
Liczy się tylko bmw!!:)
Opublikowano
komputer krzyczy wymianę oleju max co 15 tys km - w zależności jak jeżdżone i pełny przegląd (też z wymianą oleju) co ok 40 tys km - więc chyba ok
Opublikowano
komputer krzyczy wymianę oleju max co 15 tys km - w zależności jak jeżdżone i pełny przegląd (też z wymianą oleju) co ok 40 tys km - więc chyba ok

 

To albo masz niesamowicie trudne warunki jazdy, albo ktoś przestawiał w komputerze interwał (o ile się da). Ja jeżdzę 70% miasto / 30% autostrady, w miarę dynamicznie i pokazuje co ok 26 tyś km, ale zmieniam najpóźniej co 15 tyś km.

Opublikowano
Skoro takie długie przebiegi do wymiany oleju szkodzą silnikowi, to czemu producent je zaleca? Bezsens jakiś.
Liczy się tylko bmw!!:)
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Bo w okresie gwarancji silnikowi nic się nie stanie, dopiero gdy auto starsze trzeba będzie naprawiać, a to oznacza zarobek serwisu

 

With mobilephone sent.

Opublikowano
Rozmawiałem wczoraj z kolegą serwisantem z bmw i mówi , że od 2015 r. mają spokój z rozrządem. Więc może faktycznie poprawili i nie ma się co stresować??
Liczy się tylko bmw!!:)
Opublikowano
Rozmawiałem wczoraj z kolegą serwisantem z bmw i mówi , że od 2015 r. mają spokój z rozrządem. Więc może faktycznie poprawili i nie ma się co stresować??

 

Pewnie jak wszedł nowy silnik B47 ;-)

Opublikowano
W modelach po LCI, od 08/2015.
Sprzedam koła zimowe do E84 WZ-318 7,5X17 ET-34 5X120, Opony Pirelli Sottozero 2 225/50/17
Opublikowano

Zwróćcie proszę uwagę, że pytam o silnik N47T z 2013r.

Wcześniej - ten niby z problemami rozrządu to był N47 bez T

Opublikowano
Tak wiemy, już gdzieś DRAY wrzucał historie kilku aut z N47 po 2012r i też w ASO robione były rozrządy. Generalnie chyba nie ma reguły na ten rozrząd, jedni przejadą 100 tyś km inni 300 tyś km.
Opublikowano

u mnie na blacie 216 tys. km i rozrząd cichy, zero objaw rozciągnięcia/zużycia.

Ale profilaktycznie na wiosnę planowana wymiana.

Opublikowano
Tak jak myślałem, robi się z igły widły....kumpel ma silnik N47T w X3 i na liczniku od nowości 240 tys. i chwali sobie bezawaryjność auta....ehh
Liczy się tylko bmw!!:)
  • 4 tygodnie później...
Opublikowano
Mam wrażenie że powszechna opinia o wadliwym rozrzadzie w n47 jest przesadzona. Tych silników na rynku są miliony a tylko sporadyczne przypadki są wyjątkowo nagłaśniane. Mam 3 znajomych z silnikami n47 gdzie jeden z nich zrobił już 150 tys. Km w E90 z 2010 i nic ( na wydłużonych serwisach olejowych). Według mnie wszystko zależy jak się jeździ. Jeżeli dynamicznie i na krótkich dystansach to trzeba skrócić interwały olejowe i podobno problemów nie ma. Można też bez problemów znaleźć f30 na oryginalnych silniku grubo ponad 200 tys. I cały czas jeżdżą. Dlatego zgadzam się że nie warto wpadać w paranoję.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Mam 3 znajomych z silnikami n47 gdzie jeden z nich zrobił już 150 tys. Km w E90 z 2010 i nic ( na wydłużonych serwisach olejowych).

Tyle to też przejedzie rozrząd na pasku. Niektórzy producenci przewidują wymianę paska przy 90 a nawet 120tyś.Tylko że koszt wymiany paska i rolek jest dużo dużo mniejszy i nie tak ingerencyjny jak wymiana komp. rozrządu łańcuchowego zwłaszcza jak jest z tyłu silnika.

Ideą rozrządu łańcuchowego miała być (była w starszych modelach) jago bezawaryjna praca przez cały okres eksploatacji silnika. Anie 150 czy 250tyś i niepewność kiedy strzeli.

Opublikowano

Co do bezawaryjnej pracy zgodzę się. Łańcuch nie powinien się zrywac. Tylko pytanie jest czy jest to rzeczywiście tylko wina producenta. Jeżeli użytkownik katuje silnik przy wydłużonych serwisach olejowych to zwiększa również prawdopodobieństwo awarii. Użytkownicy BMW bardzie interesują się swoimi samochodami niż np. Renault I sytuację tę są mocniej nagłaśniane.

 

Staram się tylko zrozumieć czy jest problem z tymi silnikami w f30 czy nie. Większość przypadkow dotyczy E90 przed 2010 .

Opublikowano
Miałem X1 z 2010 z silnikiem N47, nie robiłem dodatkowych wymian oleju między przeglądami a auto było eksploatowane bez "zarzynania" głównie w trasie. Po 80 tys. rozrząd nadawał się do wymiany. Wg relacji serwisu problem z N47 niestety jest powszechny.
Sprzedam koła zimowe do E84 WZ-318 7,5X17 ET-34 5X120, Opony Pirelli Sottozero 2 225/50/17

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.