Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

zapalił mi się mały trójkącik przy liczniku przebiegu. Po wyłączeniu silnika wszedłem w menu "check" i wyskoczył komunikat "check OK"

Następnego dnia trójkąt już się nie palił.

Dwa dni potem znowu wyskoczył, jeszcze na włączonym silniku wszedłem w menu "check" i wyswietliła się kontrolka oleju.

Po zgaszeniu znowu trójkąt zniknął. Dzisiaj po ostrym hamowaniu znowu wyskoczył ten mały trójkąt a jak wyłączyłem silnik wyskoczyła ikona z olejem (wczesniej po wyłączeniu nic się nie pokazywało).

 

Sprawdziłem bagnet i jest trochę poniżej połowy ale nadal sporo nad dolnym znaczkiem.

 

http://images47.fotosik.pl/1099/f27008d8e3e51223.jpg

 

Na wszelki wypadek dolałem 1/4 butelki oleju.

 

Powinno się lać olej pod górną kreskę? Czy mam walnięty czujnik?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Jak sie przejedziesz trochę szybciej i sprawdzisz stan oleju po 10min to będzie na poziomie prawie minimum. wiec dobrze ze dolałeś. Mam tak samo.

 

A oleju leje troche ponad polowe wskaźnika na bagnecie.

Opublikowano

a ja dodam ciekawostke-

jezeli masz DPF i robisz krotkie kursy (badz duzo miasta)

to olej jest rozcienczany i go przybywa-

wystarczy ze zrobisz trase (ostra jazda 500-1000km) i nagle ubywa prawie litr oleju :shock:

wiec polecam kontrolowac stan oleju i wjezdzac na autostrade-

zdaje sobie sprawe ze w PL nie jest to latwe zadanie :mrgreen:

Opublikowano

W czasie jazdy skorzystaj z komputera i sprawdź poziom oleju...str 119 instrukcji BMW

Jest taka możliwość w E90 ale mimo wszystko według mnie właściwie powinno mierzyć się poziom oleju na bagnecie...silnik wystudzony.

Opublikowano

takie rzeczy tylko w benzynie ...

 

a wracają to tematu pytanie było czy to normalne że mimo że olej jest sporo ponad dolną kreską zapala się wykrzyknik?

Opublikowano
Taki stan oleju jaki opisujesz jest prawidlowy. U mnie przybywało oleju ale przez pompe i nawet po zrobieniu trasy Gdańsk - Zakopane ze średnią 95km/h oleju nie ubyło. Zbyt wysoki stan może spowodować wywalanie uszczelek. Pojeżdzij pare dni i obserwuj stan oleju ale moim zdaniem nawet gdybyś mial stan lekko nad minimum nie powinno się nic zapalać na BC.
Opublikowano

najbardziej wiarygodne sprawdzenie stanu oleju jest patrząc na miarke na bagnecie, nie ufam tym wszystkim czujnikom elektronicznym, zawsze to przecież moze sie zepsuć, bagnet oleju raczej nie :mrgreen:

 

trójkącik z wykrzyknikiem przy przebiegu dziennym niekoniecznie oznacza problem czy błąd, to to prostu coś co ma zwrócić twoja uwagę, może to Być niezapiety pas, spalona zarówka czy rezerwa w baku. Jeśli na bagnecie jest ok to bym sie nie przejmował.

sadzomiotacz pędzony gnojówką


Sprzedam swoje BMW E91 320d 163 KM 2006 390 kkm, Navi Prof., panorama, bezwypadkowe, zadbane, pewne. Info - priv

Opublikowano
Czujniki elektroniczne bywają zdradliwe, o czym przekonałem się ostatnio, kiedy to przed dłuższą trasą postanowiłem sprawdzić poziom oleju standardowo na bagnecie. Jakie było moje zdziwienie kiedy zobaczyłem stan poniżej minimum, a na iDrive’ie ładnie pokazywało prawie maksimum. Wygląda na to, że nie można w 100 % wierzyć we wskazania komputera.
Opublikowano
a ja dodam ciekawostke-

jezeli masz DPF i robisz krotkie kursy (badz duzo miasta)

to olej jest rozcienczany i go przybywa-

wystarczy ze zrobisz trase (ostra jazda 500-1000km) i nagle ubywa prawie litr oleju :shock:

wiec polecam kontrolowac stan oleju i wjezdzac na autostrade-

zdaje sobie sprawe ze w PL nie jest to latwe zadanie :mrgreen:

 

 

Coś chyba masz nie tak skoro Ci ubywa litr oleju. :shock:

 

Robię trasy krótkie i długie i od wymiany do wymiany nic nie dolewam, a wymianę robię co tyle, ile wskazuje komputer..

 

Pzdr.

Opublikowano

ja zmieniam co 20 000km i po 15 000 musze dolac okolo pol litra-

ale zjawisko ktore opisalem wystepuje i jest znane-

jest to rozcienczanie oleju przez DPF

i ma miejsce jezeli ktos robi krotkie trasy 5-10 km, i nie jezdzi po autostradach...

wyeliminowac mozna to tak ze wjedziesz na autostrade i "przepalisz rure"- wtedy odparuje... pomaga takze tankowanie paliwa Aral Diesel Ultimate (brak domieszki BIO)

tu masz to opisane-

http://www.adac.de/infotestrat/reparatur-pflege-und-wartung/motor-und-oel/oelverduennung/default.aspx

a tu problemy z tym zwiazane na e90-forum http://www.e90-forum.de/index.php?form=Search&searchID=687672&highlight=%F6lverd%FCnnung

Zero spalania oleju o ktorym piszesz mozna wytlumaczyc TYLKO rozcienczeniem go...

w skrajnych przypadkach ludziom oleju nawet przybywa...

Opublikowano
ja zmieniam co 20 000km i po 15 000 musze dolac okolo pol litra-

ale zjawisko ktore opisalem wystepuje i jest znane-

jest to rozcienczanie oleju przez DPF

i ma miejsce jezeli ktos robi krotkie trasy 5-10 km, i nie jezdzi po autostradach...

wyeliminowac mozna to tak ze wjedziesz na autostrade i "przepalisz rure"- wtedy odparuje... pomaga takze tankowanie paliwa Aral Diesel Ultimate (brak domieszki BIO)

tu masz to opisane-

http://www.adac.de/infotestrat/reparatur-pflege-und-wartung/motor-und-oel/oelverduennung/default.aspx

a tu problemy z tym zwiazane na e90-forum http://www.e90-forum.de/index.php?form=Search&searchID=687672&highlight=%F6lverd%FCnnung

Zero spalania oleju o ktorym piszesz mozna wytlumaczyc TYLKO rozcienczeniem go...

w skrajnych przypadkach ludziom oleju nawet przybywa...

 

i tu Bad Boy masz 100% rację, nie ma silnika w którym nie ubywa oleju... jak nie spala go silnik to wyłazi innymi uszczelnieniami, zwróćcie przynajmniej uwagę na kolektor ssący, intercooler i całe orurowanie. Wszędzie jest olej! To że na miarce jest OK, oznacza że go przybywa poprzez rozcieńczenie go olejem napędowym. (Tu Bad Boy źle napisałeś, DPF nie wpływa na rozrzedzenie, tylko procedura jego czyszczenia oraz procedura redukcji NOx - tlenków azotu - kłania się euro 5) zobowiązuje do dolewania paliwa w celu zwiększenia temp spali i dopalenia NOx i PM przed i w DPFie.

 

Jeżeli od wymiany do wymiany nie ubywa Wam oleju to na 100% macie go rozcieńczonego... zapraszam na badanie oleju, wykonujemy takie :wink:

 

p.s.

Bad Boy - w DE wyskakując na autobahn'a ustawiasz tempomat na prędkość, ktora na polskich drogach i autistradach jest nieosiągalna do utrzymania powyżej 1-2 min, a do odparowania paliwa z oleju potrzebujesz chwili na zmiane warunków termicznych silnika

pozdrawiam

jacek

Opublikowano
ja zmieniam co 20 000km i po 15 000 musze dolac okolo pol litra-

ale zjawisko ktore opisalem wystepuje i jest znane-

jest to rozcienczanie oleju przez DPF

i ma miejsce jezeli ktos robi krotkie trasy 5-10 km, i nie jezdzi po autostradach...

wyeliminowac mozna to tak ze wjedziesz na autostrade i "przepalisz rure"- wtedy odparuje... pomaga takze tankowanie paliwa Aral Diesel Ultimate (brak domieszki BIO)

tu masz to opisane-

http://www.adac.de/infotestrat/reparatur-pflege-und-wartung/motor-und-oel/oelverduennung/default.aspx

a tu problemy z tym zwiazane na e90-forum http://www.e90-forum.de/index.php?form=Search&searchID=687672&highlight=%F6lverd%FCnnung

Zero spalania oleju o ktorym piszesz mozna wytlumaczyc TYLKO rozcienczeniem go...

w skrajnych przypadkach ludziom oleju nawet przybywa...

 

1. kolego piszesz, że musisz dolać oleju z pół litra w 3/4 twojego cyklu między wymianami a potem, ze wynika to z dzialąnie DPFu, który w niekorzystnych warunkach powoduje przybywanie oleju. Więc albo przybywa albo ubywa i trzeba dolewac. Z tego co mi wiadomo olej napędowy rozcieńczony w oleju silnikowym nie odparuje juz zbyt chętnie. Nie ma żadnej zasady, że w danym silniku musi ubywać oleju wszystko zależy od jakości spasowania w produkcji. niektóre silniki wymahają dolewania 0,5 litra oleju na 1000 km a inne nie wymagają dolewki między wymianami.

 

2. Bzdura jest tłumaczenie, że wszystkim ubywa oleju w yniku jego zużywania sie a tym, ktorzy nie muszą dolewac to znaczy, że i tak ubywa ale przybywa oleju napędowego w misce z podowdu DPFa

sadzomiotacz pędzony gnojówką


Sprzedam swoje BMW E91 320d 163 KM 2006 390 kkm, Navi Prof., panorama, bezwypadkowe, zadbane, pewne. Info - priv

Opublikowano
Natek ma racje,są silniki które biorą olej i są też takie które od wymiany do wymiany nie wezmą praktycznie ani grama, po za tym nie wszystkie mają DPF więc nie można generalizować. W e39 3.0d nie ubywało mi ani przybywało od wymiany do wymiany, jazda po mieście i od czasu do czasu trasa więc reguły nie ma.
Opublikowano

nie rozumiesz Natek

zjawisko rozcienczania oleju przez podlewanie go paliwem jest znane i opisane-

z tych chyba nie zamierzasz dyskutowac..?- ADAC bada ten problem juz dlugo- http://www.reisenews-online.de/2010/07/29/oelverduennung-bei-dieselfahrzeugen-im-kurzstreckenbetrieb/

To zjawisko powoduje ze mimo ze olej jest spalany (zgodze sie tutaj ze wiecej lub mniej) to na wskazniku go nie ubywa albo nawet przybywa (w skrajnych przypadkach unikania autostrad i max krotkich kursow)

Wystarczy jednak wjechac na autostrade na kilkaset km i nagle okazuje sie ze oleju masz za malo-

zjawisko jest doskonale znane w silnikach M57/N47 - wpisz w wyszukiwarke slowo " Ölverdünnung" na e90-forum.de

ja wlasnie mam taki przypadek,- do pracy mam 5 km, dlatego staram sie wjezdzac na autostrady-

dlatego mimo wachan stanu oleju (pomiedzy 1/4 miedzy kreskami a 4/4) dolac musze dopiero po okolo 15 000km.

Opublikowano

Mam DPF, rura od intercoolera się poci - jak najbardziej zjawisko znane i normalne..

 

Ale zarówno w poprzedniej e46, jak i obecnej e90 ubytku oleju od wymiany do wymiany nie zauważyłem. Leję zwykłe paliwa, żadnych V-, Ultimate, Vervy i innych cudaków ;).

 

KovalGD zgadzam się. Nie ma reguły - jak wiemy ;)

 

 

Bad_Boy Druga sprawa, może dlatego, że masz auto po virusie? Ale nie wydaje mi się, żeby to był jakiś powód.. :roll:

 

Pzdr.

Opublikowano

panowie dlaczego nie przyjmujecie do wiadomosci faktow ?

dalem juz 2 linki ADAC ktore twierdzi ze w skrajnych przypadkach olej jest rozcienczony nawet w 25%

a na http://www.e90-forum.de jest to problem dobrze znany-

zreszta pisal wam przed chwila mechanik Jacek85 -

nie ma silnika w którym nie ubywa oleju... jak nie spala go silnik to wyłazi innymi uszczelnieniami, zwróćcie przynajmniej uwagę na kolektor ssący, intercooler i całe orurowanie. Wszędzie jest olej! To że na miarce jest OK, oznacza że go przybywa poprzez rozcieńczenie go olejem napędowym. (Tu Bad Boy źle napisałeś, DPF nie wpływa na rozrzedzenie, tylko procedura jego czyszczenia oraz procedura redukcji NOx - tlenków azotu - kłania się euro 5) zobowiązuje do dolewania paliwa w celu zwiększenia temp spali i dopalenia NOx i PM przed i w DPFie.

 

Jeżeli od wymiany do wymiany nie ubywa Wam oleju to na 100% macie go rozcieńczonego... zapraszam na badanie oleju, wykonujemy takie :wink:

Opublikowano

Dwa dni potem znowu wyskoczył, jeszcze na włączonym silniku wszedłem w menu "check" i wyswietliła się kontrolka oleju.

Po zgaszeniu znowu trójkąt zniknął. Dzisiaj po ostrym hamowaniu znowu wyskoczył ten mały trójkąt a jak wyłączyłem silnik wyskoczyła ikona z olejem (wczesniej po wyłączeniu nic się nie pokazywało).

 

trójkącik z wykrzyknikiem przy przebiegu dziennym niekoniecznie oznacza problem czy błąd, to to prostu coś co ma zwrócić twoja uwagę, może to Być niezapiety pas, spalona zarówka czy rezerwa w baku. Jeśli na bagnecie jest ok to bym sie nie przejmował.

 

pozdr :wink:

 

clip

Opublikowano
kolego Bad_Boy, w artykule do którego podałes link podają ciekawą informacje, że jako krytyczną ilośc ON w rozrzedzonym oleju silnikowym podają wartośc do 10%. Zawsze sie zastanawaielm ile musi przybyć oleju, żeby konieczna musiala być wymiana

sadzomiotacz pędzony gnojówką


Sprzedam swoje BMW E91 320d 163 KM 2006 390 kkm, Navi Prof., panorama, bezwypadkowe, zadbane, pewne. Info - priv

Opublikowano

Dwa dni potem znowu wyskoczył, jeszcze na włączonym silniku wszedłem w menu "check" i wyswietliła się kontrolka oleju.

Po zgaszeniu znowu trójkąt zniknął. Dzisiaj po ostrym hamowaniu znowu wyskoczył ten mały trójkąt a jak wyłączyłem silnik wyskoczyła ikona z olejem (wczesniej po wyłączeniu nic się nie pokazywało).

 

trójkącik z wykrzyknikiem przy przebiegu dziennym niekoniecznie oznacza problem czy błąd, to to prostu coś co ma zwrócić twoja uwagę, może to Być niezapiety pas, spalona zarówka czy rezerwa w baku. Jeśli na bagnecie jest ok to bym sie nie przejmował.

 

pozdr :wink:

 

clip

tak jak zauważył Natek, komp też mógł zapamiętać chwilowy mały stan oleju (na skutek ostrego hamowania) i "ostrzegł" kierującego aby zwrócił uwagę, czyli zmierzył poziom oleju bagnetem...

 

a kolega Jacek :cool2: nie jest mechanikiem (chyba :roll: ) tylko pracuje w "pomiarach"...

było:

E87, 120d, 2004, chip: 191KM/437Nm - 2004-2007, 30 miesięcy funu z jazdy :)

E91, 320d, 2007, chip: 193KM/406Nm - 2007-2010, 30 miesięcy czołgania się z "A" do "B" :(

E90 LCI, 330d, 2010, chip: 286KM/600Nm - 2010-2013, 42 miesiące przyjemności z skromności :cool2:

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

witam

A ja mam taki problem, dopiero co kupilem auto sprawdzilem na bagnecie stan oleju i mam max, koles co od niego bralem samochod mowil ze mial czyszczony filtr czastek stalych nie dawno, nie wiem co teraz zrobic, wymienic olej czy wrocic tak do polski, troche duzo tego oleju a mam do przejechania 1300km a nie chce czegos uszkodzic, prosze o pilna porade jest to bmw e 91 2005r 2.0d

Pozdrawiam Lukasz

  • 5 lat później...
Opublikowano

Witam!

Jestem nowy na forum, chciałem na wstępie się przywitać i pozdrowić z lodowatej dziś Norwegii (-15°C) wszystkich kolegów i koleżanki na forum.

 

Zakupiłem tydzień temu moje drugie BMW w życiu. Pierwszym było E36 316i ze sławnym silnikiem M40 :P

 

Wyskakuję od razu z pytaniem dotyczącym tematu znanego, lecz nie znalazłem odpowiedzi na konktrenie nurtujące mnie zagadnienie. Mianowicie>

Czy wszystkie modele E90-93 mają możliwość odczytu poziomu oleju silnikowego z poziomu komputera w kabinie? Nie znalazłem u siebie takiej opcji, mam za to bagnet pod maską. Czy to może świadczyć o tym, że coś tu nie tak?

 

Z góry dziękuje za pomoc.

 

Łukasz

Opublikowano (edytowane)

Czyli muszę spojrzeć pod samochód czy ten czujnik tam jest? Czy może jest na pewno tylko nie ma opcji odczytu poziomu, tylko daje znać kiedy spada pomiżej minimum?

Jak to działa w tym samochodzie?

 

ORAZ: Skąd u mnie ten bagnet do pomiaru poziomu oleju? Czy nie jest tak, że wszyscy narzekają na jego brak? :)

Edytowane przez LukaszP

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.