Skocz do zawartości

E39 brak ogrzewania na postoju + grzanie sie silnika


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam! Pacjent e39 1997 520i 2.0 150

Objawy? Na postoju z nawiewów leci zimne powietrze, (od dzisiaj tylko zimne) z forum wynika że może być zapowietrzony układ, pompa wody albo termostat. od dzisiaj doszedl nowy problem... auto zaczęło sie grzać, stojąc na światłach temperatura zaczela rosnąć, później już też podczas jazdy... na ok kilometr od 90*C do tej kreski przed czerwonym polem.

Brak białego dymu.

DODATKOWO AUTO NIE CHCE PRZEŁĄCZYĆ SIĘ NA GAZ. Instalacja nowa ma 3 tyg.

 

Pozdrawiam i proszę o pomoc.

Opublikowano
Odpowietrz układ. Masz wycieki? Jak problem się powtórzy to zakrec gaz na butli wypal jego resztki i jeździć musisz na benzynie. Jak będzie ok to masz reduktor do wymiany o ile nie masz wypieków. Na gaz się nie przełącza bo w redaktorze masz powietrze
Opublikowano
Skoro nie masz ogrzewania i się grzeje stawiam na zapowietrzony układ albo padła Ci pompa wody. Odpal auto odkręć korek od płynu i zobacz czy masz jednolitą struszke płynu.
Opublikowano

Teraz nawet przy sprawnej pompie może nie mieć przelewu bo ma powietrze w układzie.

 

Co ci da zakrecenie gazu? To że nie będzie reduktor go puszczać do układu chłodzenia jeśli jest uszkodzony. Nieważne czy auto jest przelaczone na gaz czy nie. Jak nie ma wypieków to albo masz coś z pompa (sprawdź przynajmniej jej luz na zluzowanym pasku) albo reduktor albo masz przedmuch.

 

I nie jezdzij tym autem na zapowietrzonym układzie bo będziesz ściągać głowice

Opublikowano
miałem dokładnie to samo po wymianie płynu chłodzącego, mechanik źle odpowietrzył układ. U mnie zrobiła się jakaś poduszka powietrzna w układzie i nie mogłem go w ogóle odpowietrzyć, odkręciłem ostrożnie korek na gorącym silniku (tak żeby się nie poparzyć) i podczas gdy wybijało mi płyn z układu przez korek od chłodnicy to ja na siłę wlewałem. Dolałem jakies 2-3 litry płynu, wszystko się unormowało i teraz jest git. Także odpowietrz układ.
Opublikowano

Rozwiązanie:

 

Poziom płynu chłodniczego - zapowietrzony układ. Pokonanie trasy o dlugosci 7 km wymagało 4 przystanków w celu utrzymania temperatury ponizej poziomu który mógłby uszkodzic silnik. Układ miał w sobie tyle powietrza że weszło do niego 5 litrów czynnika. Do rozwiązania zostało jeszcze pytanie co stało się z płynem i jaki był powod jego tak niskiego stanu gdzie jeszcze kilka dni wcześniej byłem autem np. w Łodzi i nie bylo zadnych problemów.

 

Temperatura wróciła do normy, grzanie podczas jazdy rowniez a na postoju zapomnialem sprawdzic.

 

Dziekuję za pomoc

Opublikowano
Skoro spuszczali płyn z układu to nigdzie ci nie uciekł ten płyn. Poprostu źle odpowietrzyli ci układ i miałeś efekt poduszki powietrznej dlatego tyle płynu ci weszło. Gdybyś miał wyciek płynu wyczułbyś go szybko, charakterystyczny zapach. Obserwuj teraz silnik łączenie głowicy, węży itp.jesli zobaczysz jakąś kałuże weź ba palec i przyłoż do języka, jeśli będzie słodko-gryzący smak to płyn. Ale w twoim przypadku stawiam na źle odpowietrzania układ. Niestety w bmw zadka kto wie jak prawidłowo to zrobić.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.