Skocz do zawartości

Problem w lewym powietrzem ? M54B30


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

wrzucę może zdjęcia które kiedyś zrobiłem bo raczej takie same błędy wyskakują. dzisiaj niestety nie zrobiłem zdjęcia.

 

https://zapodaj.net/8a36c446d4ffe.jpg.html

 

https://zapodaj.net/b05fdef98a3ee.jpg.html

 

Kolektor wymieniony na inny, wszystkie gumy w kolektorze zmienione na nowe, wszystkie uszczelki zmienione. Gdzie jeszcze może być lewe powietrze ? Ja już nie mam pojęcia...

 

oddawałem już samochó na próbę dymową, stwierdzili, że wszystko szczelne. Sam we własnym zakresie nabiłem powietrza z kompresora przed wymianą kolektora w stary kolektor i trzymało ciśnienie...

  • Odpowiedzi 57
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Masz błędy "abweichung fett" w obu przypadkach, czyli sonda lambda dobiła do max zakresu regulacji podczas wzbogacania, czyli jest za ubogo. Albo masz lewe powietrze, albo przepływka działa źle. Jest jeszcze opcja, że masz nieszczelność na kolektorze wydechowym i to przekłamuje odczyty sondy ale to szansa jeden na milion.

 

Ja nie ufam fachowcom bo niestety wiele razy się przejechałem. Dmuchając powietrze nic nie zobaczysz a jak będzie mała nieszczelność to ciśnienie jakieś tam będzie ale np, po 10 min zejdzie przez tą nieszczelność. Włóż do słoika palącego się papierosa i wypełnij komorę dymem tak jak ja zrobiłem i sam zobacz. Jak masz gdzieś palacza, to możesz mu kazać gdy pali papierosa dmuchać w dolot i też wypełni jakoś tam całość dymem ale mniej gęstym, słabiej widać. Będziesz miał przynajmniej pewność, do tego nie trzeba fachowców.

Opublikowano

Byłem dzisiaj zrobić tą próbę dymową. Przy demontażu przepływomierza zauważyłem że po wymianie kolektora nie dokręciłem opaski na łączeniu przepływki z gumą. :mad2: No ale dobra. Z racji tego że nie palę, to tata robił za dymiarkę :D Zmontowaliśmy to wszystko tak jak w poście który podesłałeś i działamy. Nigdzie nie zauważyliśmy uciekającego dymu. Biliśmy na początku siłą płuc :D później doszliśmy do wniosku, że może za słabe ciśnienie i dobijaliśmy za pomocą kompresora. Wszystko szczelne. Jedyna opcja to ta niedokręcona opaska przy przepływce. Skręciliśmy wszystko do kupy, podpiąłem kompa i :

 

 

Nie chcę zapeszać ale chyba się udało. Teraz trzeba pojeździć i zobaczyć czy nic nie wróci. Dziękuję wszystkim wypowiadającym się za pomoc. Dzięki Shadowblade za przekonanie mnie do kolejnej próby szczelności. :cool2: Gdyby nie to, pewnie za szybko bym do tej przepływki nie zaglądał. Już nie kasuję żadnych adaptacji ani nic, żebym znowu czegoś nie zepsuł :) Teraz nie wiem czy pomogła wymiana kolektora czy może wymiana filtra. Najważniejsze żeby było wszystko ok ;)

Opublikowano
Teraz korekty wyglądają w miarę normalnie :cool2: Trochę ciągle mimo wszystko wzbogacają, ale mieści się w granicach rozsądku no i to nie są nowe auta, jakieś korekty mogą być z racji przebiegu.
Opublikowano
Widzisz jednak zauważyłeś że nie do końca jest wszystko ok. Check wrócił, błędy zapewne też. Chyba została już tylko przepływka jako możliwy winowajca. Mam pytanie jeszcze odnośnie sprawdzenia jej. Miałem wcześniej Audi i tam jak robiłem diagnostykę programem to było możliwość porównania jakie są odczyty aktualne przepływki i jakie powinny być. Dało się też zrobić logi dynamiczne i analizując je dało się odczytać m.in. jak zachowuje się przepływka pod obciążeniem itd. Da się coś takiego zrobić INPĄ ?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Podaj ile mierzy na wolnych obrotach a ile pod pełnym obciążeniem na 4 biegu.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano

no więc tak przepływka na wolnych obrotach na rozgrzanym silniku wskazuje 12.00

 

zrobiłem testy pod obciążeniem na 3 i 4 biegu.

bieg 3 :

 

Jak widać max był chyba 468 jeśli dobrze widzę.

 

bieg 4:

 

Na 4 biegu max ok 471.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jest dobra :cool2:

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

witam jesli byla by mozliwosc prosil bym o sprawdzenie Life data w inpa

Dodaje linka z youtube

 

pozdrawiam

Opublikowano
Chłopak ogólnie dobrze prawi w większości tematów, ma spor filmów na swoim kanale - warto przeglądnąć
Ten post wyraża moją opinię w dniu dzisiejszym.Nie może on służyć przeciwko mnie w dniu jutrzejszym,ani każdym innym następującym po tym terminie.Ponadto zastrzegam sobie prawo zmiany poglądów bez podania przyczyny.
Opublikowano
Przecież ten kolega to od nas z forum, dużo pisał w temacie o opóźnieniu w reakcji na gaz, gdzie wyszły większości wadliwe sondy za katem. Miejsca lewego powietrza w m52 i m54 są wszystkim dobrze znane ale co, jak elementy szczelne a dalej korekty idą na plus? Wtedy pomaga tylko próba dymowa bo może być gdzieś np pęknięcie pokrywy tak jak ja miałem a tego nie dojdziesz bez dymu. Dopiero jak wyjdzie na próbie dymowej, że wszystko szczelne a korekty dalej lipa to się szuka innych elementów typu przepływka, sondy itp
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Panowie ciśnienie na listwie wtryskowej ma być równe 3,5 bara ? Bo dzisiaj kupiłem inny zegar bo wcześniejszy strasznie skakał (wskazówka skakała) i powtórzyłem próbę ciśnieniową bo poza ciśnieniem paliwa już nic mi nie przychodzi do głowy. Nagrałem filmik i wrzucam poniżej jak to wyglądało. Przy dodawaniu gazu wskazówka delikatnie spada i powraca do ciśnienie mniej więcej 3,3 - 3,35 bara. Po zgaszeniu silnika ciśnienie spada do wartości 3,1 bara i po 15 minutach spadło do 2,9.

 

 

co ciekawe miałem kiedyś taki przypadek, że po zatankowaniu, zaraz po wyjeździe ze stacji check sam zgasł. Dzisiaj znowu to samo. Wtedy w ten dzień zrobiłem trasę ok 140 km i na drugi dzień jak jechałem znowu się zapalił. Dzisiaj powtórka z rozrywki. Po tankowaniu znowu zgasł check i póki co się nie świeci. Nie mam możliwości sprawdzić jak wyglądają korekcje. :? :? :?

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Jakieś newsy w sprawie lewego powietrza? Sam walczę z wybiegającymi korektami w M54B25, w ciągu kilku sekund dobiegają do +28 i check.

Kilka razy próbę dymową robiłem jednak bez skutecznie, przymierzam się do wymiany odmy, mimo że korek oleju jest lekko przysysany.

  • 2 miesiące temu...
Opublikowano

Panowie podmieniłem dzisiaj przepływkę od znajomego i po zmianie pokazało mi korekcje na obu bankach na poziomie -22

 

https://zapodaj.net/5b385172998df.jpg.html

 

Po zamontowaniu mojej przepływki korekcje chwilowe były w granicach +2

 

Da się z tego wywnioskować że przepływka jest uszkodzona definitywnie czy robić po raz 10 próbę szczelności i szukać gdzieś lewego powietrza bo coś może zwalać winę na przepływkę ? Mi się wydaje że to raczej wina tej przepływki skoro są takie różnice. Zauważyłem też że na swojej przepływce na wolnych obrotach pokazuje 12,5 a nawet spada chwilowo do 11,75. Przy włączonej klimatyzacji, światłach i radiu pokazywało w granicach 14-15 ale były takie momenty że spadło do 13,5.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Wskazania przepływomierza masz prawidłowe (wcześniejsze filmy) i na wolnych obrotach też z tego co teraz piszesz.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
Panowie podmieniłem dzisiaj przepływkę od znajomego i po zmianie pokazało mi korekcje na obu bankach na poziomie -22

 

https://zapodaj.net/5b385172998df.jpg.html

 

Po zamontowaniu mojej przepływki korekcje chwilowe były w granicach +2

 

Da się z tego wywnioskować że przepływka jest uszkodzona definitywnie czy robić po raz 10 próbę szczelności i szukać gdzieś lewego powietrza bo coś może zwalać winę na przepływkę ? Mi się wydaje że to raczej wina tej przepływki skoro są takie różnice. Zauważyłem też że na swojej przepływce na wolnych obrotach pokazuje 12,5 a nawet spada chwilowo do 11,75. Przy włączonej klimatyzacji, światłach i radiu pokazywało w granicach 14-15 ale były takie momenty że spadło do 13,5.

 

Kolegi przepływka uwalona na maxa, takie korekty -22 wynikają ponieważ silnik nie może prawidłowo zliczyć ilość zassanego powietrza i aby uchronić przed wysokim Egt przelewa co widać na korektach.

Jeżeli na wolnych obrotach masz krótkoterminowe +2 na swojej przepływce to NIE MASZ ŻADNEGO LEWEGO POWIETRZA, twoja przepływka kończy żywot albo jest już tak usyfiona że nie jest w stanie prawidłowo zliczać.

Sprawdziłeś ciśnienie paliwa podczas przyspieszania do odcinki ? bo taki pomiar na wolnych obrotach i przygazówki to tylko 50% pomiaru. Ciśnieniem paliwa po zgaszeniu silnika sobie nie zawracaj głowy, jak spada a nie kapie pod autem to nic się nie dzieje złego.

 

Wskazania przepływomierza masz prawidłowe (wcześniejsze filmy) i na wolnych obrotach też z tego co teraz piszesz.

 

Co ty pierd...sz !!! już trzecia osoba złapała się na takie brednie którą musiałem z prostować :mad2:

Wiesz jakie są prawidłowe wskazania przepływki przy odcince w m54b30 !!!!!!!!!!!!!

Póżniej człowiek czyta to i grzebie pół roku przy aucie

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ponad 600, ale ja jakoś nie bardzo widzę odcinkę na tym filmie, chyba, że u kolegi jest poniżej 6000 rpm :roll: fakt, że wartości są trochę zaniżone wg Ciebie jest przyczyną checka u kolegi? Śmiem wątpić, ale może oświecisz nas i potwierdzisz, że jest inaczej?

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano

przy 5900obr wskazanie przepływki 448 to i tak bardzo za mało :duh:

Ja już PIKSI pisałem na bmw-sport co ma zrobić ale najwidoczniej jestem mało wiarygodny

Napiszę jeszcze raz może to go zmobilizuje i zrobi dokładnie wg instrukcji.

1. Odłączyć przepływomierz i sprawdzić jak jeździ = jakie są krótkoterminowe korekty na wolnych obrotach ?

2. NA PODŁĄCZONYM przepływomierzu skasować adaptacje sondy = jakie są krótkoterminowe korekty na wolnych obrotach ?

3. NA PODŁĄCZONYM przepływomierzu przyspieszać na minimum 4 biegu od 3tyś obr z gazem max 75% wciśniętym aby sondy czytały = jakie są krótkoterminowe korekty ?

 

ZA KAŻDYM RAZEM KASOWAĆ ADAPTACJĘ SONDY - a po co ? aby wiedzieć co się dzieje w korektach krótkoterminowych przy zerowych długoterminowych.

Jak tego się nie zrobi krótko terminowe będą przekłamane wartościami długoterminowymi

 

Dodatkowo sprawdzić ciśnienie paliwa podczas przyspieszania z BUTEM w podłodze na minimum 3 biegu. Nie ważne że na wolnych obrotach jest dobrze i przygazówkach

 

Jest jeszcze jedna opcja ale mało prawdopodobna, uwalone obie sondy. To by był rzadki pech.

Znajomy robi profi pomiary AFR z logami silnika i ma przepływkę nową oryginał do testów - to wykaże ci już czarno białym

 

A ja już uprzedzę wyniki krótkoterminowe

Ad.1 = -22 do -28

Ad.2 = ponad +10

Ad.3 = dobije do +28 i już nie będzie więcej pokazywać

 

I powtórzę jeszcze raz ZA KAŻDYM RAZEM KASOWAĆ ADAPTACJĘ SONDY

Opublikowano
przy 5900obr wskazanie przepływki 448 to i tak bardzo za mało :duh:

Ja już PIKSI pisałem na bmw-sport co ma zrobić ale najwidoczniej jestem mało wiarygodny

Napiszę jeszcze raz może to go zmobilizuje i zrobi dokładnie wg instrukcji.

1. Odłączyć przepływomierz i sprawdzić jak jeździ = jakie są krótkoterminowe korekty na wolnych obrotach ?

2. NA PODŁĄCZONYM przepływomierzu skasować adaptacje sondy = jakie są krótkoterminowe korekty na wolnych obrotach ?

3. NA PODŁĄCZONYM przepływomierzu przyspieszać na minimum 4 biegu od 3tyś obr z gazem max 75% wciśniętym aby sondy czytały = jakie są krótkoterminowe korekty ?

 

ZA KAŻDYM RAZEM KASOWAĆ ADAPTACJĘ SONDY - a po co ? aby wiedzieć co się dzieje w korektach krótkoterminowych przy zerowych długoterminowych.

Jak tego się nie zrobi krótko terminowe będą przekłamane wartościami długoterminowymi

 

Dodatkowo sprawdzić ciśnienie paliwa podczas przyspieszania z BUTEM w podłodze na minimum 3 biegu. Nie ważne że na wolnych obrotach jest dobrze i przygazówkach

 

Jest jeszcze jedna opcja ale mało prawdopodobna, uwalone obie sondy. To by był rzadki pech.

Znajomy robi profi pomiary AFR z logami silnika i ma przepływkę nową oryginał do testów - to wykaże ci już czarno białym

 

A ja już uprzedzę wyniki krótkoterminowe

Ad.1 = -22 do -28

Ad.2 = ponad +10

Ad.3 = dobije do +28 i już nie będzie więcej pokazywać

 

I powtórzę jeszcze raz ZA KAŻDYM RAZEM KASOWAĆ ADAPTACJĘ SONDY

 

 

 

 

Jasne, że słucham tego co mi mówisz. Sprawdzałem tak jak mówiłeś jak samochdód chodzi z podłączoną przepływką i z odpiętą. Ciężko określić czy jest odczuwalna różnica podczas jazdy. Jak jest to chyba niewielka. Pompe paliwa wymieniłem tydzień temu na nową Pierburga także jeśli nie ma problemu ze sterowaniem nią to raczej ciśnienie paliwa musi być ok, bo pompa i filtr z regulatorem są nowe. Obie sondy mam nowe, tylko że mechanik musiał ucinać wtyczki i łączyć taką kostką ze starymi wtyczkami. Mówili mi że może to być ich wina. Kupiłem dwie ori tyle że używki ale na nich jest dokładnie tak samo więc raczej oba komplety są ok.

 

Zrobię tak jak rozpisałeś, postaram się może jeszcze dzisiaj ale nie wiem czy się ogarnę. Nagram filmiki i wrzucę tutaj.

 

Dziękuję wszystkim za pomoc. :cool2: :wink:

Opublikowano

Dobra, udało mi się zrobić to co napisałeś.

 

Zanim zacząłem te testy robić to jeszcze nagrałem korekcje.

 

Skasowałem adaptacje sondy, odpiąłem przepływkę i wskazania były następujące:

 

Po przejechaniu kilku km korekcje krótkoterminowe na postoju były w granicach -14:-16. Przejechałem pare kilometrów i korekcje znowu były w granicach -22.

 

Znowu skasowałem adaptacje, podpiąłem przepływkę i korekcje...

 

No i test na 4 biegu, podpięta przepływka i mniej więcej 3/4 gazu. Widać że w trakcie przyspieszania korekcje nagle spadają całkowicie do zera... tak ma być ?! Jechałem do ok 5500 tys obr, szybciej się już troche bałem bo padał deszcz, ciemno jak w d... i praktycznie nic nie widziałem. :lol:

 

Opublikowano

A ja już uprzedzę wyniki krótkoterminowe

Ad.1 = -22 do -28

Ad.2 = ponad +10

Ad.3 = dobije do +28 i już nie będzie więcej pokazywać

 

Czyli tak jak myślałem. Przy czym AD.2 to masz gruuuuuubo na wolnych obrotach. Zacznę pogodę przewidywać :D

 

Zacznę marudzić Ci jeszcze raz o szczelność zanim wywalisz 1000zł na przepływomierz.

Zrób jeszcze jeden test separatora bo nie wiem czy sprawdzałeś wcześniej ( nie chce mi się czytać cały temat od początku a późno już )

Na wolnych obrotach odkręć korek wlewu oleju, jak korekty urosną a silnik będzie czkał, ksztusił i szarpał to jest dobrze. Separator i szczelność skrzynki korbowej jest dobra.

Jeżeli brak reakcji to problem jest w układzie separatora lub skrzyni korbowej. Czyli może być uszczelka miski, pokrywy zaworów, bagnetu ( mamy tam dwie ). Kiedyś głupi test szczelności robiłem i na przepływomierz założyłem rękawice chirurgiczną, odkręciłem wlew oleju i dmuchałem ile sił miałem. Rękawica się mocno napompowała ale zastrzel mnie czy to było na nie sprawnym czy sprawnym separatorze.

Albo inaczej sprawdzić sam separator = odłączyć rurkę na styku z pokrywą zaworów, przytkać wlot rurki co idzie do separatora szmatą ale żeby nie wciągło. Jak korekty krótkoterminowe spadną do zera jest trop i jakaś szansa. ( tutaj też skasować adaptacje sond)

 

Nie chce Cie straszyć ale nie pałuj tego silnika dopóki nie znajdziesz problemu. Tak uboga mieszanka = wysokie Egt = usmażone pierścienie zwłaszcza olejowe. Jak rok jeżdziłem z nie doborem paliwa i też szukałem problemu. U mnie pompa paliwa podczas jazdy nie wyrabiała a na postoju 3,5bar. Więc zmyła na maxa. Te same błędy wywalało 227/228 zwłaszcza na trasie. Teraz mam zapieczone pierścienie olejowe i spalanie oleju urosło do 1l/500km

Nie wiem czy jest sens jeszcze cokolwiek szukać, winny przepływomierz - i nie myśl o nowym zamienniku = tylko oryginał nowy albo używka - boli to po kieszeni ale tego nie ominiesz.

 

ps

Ta pompa mnie jeszcze woła mimo że nowa ;) nowe też mogą trafić się wadliwe

Opublikowano
Odmę na początku wymieniałem. Później w sumie kupiłem też inny kolektor razem z odmą w komplecie i tak go zamontowałem. Moja nowa odma leży w garażu ale ta co była z kolektorem chyba jest ok. Byłem dzisiaj sprawdzić tak jak mówiłeś, na zapalonym silniku odkręciłem korek wlewu oleju, silnik zaczął inaczej pracować, co prawda jakoś strasznie nie czkał ani nie próbował zgasnąć ale było słychać, że inaczej pracuje. Przed odkręceniem korka korekcje utrzymywały się w przedziale -1:+3 , jak odkręciłem korek oleju zaczęły rosnąć aż obie zatrzymały się na +16. Zakręciłem korek, odpiąłem tą rurkę odmy podłączoną do pokrywy zaworów. Na odpiętej korekty znowu zaczęły rosnąć, jak ją zatkałem palcem to spadły znowu do wartości -1:+3.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.