Skocz do zawartości

N42B20 BRAK MOCY


malinnowy

Rekomendowane odpowiedzi

Przede wszystkim witam wszystkich forumowiczów! Jestem świeżakiem na forum, szukałem, ale niestety nie znalazłem rozwiązania mojego problemu, dlatego zgłaszam się o pomoc. A więc do rzeczy : moje auto BMW 318i, silnik N42B20. Problem jest taki, że zachowuje się jakby non stop ciągnęło wielką przyczepę kempingową. Na wolnych obrotach pracuje równo i cicho jak na słynne N42. Podczas jazdy gdy wciskam pedał gazu powiedzmy w 1/4, niunia w miarę ładnie przyśpiesza, lecz po wklepaniu gazu w podłogę zachowuje się, jakby ktoś kotwice wyrzucał. Rozpędza się, ale wyraźnie czuć, że w położeniu 1/4 jest jej lżej i robi to sprawniej. Dodam, że wszystkie filtry wymienione, podłączana pod kompa i niby wszystko ok. Odłączałem przepływomierz i nie było kompletnie żadnej różnicy w jeździe. Z góry dziękuje za poświęcony czas na mój temat i czekam na pomocne odpowiedzi.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co tu radzić , najlepiej podpiąć pod kompa ale z odpowiednim programem nie tylko zczytywać błędy, może być sporo do sprawdzenia , nawet kat zapchany.

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Miałem podobnie w mojej Bumie E46 316i Touring 115KM valvetronic. Chodziła równo tylko tyle że była strasznie zamulona, brakowało mocy na niższych obrotach. Poza tym brał olej przez zawór ssący (0,5L na 400km).

Po wizycie u "mechaniora" okazało się że mam przestawiony rozrząd. Po nastawieniu wszystko działa jak należy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Witam wszystkich forumowiczów . To mój pierwszy post, postaram sie przedstawic moj problem naj prosciej jak tylko potrafie.

Mam problem z moim bmw e46 z silnikiem n42b20a przebieg okolo 141k, mianowicie co jakis czas zapala mi sie check engin :( , objawy jako takich nie ma silnik na moje ucho chodzi bez zmiany jednak przy dodaniu gazu i trzymaniu ich na równej wartosci np 2000rpm czuc momentami tak jak by silnik przerywal: wypadał zaplon? spalanie stukowe? :shock:temperatura w tescie 7 max 97 do 102stopni temperatura ok 10+weze twarde ,,jak opona w rowerze" . Pali normalnie spalanie tez w normie plynów nie ubywa, wymienione statnio odma, swiece, olej 5w40 L&M, flitry,napinacz,vacum pompa ,wsazania inpy sa takie wiem ze jest to zwiazane z katalizatorem i spalaniem stukowym chcialem sie dowiedzie po prostu jak sie tego pozbyc ?tz wyleczyc moj motorek :roll: odczyt z inpy. prosze pomozcie bledy powtarzaja sie cyklicznie co jakies 200km

 

E R R O R M E M O R Y

---------------------------------------

 

Date: 01.02.2014 13:49:13

ECU: ME9K_NG4

JobStatus: OKAY

Variant: ME9K_NG4

-------------------------------------------------------------

 

RESULT: 2 error in error memory !

-------------------------------------------------------------

 

27E3 CDKKS2 - knock sensor2 bank1

 

Error counter: 19

Logistic counter: 39

 

1. Umweltsatz

Mileage 28430 km

Engine speed (nmot) 2160.00 /min

rel. air filling (rl) 180.75 %

norm. ref. level KR SW-Cyl1 (rkrn_u_1) 45.63 V

norm. ref. level KR SW-Cyl2 (rkrn_u_2) 56.88 V

 

2. Umweltsatz

Mileage 0 km

Engine speed (nmot) 2200.00 /min

rel. air filling (rl) 5.25 %

norm. ref. level KR SW-Cyl1 (rkrn_u_1) 51.88 V

norm. ref. level KR SW-Cyl2 (rkrn_u_2) 29.38 V

 

3. Umweltsatz

Mileage 0 km

Engine speed (nmot) 2200.00 /min

rel. air filling (rl) 24.00 %

norm. ref. level KR SW-Cyl1 (rkrn_u_1) 58.75 V

norm. ref. level KR SW-Cyl2 (rkrn_u_2) 14.38 V

 

elektrischer Fehler Klopfsensor

Test conditions fulfilled

Error not present now, but already stored

Error would not cause a warning lamp to light up

 

Error code: 02 27 E3 22 25 13 27 0B 1B 36 F1 49 5B 00 00 37

07 53 2F 00 00 37 20 5E

-------------------------------------------------------------

 

2738 CDKKAT - Catalytic-converter conversion

 

Error counter: 4

Logistic counter: 32

 

1. Umweltsatz

Mileage 5520 km

Exhaust mass flow filtered (msabg) 220.00 kg/h

rel. air filling (rl) 7.50 %

exhaust cat (tikatm2 / mono tikatm) -10.00 degrees C

Lambda Ist value before cat (lamsoni_u) 2.50

 

2. Umweltsatz

Mileage 286870 km

Exhaust mass flow filtered (msabg) 220.00 kg/h

rel. air filling (rl) 26.25 %

exhaust cat (tikatm2 / mono tikatm) 10.00 degrees C

Lambda Ist value before cat (lamsoni_u) 3.19

 

3. Umweltsatz

Mileage 291990 km

Exhaust mass flow filtered (msabg) 1020.00 kg/h

rel. air filling (rl) 191.25 %

exhaust cat (tikatm2 / mono tikatm) 1225.00 degrees C

Lambda Ist value before cat (lamsoni_u) 15.94

 

Katalysatorwirkungsgrad unter Schwellwert

Test conditions fulfilled

Error present now and already stored

Error would cause a warning lamp to light up

 

Error code: 02 27 38 E2 12 04 20 02 28 37 0A 08 28 70 0F 37

23 0C 33 72 0F FF FF FF

=============================================================

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Witam

mam taki problem ze silnik nie ma mocy zaczyna ciagnąc od 4 tys obrotow ale nadal nie ciagnie jak na 143km

dodam ze silnik po szlifie wału i wymianie panewek cyka jak marzenie wszystko dziala jak nalezy tylko jedyny problem z moca

moze miał ktos z was juz taki przypadek i zna przyczyne dodam ze podpinałem pod kompa i pokazuje takie błedy : P0100/P0341/P0011/P0015 P0100-pisało cos o obwodzie wyczytałem ze to bład przepływki przeplywka zostala wymieniona ale to nic nie dało dalej jest blad i brak mocy kolejne bledy to czujniki polozenia wałkow rozrządu i czujnik regulacji wałkow (nie pamietam dokladnie jak pisało tam)

Podejrzewam ze mechanik mógł zle ustawic rozrzad ale nwm moze ktos mi pomoc ?? pilne!!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Przed remontem nie było problemu z mocą? Jakiej firmy kupiłeś przepływomierz? Skasowałeś błędy? Wszystkie i te same wracają? Od razu czy po przegonieniu dopiero?

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich, widzę że zrobiła się jakaś zmowa tych silników. co do ciebie kolego malinowy sam sobie odpowiedziałeś na problem. jeśli odepniesz przepływomierz to powinna być ogromna różnica w pracy silnika powinien falować,mieć braki mocy lub całkiem zgasnąć . dzieje się tak dlatego że komputer nie wie jaką dawkę paliwa zastosować w stosunku do nadchodzącego powietrza. ale tak jak radzi kolega powyżej podepnij sie pod kompa i sprawdź wartości i błędy. warto przyjrzeć się uszczelnieniom przy elektrozaworach vanosa. co do kolegi błażeja2206 spalanie stukowe które może być spowodowane przez kilka rzeczy najprostrzą z nich mogą być zapaprane świece które w trakcie jazdy kiedy są rozgrzane ,osad na nich się żarzy przez co przedwcześnie odpala mieszankę. to samo może być z nagarem na powieszchni tłoka jeśli to nie to warto przyjrzeć się ustawieniu rozrządu. chociaż jest wyraźnie napisane że sprawność katalizatora poniżej progu. i to on powoduje świecenie lampki. ostrzegawczej .błąd masz cały czas obecny. mogłeś załatwić katalizator przez np kiepskie paliwo lub kilka innych rzeczy. no i został kolega konrad12137 czym ty sprawdzałeś te błędy? napisz o nich coś więcej jeśli zwykłym uniwersalnym testerem to wychodzą nieraz głupoty ,u mnie cały czas pokazuje przepływkę pomimo że jest sprawna. sprawdź inpą. błędy które wstawiłeś są to p0100 odpowiada za przepływkę . u mnie też jest pomimo że mam sprawną. p0341 czujnik położenia wałka rozrządu p0011 wałek rozrządu chodzi o czasy lub wydajność a p 0015 to nie wiem. sprawdź inpą to będzie wiadomo coś więcej. jak najbardziej przyjrzyj się rozrządowi, meches mógł coś sknocić
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

EML nie swieci wszystko na desce jest ok .. po remoncie zrobione okolo 300 km i nic nie pomogło .. tych bledów nie da sie skasowac ten P0100 co niby od przeplywki skasuje sie na chwile ale zaraz wraca nwm o co chodzi raz go łapie a raz nie .. rozrzad powinien byc git bo dawałem silnik do zrobienia mechanikowi.. cyka jak zegarek tylko ten problem z moca :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrób tak jak pisałem Wrzuć błąd z inpy tak jak kolega powyżej. Wtedy jest wszystko super opisane. Niestety z tych błędów co napisałeś nie da się wywnioskować o co chodzi bo są to błędy ogólne, pokazuje tylko że chodzi o wałek rozrządu a nie wiadomo o który i o co dokładnie. Nie ufaj ślepo mechanikom spora część z nich nie ma odpowiednich blokad a i Zadko kiedy dokrecaja wszystko z odpowiednim momentem.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Inpa jest to program do diagnostyki bmw, jeśli ty nie masz to może ktoś w twojej okolicy będzie miał. Popytaj generalnie takim zwykłym skanerem nic nie zdzialasz. To jest dobre dla silników o prostej budowie. Generalnie inpe możesz pobrać z neta. Potrzebny do tego laptop i kabel.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dosłownie przed chwila wykręcałem czujniki okazało sie ze czujnik polozenia wałka (wydechowego ) jest dziurawy po prostu dziurawy na samym czubku czujnika jest widocznie wgniecenie jakby od srubokreta i sączy z tamtad olej.... tylko pytanie czy przez 1 czujnik zepsuty wywalało by inne bledy czujników??
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podmień czujnik na nowy skoro stary jest uszkodzony. Pytanie od czego lub kto go uszkodził, jeśli mechanik to go zmień. Źle to o nim świadczy jeśli problem pojawił się sam z siebie tzn ze coś uszkodzilo ten czujnik pod pokrywą zaworów. Co do błędów to jakie masz błędy na myśli miałeś. Miałeś 2 błędy które mogą się tego tyczyc pozostałe 2 to tak jak już pisałem trzeba by było sprawdzić inpa. Zwłaszcza ten p0015 nie mam pojęcia co to jest To jest silnik o niestandardowej pracy. Nie wiem jak to odbiera prosty skaner ten błąd P0100 może tyczyc sie np cały czas otwartej przepustnicy bo dawka powietrza steruje valvetronik. Jak czytałem z ciekawości przed chwilą jedni mieli problem z przeplywka inni z potencjometrm a jeszcze inni z przepustnica. To jest za ogólne żeby móc ci pomoc
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jednak nie byłem na kompie...

spisałem bledy i mam pytanie ktore to sa czujniki gdzie sie znajduja postanowiłem je wymienic na jakies uzywki na próbe bo tak czy tak 1 musze wymienic to bym wymienił od razu inne :)

P0341 - Czujnik polozenia wałka rozrzadu A-Bank 1 CKT zakresu/Wyk ""

P0011 - Regulator połozenia wałka rozrzadu A-bank nr 1 po stronie rozrzadu Over-Adwan (najbardziej mnie martwi ten bład moze ktos go wyjaśnic? )

 

P0015 - Pozycja wałka rozrzadu B-element wykonawczy Over-Retard Bank nr 1 po stronie rozrzadu

 

Poprosił bym o jakieś zdj/linki z allegro do tych czujników itp był bym wdzieczny

 

(błedy na postoju da sie usunąc ale po uruchomieniu silnika powracaja)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymień czujnik i zobacz jakie błędy ci zostaną. Czujniki położenia wałków są 2 jak wpiszesz w Google to wyskocza ci zdjęcia gdzie jest ten czujnik. Z allegro tak samo. Wystarczy wpisać nr z czujnika i będziesz wiedział wszystko. A jeśli nie możesz znaleźć nr na czujniki wpisz vin na Realoem albo którąś podobną stronę. Znajdź na schemacie i sczytaj nr części Ja korzystam z bmwstore.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.