Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam!

 

Mam pewną zagwozdkę po wizycie w serwisie Bawaria Motors w Gdańsku.

Mój samochód podpada pod update softu (nie wiem czego dokładnie, jest wezwanie serwisowe), ale gdy pan przyjmujący do serwisu dowiedział się, że miałem wymieniany silnik, to stwierdził, że update nie będzie możliwy, gdyż może to spowodować odłączenie silnika. Oczywiście mogą to zrobić na moją prośbę, ale wtedy ryzyko jest moje.

 

Teraz pytanie - czy faktycznie tak jest? Nie wiem jak wygląda wymiana silnika, ale rozumiem to tak, że wymieniany był tylko blok - całe oprzyrządowanie zostało, w tym pewnie komputer / ECU. Nie wiem, może faktycznie istnienie taka możliwość, że update oprogramowania coś zepsuje, ale pytanie - co musiałoby być wymienione w samochodzie, żeby tak się stało? Czy można to jakoś wykryć z pomocą komputera diagnostycznego?

 

Byłbym wdzięczny za pomoc w zrozumieniu, co pracownik Bawaria Motors miał na myśli...

Opublikowano

Samochód jak w stopce - F30 328i z 2012, silnik N20. Wymieniony na identyczny, ale z 2014 roku.

Jeśli chodzi o określenie systemu zarządzania - nie wiem niestety, który - jest to akcja serwisowa, ale nic bliżej nie wiem niestety.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Osobiście moje zdanie - w ASO w większości przypadków chcą uciec od odpowiedzialności za ewentualny negatywny wynik po zaprogramowaniu. Bardzo często dzieje się tak poprzez podpisanie przez klienta papieru, że nie będzie domagać się, jeśli coś pójdzie nie tak.

Co do poprawek oprogramowania - to jest prawda, były akcje po aktualizacji oprogramowania modułu sterowania silnikiem MEVD1724.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Dla mnie też to śmieszne wytłumaczenie dlaczego nie można zrobić aktualizacji oprogramowania, przecież silnik nie jest w ogóle potrzebny aby zaprogramować od nowa sterownik silnika DME, zwłaszcza że sam sterownik DME nie był wymieniony ,

Ale oni mają procedury i pewnie nic na to nie poradzisz, jest szansa że aktualizacje już zrobili przy wymianie silnika sprawdź ...

Sprawdzisz u każdego co ma ista P (nie musisz programować nikt nie zauważy że samochód został podłączony w nieautoryzowanym serwisie)

wystarczy sam plan aktualizacji zrobić bez akceptacji wykonania

Teraz najnowsza ISTA + dla F serii i G-serii będzie miała możliwość połowicznej aktualizacji tylko najważniejszych modułów

pewnie aby w ramach gwarancji nie tracić na sterowniki multimedialne w razie niepowodzenia programowania.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.