Skocz do zawartości

e46 automatyczna skrzynia biegów ASB tryb awaryjny, stuk


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam, pomóżcie !! Wczoraj w czasie ruszania skrzynia przełączyła mi się w tryb awaryjny (od razu pobladłem), auto przyspieszało jak fura z koniem. Na szczęście jak wróciłem do domu i po pewnym czasie odpaliłem znowu pracuje normalnie. Kumpel mechanik powiedział że to może być wina oleju. Tak więc przymierzam się do wymiany... tylko jaki olej kupić i ile ?? Z nr nadwozia (JN03080) wychodzi że skrzynia to A5S390R. Jeżeli przy wymianie oleju w ASB trzeba jeszcze coś wymieniać (filtr-jaki, jakieś uszczelki) napiszcie co ... i ew jakie mnie czekają wydatki...??

Tak apropo bo tym autkiem jeżdżę raptem parę miesięcy cały czas strasznie zamula w czasie ruszania (2-3 sekundy jakby miało strasznie pod górę, aż załapie i wtedy pociągnie i jedzie już normalnie) czy to też może być właśnie wina oleju w skrzyni ?? Poza tym skrzynia pracuje raczej normalnie cicho, bez szarpania.

Z góry dziękuję za odp.

Edytowane przez aresag
Opublikowano
Pierwsze co to podepnij skrzynię pod kompa i sczytaj błędy jakie zostawił tryb awaryjny. Wtedy będziesz wiedział czy wymiana oleju ma w ogóle sens. Możesz poprostu wydać niepotrzebnie ok 500zł a okaże się że skrzynia nadaje się do naprawy. Acha weź jeszcze sprawdź poziom oleju. Jak będzie za mało to dolej. Co do tego zamulania podczas ruszania nie czujesz może zbyt dużego uślizgu?
Opublikowano (edytowane)

No raczej nie czuje uślizgu. Bo jak już "odpali" to wciska w siedzenie, tylko z małym opóźnieniem...

A od wczoraj skrzynia pracuje już normalnie (pomijając to wolne ruszanie) - tak jak przed tym trybem awaryjnym. Cholera wie kiedy tam był olej mieniony i jaki tam jest więc chyba dobrze by było wymienić.

A czy na kompie wykaże jeżeli winą był olej ??

Edytowane przez aresag
Opublikowano

Słuchajcie mam na tej skrzyni zieloną tabliczkę a na niej różne numery:

7503566

1G

96022228

0328287

P16

 

To tyle. Czy z tego można wywnioskować jaki olej powinienem kupić? Dzisiaj wieczorem jadę na kompa zczytać błędy ze skrzyni. Ale gdyby nie było nic groźnego to niech już wiem jaki olej kupować.

Dzięki za informacje !!!

Opublikowano

Jestem już po wizycie u elektronika...

Trochę tych błędów się tam nagromadziło...

1. Brak komunikacji z prawym przednim kołem ABS/DSC ( to mogę zrozumieć bo czekam aż mi przywiozą w serwisie czujnik ABS )

2. Sprawdź zacisk nr 15, brak komunikacji skrzyni z silnikiem

3. Problem z 2 biegiem.

Wszystko dało się wykasować.

Zastanawiam się czy na to wszystko (poza 1 pkt) nie miała wpływ panująca powodziowa aura, bo zdarzyło się pare razy przejeżdżać przez nazwijmy to "duże" kałuże a może to już rozlewiska no i być może się gdzieś woda dostała na przewody/złącza i stracił łączność.

Teraz póki co wszystko chodzi jak wcześniej, skrzynia działa w każdym trybie. Ale olej i tak bym chciał wymienić więc jak moglibyście mi podać jaki być powinien... to byłbym bardzo wdzięczny, bo chętni ludzie z serwisu po podaniu im danych z tabliczki powiedzieli mi tylko że mają taki na stanie (30zł/L no i filtr 280) ale nie chcieli powiedzieć jaki to olej :/

Opublikowano
olej jest mineralny czyli najtańszy chyba z wszystkich do ASB, tanszego nie znajdziesz :mrgreen: . kup w ASO i koniecznie orginalny filtr i wymien tylko u dobrego fachowca. tak zeby nie popsuł.
  • 2 lata później...
Opublikowano

Witam. Jestem po raz pierwszy na forum szukam informacji na temat szarpnięcia podczas przerzucania z Parking na drive. Auto z silnikiem 3.0 184km napęd na 4 koła. Czuć takie szarpnięcie autem tak jak by się tył obniżył i słychać taki stuk głośny. Nie zdarza się to często, czasem jak dojadę do krawężnika i daję wsteczny to jest taki sam objaw. Znajomy mechanik stwierdził że to wina luzów na półosiach przednich ale ja się z tym nie zgadzam bo ten stuk dochodzi z tyłu...

Chciał bym też zapytać jaki olej wlać do tej skrzyni biegów gdyż czytając wszystkie posty na forum mam straszny mętlik w głowie... 7 cyfr nadwozia to PF80413 bardzo bym prosił o podanie jaki olej wlać tak żeby nie było lipy. z góry dziękuję i pozdrawiam.

Opublikowano
mialem to samo. Zgadza sie, to wali z tyłu. Tez myslalem ze to podpora, ze luzy na kołysce, ze łącznik wału ale nie.. Wymieniłem wszystkie 4 półoski na nowe oryginalne. Pomoglo na 7000km... To jest jakas fabryczna niedoróbka w e46. ogólnie temat rzeka. Aaa i szacun wielki dla mechanika za trafna diagnoze. Ja przez swojego całe podwozie wymieniłem. Eh przynajmniej ktoś odemnie kupi dobre auto :) co do oleju to najlepiej zadzwon do nich www.asb-dlugoleka.pl, robili mi skrzynie od podstaw i o dziwo zalewają nie czerwony olej tylko zółty.
Opublikowano

czyli mechanik miał racje:D:D no to spoko jednak muszę Ci powiedzieć że nie od razu wpierw było wszystko z tyłu wymienione całe zawieszenie dyfra....

dzięki za odpowiedź.

  • 4 lata później...
Opublikowano

Witam mam taki problem z automatyczną skrzynią biegów. Jak jest mróz lub bardzo wilgotne powietrze ruszając samochodem przy zmianie biegów mam uderzenie w dyfer i skrzynia wchodzi mi w tryb awaryjny (oświeca się zębatka na desce). Gdzie szukać przyczyny?. Może ktoś miał podobny problem. Dokładne dane techniczne auta:

Model: 328CI (EUR)

E-F-R series: E46 2

Series: 3

Type: COUPE

Steering: LL

Doors: 2

Engine: M52/TU

Displacement: 2.80

Power: 142 (193 hp)

Drive: HECK

Transmission: AUT

Prod.date: 1999-12-14

Opublikowano

Sprawdzałes poziom oleju ulb go wymieniales?? Temat rzeka przyczyna moze byc konwenter, elektrozawory lub cala plyta sterujaca. Moze pompa oleju pada. Ja obstawiam na konwenter. Najlepiej podepnij autko do kompa na poczatek i zczytaj bledy/parametry

 

a tak dokladniej to stuka ci podczas jazdy jak zmienia biegi czy na postoju jak ty zmieniasz pomiedzy P R N D.... itp

Opublikowano
auto rusza normalnie czasami jest tak że dwa dni jeździ OK. Uderzenia w dyfer są po przejechaniu ok 1km. Czy przyczyna trybu awaryjnego może być urwane mocowanie dyfra do budy???
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
A masz wyrwane? Jak tak to cały układ przeniesienia napędu lata pod autem.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
To nie ma o czym gadać nawet, musisz to zrobić, bo cały układ dostaje po dupie.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

  • 1 miesiąc temu...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Na boku skrzyni jest korek wlewowy, jak wymienia się olej to na się przelać, więc olej musi być wyczuwalny po odkręceniu korka.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.