Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam,

wypada się przedstawić. A więc jestem Norbert mam 18 lat, na forum zaglądam od około 5 lat, od tego czasu marzyłem aby kupić samochód jedynej słusznej marki i założyć temat właśnie tutaj.

OD RAZU OSTRZEGAM, JEST TO TEMAT BARDZIEJ W STYLU ODBUDOWY, NIŻ "EEEEJ PATRZCIE JAKIE MAM FAJNE BMW".

27 grudnia 2016r. (de facto dzień po ukończeniu 18 lat :D ) zostałem dumnym, i póki co szczęśliwym posiadaczem BMW E36 w wersji nadwoziowej coupé z silnikiem M42B18 (popularny is).

Samochód jest z 1994r. wyposażeniowo nie jest z nim najlepiej, z zewnątrz jest w stanie opłakanym, lecz silnikowo i zawieszeniowo nie zawachałbym się użyć określenia, że jest baaaardzo dobrze.

I właśnie tu tkwi problem, póki co nie ma się czym chwalić, lecz będę "robił jej dobrze" na tyle na ile pozwoli mi mój licealny portfel, i chęci do pomocy finansowej rodziców :duh: .

 

Priorytetem na ten moment jest ogarnięcie strony estetyczno-wizualnej, przód jest jak twierdzi poprzedni właściciel - po spotkaniu z sarną, jednak jak na moje oko to był dzik bo moim zdaniem nie ma opcji aby sarna pogieła podłużnice. Przód został zrobiony przez poprzedniego właściciela na odpierdziel, zderzak na żywicy i szpachli, grill w innym kolorze, podłużnica w innym kolorze, lecz mimo to samochód prowadzi się bardzo pewnie, przy 160km/h można puścić kierownice i samochód jedzie prosto, nie ściąga ani nic z tych rzeczy. Natomiast tylne lewe nadkole, poprzedni właściciel postanowił poszerzać, i odprysnął lakier a ruda od razu zabrała się do roboty, i w ten sposób otrzymałem pięknie kontrastujący nalot rdzy, jestem już umówiony z blacharzem który przy okazji ogarnie i zakonserwuje progi i podłoge (podłoga jest zdrowiutka, progi jak widać bez dziur, ale już pojawiają się przebarwienia i nalot). Zamówiłem używany standardowy zderzak w oryginalnym lakierze hellrot, czyli zgodnym z budą. Podobnie sprawa wygląda z grillem. Na szczęście maska jest w takim stanie który pozwala na uratowanie jej, bo jak zobaczyłem cene maski w kolorze to się za głowe złapałem. Wypadałoby także ogarnąć końcówkę wydechu, ponieważ jest to samoróbka, która delikatnie mówiąc - masakrycznie się wydziera.

 

Drugim w kolejności priorytetem jest doprowadzić samochód do stanu zgodnego z vinem, wcześniej wspomniany zderzak, halogeny których brakuje, i oryginalne lusterka elektryczne.

A kiedy już to wszystko osiągnę, to w planie mam zakup felg aluminiowych, szczególnie w oko wpadły mi AcSchnitzer Type II, myślałem nad 17".

Później już tradycyjne doposażanie w OBC, climatronic itp.

 

W samochodzie poprzedni właściciel założył zawieszenie gwintowane (które mnie definitywnie urzekło), oraz rozpórkę przednich kielichów. Samochód posiada sekwencyjną instalacje gazową firmy STAG, z wlewem pod klapką i butlą w kole zapasowym (z początku podchodziłem sceptycznie do instalacji gazowych, ale nie stać mnie aby jeździć na benzynie).

 

Troche informacji z VIN'u:

Type Value

Prod. Date 1994-02-21

Type code BE51

Type 318IS (EUR)

Series E36 (3 Series)

Body Type COUPE

Steering LHD

Engine M42

Displacement 1.80

Power 103kw / 140hp

Drive HECK

Transmission Manual

Colour HELLROT (314)

 

S209A Differential Lock 25

S240A Leather Steering Wheel

S243A Airbag For Front Passenger

S314A Door Mirror Drivers Lock, Heated

S320A Deleted, Model Lettering

S354A Green Windscreen, Green Shade Band

S401A Lift-Up-And-Slide-Back Sunroof, Electric

S428A Warning Triangle And First Aid Kit

S481A Sports Seat

S494A Seat Heating Driverpassenger

S510A Headlight Aim Control

S520A Fog Lights

S651A MD Player

L801A National Version Germany

S900A Electronic Immobilizer

 

15784669_1366082443437395_1543671364_o.jpg

15784780_1366082336770739_1828086547_o.jpg

15820738_1366082290104077_1152207114_o.jpg

Boczek drzwi kierowcy zamówie w tym tygodniu, ponieważ jak widać jest przyczepiony zszywaczem.

15823862_1366082366770736_185202585_o.jpg

Folia z kierunkowskazów niedługo wylatuje.

15824386_1366082296770743_1701494719_o.jpg

Mieszek został już założony (ori), i gałka wymieniona na zamiennik.

15824602_1366082456770727_544688306_o.jpg

Na tym zdjęciu wygląda jakby krzywo stała, ale to po prostu taka perspektywa.

 

No więc, zapraszam do udzielania się w moim temacie, lecz chciałbym tylko przypomnieć, że jest to temat dotyczący ODBUDOWY samochodu, zdaje sobie sprawe z tego że nie ma się czym chwalić. :D

 

Pozdrawiam! :mrgreen:

Edytowane przez WuwwuzzooM42
Opublikowano

Właśnie zamówiłem halogeny oraz lusterka standarty w elektryce i oryginalnym lakierze hellrot, wkład filtra powietrza K&N, oraz piórka wycieraczek bo te już średnio zbierają, jak to się mówi powoli do przodu. W tym tygodniu wymienie olej, poprzedni wlasciciel lał do niej 10w35, zastanawiam się czy nie zmienic parametrów oleju na 5wXX, jaki byście polecali?

Jeśli chodzi o producenta to słyszałem dobre opinie o Valvoline i Shellu, podobno Castrol także nie należy do najgorszych.

Co o tym myślicie?

Opublikowano

Dzisiaj kurier dostarczył do mnie zderzak przedni, lusterko prawe 4pin, grill i halogeny.

Wszystko w stanie DB+, prócz tego nieszczęsnego grilla. Prawe mocowanie skorodowane, pod prawą nerką purchel, i zdarty lakier spod lamp.

Prawdopodobnie jutro założę zderzak z halogenami, lusterko musi poczekać na swojego kompana z drugiej strony (nie zamawiałem od jednej osoby, ponieważ lewe lusterko było w średnim stanie), a co do grillu to prawdopodobnie będę walczył ze sprzedającym, ale w sumie nie mam o co bo napisał wyraźnie, że sprzedaje to co jest na zdjęciach nie obiecywał Bóg wie jakiego dobrego stanu. Najbardziej boli mnie to że Iśka prawdopodobnie przestoi kolejny weekend w garażu, zamiast troche pohasać po podkarpackich ulicach. :mad2: :cry2:

Jeśli uda mi się jutro założyć zderzak, to nadejdzie kolejna 'porcja' zdjęć.

 

Pozdrawiam! :?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
"Małą" skarbonkę kupiłeś :roll: ale walcz jak już zacząłeś, gdzieś za rok dojdziesz do wniosku, że lepiej było kupić coś co bardziej trzyma się kupy, mimo to życzę powodzenia :8) olej zdecydowanie 5W30/40.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano

@maniek21112, juz powoli odczuwam, ze jest to kawał skarbonki, ale nie żałuje.

W zeszly czwartek wymienilem grill i zderzak, ze sprzedawca grillu 0 kontaktu, wiec poki co wlecial ten, a na wiosne przy okazji wizyty u blacharza w sprawie progow, maski i nadkola dam do pomalowania grill ktory wczesniej na niej siedział poniewaz poza kolorem jest on w stanie wzorowym.

Iśka wleciała także na kanał i jednoglosnie z kolegą mechanikiem podjelismy decyzje o wymianie całego wydechu procz kolektora ponieważ nie jest on w chociażby średnim stanie. Podłoga jest w stanie dobrym z minusem, ma jedna małą dziurke za prawym przednim nadkolem wiec powoli zaczynam myśleć nad pogłębieniem budzetu na wiosne w zwiazku z wizyta u blacharza.

Wrzucę zdjęcia jak wróce do domu. :D

 

16118381_1386841834694789_947999862_n.jpg

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano
Masz w co inwestować, pracy sporo ale jeśli masz gdzie się bawić to czemu nie :) najważniejsze na chwilę obecną to ogarnąć ją blcharsko :) A potem przyjdzie czas na modzenie :) życzę powodzenia i wytrwałości w odbudowie
Opublikowano

lukaszkoll1992, dzięki za słowa wsparcia.

 

A co do napraw blacharskich, to Gruzilla jutro wyląduje u blacharza. Mam nadzieje, że będę zadowolony z jego usług. :D

Teraz sprawa audio, otóż jedyne głośniki jakie w niej działają to te w nogach i będąc szczerym nawet im średnio to wychodzi. Czy ma ktoś może pomysł jak nienajdroższym kosztem podnieść jakość audio używając oryginalnych miejsc na głośniki?

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano
Czerwona stoi już tydzień u blacharza, i niestety pierwszych walentynek nie uda mi się z nią spędzić. Miały być 3 dni, jak dzisiaj się okazało będą 3 tygodnie. Niech chociaż zrobi to dobrze, bo na Gruzille czeka już małe OBC, halogeny, boczek drzwi kierowcy, i Pani od rennowacji skór.
  • 4 tygodnie później...
Opublikowano
Też planuje wziąć takie coupe tylko dla siebie bo sedana mi żona używa jak swoje :/ e36 jej się nie podoba, za to mi bardzo, gratuluje wytrwałości, jestem bardzo ciekawy jak wyjdzie efekt końcowy i kolor też słuszny.
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Troche mnie nie było, co nie znaczy, że auto było nietykane. Czerwona wróciła od blacharza 18 marca i zrobila od tego czasu 8000km. Blacharz sie spisal, mimo że nie dotrzymał terminu to samochód zrobił dobrze. Plany uległy zmianie. Robie wyprzedaz domowa i będą stance'y i moze spasy. Od kiedy czerwona wrocila od blacharza zalozylem obc7, wymienilem galke i mieszek, oraz zepsułem gaz. Halogeny wyladowaly w bagazniku poniewaz kostki sie poddały, a naprawie je dopiero przy wymianie zderzaków na mpaki. I o to własnie chodzi, mial byc oryginał ale postanowiłem, że założe pełny mpakiet, gt ecken, gt class 2, dyfuzor custom made pod mpaka, i felgi - wacham sie miedzy Rondelami 0021 a AcSchnitzerami Type2.

Wleciał także ori wydech od kolektora, z tymże bez kata. Nawet fajnie to brzmi, lecz na wyższych obrotach jak jakas Honda. Jak zakupie końcówe ACSchnitzera pobawie sie ze srodkowym, może uda sie coś ugrać. :D

Aktualne zdjecia (jeszcze) gruza:

20170320_171753.jpg

20170320_171742.jpg

20170320_171732.jpg

20170320_1171722.jpg

20170327_185333.jpg

Opublikowano

I plany znowu sie zmienily, a w zasadzie wrociły do pierwotnych. Zostaja ori zderzaki zamiast mpakow, zadnych gtclassow itp. Zmiana spowodowana jest zakupem ori RH Phoenix 17" za 500zł (co ciekawsze felgi przejzdzily sezon). Kuzyn chyba nie wiedział co ma. :twisted: Jako iż moim zdaniem felgi te nie pasuja do mpakietu to zostanie ori ewentualnie z jakas dokladka (alpina kusi), wydech wleci pewnie końcówka AC Schnitzera, a reszte wydechu wyspawam od nowa, zawierajac w nim wygluszajaca puche w okolicach wycietego katalizatora (w tym momencie jest pusta rura).

Chodzi mi po głowie wymiana hamulców, ponieważ na ostatniej "Nocnej Jezdzie" w rzeszowie prawie wjechalem w kumpla który zdążył wyhamować Peugeotem 406, a ja skonczylbym na jego haku. Jego hamowanie spowodowane bylo stłuczkami około 7 samochodów uczestniczących w evencie, takze ciekawie.

Wracajac do tematu, słyszałem, że można zeswapować układ hamulcowy z E46 330d, srednica tarczy wzrasta wtedy do 300mm z obecnych 286mm, co niedosc ze usprawnia hamowanie, to także lepiej wygląda.

Felgi założe pewnie w przyszły weekend, ponieważ czekam na adaptery, i wolna chwile.

Pozdro!

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
Otóż miałem kolizje (nie z mojej winy) i auta się pozbywam, koniec pięknej przygody. Prawdopodobnie po powrocie z pracy wakacyjnej powróce do marki i jeszcze się odezwę.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.