Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam Wszystkich forumowiczów. :) :)

 

Jestem tutaj nowy, jednak forum przeglądam już od dawna.

 

Od 4 miesięcy jestem posiadaczem najładniejszego modelu BMW, moim zadaniem oczywiście, jakim jest e60 lci, a dokładnie 520d z końcówki 2007r. Auto aktualnie ma przejechane 210000 km (w ASO powiedzieli że jest to przebieg rzeczywisty, ale nigdy nie wiadomo).

 

Po zakupie auta okazało się że jest do zrobienia kilka rzeczy, między innymi owianego złą sławą kolektora ssącego z powodu awarii klap wirowych, po prostu się to tam już rozleciało. Znajomemu mechanikowi który dokonywam mi serwisu całego auta i wymiany niezbędnych części udało się namierzyć identyczny budową kolektor jak ten który posiadałem z tym że fabrycznie bez tych całych klapek, prawdopodobnie od jakiejś słabszej wersji tego silnika. Z powodu braku środków na nowy kolektor z klapkami zdecydowałem się na na zakup i montaż tego bez klapek.

 

Mam taką prośbę do osób które mogą coś o tym więcej wiedzieć, czy moglibyście mi napisać czy powinienem wymienić kolektor na nowy z klapkami czy mogę autem jeździć z takim kolektorem bez tych klapek?? Dodam że kolektor pasuje idealnie i nawet było miejsce na montaż sterownika tych klapek, tyle że fizycznie samych klapek brak. Samochodem przejechałem na razie około 8 tyś km, ale ciężko jest mi się odnieść do tego czy jest jakaś różnica bonie miałem okazji prowadzić tego samochodu ze sprawnym kolektorem.

 

Z góry dziękuję za odpowiedzi.

Opublikowano
Z tego co się orientuje to nie czuć różnicy sam chcę u siebie wykonać taki zabieg. Jak możesz napisać z czego pasował kolektor? miałem zamiar kupić zaślepki pasują idealnie do orginalnego kolektora.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Kolega Pawel ma zupełnie inny kolektor niż Ty Marzec i do jego kolektora w ogóle nie ma zaślepek tak że jedyny sposób to wymontowanie ośki z klapkami i pozostawienie go bez, już kilka osób tak zrobiło w silniku N47. W silniku M47N2 bo taki masz kolego Marzec mógł byś kupić kolektor fabrycznie bez klapek od modelu 318d M47N2 ale ten sam efekt otrzymasz kiedy zamontujesz zaślepki w rozmiarze 22mm.

Tu macie sporo informacji na temat usunięcia klapek i wrażeń po tym zabiegu: viewtopic.php?f=15&t=158180

Opublikowano
Dokładnie tak Panowie, kolektor w N47 jest inny niż w starszych wersjach i nie można do niego dostać zaślepek. Z tego co się dowiedziałem, kolektor jaki aktualnie posiadam pochodzi od BMW 118d albo od 116d F20 i jest on tak jak napisałem powyżej, fabrycznie bez tych klapek ani tej całej ośki. Wszystko na razie sprawdza się dobrze, jednak zastanawia mnie czy brak tych klapek może spowodować jakieś zmiany w równości pracy silnika. Chodzi o to że czasami jak jadę z bardzo lekko wciśniętym pedałem gazu, najczęściej po prostej drodze beż żadnych wzniesień utrzymując prędkość 50 km/h albo 70 km/h albo 90 km/h, widać jak obroty silnika falują o jakieś 100 / 200 w górę i w dół, nie ma to zwiazku z przełożeniem na jakim aktualnie się jedzie, bo i na 6 biegu coś takiego miało miejsce kilka razy.
Opublikowano
Dokładnie tak Panowie, kolektor w N47 jest inny niż w starszych wersjach i nie można do niego dostać zaślepek.

Tam jest zupełnie inny sposób montowania klapek. Wszystkie klapki są zamontowane na jednej ośce i jedyne wyjście to wyjąć ośkę wraz z klapkami oraz elementami podtrzymującymi w/w ośkę. Do zaślepienia zostaje nam tylko jeden otwór i zaślepkę taką można kupić a ebay'u. Ja zwyczajnie zaślepiłem podkładkami metalowo-gumowymi + śruba z nakrętką kontrującą + klej do gwintów. Działa wyśmienicie.

Wszystko na razie sprawdza się dobrze, jednak zastanawia mnie czy brak tych klapek może spowodować jakieś zmiany w równości pracy silnika. Chodzi o to że czasami jak jadę z bardzo lekko wciśniętym pedałem gazu, najczęściej po prostej drodze beż żadnych wzniesień utrzymując prędkość 50 km/h albo 70 km/h albo 90 km/h, widać jak obroty silnika falują o jakieś 100 / 200 w górę i w dół, nie ma to zwiazku z przełożeniem na jakim aktualnie się jedzie, bo i na 6 biegu coś takiego miało miejsce kilka razy.

Nie powinno być żadnych odczuwalnych zmian. Pamiętaj aby programowo wyłączyć "pracę" klap. Zaś co do falowania które opisujesz to ja również tak miałem ale u mnie winą był konwerter w skrzyni automatycznej. Po wymianie śmiga jak nowy.

były e36 od 316 do 320,kilka e46 od 318 do 323,e39 525tds,z3 2.8,z4 3.0

z4 jest fajne ;) ale tylko e89

http://img442.imageshack.us/img442/4116/z4avatar.png

Opublikowano

Dzięki kolego "swistar" za odpowiedź i informacje. :cool2:

Mam jeszcze pytanie odnośnie tego konwertera?? Czy wymiana jest problematyczna i kosztowna..? W sensie ile Cię wyniosły części, a ile sama robocizna. Przymierzam się na wiosnę do wymiany oleju w skrzyni to może bym to połączył ze sobą.

Opublikowano
Nie powinno być żadnych odczuwalnych zmian. Pamiętaj aby programowo wyłączyć "pracę" klap. Zaś co do falowania które opisujesz to ja również tak miałem ale u mnie winą był konwerter w skrzyni automatycznej. Po wymianie śmiga jak nowy.

 

A czy jak ten sterownik od tych klap został normalnie zamontowany, i on tam sobie swobodnie pracuje tyle że fizycznie nie steruje żadnymi klapami bo ich nie ma, to też trzeba programowo to wyłączyć, czy może zostać tak jak jest??

  • 1 rok później...
Opublikowano
Podłączam się do pytania, w silniku N47A gdy się usunie tylko ośkę oraz klapki i zaślepi otwór po ośce ale pozostawi się nastawnik podłączony to nie trzeba będzie nic w sofcie zmieniać....??
  • 1 rok później...
Opublikowano
Trzeba usunąć klapki,ośkę.zaślepić otwór po ośce,przy okzji umyć kolektor,przepustnicę powymieniać uszczelki i to wszystko.nic nie trzeba więcej robić,nic nie trzeba usuwać programowo.po usunięciu klap nie powinno być żadnej odczuwalnej zmiany.jeździłem z klapkami z dwa lata i po usunięciu już chyba ze dwa a może trzy lata.w poprzednim aucie też wywaliłem klapy i wszystko było ok.
Opublikowano
4xnr2,plus 19 od przepustnicy,może jeszcze po myciu kolektora,przepustnicy i dolotu, warto dać nowe uszczelki nr 7,8 i od rury interculera.
Opublikowano
Odnośnie zaślepienia tej dziury po pręcie na aukcjach można kupić taką zaslepkę komplet z uszczelkami to około 120zł-warto ją kupić czy najzwyczajniej zaslepić jakąs srubą z podkładką?
Opublikowano
Chyba warto,jest ładnie zrobione pasuje jak miałoby być w oryginale.ja też kupowałem że sklepu aditech czy jakoś tak
  • 2 miesiące temu...
Opublikowano
Zrobiłem pare tys bez klapek i jednak odczuwalnie słabiej się rozpedza przy niskich obrotach ,da się to jakoś ogarnąć czy tak juz musi zostać?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.