Skocz do zawartości

E60 520i - problem z elektryką i poziomowaniem xenonów


mrozilla

Rekomendowane odpowiedzi

Podczas startu zapala mi się komunikat słabego akumulatora oraz miga zielona dioda przy włączniku świateł, a także światła w trybie auto nie poziomują się w żadnym momencie, są jakby na sztywno.

Po skasowaniu wielu błędów przede wszystkim spowodowanych słabym napięciem pozostały te:

0027C3 Cyfrowy sterownik silnika: Termiczny czujnik poziomu oleju

00281C Cyfrowy sterownik silnika: Bitowo-szeregowe złącze danych (BSD): Sygnał

00281D Cyfrowy sterownik silnika: Alternator: Sygnał

00299B Cyfrowy sterownik silnika: Inteligentny czujnik akumulatora, komunikacja

0029A8 Cyfrowy sterownik silnika: Power management, sieć pokładowa

00932E LM: System AHL uszkodzony

009C7B Zintegrowany automatyczny układ ogrzewania i klimatyzacji: Dmuchawa czujnika temperatury wewnętrznej

00E714 Komunikat (napięcie akumulatora, 0x3BE) błędny, odbiornik IHKA, nadajnik DMEDDE

 

Chciałbym się ich pozbyć tym bardziej, że przy obecnych temperaturach po 3 dniach auto już nie kręci z takim impetem z jakim rozrusznik powinien pracować. Na wyświetlaczu komunikat o słabym akumulatorze, a także zauważyłem raz, że po odpaleniu delikatnie mrugało podświetlanie na desce rozdzielczej, wyłączył się ekran idrive itp. dopiero po dodaniu gazu wzrosły obroty i wszystko się ustabilizowało. Po podłączeniu miernika pokazuje 14,2V przy uruchomionym aucie.

Przy klemie wszystko wygląda na nie tknięte, wszystkie wtyczki podłączone jakby nic nie było w ogóle kiedykolwiek ruszane, oczywiście klemy zaciśnięte mocno bez żadnych luzów. Chciałbym wyeliminować przede wszystkim ten problem oraz naprawić światła, tylko nie wiem czy wystarczy je przekodować pustym plikiem .MAN czy problem leży głębiej, tylko jak go zdiagnozować?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Na początek proponował bym ci rozwiązać problem ładowania zanim zaczniesz dalej szukać przyczyny. Możliwe że większość błędów jest z wyniku niskiego napięcia baterii.

Spot Monachium Facebuk: BMW München PL

Screenshot_20190504_162413.md.jpg


- Kto ty jesteś?

- Cyprian mały.

- Jaki znak twój?

- BMW!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A od czego zacząć szukania problemu z ładowaniem? Jakoś klemę zdiagnozować czy szczotki w jakiś sposób? Niektórzy piszą, że ładowanie na poziome 14.2V jest w E60 prawidłowe, inni piszą, że właśnie tu jest jakiś problem, a powinno być 14.8V. Problemy z poziomowaniem świateł raczej wynikają z AHL tylko nie wiem czy wystarczy pusty .MAN czy to coś poważniejszego.

 

Dodam, że z tego co udało mi się ustalić akumulator był w maju zmieniany na nowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Normalna wartość to 14,8. Zacznij od odpiecia wtyczek od ibs-a no i następnie sprawdzić szczotki. Chyba da się po zdjęciu regulatora napięcia.

 

Co do pustego pliku man to co za problem wgrać i sprawdzić czy pomogło :wink:

Spot Monachium Facebuk: BMW München PL

Screenshot_20190504_162413.md.jpg


- Kto ty jesteś?

- Cyprian mały.

- Jaki znak twój?

- BMW!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Niestety kodowanie świateł pustym plikiem nie pomogło, dalej to samo, nie poziomują się w ogóle a dioda przy włączniku mruga.

Najgorzej, że w dalszym ciągu są problemy z elektryką/ładowaniem. Jednego dnia akumulator był ładowany prostownikiem do 100%, a następnego po trasie około 8km z kilkuminutową przerwą w połowie drogi, już w garażu po około 2h stania w garażu i włączeniu zapłonu wyświetlacz pokazywał kontrolkę akumulatora. Po podłączeniu multimetru i odpaleniu auta napięcie w ogóle spadało przez kilkanaście sekund, a dopiero po dodaniu gazu załączyło się jakby ładowanie i trzymało około 14.4V-15.0V w zależności od obciążenia przez odbiorniki tj. światła, klima, radio, większość oświetlenia itp. Natomiast kolejne uruchomienie już skutkowało tym, że ładowanie załączało się od początku. Wczoraj został ponownie naładowany akumulator do pełna i odpięty kabelek IBS idący od klemy minusowej do plusowej, dzisiaj rano nie było komunikatu akumulatora. Dodatkowo wczoraj został zarejestrowany nowy akumulator, skasowany histogram i zakodowany akumulator 90ah, w pamięci był zakodowany 80ah, a faktycznie siedzi 100ah, zgadzało się to, że zakodowany był zwykły aku i taki właśnie siedział (nie AGM)

Oczywiście problem z przygasaniem iDrive, liczników itp. również występuje, ale wydaje mi się, że właśnie wtedy kiedy tego ładowania nie ma takiego jakie być powinno.

Domyślam się, że przez te problemy pomimo, że aku ma lekko ponad pół roku dostał już swoje i będzie do wymiany tylko najpierw trzeba zrobić porządek z ładowaniem, bo wymiana nic nie da. Wyciągać alternator i zawieźć do regeneracji? Duża szansa, że to szczotki, wbudowany w niego regulator lub coś związanego właśnie z nim, czy szukać w innym miejscu problemu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety coś jest nie tak, alternator odebrałem z regeneracji, rzekomo regulator "praktycznie nie było" coś z komutatorem, łożyska itp. Wszystko zostało zamontowane, przy okazji wymienione rolki prowadzące na nowe INA ponieważ łożyska nie były idealnie ciche, ale to już nie jest związane z tematem. Po podłączeniu pierwszy test i znowu problem. W większości przypadków po odpaleniu auta ładowania w ogóle nie ma, a jak postoi kilkanaście minut to za każdym razem ładowania nie ma. Można pojechać paręset metrów systemy rozpoczną proces wyłączania się z powodu braku ładowania/słabego akumulatora ładowanie nagle się załączy, światełka w środku zrobią się jaśniejsze i już jest ładowanie. Gdy auto stoi i się je odpali, nie ma ładowania do czasu aż się doda mocniej gazu, auto wejdzie w obroty i pojawia się ładowanie, ale to nie wszystko ponieważ ładowanie dochodzi max. do 14.1-14.2V. Miałem możliwość sprawdzenia systemu ładowania w E90 i wygląda to tak, że po odpaleniu auta od razu pojawia się ładowanie 14.8V i tak jest trzymane, bez dodawania żadnego gazu itp. W E60 zarówno z odpiętą jak i połączoną klemą IBS jest identycznie. Dla pewności zmieniłem akumulator na drugi ponieważ pomimo, że obecny ma tylko ponad pół roku chciałem wykluczyć problemy z nim ale również to nic nie pomogło, na drugim, sprawnym akumulatorze sytuacja jest identyczna.

Oczywiście ładowanie mierzone zarówno bezpośrednio na alternatorze, na pinach pod maską oraz na akumulatorze, różnica w pomiarach 0,1-0,2V czyli nie mająca najmniejszego znaczenia w opisanej sytuacji.

 

Błędy jakie pozostały po skasowaniu to:

00281C Cyfrowy sterownik silnika: Bitowo-szeregowe złącze danych (BSD): Sygnał

00281D Cyfrowy sterownik silnika: Alternator: Sygnał

00299B Cyfrowy sterownik silnika: Inteligentny czujnik akumulatora, komunikacja

00932E LM: System AHL uszkodzony

009C7B Zintegrowany automatyczny układ ogrzewania i klimatyzacji: Dmuchawa czujnika temperatury wewnętrznej

 

W dalszym ciągu alternator? Zły regulator? Nie da się z tym jeździć, bo nie dość, że w czasie jazdy potrafią się wyłączać z powodu prądu systemy, światła migają to akumulator w końcu się totalnie uszkodzi, a wymiana nowego pomoże jak widać na pół roku więc to nie jest rozwiązanie.

 

Niestety co do problemu poziomowania się świateł i migającej diody przy włączniku przekodowanie pustym plikiem MAN nie pomogło, po kodowaniu światła mrugnęły, dioda przez chwilę świeciła i ponownie wszystko wróciło do stanu sprzed kodowania tj. dioda mruga, a światła się nie poziomują.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Sprawdź czy nie masz zalane bagażnika. Poodlaczaj wtyczki od modułów i zobacz czy nie ma korozji na wtyczkaczkach.

 

Odłącz IBS i już go nie podłączaj na razie bo może być też jest walniety a dla pewności wymiana.

 

Sprawdź też czy do sterownika silnika nie dostaniecie się woda.

Spot Monachium Facebuk: BMW München PL

Screenshot_20190504_162413.md.jpg


- Kto ty jesteś?

- Cyprian mały.

- Jaki znak twój?

- BMW!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cały tył jak najbardziej suchy, żadnych śladów jakiejkolwiek wilgoci, ten cienki przewodzik, który idzie z klemy minusowej do plusowej bez względu na to czy jest podłączony czy nie w żaden sposób nie wpływa na proces ładowanie, który pisałem powyżej. Po prostu alternator się nie załącza od razu tak jak powinien nie mówiąc już o dawaniu prawidłowego napięcia. Wszystkie przewody z tyłu wyglądają na fabryczne, brak jakichkolwiek oznak ingerencji, wiem, że w 2007 roku było przeprowadzone w ASO poprawienie mocowania klemy plus akumulatora akcja serwisowa.

Jeżeli chodzi o przygasanie elektroniki to na pewno jest to związane z brakiem ładowania w początkowej fazie, a nie z korozją w wtyczkach, jest to w 100% zależne od tego, że jak alternator nie ładuje, napięcie z aku ciągle spada do pewnego poziomu, kiedy sterowniki zaczynają się wyłączać zaczynając od tych najmniej ważnych aby energii starczyło do podtrzymania najbardziej niezbędnych sterowników wymaganych do tego aby auto nie zatrzymało się w miejscu, a w dalszym ciągu było bezpieczne. Gdy w końcu zaczyna ładować kontrolki wyłączonych systemów gasną, czasami nawet idrive się włączy (przy powyższych objawach ekran robi się czarny) i oświetlenie w wnętrzu robi się jaśniejsze, bo dostaje powyżej 12V.

Czytałem, że ktoś wysuszył klemę i mu pomogło, tylko w moim przypadku nie ma z czego jej suszyć, w kilku sytuacjach pomogła wymiana alternatora na oryginalny/regulatora, w moim przypadku alternator jest oryginalny tylko kwestia jaki podczas regeneracji został zastosowany regulator, może tutaj jest problem? Wcześniej był błąd sygnału alternatora ale z tego co było mówione po regeneracji regulator był totalnie nie sprawny, po regeneracji błąd jest więc albo nie został wymieniony na sprawny, albo po prostu na niepasujący i stąd problemy? Nie znam aż tak gospodarki zarządzania energią w BMW ale po prostu takie wnioski się nasuwają brnąc dalej w temat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Po ponownej wizycie u gości od alternatora, według nich 14.2V jest prawidłowym ładowaniem, chociaż w E90 sytuacja wygląda zupełnie inaczej (od razu po odpaleniu 14.8V i tak cały czas), ale jak przy nich po odpaleniu nie było ładowani, a dopiero po dodaniu gazu się pojawiło wyjęli alternator i wymienili ponownie regulator. Niestety dzisiaj znowu po odpaleniu nie było ładowania, dopiero po dodaniu gazu wszystko wróciło do normy... Co z tym zrobić, bo już brak pomysłów, nie może tak być, tym bardziej, że te ładowanie nawet nie jest takie jakie być powinno.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Albo alternator albo regulator. Nic innego nie może być. Robiłeś pomiar multimetrem przy alternatorze? Jeśli nie ma ładowania przy nim to raczej tylko alternator może być.

Na cieplym silniku masz tą samą sytuację?

 

Napięcie w e60 też jest ~14,8 wiedz niech bajek nie opowiadają.

Spot Monachium Facebuk: BMW München PL

Screenshot_20190504_162413.md.jpg


- Kto ty jesteś?

- Cyprian mały.

- Jaki znak twój?

- BMW!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak czytam i myślę, że taki objaw występuje z powodu braku wzbudzenia alternatora.

Aby alternator mógł się wzbudzić należy podać napięcie na uzwojenie wzbudzenia.

Może się on wzbudzić sam właśnie przez zwiększenie obrotów, gdyż altek posiada magnetyzm szczątkowy.

Obwód wzbudzenia ma swój bezpiecznik. Poszukaj. Może się przepalił

Jak nie, to któraś z diód w alternatorze nie ma połączenia lub jest trafiona.

Wstawił bym jakieś pomocne zdjęcia ale nie mogę, bo pisze z telefonu :cry2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Wiedz mamy kolejne możliwości. Modułem wzbudzającym alternator jest regulator napięcia. Do niego idzie linia BUS regulując napięciecie a informację o tym dostaje od IBS i pewnie te wszystkie informacje są mielone przez DDE.

 

Poszukam w Ista jaki sygnał powinien iść od dde (i czy tak wogóle jest) i z którego pinu wychodzi. Można by podłączyć inny kabel i wykluczyć pęknięcie kabla a następnie wymienić dde jeśli nie daje sygnału.

 

Alternator bez lini bus działa jak zwykły alternator i możliwe że tu jest pies pogrzebany.

 

Ps. teraz troche poczytalem i moge powiedziec cos madrzejszego ;)

 

Mozliwe ze jest uszkodzona dioda budzaca lub brak polaczenia z modulem DME ktory znajduje sie pod filtrem powietrza, str. pasazera.

 

Polaczenie z DME idzie z generatora Pin 1 do Pin 19 modulu DME. Niebieski kabel.

 

M54

http://i1033.photobucket.com/albums/a419/speed1211/BSD-Generator_zpsxk6elowd.png

 

 

 

To tylko przy okazji zalaczam. Moze zrobi sie z tego jakis temat.

 

B895 Klema IBS

A6009 Integriertes Versorgungsmodul (IVM) --> Zintegrowany moduł zasilania

A2249 Modul DDE

 

M54

http://i1033.photobucket.com/albums/a419/speed1211/BSD-Generator_zpsxk6elowd.png

 

N62

http://i1033.photobucket.com/albums/a419/speed1211/N62_zpsh4ejl4bv.png

 

S58 i N52

http://i1033.photobucket.com/albums/a419/speed1211/S85%20N52_zpsehitvsz2.png

 

Diesel

http://i1033.photobucket.com/albums/a419/speed1211/Diesel_zpscdeusstk.png

BSD Schnittstelle zum Generator

Der Generator mit BSD-Schnittstelle kann mit dem Motorsteuergerät aktiv kommunizieren. Der Generator ist nicht mit der Ladekontrolleuchte verbunden, sondern nur mit dem Motorsteuergerät. Der Generator kann verschiedene Fehler erkennen.
Funktion

Für den Generator mit BSD-Schnittstelle sind im Motorsteuergerät folgende Funktionen realisiert:

-Aktivieren/Abschalten des Generators anhand applizierbarer Parameter

-Vorgabe des maximal zulässigen Auslastungsgrades des Generators

-Steuerung der Reaktion des Generators auf Lastsprünge (Load Response)

-Berechnung des Generatormomentes aus dem Auslastungsgrad

-Diagnose der Datenleitung zwischen Generator und Motorsteuerung

-Ablegen der Fehler des Generators im Fehlerspeicher

-Ansteuerung der Ladekontrollleuchte im Kombiinstrument über CAN

Die Anzeigestrategie der Ladekontrollleuchte verändert sich durch den Einsatz des Generators mit BSD-Schnittstelle nicht gegenüber den bisher verwendeten Generatoren.

Die Grundfunktion des Generators ist auch bei Unterbrechung der Kommunikation zwischen Generator und Motorsteuerung gewährleistet.
Mögliche Fehler

Folgende Fehlermöglichkeiten sind durch Fehlereinträge unterscheidbar:

-Hochtemperaturabregelung: Der Generator ist überlastet, zur Sicherheit wird die Generatorspannung verringert, bis sich der Generator wieder abgekühlt hat. Es erfolgt kein Aufleuchten der Ladekontrolle

-Mechanischer Fehler: Generator ist mechanisch blockiert oder der Riemenantrieb ist ausgefallen.

-Elektrischer Fehler: Erregerdiodendefekt, Erregungsunterbrechung, Überspannung durch Reglerdefekt.

-Kommunikationsausfall: Leitungsdefekt zwischen Motorsteuerung und Generator.

Nicht erkennbar sind: Wicklungsunterbrechung oder -kurzschluss
Ladekontrollleuchte

Das Signal zum Aufleuchten der Ladekontrolleuchte wird über CAN an die Instrumentenkombination übertragen. Die Ladekontrolleucht wird aktiv bei mechanischem Fehler und elektrischem Fehler (siehe oben).
Kennung

Die oben genannte Berechnung des Generatormomentes und des Auslastungrades des Generators sind stark von Typ (Leistung) und Hersteller abhängig.

Deshalb übermittelt der Generator der Motorsteuerung diese Daten. Die Motorsteuerung passt ihre Berechnungen und Vorgaben an den genauen Typ an.
Ziel

Durch die genaue Berechnung des Generatormomentes und die Regelung der Load- Response-Funktion ist eine guter Motorleerlauf möglich

Die Regelung der Generatorspannung nach Sollwerten aus der Motorsteurung ermöglicht eine ausgeglichene Ladebilanz der Batterie.

Spot Monachium Facebuk: BMW München PL

Screenshot_20190504_162413.md.jpg


- Kto ty jesteś?

- Cyprian mały.

- Jaki znak twój?

- BMW!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ogólnie nie zagłębiając się aż tak bardzo też zacząłem przypuszczać czy to przypadkiem nie jakiś element, który daje sygnał to alternatora, tamci mówili, że na stole alternator działa prawidłowo. Z tym napięciem, które w BMW jest prawidłowe, a to, że według nich 14.2V jest ok to nie ma rozmowy ich racja i tyle...

Oczywiście gdy nie ma ładowania mierząc bezpośrednio na alternatorze też go nie ma, jest tyle ile ma w danej chwili akumulator, po dodaniu gazu wstaje i już jest ładowanie 14.2V wszędzie, podświetlenie w środku przestaje migać itp.

Do alternatora idzie wtyczka i u mnie ma ona w sobie jeden pełny pin, reszta jest pusta, dodatkowo martwią błędy jakie pozostają po skasowaniu:

00281C Cyfrowy sterownik silnika: Bitowo-szeregowe złącze danych (BSD): Sygnał

00281D Cyfrowy sterownik silnika: Alternator: Sygnał

00299B Cyfrowy sterownik silnika: Inteligentny czujnik akumulatora, komunikacja

 

281D szczególnie wskazuje coś z alternatorem tylko kwestia czy nie rozpoznaje regulatora czy o co dokładnie może mu chodzić.

Bardzo ciężki temat, akumulator na pewno już posadzony oczywiście sprawdzałem wszystko dla pewności na drugim akumulatorze i też to samo dlatego póki nie rozwiążę problemu nie mogę kupić nowego, bo kila miesięcy i do wyrzucenia będzie.

Domyślam się, że moduł AHL też jest uwalony przez to co się dzieje z prądem, kodowanie pustym MAN nie pomogło i poziomowanie jak nie działało tak dalej nie działa, a dioda przy włączniku miga cały czas.

Niestety co do bezpiecznika nie bardzo wiem który (oraz czy w schowku czy w bagażniku) odpowiada za wzbudzanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Pociągnij nowy kabel od sterownika do alternatora. Zczytaj błędy i zobacz czy się poprawiło.

Spot Monachium Facebuk: BMW München PL

Screenshot_20190504_162413.md.jpg


- Kto ty jesteś?

- Cyprian mały.

- Jaki znak twój?

- BMW!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Niestety sprawdziłem DME wszystko jest podłączone prawidłowo, wszystkie bezpieczniki są sprawne, również PIN 1 z alternatora idący bezpośrednio do PINu 19 DME ma przejście i jest w 100% sprawny dlatego nie puszczałem nowego, bo nie było sensu.

Niestety w dalszym ciągu nie ma prawidłowego ładowania, po odpaleniu nie ładuje dopiero po kilku sekundowym przygazowaniu alternator zaczyna ładować i ładowanie jest na poziomie 14V...

Jakie są dalsze pomysły? Co jeszcze mogę zrobić, bo już nie mam pomysłu...

 

Jeżeli chodzi o światła i poziomowanie to trzymając w ręku silniczki czuć bardzo delikatne drganie, po odłączeniu oczywiście przestaje, dzieje się tak z dwoma, wyglądają na sprawne, a mimo wszystko nie regulują się, po obniżeniu tyłu światła idą w górę razem z autem a silniczki nie reagują, nie korygują tego, wyciągnąłem AHL (model 6934122) i jest idealny więc czy to może być jego wina? Tylko dlaczego czuć, że silniczki drżą? AHL nie jest taki więc kupowanie bez pewności czy to on jest uszkodzony nie jest najlepszym rozwiązaniem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Było już przecież pisane, albo dioda pobudzająca albo regulator z czego pierwsza opcja jest bardziej prawdopodobna.

Spot Monachium Facebuk: BMW München PL

Screenshot_20190504_162413.md.jpg


- Kto ty jesteś?

- Cyprian mały.

- Jaki znak twój?

- BMW!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Faktycznie o diodzie było również napisane ale nie wiem jak to sprawdzić. Resztę opisanych czynności wykonałem i wszystko jest ok, właśnie regulator również powinien być dobry skoro cały alternator był w regeneracji w miejscu, w którym zajmują się regeneracją alternatorów.

Jeżeli dobrze wyczytałem to dioda jest w alternatorze, a skoro w tym warsztacie na stole sam alternator działa prawidłowo to musi być dobra, chyba, że rozmawiamy o innej diodzie w aucie dlatego dobrze by było otrzymać jakąś wskazówkę co/jak sprawdzić...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...
Mam problem. Auto przestało mi odpalać po odłączeniu klemy - i wyczyszczeniu przewodu + pod podłogą bagażnika. Wyskakują mi błędy 281D i 281C. Na plusie pod maską nie ma w ogóle napięcia. Jeżeli podłączę akumulator bezpośrednio pod maskę to auto odpali ale nie ma ładowania. Ma ktoś jakieś pomysły? Muszę wrócić do domu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Co prawda zły temat ale prawdopodobnie masz uszkodzony generator.

Możesz sprawdzić czy nie jest zasniedzialy przewód plusowy przy generatorze lub nie jest luźny i czy plus pod maską jest przy kręcony

Odłącz też IBS

Spot Monachium Facebuk: BMW München PL

Screenshot_20190504_162413.md.jpg


- Kto ty jesteś?

- Cyprian mały.

- Jaki znak twój?

- BMW!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko dlaczego nie ma napięcia na klemie pod maską? To mnie zastanawia. Czy mogłem coś uszkodzić czyszcząc przewód plusowy pod podłogą bagażnika? Czy przewód plusowy z akumulatora idzie bezpośrednio do klemy pod maską? Na Aku jest 12.5v na klemie 1.2v
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Możliwe że nie dikreciles

Screenshot_20190621_085450.jpg


Na to połączenie ma być akcja serwisowa z tego co kojarzę

Spot Monachium Facebuk: BMW München PL

Screenshot_20190504_162413.md.jpg


- Kto ty jesteś?

- Cyprian mały.

- Jaki znak twój?

- BMW!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.