Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

To wiem, z czasem i tak trzeba by było katy wycinać. Ale z drugiej strony to długo tym autem jeździł nie będę :P następny właściciel będzie się o to martwił.

A dokładnie o taki efekt jak brak pomarańczowej diody mi chodzi. Mam tylko obawy co do tego czy wejdą mi dwa prost emulatory. jest tam dość ciasno

  • Odpowiedzi 365
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

niby tak, ale pamietaj ze masz badania techniczne i auto bez katow ci go nie przejdzie... chyba ze masz swojego mechaniora :)

kiedy montaz planujesz?

BUNIA :)
Opublikowano
rozmawiałem dzis z naprawde ogarnietym facetem. umowilem sie z nim jutro na oględziny i wtedy podejmiemy decyzje. w zaleznosci od opcji jest to koszt rzedu od 200 do 800 zl. za 1 szt a ponieważ swat jest maly okazqlo sie ze mieszkaliśmy na jednym osiedlu i powiedzial ze co do ceny sie na pewno dogadamy :) . jutro obejrzy i cos wymyślimy najlepszego a ponieważ jade do chorwacji na początku sierpnia to moze założę te emulatory i zobacze czy działają. on z kolei twierdzi ze te emulatory to rozwiązanie na kontroki silnika i jesli jeszcze kat daje rade mozna na jakis czas je zamontować by nie bawic sie w koszty. podobno staly numer w autach z gazem.
BUNIA :)
Opublikowano

O to właśnie chodzi, żeby nie było kontroli. A co badań technicznych, w życiu jeszcze nikt nie wtykał mi sondy w rurę :P z resztą mechanicy do których jeździłem nie kwapili się nawet by wejść pod samochód, trzeba było ich niemalże prosić. Miejmy nadzieje że te emulatory pomogą, bo narazie nie dysponuję odpowiednim kapitałem ;P

Kolega mój miał kiedyś emulator w jakimś aucie i u niego dawało radę. Więc może i tu da.

Opublikowano
dobra emulatory odpuszczam. bylem u mechanika ktory popatrzyl i mówił ze trzeba kombinować. tzn katowe i a przy drudiej zrobic wejście w drugim miejscu za wszystko chcial 350 zl. poszukalem dalej izdecydoewalem sie na to ze wymienie wklady w oryginalnych. w naszych spelniaja norme euro 3 i takie wystsrcza bo mozna jeszcze euro 4 wlozyc. znalazłem w piasecznie warsztat ktory chce 500 za sztuke i 200 robocizny zs 1. w sumie 1400 co jest do przyjęcia. trzeba szukac bo jak szukalem to ceny wkladow wahaja sie od 500 do 1300 za szt za to samo !!!! robić bede w piasecznie bo juz u nich kiedys robiłem i sa uczciwi i lipy nie robia. co do sond zasiegnelem opinii jeszcze znakomych mechaników ktorzy robili bemki i mowia ze nie sprawdzaja sie w nich taj jak jeszcze np w toyotach. podobno auto moze stracić troche mocy silnik moze nie rowno pracowac itd itp raczej nie polecali bo mieli reklamacje.
BUNIA :)
Opublikowano

Świecący sie CHECK nie zawsze swiadczy o tym, że spaliny są złe.

 

Kiedyś, gdy CHECK swiecił mi sie pół roku bez przerwy, z ciekawosci zrobiłem pełen test spalin. Chodziło też o to, by sprawdzic czy katalizatory są sprawne. Test był długi i pełen, szerszy niż na obowiązkowym przeglądzie.

Otóż przy przebiegu 190 tys km i świecącym się CHECK wyniki spalin były bardzo zbliżone do takich, jakie charakteryzowały nowe auto.

spieszmy się kochac e36, tak szybko odchodzą...
Opublikowano
Check engine zapala się nie tylko gdy skład spalin jest nieprawidłowy. W M52TU/M54 wystarczy nawet niewielki wyjazd adaptacji długoterminowych poza dopuszczalny (dość wąski) zakres, mimo że skład spalin w pełnym zakresie obciążenia cały czas jest prawidłowy. Skład spalin zależy bardziej od sprawności mechanicznej silnika (szczelność pierścieni, odma, vanos wydechowy) niż od sprawności systemu zasilania paliwem.
Opublikowano
jak załozone emulatorki? ja na 30.07 umowilem sie na zrobienie katalizatorów. Tylko zastanawiam sie czy założyc euro 3 takie jak byly teraz ? (wytrzymamly 215tys km i jeszcze sa wmiare) czy euro4 nowsze troche lepsze roznica 50 na szt. ktos sie moze bardziej orientuje czym one sie roznia?
BUNIA :)
Opublikowano
Check engine zapala się nie tylko gdy skład spalin jest nieprawidłowy. W M52TU/M54 wystarczy nawet niewielki wyjazd adaptacji długoterminowych poza dopuszczalny (dość wąski) zakres, mimo że skład spalin w pełnym zakresie obciążenia cały czas jest prawidłowy. Skład spalin zależy bardziej od sprawności mechanicznej silnika (szczelność pierścieni, odma, vanos wydechowy) niż od sprawności systemu zasilania paliwem.

 

Święte słowa!!!

spieszmy się kochac e36, tak szybko odchodzą...
Opublikowano
jak załozone emulatorki? ja na 30.07 umowilem sie na zrobienie katalizatorów. Tylko zastanawiam sie czy założyc euro 3 takie jak byly teraz ? (wytrzymamly 215tys km i jeszcze sa wmiare) czy euro4 nowsze troche lepsze roznica 50 na szt. ktos sie moze bardziej orientuje czym one sie roznia?

 

ja bym zakładał takie, które były... jak najbardziej zbliżone do oryginalnych fabrycznych

spieszmy się kochac e36, tak szybko odchodzą...
Opublikowano

Skąd podejrzenie że katalizatory są zuzyte? jakie wyniki spalin?

Przy 215 tys km (jesli prawdziwe) powinny być jeszcze OK.

 

U mnie przy 190 tys km miały sprawność zbliżoną do nowych.

spieszmy się kochac e36, tak szybko odchodzą...
Opublikowano
u mnie na pierwszym przegladzie w pl, spaliny przeszly bez zajakniecia. Teraz juz jestem po wymianie katow i sond polecam. Inne auto. Moje jak sie okazalo po demontazu, przepalone byly na wylot. Przebieg 235kkm.
Opublikowano
ja kiedyś wymienilem 2 sondy na nowe, jak walczyłem z CHECK ENGINE, zero zmiany w zachowaniu auta
spieszmy się kochac e36, tak szybko odchodzą...
Opublikowano
u mnie tez spaliny byly ok tylko test pokazywal przepalenie na bankach 1,3 i 4 ... niestety katy sa przewidziane na przebieg ok 80-100 tys km. pozniej juz duzo traca na wartosci. Jutro ide na zrobienie ich koszt 1400 zł :) mam nadzieje ze to bedzie to. Sondy tez juz kiedys wymienialem :)
BUNIA :)
Opublikowano
u mnie tez spaliny byly ok tylko test pokazywal przepalenie na bankach 1,3 i 4 ... niestety katy sa przewidziane na przebieg ok 80-100 tys km. pozniej juz duzo traca na wartosci. Jutro ide na zrobienie ich koszt 1400 zł :) mam nadzieje ze to bedzie to. Sondy tez juz kiedys wymienialem :)

 

Daj znac, jakie będą wyniki po wymianie KATÓW.

Interesuje mnie to wyłącznie z ciekawosci, bo e46 juz nie mam. :)

 

Choć moze wróce do Z3 (2.8 - 3.0) a to ten sam silnik, więc i problemy mogą byc takie same...

spieszmy się kochac e36, tak szybko odchodzą...
Opublikowano
nie udalo mi sie ich wymienic... pojechalem do warsztatu i zostawilem im auto. jak zaczeli sie do nich dobierac okazalo sie ze jest strasznie ciezki dostep i prawdopodobnie trzeba bedzie silnik podnoscic. dodatkowo sa one w calosci z kolektorami. To wszystko podnosilo koszty i czas.. ktorego nie mialem. TZn prawpodobnie koszty podskocza z 1400 do 1700-2000 taka roznica a teraz jade do chorwacji i niestety nie moglem auta zostawic. Jedno co mi powiedzial Mechanik to zebym sie ta kontrolka nie przejmowal bo sa to org katy jeszcze i faktycznie sie juz koncza maja prawo strace moze z 5-10 kucy ale on sie nie zapcha i dalej bedzie mozn smigac. I faktycznie po trasie gasnie od razu po 100 km wraca po 100 km w miescie ja chyba narazie odpuszczam temat... nauczylem sie z nia zyc ... jak sie pojawia mowie do niej witam z powrotem ... i zeganm jak znika to pomaga :P a tak na powaznie to pewnie albo na jesieni wroce do teamtu albo jak mi mowili pojezdzic jeszcze z rok i jak zupelnie oba padna wymienic. A i kolejne zdanie by odpuscic emulatory bo w bmw sie nie sprawdza. kontrolka zniknie ale komp wylapie inne bledy i kontrolka wroci bo same emulatory to nie jest rozwiazanie to jeszcze cale przystosowanie kompa i odpowiednie podpiecie sie do samochodu
BUNIA :)
Opublikowano

Emulatorów również bym nie montował.

 

Co do katów to rzeczywiscie mozna czekac i wymienic za pół roku czy rok.

spieszmy się kochac e36, tak szybko odchodzą...
Opublikowano
nie dziwie sie ze mechaniory troche przestraszone. Ja podszedlem do tematu hardkorowo i zmienilem sam. Nie polecam tego nikomu. Wybralem opcje bez podnoszenia silnika, bez odkrecania mocowania slinika, bo nie mialem podnosnika tylko lewarek i dwie kobylki. Generalnie masakra. Dostep do srub tragedia. Wymiana zajela mi ponad 30 godzin pracy!!!. Jest to w tej konfiguracji najgorsza rzecz jaka w zyciu przy aucie robilem. Problem okazalo sie tez zalozenie identycznych katow. Musialem uzyc troche mlotka i przemodelowac blaszana oslone mocowania silnika. Wyjecie srub laczacych kolektory i reszte wydechu, wymagalo uzycia duzego mlota, palnika i diaksa. Samo dociaganie srub w glowicy zajelo ponad 1,5h. Miejsca jest tak malo ze rece po robocie mialem pozdzierane do krwi. Nie polecam, czesc urlopu zmarnowana, dziewczyna wkurzona ;)
Opublikowano
ja jeżdżę z podpieta przeplywka bo po 1 mam tempomat a po 2 te wszystkie falowania i gasniecia ustapily pi tej adaptacji w aso
BUNIA :)
Opublikowano

Panowie, nie chcę zapeszać ale u mnie problem z zapalającą się kontrolką i błędami sond, spowodowany był CHYBA przez pompę paliwa. Ostatnio wracając do domu auto mi zgasło, potem odpaliło i znowu zgasło. Z duszą na ramieniu przejechałem ostatnie 5 km. Kupiłem używaną pompę, zamontowałem, było trochę rzeźby ale najważniejsze że pasuje ;d przy okazji skasowałem błąd sond, i wiecie co ?? od tamtej pory błędu nie ma. Odpukałem w nie malowane żeby nie zapeszyć.

Przejechałem już ok 100 km na "nowej" używanej pompie i jest ok. Sam się zdziwiłem bo dziś spalanie średnie pokazała mi 6,6, przy spokojniej jeździ ok 100 km/h. Jeśli coś się będzie działo nie dobrego dam znać ;))

Opublikowano
Bardzo ciekawa sprawa. Nie spodziewałem sie takiego obrotu sprawy.
spieszmy się kochac e36, tak szybko odchodzą...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.