Skocz do zawartości

BMW e39 2.5 TDS zmiana dyferencjału 2.64 na 2.56


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

 

Mam e39 2.5 tds, jak wiadomo skrzynie są w nich dość krótkie, mam ori dyfer 2.64 w e39 2.0D wychodził dyfer 2.56 czy dało by radę zmienić dyfer bez półosi itp?

 

Jak zmiana była by w prędkościach teraz przy ok 2tys obrotów na 5 mam chyba 100 po zmianie wyszło by coś pod 110 jeśli sienie myle co wy na to?

Opublikowano
2,64:2,56=1,03125 czyli różnica niewielka ok. 3%, zamiast 100 będzie 103kmh, nie wiem czy warto?
Opublikowano
A czy nie liczycie w złą stronę :?: Według mnie mniejsza pojemność silnika ma krótszy dyfer, żeby nadrabiać straty mocy więc to co kolega chce zrobić nie ma najmniejszego sensu. Jeśli chcesz zyskać na prędkości to raczej dyfer od większych pojemności
Ten post wyraża moją opinię w dniu dzisiejszym.Nie może on służyć przeciwko mnie w dniu jutrzejszym,ani każdym innym następującym po tym terminie.Ponadto zastrzegam sobie prawo zmiany poglądów bez podania przyczyny.
Opublikowano
Im mniejsza tym krótszy to logiczne bo auto na takim samym by było o wiele mniej elastyczne. Wsadzić dyfer do 2.0i z 2.8i to auto by miało niższe obroty na każdych biegach ale straciło by bardzo na elastyczności.
Opublikowano
A czy nie liczycie w złą stronę :?: Według mnie mniejsza pojemność silnika ma krótszy dyfer, żeby nadrabiać straty mocy więc to co kolega chce zrobić nie ma najmniejszego sensu. Jeśli chcesz zyskać na prędkości to raczej dyfer od większych pojemności

 

Trochę racji masz, ale zacznę od podstaw i konkretnych liczb dotyczących tego przypadku:

Przełożenie 2,64 lub 2,56 oznacza: ile razy dyferencjał zmniejsza obroty półosi w stosunku do obrotów wału napędowego, czyli 2,64 jest wolniejszym przełożeniem od 2,56 bo im większe przełożenie tym mniejsze obroty półosi, w tym wypadku różnica jest niewielka bo to tylko ok. 3%. Żeby uzyskać ok. 10% szybsze przełożenie, to musi być to ok. 2,38 bo 2,64x90%=2,376. Gdyby potrzebne było wolniejsze przełożenie np. o 10% to 2,64 x110% =2,904 czyli ok. 2,9 to tak teoretycznie, bo nie wiem, czy są w ogóle takie przełożenia. To co kolega chce zrobić to krok w dobrym kierunku, tylko efekt będzie niewielki, bo przy tych samych obrotach silnika zamiast 100kmh, będzie ok. 103, lub inaczej przy tej samej prędkości samochodu, obroty silnika będą o ok. 3% mniejsze, czyli zamiast 2000 przy 100 kmh, bedzie ich ok. 1940. Tak mówi najprostsza matematyka dodam-sprawdziłem to teraz, że w 530d i 525d 163 KM w manualu występuje przełożenie 2,35 ( 11% różnicy w stosunku do 2,64 ), może tds dałby też radę przy tym przełożeniu? Nie wiem, czy się nie mylę, ale na allegro widziałem dyferencjały do 530d za nawet 150 pln, to przecież nie chodliwa część, bo się nie psuje.

Opublikowano
Ok, dzięki za pomoc, faktycznie 2.56 się nie opłaca ale jak bym założył 2.35 to miało by to sens, dużo jeżdże w trasach i takie przełożenie było by dla mnie dobre gdyż przy 500km w jedną stronę liczy się kazdy litr:D a do tego mam ciszej w aucie nie chce może podnosic swoich prędkości ale wyciszyc trochę środek.
  • 8 miesięcy temu...
Opublikowano

Może lekki offtop, ale czy mógłby mi ktoś wypisać jakie dokładnie przełożenia występowały w różnych wersjach silnikowych E39 ?

- m52b20

- m52b25(*tu)

- m52b28(*tu)

- m54b22

- m54b25

- m54b30

Zamierzam wymienić silnik. Teraz mam b22 i chcę zamienić silnik na b25 lub b28, dodać trochę kunia i momentu i jednocześnie obniżyć obroty o jakieś 10% (przyjemniej na trasach). Pytanie czy skrzynia przy normalnej jeździe i zwykłym przyspeiszaniu mi wytrzyma ;) ? Nie chcę wsadzać 3.0 bo to już gruba jazda.

Opublikowano
Maro FX ty leniu szukać Się nie chce :?: :mrgreen: Przecież wszystko możesz Sobie sprawdzić o tu --> http://www.realoem.com/bmw/pl/select?product=P&archive=0&series=E39&body=Lim wybierasz wersję silnikową, potem dyfer i notujesz :norty: Btw. z M54 chcesz swapować na M52 :?: W tą stronę to chyba nikt jeszcze nie robił...
Ten post wyraża moją opinię w dniu dzisiejszym.Nie może on służyć przeciwko mnie w dniu jutrzejszym,ani każdym innym następującym po tym terminie.Ponadto zastrzegam sobie prawo zmiany poglądów bez podania przyczyny.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

maroFX, w Twoim przypadku jak masz M54b22 to nie zmieniaj na M52, czy M52Tu - dłubanina straszna. Więc M54b25, lub M54b30 masz do wyboru.

 

Co do przełożeń, to wiem tyle ile jeździłem.

Manual M52B20Tu - 5 bieg, 4 tyś obr = 140km/h

 

W automatach poprzedniej M54B30 i B25 - którą mam teraz

4 bieg, 4 tyś obr = 140km/h

5 bieg, 4 tyś obr = 185km/h :)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
jest aplikacja na androida (trzeba poszukać już nie pamiętam nazwy) ale wpisując parametry: średnica koła/wysokość opony, przełożenie główne, przełożenia poszczególnych biegów, obroty silnika, pokazuje rzeczywistą prędkość na danym biegu z ładnym wykresem zmian. Jest o tyle fajna, że wpisując z palca zmianę dowolnego parametru (w tym przypadku dyfra), nie będzie celowania w ciemno, tylko napisze dokładnie jaka będzie zmiana
Opublikowano

Maro FX ty leniu szukać Się nie chce :?:  :mrgreen: P

 

:D pierwsze co zrobiłem to przeszukałem RealOem... 40 możliwości, każde z auto miało kilka różnych przełożeń, zależnie od rocznika, kraju kombi sedan, manual/automat i czegoś jeszcze. Pogubiłem się.

Ja mam , o ile wierzyć opisom 3,46 na przekładni i faktycznie jedynka to mi się wydaje w aucie niepotrzebna. Poszedłbym w kierunku 3,23 lub 3,15, ale najpierw silnik.

 

maroFX, w Twoim przypadku jak masz M54b22 to nie zmieniaj na M52, czy M52Tu - dłubanina straszna. Więc M54b25, lub M54b30 masz do wyboru.

W czym dłubanina? Czytałem, że ludzie robią to często :) M52TU miało ten sam blok, działają na osprzęcie z M54, i mają przede wszystkim normalne pierścienie olejowe, a nie jakieś czary mary z M54, zrobione z ziemniaka, które na dzień dobry są do śmieci (dodatkowy koszt wymiany). Jedynie mała różnica w kształcie kanałów dolotowych. Chyba, ze o czymś jeszcze nie wiem?

 

3.0 litrówka wymaga już zmiany skrzyni, dyfra wału, półosi, kolektorów.... to jest dłubanina. Chyba, że moja oryginalna skrzynia wszystko wytrzyma? RealOem mówi, zę skrzynie były juz inne w 3.0

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.