Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 101
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
...większość wyjeżdża ode mnie właśnie w granicach 195...200KM...oczywiście można więcej...ale to nie będzie już "lajtowy" modzik :twisted:

 

z ciekawosci - robisz inne, "hardware-owe" mody poza programem? jakiś, nie wiem, dolot, wydech, ic, zmiana turbiny, itp, itd.

Opublikowano
a maxymalnie na ile podciagales?

..programem wychodziło ok. 215KM i 45

...większość wyjeżdża ode mnie właśnie w granicach 195...200KM...oczywiście można więcej...ale to nie będzie już "lajtowy" modzik :twisted:

 

z ciekawosci - robisz inne, "hardware-owe" mody poza programem? jakiś, nie wiem, dolot, wydech, ic, zmiana turbiny, itp, itd.

0Nm...ale dymek już był...albo turbinka sobie pogwizdywała...

...w BMW nie...VAG-ów także nie...bo to wszyscy robią...za to Fordziki trochę modzimy...hybrydy...IC-ki...a tego już raczej nikt w Polsce nie chce robić..

Opublikowano

jak auto dymi ci w serii to najpierw usuń usterki mające wpływ na dymienie a później rób moda, inaczej daremna twoja praca.

czy to 136 KM czy 150 KM jeśli jest słabe w serii to chip nie pomoże tylko zatuszuje sprawę. u mnie przed chipem nie puszczała żadnego kopcia nawet pod obciążeniem (obserwacja z drugiego auta) teraz po chipie lekkie dymienie pojawia się przy wstawaniu z niskich obrotów z pedałem w podłodze :) no ale jak ekonomizer leży wtedy na glebie (ponad 20 l ) to nie ma się co dziwić że lekko przykapca, taka już natura kopciucha :)

.
Opublikowano

..w e90 o ile wtryski są ok. to szukałbym powodów dymienia w EGR ..no i oczywiście w szczelności ukł. dolotowego

...jeśli po modzie przydymia zanim turbina wstanie, to wina dawki na niskich obr....z drugiej strony jeśli zdejmiemy troszkę to może opóźnić wstawanie turbinki...

Opublikowano
Panowie, dymi bo nie mam DPFu :D ,i tylko jak jej wcisne to kopci, mozliwe, ze sa jakies inne przyczyny dymienia bo auto ma juz troche nakulane.
Lepiej zapnij pasy, bo mozesz nie wrocic z trasy!
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Witam. Chciałbym podpiąć się do tematu, bo widzę że co niektórzy znają się na rzeczy. Otóż robiłem wczoraj moda w mojej e46 320d 2001r. Pierwszy pomiar jeszcze przed remapem i tu niespodzianka:165KM i 371 Nm. Koleś od razu powiedział, że auto na pewno było już robione. Zgrał więc mapę z mojego auta, sprawdził i okazało się, że była to oryginalna, standardowa, nie modyfikowana mapa :shock: Skąd wiec dodatkowa moc i moment??? Zrobił nową mapę do mojego auta, wgrał do ECU, pomiar i .... nic. Dalej 165KM i +10Nm, czyli jakieś 380. Poniżej wykres

http://yfrog.com/07hamowniatj http://yfrog.com/07hamowniatj

Ponieważ było już późno to tak zostawiliśmy, a koleś policzył mnie tylko jak za hamownie, bo nie było efektów. Powiedział, ze można będzie jeszcze coś wyciągnąć, ale to dzień roboty i nie wiadome koszty, bo może trzeba podregulować turbinę, może zmienić przepływkę, a może jeszcze coś innego. Dodam, że jakieś pół roku temu wymieniałem turbo. Założyłem regenerowane i jestem bardzo z niego zadowolony ( co zresztą widać po wynikach z hamowni). Turbo wstaje już przy jakichś 1700-1800 rpm i pięknie, delikatnie poświstuje - jednym słowem zero problemów od wymiany. Przy wymianie turbo oczywiście czyściłem cały dolot z kolektorem włącznie, EGR, filterki na elektrozaworach sterujących turbo i EGR. Wymieniłem też większość przewodów podciśnieniowych i oczywiście poszedł świeży Castrol 5W-30 i filtry.

I teraz moje pytanie: Czy za całą tą sytuację (zdecydowanie większa moc od serii i brak reakcji na nową mapę) może być odpowiedzialna zła regulacja turbiny na sztandze??? Wydaje mi się to najbardziej prawdopodobne, ponieważ stosunkowo szybko wstaje, a jak widać na wykresie przy 3700rpm jest spadek mocy i momentu (czyżby przeładowanie). I faktycznie w czasie jazdy przy tych obrotach czuć lekką zamułę, ale silnik nigdy nie wszedł w żaden tryb awaryjny ani nic takiego.

Co o tym myślicie?

Opublikowano

...tak w skrócie...silniki td zasadniczo pracują na "ubogiej" mieszance...podniesienie ciśnienia turbo nie może podnieś mocy...przynajmniej aż tyle, a źle ustawione turbo z jednej strony zamula...a w drugą przeładowuje...więc czek...trzeba było zalogować i zobaczyć wyniki...a takie próby z następną mapą to zła kolejność

...ciekaw jestem zakończenia sprawy :?: :8)

Opublikowano

Dzięki G-CS. Czyli raczej zła regulacja turbo odpada, bo ani nie zamula, anie nie zamulała na starej mapie i raczej też nie przeładowuje.

A co masz na myśli przez

...więc czek...trzeba było zalogować i zobaczyć wyniki...
Podpięcie np pod inpa i sprawdzenie live data?
...a takie próby z następną mapą to zła kolejność
Czy to znaczy, że przy takim wyniku na pierwszym pomiarze nie powinno się innej mapy ładować?

Sorka za te pytania, ale w temacie chip tuningu jestem raczej zielony. Gdybym nie planował remapa, a tylko hamował auto dla sprawdzenia, to pewnie cieszyłbym się ekstra mocą i nic z tym nie robił. I czy nowa mapa którą mam teraz może jakoś zaszkodzić? W sumie nie zauważyłem jakiejś różnicy w pracy silnika po całym procederze, ale też mało jeździłem. Może tylko rano na zimnym przez pierwsze 2 min jest jakby trochę głośniejszy, ale może mi się tylko wydawać. Sam już nie wiem.

  • 10 miesięcy temu...
Opublikowano

Myslalem o CHIP-ie u tego uzytkownika:

http://allegro.pl/listing.php/user?us_id=4390743

Za 600zł robi z hamownia, zapewniał Mnie przez tel. ze zmienia sam program, zadnego gotowca i ze pełna diagnoza przec chipem. Pochodzi z Lublina. Zna ktos ten warsztat?

Czytalem na forume jak niekrórzy urzytkownicy pisali ze w 330d E39 auto po chipie na 220KM było ok i nale po pół roku zaczynało kopcin na czarno. Uzytkuje ktoś dłuzej 320d po chipie zeby napisac jak sie to sprawuje?

Opublikowano
tak w wersjach na CR niestety po czasie odzywają się wtryski i przez to dymienie ... ale bez remapu tez Cię to czeka jeśli wtryski nie były ruszane ....

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

  • 3 miesiące temu...
  • 5 miesięcy temu...
Opublikowano
Re: 320d 150KM CHIP

 

Postprzez ArtBMW » 24 Paź 2010 22:03

Witam. Chciałbym podpiąć się do tematu, bo widzę że co niektórzy znają się na rzeczy. Otóż robiłem wczoraj moda w mojej e46 320d 2001r. Pierwszy pomiar jeszcze przed remapem i tu niespodzianka:165KM i 371 Nm. Koleś od razu powiedział, że auto na pewno było już robione. Zgrał więc mapę z mojego auta, sprawdził i okazało się, że była to oryginalna, standardowa, nie modyfikowana mapa :shock: Skąd wiec dodatkowa moc i moment??? Zrobił nową mapę do mojego auta, wgrał do ECU, pomiar i .... nic. Dalej 165KM i +10Nm, czyli jakieś 380. Poniżej wykres

Image http://yfrog.com/07hamowniatj

Ponieważ było już późno to tak zostawiliśmy, a koleś policzył mnie tylko jak za hamownie, bo nie było efektów. Powiedział, ze można będzie jeszcze coś wyciągnąć, ale to dzień roboty i nie wiadome koszty, bo może trzeba podregulować turbinę, może zmienić przepływkę, a może jeszcze coś innego. Dodam, że jakieś pół roku temu wymieniałem turbo. Założyłem regenerowane i jestem bardzo z niego zadowolony ( co zresztą widać po wynikach z hamowni). Turbo wstaje już przy jakichś 1700-1800 rpm i pięknie, delikatnie poświstuje - jednym słowem zero problemów od wymiany. Przy wymianie turbo oczywiście czyściłem cały dolot z kolektorem włącznie, EGR, filterki na elektrozaworach sterujących turbo i EGR. Wymieniłem też większość przewodów podciśnieniowych i oczywiście poszedł świeży Castrol 5W-30 i filtry.

I teraz moje pytanie: Czy za całą tą sytuację (zdecydowanie większa moc od serii i brak reakcji na nową mapę) może być odpowiedzialna zła regulacja turbiny na sztandze??? Wydaje mi się to najbardziej prawdopodobne, ponieważ stosunkowo szybko wstaje, a jak widać na wykresie przy 3700rpm jest spadek mocy i momentu (czyżby przeładowanie). I faktycznie w czasie jazdy przy tych obrotach czuć lekką zamułę, ale silnik nigdy nie wszedł w żaden tryb awaryjny ani nic takiego.

Co o tym myślicie?

Mam identyczną sytuację tylko moc seryjna 159 KM i 365 Nm - około 4 tys obr czuć delikatne szarpnięcie i spadek mocy. Po próbnym wgraniu modu na 180 KM wyszła moc 166 Km. Coś blokuje silnik. jakieś Propozycje?

Opublikowano

2 lata - jakoś nigdy nie zwróciłem uwagi na to wahnięcie mocy, dopiero dzisiaj przy sprawdzaniu samochodu do modyfikacji kolega wyczaił, że jest delikatne bujnięcie (wykres mocy identyczny jak w poście cytowanym)

"na trochę wychodzę z chaty jeszcze posprawdzam autko"

Opublikowano

no więc tak - parametry silnika sprawdzone pod obciążeniem w czasie jazdy - wszystko w normie oprócz doładowania turbiny które znacznie przekracza wartości zadane - dochodzi do 1.7. Ostatnio wywaliłem katy może przez to turbina przeładowuje. Autko nie wchodzi w tryb awaryjny bo przeładowania są chwilowe przy zabutowaniu. Przy zmianie biegów nawet w czasie wolniejszej jazdy słychać czasami taki dziwny chwilowy "wizg" turbiny - przed wywaleniem katów tego nie było. Brak błędów. Silnik dokręca się do odcięcia paliwa przy 4800 z zawahaniem w okolicach 3800 obr.

Kolega mówi, że na bank zapieczona jest zmienna geometria - nie otwiera się do końca.

Trzeba chyba czyścić bo co innego pozostało? Jakieś pomysły, sugestie?

Opublikowano

Też myśleliśmy, że brakuje paliwa, ale idzie do 4800obr przyśpieszając po tym zawahaniu.

Tylko co z tą turbiną i przekraczaniem parametrów?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.