Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć koledzy.

 

Powiedzcie mi proszę bo zauważyłem od kilku dni idąc do samochodu, że żaluzja/roleta chłodnicy (widoczna przez nerki) jest otwarta. Wydawało mi się ze zawsze była zamknięta zarówno jak auto stało rano zimne jak i też podczas jazdy jak się zatrzymywałem gdy było ciepłe.

hmm..

Czy ktoś tak miał co mogę sprawdzić ? Mam do dyspozycji Rheingold

Może coś poruszać czy coś .. może przymarzło albo się zabrudziło. Jakieś pomysły i jak powinno być.

 

Wielkie dzięki za pomoc.

Opublikowano

Znalazlem ciekawe info na temat funkcji zimowej zaluzji. Moze ktos potwierdzic z stojacych pod chmurka?

 

The radiator blind opens at:

 

Coolant temperature > 100 °C (closes at < 95 °C)

Speed > 180 kph (closes at < 140 km/h)

Speed request for electric fan > 1600 rpm (closes at < 1380 rpm)

Speed request for electric fan by air conditioning system > 1600 rpm

(closes at < 1050 rpm)

 

 

Winter safety function:

 

-Window wipers ON and

-Speed between 65 kph and 125 kph and

-Ambient temperature between -8 °C and 2 °C

Electric fan after-run

With automatic transmission: transmission temperature > 115 °C (closes at < 110 °C)

 

 

The winter safety function prevents the radiator blind from freezing shut while the vehicle is being driven in wet or snowy conditions

Opublikowano
Na bank powinno byc zamkniente, u mnie otwiera sie po uruchomieniu wiatrakow, w e60 kilka razy mi sie zawiesilo w pozycji otwartej chyba przez syf bo po zaledwie dotknieciu opadaly
Opublikowano

No wlasnie moze sa zawieszone.

Powiedz mi prosze bo wyczytalem ze trub sport+ otwiera je od razu a niedawno przelaczylem na chile przypadkowo wiec moze to to. Zeby je opuscic duzej sily uzyles? Chce wlaczyc sport+ a potem reka je opuscic dowolnie ktora czy jakas konkretna? I czy trzeba sily ?

Opublikowano

Tylko jak pisalem to bylo w e60, w f10 mam narazie spokoj, moze klime masz wlaczona? Jak pisalem zaledwie dotyk sprawil ze opadly, mysle zepodczas jazdy same by opadly

Sprawdze czy na sport+ sie podnosza i dam znac

Opublikowano

Juz znam powod: blad w DDE

 

28cd00 - radiator shutter mising.

 

Stad awaryjnie jest zaluzja otwarta.

Podejrzewam ze albo zabrudzila sie wtyczka albo przymarzlo i poszedl bezpiecznik przy probie otwarcia/zamkniecia. Nic innego nie przychodzi mi do glowy. Jakues pomysly co sprawdzic ?

Gdzie jest wtyczka i bezpiecznik ktos sie orientuje?

  • 5 miesięcy temu...
  • 1 rok później...
Opublikowano
Moim zdaniem roleta chłodnicy otwierana jest silniczkiem elektrycznym umieszczonym jak to wcześniej ktoś napisał pomiędzy żaluzją prawą a lewą, do silniczka biegną cztery przewody. U mnie z kolei żaluzja jest stale zamknięta i diagnoskop znalazł błąd szyny LIN 28CD00, co według elektronika samochodowego oznacza uszkodzenie przewodów. Myślę że dla rozwiązania tematu kompleksowo potrzebujemy wiedzy który moduł steruje żaluzją z których czujników bierze sygnały, jaki jest algorytm działania i w reszcie który z bezpieczników zabezpiecza układ. Będę wdzięczny za rzeczowe podpowiedzi, ewentualne schematy i opisy działania tego elementu.
  • 9 miesięcy temu...
  • Moderatorzy
Opublikowano
Ktos moze dac namiar na ten nowy silniczek ?
  • 2 miesiące temu...
Opublikowano
Kolego Bogdan26 jak poradziłeś sobie z tym błędem 28CD00. Mam cały czas zamknięte żaluzje a temperatura 30 stoponi.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ktos moze dac namiar na ten nowy silniczek ?

Ja mam używany sprawny jak chcesz.

  • 1 rok później...
Opublikowano

Witam,


Czy ktos z kolegow podzieli sie jak rozwiazany zostal problem bledu 28cd00 - radiator shutter mising w f10/f11? Jesli to kwestia silniczka to prosze o namiary.


Dziekuje

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Kody błędów BMW


Informacje o błędach


Opis kodu błędu

Diagnoza monitoruje komunikację magistrali LIN / BSD.

Błąd jest wykrywany, gdy wiadomość LIN / BSD nie zostanie odebrana w ciągu 90 sekund.


Warunki kodu błędu

Ogólne warunki Napięcie sterownika wynosi od 9 V do 16 V.

Stan terminala


Warunki jazdy

Stan czasu uszkodzenia

Usterka jest natychmiast wprowadzana.


Plan serwisowy

Jeśli zostaną wprowadzone dodatkowe błędy związane z komunikacją magistrali LIN / BSD, należy je najpierw usunąć W przypadku zapisywania wielu komunikatów o błędach magistrali LIN / BSD przez różnych użytkowników magistrali należy sprawdzić odpowiednią wiązkę przewodów / użytkownika magistrali Sprawdzić napięcie zasilające użytkownika magistrali Sprawdzić wiązkę przewodów między jednostką sterującą silnika a użytkownikiem magistrali Wymienić użytkownika magistrali


Wpływ na błąd

W zależności od przyczyny usterki silnik może pracować w trybie awaryjnym. Na przykład maksymalną aktywację można zastosować do wentylatora elektrycznego.


Ostrzeżenia

Światła ostrzegawcze

Komunikaty w Centrum sterowania

Uwagi serwisowe


© 2021 - BMWFaultCodes

  • 2 lata później...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Po zakupie samochodu nie od razu zwróciłem uwagi na cały czas otwartą żaluzję, gdyż byłem przejęty innymi usterkami.  Dużo jest roboty, by dostać się do niej od strony silnika? 

Konie mechaniczne w skrócie - KM


Myślałeś kiedy by zostać dawcą szpiku kostnego? To nie boli.

http://www.dkms.pl/dawca/rejestracja/index.html


Nie zwracajcie uwagi na mego nicka, najczęściej mąż się wypowiada.

Opublikowano (edytowane)

Witam u mnie też zaraz po odpaleniu auta żaluzja się otwiera, żadnych błędów nie ma w serwisie wykonali test programem i wszystko działa musieli by grzebać żeby dojść do tego co jest tego winą. Więc mi to nie przeszkadza jedynie co to dłużej się silnik nagrzewa.

Edytowane przez leluaa
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

leluaa, będzie przeszkadzać gdy katalizator i DPF przedwcześnie się "zatka". Wtryskiwaczom też nie jest to obojętne. 

Szkoda że te żaluzje są tak, a nie inaczej ukierunkowane przy otwarciu. Żaden wcześniejszy model nie miał tak zakurzonego silnika. 

Edytowane przez Wioletta

Konie mechaniczne w skrócie - KM


Myślałeś kiedy by zostać dawcą szpiku kostnego? To nie boli.

http://www.dkms.pl/dawca/rejestracja/index.html


Nie zwracajcie uwagi na mego nicka, najczęściej mąż się wypowiada.

  • 4 miesiące temu...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Przeglądając inne tematy natknąłem się na pewne spostrzeżenie jednego użytkownika. Otóż po wymianie chłodnicy EGR, silnik zaczął dłużej się nagrzewać.  W moim przypadku było podobnie. W sumie, to jeszcze jest. Postanowiłem wymienić termostat płynu chłodzącego. Na początku było w miarę ok.  Przyszedł dzień kiedy podpiąłem przyczepę. Wyświetlacz ustawiony na podgląd temperatury. Silnik oczywiście szybko się nagrzał, ale ani razu nie dopuściłem by przekroczył 100 st. C.  

Po odpięciu przyczepy (następnego dnia), zauważyłem że silnik już tak szybko się nie dogrzewa. Wraz z upływem czasu było co raz gorzej. Termostat, to Mahle tudzież Behr. A jeszcze tak się złożyło, że mi klima co raz słabiej chłodziła. W poszukiwaniu nieszczelności zdjąłem osłonę chłodnicy i ją przy okazji przedmuchałem sprężonym powietrzem i odkurzyłem. Po tym zabiegu chłodzenie się poprawiło i silnik oczywiście się nie dogrzewał. 

Tym razem postanowiłem się szarpnąć na nówkę ori termostat z ASO. Efekt praktycznie żaden. 

No to myślę sobie... ten stary oryginalny termostat przeproszę, bo on jeszcze najlepiej się spisywał. Ale postanowiłem go lekko "zmodyfikować". Trzpień, który wysuwa się pod wpływem temperatury trochę skróciłem. I to był strzał w dychę. Świetnie trzymał temperaturę, silnik po paru km miał blisko 90 st.C. Radość trwała do momentu ponownego podpięcia przyczepy. Z przyczepą temperatura też nie przekroczyła 100st.C. bo trzymałem odpowiednie obroty silnika. Teraz bez przyczepy na nagrzanie silnika do tych 80 - 88 st.C.   20 km nie wystarcza. Temperatura na zewnątrz plus 5 - 7 st.C.  Na razie nic z tym nie robię. Zobaczę co się będzie działo, jak się ociepli. 

Konie mechaniczne w skrócie - KM


Myślałeś kiedy by zostać dawcą szpiku kostnego? To nie boli.

http://www.dkms.pl/dawca/rejestracja/index.html


Nie zwracajcie uwagi na mego nicka, najczęściej mąż się wypowiada.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Jak podpinasz przyczepkę to otwierają ci się rolety chłodnicy.

Jak włączasz klimatyzację to włącza ci wiatrak elektryczny,  który chłodzi komorę silnika.

Moje auto jest garażowane i mogę pozwolić sobie na to aby nie włączać nawiewu do momentu uzyskania temperatury  85°C płynu chłodzącego.  Auto rozgrzewa się po przejechaniu 4 - 6 km. Oczywiście mówię tutaj o płynie chłodzącym a w garażu mam zazwyczaj +10°C.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.