Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam.BMW 530d Xdrive delikatnie ściąga w prawo.Nie jest to duże ściąganie - przy 70kmh jest prawie niezauważalne , jednak przy 140 daje o sobie znać.Geometria sprawdzona i wszelkie wartości wzorowe, opony na letnich i zimowych to samo.Przeczytałem wiele tematów na miedzynarowym forum i wiem że problem jest powszechny jednak w prawie wszystkich przypadkach dotyczy aut w elektrycznie wspomaganym układem kierowniczym natomiast 530d Xdrive ma maglownice hydrauliczną.Wiele osób które miały podobne przypadki pomogło "rotate strut" co rozumiem jako obrót kolumny resorującej o pewien kąt.Nie bardzo wiem jednak jak obrócenie kolumny resorującej w F10 rzutuje na zawieszenie .Przecież tam jest zawieszenie typu double wishbone gdzie górnym elementem prowadzącym koło jest górny wahacz a nie jak w np E36 , E46 , E90 , E60 czy E65 amortyzator.Proszę więc o wyjaśnienie tego co autor może miec na myśli poprzez rotate strut w F10.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

A nie ścina Ci którejś z opon? Kierownicę masz idealnie prosto przy jeździe na wprost?

Pytam, bo miałem podobne objawy co u Ciebie, tylko że u mnie dodatkowo widać było delikatnie większe zużycie prawej przedniej opony na zewnętrznym obwodzie (ledwie widoczne, ale jednak).

Oczywiście robiłem geometrię, nawet dwa razy. Nie w pierwszych lepszych warsztatach, tylko w polecanych (jeden z nich miał najnowszą płytę Hunter'a; jeszcze gościu mi mówił "ma Pan szczęście, bo jest świeżo po kalibracji").

Wszystkie wartości idealne (oczywiście auto dociążane na czas pomiaru), na tym Hunterze nawet nie ruszyli śrub bo według wskazań nie było sensu nic zmieniać w aucie.

 

W końcu pojechałem do mechanika, który nie korzysta z najnowszego sprzętu, ale ustawia geometrię "od urodzenia" i robi tylko to :wink:

I co? I jednak wyszły minimalne odstępstwa (już nie pamiętam w którym parametrze).

Od tego czasu auto idealnie się prowadzi, zniknęło zużycie opony...

 

Gościu mi powiedział, że w F10 zawieszenie jest na tyle "wysublimowane technicznie", że najmniejsze odstępstwo od normy niestety przekłada się na prowadzenie.

Poza tym im większe koła, tym trzeba robić to dokładniej (u mnie 18, więc nie takie duże - a jednak dwa pierwsze warsztaty się rozłożyły)...

 

P.S.

Też mam xDrive, tyle że F11. Więc jeszcze dodatkowo tylne zawieszenie pneumatyczne :wink:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

U mnie 525 4-cyl.

Ale może to jednak nie kwestia przekładni...?

Opublikowano

@Stayer, tak informacyjnie, co to jest "strut":

struts_and_shocks.jpg

Jadę wolniej ale na 20-tkach.

Fan Mercedes z dwoma BMW ;)

Opublikowano
Co to jest strut to ja wiem tylko chodzi o to że w większości modeli samochodów faktycznie pozycja górnego mocowania strutu wyznacza geometrię wyprzedzenia i pochylenia sworznia zwrotnicy ale w F10 strutowi nic do tego ponieważ ta rolę pełni górny wahacz zresztą tak jak i w każdym innym modelu samochodu posiadającym górne wahacze z przodu
Opublikowano
Hamulce sprawdzane czy nie blokują. Nie zawsze sciąganie musi być przez przednia oś pojazdu ale przez tylna tez, sprawdź zawieszenie tylne i geometrie.
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Przepraszam jeśli piszę w niewłaściwym miejscu, niemniej nie chciałem zakładać osobnego wątku/tematu ponieważ uważam, że mój problem jest nieco zbliżony.

Od kilku miesięcy jestem posiadaczem f10, 520 xdrive (2014 r.). Ostatnio zauważyłem, że przy skręcaniu w lewo (przy jednoczesnym hamowaniu, nawet lekkim), słychać z przodu (od strony kierowcy), ciche chrobotanie. Nie jest to bardzo słyszalne, ale powtarza się się w opisanych okolicznościach. Dźwięk dobiega z okolic mocowania amortyzatora. Osobiście podejrzewałem poduszkę/łożysko amortyzatora albo sprężynę. Byłem z tym u mechanika, ale niestety niczego nie słyszał. Dodam, że auto podczas jazdy na wprost ma lekko skręconą kierownicę w lewą stronę i mam wrażenie, że nie jest całkowicie neutralne, tzn. na zakrętach jedna strona jest jakby sztywniejsza (być może to moje subiektywne odczucie).

Może ktoś miał podobny problem? Do Warszawy mam 130 km, ale jeśli jest tam dobre ASO, chętnie się wybiorę.

 

Dziękuję i pozdrawiam.

Opublikowano
Co to jest strut to ja wiem tylko chodzi o to że w większości modeli samochodów faktycznie pozycja górnego mocowania strutu wyznacza geometrię wyprzedzenia i pochylenia sworznia zwrotnicy ale w F10 strutowi nic do tego ponieważ ta rolę pełni górny wahacz zresztą tak jak i w każdym innym modelu samochodu posiadającym górne wahacze z przodu

 

Załatwiłes temat?

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Witam,

Problem ściągania F10 jest mi znany i przede wszystkim mechanikom z BMW: problem wiąże się z położeniem osiowym amortyzatorów z przodu. Aby zlikwidować problem należy wykonać zabieg który po prostu nazywa się "PUMA" :-))) polega on na obrócenia amortyzatorów o 180 stopni i po problemie. Jeśli będzie mieli jeszcze jakieś pytania dotyczące F10 zapraszam.

Opublikowano
PuMA to zbiór problemów i metod ich rozwiązania.Co do obrotu amortyzatory to właśnie też o tym czytałem lecz nie bardzo rozumiem w jaki sposób to rzutuje na zawieszenie w przypadku gdy mamy double wishbone
  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

Witam,

Nie wiem jaka jest opinia o zabiegu PUMA, ale zarówno u mnie jak i u kolegi w 525d F10 pomogło i najważniejsze bez żadnych kosztów, wymiany części itp. Dlatego rób co uważasz, staram się pomóc. Ps. Jeżdżę po pumie już bardzo długo i problem się nie powtórzył. Pozdrawiam

  • 9 miesięcy temu...
Opublikowano

Witam,

jestem posiadaczem BMW 520d F10 i u mnie też występuje problem ściągania do prawej strony. Zbieżność dwukrotnie ustawiana, zawieszenie bez luzów, opony nowe wyważone z dociążeniem i nadal ściąga. Czy ktoś ma pomysł (sposób) jak to usprawnić?

Opublikowano

to ja napiszę własne doświadczenia ze ściąganiem w prawo

 

ktoś mi kiedyś napisał, że większośc dróg dobrej klasy ma mały kąt na zewnątrz (czyli w prawo), by woda ściekała... nie wierzyłem do czasu kiedy nie dorwałem kawałka jeszcze nie otwartego odcinka A4 by pojechać "pod prąd"... jakież było moje zdziwienie jak zaczęło mi auto ściągać.. w lewo :norty:

 

dlatego zostawiłem ten problem :D

  • 4 tygodnie później...
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Mam ten sam problem

proszę polecić jakiś dobry warsztat specjalizująccy się w geometrii w okolicach łodzi Płocka sochaczewa

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Witam,

Nie wiem jaka jest opinia o zabiegu PUMA, ale zarówno u mnie jak i u kolegi w 525d F10 pomogło i najważniejsze bez żadnych kosztów, wymiany części itp. Dlatego rób co uważasz, staram się pomóc. Ps. Jeżdżę po pumie już bardzo długo i problem się nie powtórzył. Pozdrawiam

 

Witaj Kolego . Gdzie robiłeś ten zabieg PUMA? I gdzie zrobić w Wawie geometrię po tym?

Mam taki problem że przy jeździe na wprost przy duzej predkosci muszę "auta pilnowac" kontrowac kierownica itd. Byłem na ustawieniu geometrii i jest niby wszystko OK. Pomimo to auto myszkuje. Luzów żadnych nie ma auto sztywne bez historii wypadkowej itd.

A może to przez runfluty?

Proszę o pomoc w temacie.

  • 3 miesiące temu...
Opublikowano

Miałem ten sam problem.

Ściągnął w prawo i chodził w koleinach.

Wymieniłem opony z RUNFLAT na zwykłe. 

Zrobiłem dodatkowo minimalną korektę geometrii u Zasuwika w Piasecznie.

Problem z prowadzeniem się zakończył, już nie chodzi po koleinach i nie ściąga w prawo.

Wina opon.

Nigdy więcej RUN FLAT

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Skoro razem z wymianą opon robiłeś korektę geometrii, to tak naprawdę nie ma pewności czy problemem były opony czy źle ustawiona geometria...


Nie demonizowałbym RunFlat’ów :)

U mnie auto prowadzi się jak po szynach. W F11 to czwarty komplet ROF (mam już drugi komplet letni i drugi zimowy). Tak samo było w poprzednim F20 (4 komplety) i w obecnym F48 (na razie 2 komplety) - nigdy nie miałem problemów.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.