Skocz do zawartości

[e39] mb54b22 olej, nierowna praca,


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Kupiłem pół roku temu kolejna e39 z 03r w bardzo dobrych pieniadzach z nowym gazem, zadbana i mega wyposazeniem, jedyny mankament to byl to iz widac bylo brak pełnej mocy oraz to iż kupujacy nie ukrywał ze bierze olej, silniki m54b22 tanie wiec nie bylo to dla mnie najwazniejsze, autko kupilem, szukalem troche czasu przyczyny bo inpa nic nie pokazywała, auto jednak bylo coraz slabsze, wiec obstawilem ze to katy i trafilem, katy wyciete auto odżyło, do tego wymieniona odma bo stara byla zabita na maxa, te 2 rzeczy wiadomo spowodowaly ze w silniku pewnie jest jedno wielkie gónwo w dodatku oleju brała 1l na 500km, zrobiłem płukanke liqumoil i wlałem 15w40, po 1000km kolejna płukanka i kolejne 7l 15w40, zaczała brac 1l 1500-2000km wiec postęp był, teraz jednak wydaje mi sie ze znow zaczał iolej znikać szybciej, mysle czy płukac silnik dalej czy jest sens?

 

jest jescze jedna kwestia tego silnika, zimny po nocy chodzi nie równo, czy jest 0 czy -10stopni odpali po nocy od strzała i po 5sekundach auto schodzi z 1tys rpm i zaczyna chodzic jak czołg, do uzyskania ok 20stopni, czasem jest to mniej odczuwalne a czasem potrafi zgasnać, zapalić sie check i co dziwne np za drugim odpaleniem auto nagle chodzi idealnie,

 

jesli chodzi o inpe to:

losowo wypadanie zapłanów na roznych cylindrach,

- niska wydajnosc katalizatorow - z wiadomych przyczyn

- i czasem bledy sond za katami, pewnie tez z racji ich brakow bo przed ich pozbyciem nie bylo

 

 

macie jakis pomnysł? moze olej spływa i go przepala po nocy?

w momencie jak spada z obrotow slychac takie cykniecie po lewej stronie konsoli, jak jakis modul lcm, cos takiego jak zawor na butli, moze cos z DIS'ą ale tego by nie bylo slychac wewnatrz,

 

gdyby nie to ze 90% m54 to złomy kupiłbym słupek m54b25 i spokoj ale pewnie trafie na to samo wiec chce sprobowac wszystkiego na tym

-->> masz problem z bmką, potrzebujesz diagnostyki, podpięcia pod kompa? napisz a pomogę[/b
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jeśli zajeździłeś M54 na 15W40 to już nic Ci nie pomoże :cry2:
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
:mrgreen: http://static.pokazywarka.pl/i/5962877/870596/olej-20w50.jpg :mrgreen:
Opublikowano
To jak mój łyka 1L ma 5 koła 5w40 to gdybym zalał 15w40 to pewnie nic by nie łykał.

Chwilowo może. Jak jeździsz w mieście. W wysokich temp na długich trasach taki olej to woda. Odkłada się kupę nagarow syfu co niszczy jeszcze bardziej silnik a pomaga ucieszyć chwilowo właściciela że mniej łyka oleju.

Opublikowano

Wiec moje propozycje od czego zacząć:

Sprawdzić wszystkie nieszczelności,disa,gumy do przepustnicy itd( odnośnie równej pracy)

Następnie w kwestii spalania oleju sprawdzić kompresje na cylindrach jezeli nie ma odchylek pomiędzy cylindrami i jest w normie,

Sprawdzić, czy olej nie jest przepalany przez wadliwa odne.

Jezeli masz czarny okopocony wydech to oznacza ze przepala.

Mam m54b30 i tez borykałem sie z problemem spalania oleju.

Posprawdzałem wszystko powyższe kompresja byla ok. Wiec wywaliłem calkowicie odme i zastosowałem zawór pcv.

Operacja w/g kolegi beckey z e46 i problem calkowicie ustąpił.

Przejechałem obecnie około 5tys. Km i brak ubytku oleju.

I oczywiście zmień olej na 5w30 lub 40 nie wiem skąd pomysl zalania go minerałem.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.