Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam miesiąc temu kupiłem e46. Pewnego dnia kiedy było na minusie samochód nie chciał odpalić , musiałem go odpalać na planu . Pojechałem do warsztatu sprawdzili mi błędy na kompie szczelność układu i było wszystko Okey, wymienili mi świece żarowe . Następnie wymieniłem akumulator na nowy ponieważ jak kręciłem silnikiem dość długo to padał do zera . Po pewnym czasie zaczęło się robić to samo wiec myślałem ze to będzie coś elektronika i okazało się ze styki są prZapalone pod maska i zostały wymienione. No i Okey wieczorem wracam do domu parkuje w garażu No i na drugi dzień rano nie odpala ,Dzisiaj to samo jak już go odpalę na planu to odpala za każdym razem bo świece są już rozgrzane ... zauważyłem ze jak jest na zewnątrz to odpala , może przez wilgoć w garażu . Zastanawiam się czy to nie bedzie sterownik świec żarowych ... czytałem trochę na forum. Pomożecie ?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Skoro podpinali pod kompa ne było błędów to sterownik świec odpada. Gdyby był zepsuty pokazałby się błąd .

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=159&t=161201 Zapraszam do galerii

Sprzedam

Przekaźniki modułu komfortu do E46 3-Seria, M3, E83 X3, E52 Z8 , Z4 E85, E53 X5 E39, M5 E38 - centralny zamek, podnośniki szyb)

Zdjęcia przekaźników w galerii

Opublikowano
z prawej strony pod maską przy podszybiu jest skrzynka z przekaźnikami ja co prawda mam polifta ale u ciebie powinno być podobnie
Opublikowano

Piszesz

Pojechałem do warsztatu sprawdzili mi błędy na kompie szczelność układu i było wszystko Okey, wymienili mi świece żarowe

Ja wszystko było OK to poco wymieniali świece żarowe? mniejsza z tym.

Jakim programem sprawdzali ? Często w warsztacie mają uniwersalny program do wszystkich aut co jest mało przydatny do BMW albo mają dobry program ale nikt tego jeszcze nie umie obsługiwać.

Masz podejrzenie na

Zastanawiam się czy to nie bedzie sterownik świec żarowych

Ty auto masz przed liftem czyli jest prosty sterownik jako tradycyjny przekaźnik i świece na 12 V.

Klasycznie to się sprawdza czy dochodzi 12V do sterownika , czy wychodzi ze sterownika i czy świece są sprawne.

Przekaźnik wygląda tak http://allegro.pl/przekaznik-swiec-zarowych-bmw-e46-2-0d-136-km-i6470060272.html

Jednak weź pod uwagę zasilanie w paliwo, może Ci się lekko zapowietrza układ paliwowy i jak popsikasz plakiem to mu pomożesz zaciągnąć .

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Opublikowano
Tydzień temu dałem do mechanika i mi mówi ze wszystko działa i ze pali a dzień wcześniej to nie mogłem odpalić i właśnie przyjechał do mnie ten mechanik i odpalalismy na plaku... dzisiaj było to samo
Opublikowano

Ja wszystko było OK to poco wymieniali świece żarowe? mniejsza z tym.

Jakim programem sprawdzali ? Często w warsztacie mają uniwersalny program do wszystkich aut co jest mało przydatny do BMW albo mają dobry program ale nikt tego jeszcze nie umie obsługiwać.

 

 

Wiesz to było tak , pojechałem do warsztatu i przy mnie podpieli go do kompa i gosciu mówi że nie ma błedów itd... później sie ugadaliśmy że go sprawdzi bo może sie zapowietrzać... i mówie mu że okey niech sprawdzi... na drugi dzień przyjeżdzam mówią mi że podpieli inaczej do kompa i pokazuje błąd świec(ale wydaje mi sie że to ściema) auto rozebrane, jedna świeca urwana dodatkowe koszty , a mieli wcześniej dzwonić jak zaczną robote no nie....

no mniejsza z tym , wymienili te świece ... przyjeżdzam no i podpiął go do prostownika takie coś z boscha... no i strzał i odpalił , mówi mi zebym akumlator kupił nowy , to kupiłem .

No i tak jeżdze na tym akumlatorze dość czasu i znowu to samo nie odpala to myśle że pobiera za dużo prądu przy rozruchu , albo gdzieś ucieka prąd , dałem do elektromechanika i znalazł że była przpalona blaszka pod maską no to ją wymienił i żadnego poboru prądu nie było wszystko okey jak mi sprawdzał. no i myślałem że bedzie już okey , a tu dalej nie pali i nie wiem od czego to zależy ... jak już raz odpale i sie zagrzeje silnik to wtedy do strzału odpala... jak myślicie co to będzie ? nie mam już pomysłu... pozostaje mi kupić ten przekaźniek

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Mam cos takiego . Ten biały ?

http://files.tinypic.pl/i/00834/wl15o82e9woq.jpg

Jak go sprawdzić czy działa ?

Sprawdź czy dochodzi do niego napięcie. Jeśli nie to po drodze jeszcze jest spory bezpiecznik który znajduje sie za skrzynką z bezpiecznikami

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=159&t=161201 Zapraszam do galerii

Sprzedam

Przekaźniki modułu komfortu do E46 3-Seria, M3, E83 X3, E52 Z8 , Z4 E85, E53 X5 E39, M5 E38 - centralny zamek, podnośniki szyb)

Zdjęcia przekaźników w galerii

Opublikowano
Dzięki za porady. Naładowałem akumlator na full no i dzisiaj rano odpalam no i kręcił tak około 5-6 sekund, i tak dławił się , miał 500 obrotów i zapalił . Później już za kaźdym razem palił jak już był ciepły... nie mam pojęcia o co chodzi... a auto stało w garażu , ciekawe jak będą mrozy czy odpali :mad2:
Opublikowano
Zauważyłem ze jak stoi silnikiem do góry a [BAD] do dołu to nie odpala i trzeba palić na plaku. A jak jest na odwrót to pali normalnie miał ktoś z was takie coś ? Patrzyłem czy podaje paliwo i normalnie leje jak z kranu
Opublikowano

Klasyczna sytuacja gdy się paliwo cofa to z górki zapala a pod górkę ma ciężkości z odpaleniem.

Czy próbowałeś odpompować paliwo ze 3-4 razy zanim zakręcisz rozrusznikiem ?

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Opublikowano

Kolego, masz klasyczne rozszczelnienie pompy vp44. Oddaj pompę na wymianę uszczelnień i będzie po sprawie.

Jak chcesz żeby teraz odpalała za każdym razem na zimnym to stawiaj ryjem do dołu, żeby kufer był wyżej to np najezdzaj na jakieś cegly tylnymi kolami, bo wtedy wymuszasz cofnięcie się powietrza w stronę baku. Możesz zamontować na "powrocie" ręczna pompkę vacum i przed każdym zimnym rozruchem wspomagać odciaganie powietrza z pompy vp44.

Opublikowano
Czyli będzie to kosztowne ... nie wiecie czy da się taka pompę zregenerować ? I jakie są koszty ? Na Allegro zregenerowane pompy w granicach 650-1700 zł .
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano (edytowane)

Witam.

BMW e46 2.0d 150km 2002R

 

A więc jako że moja wiedza jest minimalna w temacie mechaniki więc opisze to swoimi słowami.

 

Moja e46 nie odpala od kiedy pojawiły się minusowe temperatury. Rozrusznik kręci ale auto nie odpala lecz gdy było ciepło auto pali od strzała. Po zdjęciu obudowy silnika i użyciu plaka auto startuje i tak ciężko to idzie. Ale gdy już na tego plaka uruchomię i auto jak się już zagrzeje to zapali od razu bez żadnych problemów.

Dałem ja do mechanika i w 1 kolejności sprawdził filtr paliwa , świece żarowe , sterownik świec żarowych a mimo to auto dalej nie odpala . Został też założony zaworek powrotny aby paliwo się nie cofało.

Więc stąd moje pytanie do forumowiczów czy ktoś może miał podobny problem i mógł by doradzić jak rozwiązać ta zagadkę.

Edytowane przez DamianKodzut
Opublikowano

Klasycznie w takich wypadkach to : świece żarowe i wtrysk paliwa.

Jesteś pewny że mechanik dobrze się zna na tych autach ?

Ps. w tytule wpisz kod silnika

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Opublikowano
Klasycznie w takich wypadkach to : świece żarowe i wtrysk paliwa.

Jesteś pewny że mechanik dobrze się zna na tych autach ?

Ps. w tytule wpisz kod silnika

 

Wszystko co związane z świecami grzaniem i napięciem zostało sprawdzone i to nic z tych rzeczy.

Ale z wtryskami lub listwa wtryskową nic nie było sprawdzane .

Jutro dam na diagnostykę to może coś wykaże.

Opublikowano
Damian, w zależności od kondycji wtryskiwaczy polecam podnieść rozruchową dawkę paliwa na zimę.

 

No spróbuje też to zrobić . dzięki za podsunięcie pomysłu każdy jest na wagę złota :)

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
W sprawie BMW nadal nic . Ciągle nie odpala . Została zrobiona próba menzurkowa wykazało ze 2 wtryski są padnięte . Komputer zdiagnozowal ze na listwe CR idzie cisnienie 80 barow pozniej 60 i na koncu 50 i znowu wraca na 80,70,50 w 1 kolejnosci sprawdzil pompe pod progowa dawala 2.1 bara wiec poszla do regeneracji została zregenerowanna i dalej auto nie odpala . Jakieś pomysły ? Za co się zabrać ? Może być to ze przez te 2 wtryski nie odpala ?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Nie może być, tylko na pewno nie odpala przez te dwa wtryskiwacze. Jaka była różnica w przelewach? Masz jakieś zdjęcie?

Regeneruje się pompę progową? Ile to kosztuje?

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.