Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

Coś mi stuka w silniku( e90, 320i, 150km), stukanie pojawia sie na dobrze rozgrzanym silniku w okolicach 1500-2500 obrotów praktycznie na każdym biegu.Podczas stuków wyczuwane jest drganie lewarka zmiany biegów. Skrzynia podmieniana na drugą daje taki sam efekt, sprzęgło i dwumas nowy. Stuki a raczej pukanie najlepiej słychac w kabinie auta.Przy wciśniętym sprzęgle stukanie cichnie ale jest.Samochód jeździ normalnie, jedyne co pali się check od grzania sondy lambda.

Czyżby panewka dawała taki odgłos ? jakieś sugestie?

Podaje link z nagrana.

Opublikowano
Po podpięciu pod kompa pokazuje że grzałka sombdy lombda nie grzeje( podpinał mechanik),masz jakiś namiar pod warszawą gdzie mogę się udać z autem co by dobrze postawili diagnozę ?
Opublikowano

Polecają na forum różne warsztaty ale do tych lepszych nie ma terminów. Osobiście u żadnego nie byłem więc z poleceniem to trudno.

 

Za to mogę Ci śmiało polecić zaopatrzenie się w program do zczytywania błędów oraz diagnostyki INPA. Dzięki temu sporo możesz samemu sprawdzić i z pomocą forum czasem uda się zaoszczędzić trochę grosza na mechanikach-wymieniaczach.

 

Czemu skrzynia była podmieniana i czemu robiłeś sprzęgło?

Opublikowano
stuki najgłośniej słyszane z zewnątrz samochodu są od spodu auta, z okolic obudowy sprzęgła. Najpierw wymieniłem komplet sprzęgła ( tarcza i tak już do wymiany była) ale stuki zostały, podmieniłem skrzynie żeby ją wyeliminować ale to nie to. Panewka dawała by drgania wyczuwalne na lewarku ?
Opublikowano
Panewki oporowe mogą generować takie drgania, a konkretnie luźne panewki. Tyle tylko, że najczęściej dzieje się tak przy włączaniu lub wyłączaniu sprzęgła. Piszesz,że 1500-2000 obrotów, to by wskazywało na panewki na wale korbowym. Trudno tak na odległość, ale jeśli dźwięk jest metaliczny wysoki, to panewki korbowe, jeśli niski, głuchy, to główne. Dla utrudnienia, sworznie tłokowe też pukają metalicznie, tyle, że nie generują drgań. Jeśli stukanie występuje podczas gwałtownego zwiększania prędkości obrotowej nie obciążonego silnika( na luzie) to jest duże prawdopodobieństwo, że stukają luźne panewki korbowodowe. Dobrze, żeby to obsłuchał słuchawkami jakiś doświadczony mechanik, silnikowiec. Bo jeśli to faktycznie stukają panewki, to odradzam jeżdżenie do czasu naprawy.
Opublikowano

Dzięki za zainteresowanie :)

Stuki czy na luzie czy pod obciążeniem podczas jazdy są takie same. Im silnik cieplejszy tym głośniejsze, nie ma znaczenia czy gwałtownie zwiększę obroty czy delikatnie, zawsze są w przedziale podanych obrotów i równocześnie z nimi drgania lewarka. Zrobiłem już tak trochę kilometrów. Jak panewki główne to raczej nowy motor trzeba kupić. Mam umówionego mechanika ale z mechanikami to różnie bywa :P

Pozdrawiam.

Opublikowano
sonda jako sonda działa założona jest nowa,po prostu podgrzewania nie ma( musze ekektryke przejrzeć), źle ustawiony rozrząd wywalał by błędy odrazu , to samo czujniki. Auto pali na dotyk nawet jak stoi parę dni, spalanie średnie do 10, z mocą wszystko ok.
Opublikowano
Może zacznij od najprostszych rzeczy.Wybuduj i przeczyść elektrozawory vanosów.Pompa vacum nie jest uwalona?
never again N46
Opublikowano

Witaj kolego,

 

mam ten sam problem w e91 318i. Stawialem na kolo dwumasowe ale niestety okazało się że to raczej panewka. Silnik trzaska dopiero po nagrzaniu się. Jeśli naprawa będzie kosztowna tj. szlifowanie wału itp to chyba wymienię silnik..... Niestety tj urok nowych i nie trwałych samochodów.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
U mnie niestety obróciła się panewka. Powodem było zatkanie pompy oleju kawałkami plastiku, ktore odłamały się ze ślizgów z rozrządu partz zdj. https://zapodaj.net/86b41e1289a4c.jpg.html . Niespodziewałem się że rozrząd jest tak beznadziejnie skonstruowany! Ślizgi z łańcucha pompy tez uległy micro pęknięciom https://zapodaj.net/3045349702a6d.jpg.html Samochod ma przejechane oryginalnie dopiero 140tys i silnik rozpierdzielony.... https://zapodaj.net/b06b8c5c412c9.jpg.html
Opublikowano
U mnie niestety obróciła się panewka. Powodem było zatkanie pompy oleju kawałkami plastiku, ktore odłamały się ze ślizgów z rozrządu partz zdj. https://zapodaj.net/86b41e1289a4c.jpg.html . Niespodziewałem się że rozrząd jest tak beznadziejnie skonstruowany! Ślizgi z łańcucha pompy tez uległy micro pęknięciom https://zapodaj.net/3045349702a6d.jpg.html Samochod ma przejechane oryginalnie dopiero 140tys i silnik rozpierdzielony.... https://zapodaj.net/b06b8c5c412c9.jpg.html
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
U mnie niestety obróciła się panewka. Powodem było zatkanie pompy oleju kawałkami plastiku, ktore odłamały się ze ślizgów z rozrządu partz zdj. https://zapodaj.net/86b41e1289a4c.jpg.html . Niespodziewałem się że rozrząd jest tak beznadziejnie skonstruowany! Ślizgi z łańcucha pompy tez uległy micro pęknięciom https://zapodaj.net/3045349702a6d.jpg.html Samochod ma przejechane oryginalnie dopiero 140tys i silnik rozpierdzielony.... https://zapodaj.net/b06b8c5c412c9.jpg.html

 

Ja miałem taki przypadek przy 70 tys. To kolejny przykład wady fabrycznej rozrządu silnika N43.

Autor wątka ma silnik N46 i tam takie przypadki się nie zdarzały.

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Nie będę zakładał nowego tematu.

U mnie stuki występują po nagrzaniu silnika i tylko na wolnych obrotach poniżej 800obr na jałowym biegu.Wciskanie sprzęgła nic nie zmienia.Jedynie dodanie gazu ppwoduje iż pukanie staje się niesłyszalne.Pukanie nie jest metaliczne,raczej głuche.Dodam że występuje to okresowo?? Mój silnik łyka olej,jestem umówiony na wymianę uszczelniaczy zaworowych.Przebieg 110tys z groszem

never again N46
Opublikowano

Więc przy okazji wymiany uszczelniaczy niech mechanik sprawdzi rozrząd, hydrauliczne popychacze, dźwigienki valvetronica, vanosy oraz pompę vacum bo to wszystko może wydawać różne dźwięki. Poza tym ważny jest odpowiedni olej który to wszystko odpowiednio nasmaruje.

Jak już będzie wszystko na wierzchu to za jednym razem wymień co trzeba żeby nie zdejmować ponownie wałków.

Opublikowano
co do oleju to dodam od siebie ze kupilem moje bmw z przebiegiem 170 tys i jezdzila tylko na castrolu od kupna zrobilem 2,5 tys na motulu i umnie stuki slychac ale wydaje mi sie ze sa cichsze. Castrol to najwieksze gówno
Opublikowano
Więc przy okazji wymiany uszczelniaczy niech mechanik sprawdzi rozrząd, hydrauliczne popychacze, dźwigienki valvetronica, vanosy oraz pompę vacum bo to wszystko może wydawać różne dźwięki. Poza tym ważny jest odpowiedni olej który to wszystko odpowiednio nasmaruje.

Jak już będzie wszystko na wierzchu to za jednym razem wymień co trzeba żeby nie zdejmować ponownie wałków.

Będzie wymieniał bez ściągania głowicy.Co do oleju już mam kupiony Motul x clean 8100 5w40 ,ale czekam aż wymieni uszczelniacze

never again N46
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
Kosztowna naprawa ? U mnie byl silnik robiony 6tys km temu bo bral olej obawiam się że to słychać panewki na poczatku słychać tak głośno bo korek oleju otworzyłem

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.