Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witajcie.

Niedawno zakupiłem BMW E46, autko używane przez moja małżonkę do dojazdów do pracy a codzienni smiga ok 80 km.

Wybraliśmy dizelka bo oszczędny niby miało byc ale...

Zatankowaliśmy do pełna autko zrobiło tylko po trasie 400 km, żona jeździ emerycko, nie przekracza 90/100 km/h, żadnych korków, wiem bo nie raz dostaje białej gorączki jak z nią jade a 1/3 trasy jadąc przez nieszawkę nie przekracza 60-70.

niby wszytko miało być pięknie komputer pokazał średnie żużycie na poziomie 5,1l i zgadzalo sie to z stanem w zbiorniku, ubyło ok 1/3 baku co odpowiadało 20l całkowitego zużycia wskaźnik pokazywal 2/3.

A pod dystrybutorem niespodzianka weszło 31 litrów czyli spalanie ponad 8/100.

 

Jak spalaja wasze 320D?

Czy zauważyliście iż wskaźnik ma jakąś nieliniowość tj pokazuje polowę baku a zostało w baku tylko 15-20?

Samochód był podłączany pod komputer w ASO żadnych błędów nie wskazało dlatego go wzielismy.

Silnik pracuje idealnie, zapala doskonale.

Znacie może kogoś ogarniętego z okolic Torunia kto by mógł rzucić okiem na ten przypadek?

  • Odpowiedzi 94
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Bylem niedawno w chorwacji i spalanie wyszlo kolo 7(140km/h). W miescie w zimie 10+. Nie ma sie co oszukiwac to kupa zelastwa. Komputer pokazuje 5,5. Jak na automat to baja!
Opublikowano
Ja mam problem zejść poniżej 8L. Raczej oscyluje od 8 do nawet 10l/100km.. .w manualu! ( komputer po 300km pokazuje 6.2L, ale nie wierze mu )Nie drę auta do odcinki, ale wiadomo czasem przyspiesza się bardziej raz mniej. Tyle, że robię trasy 10km - postój... 10km - postój. Co do wskaźnika poziomu paliwa w baku.. mam wrażenie że od 1/2 w dół o wiele szybciej wskazówka odpada i nie tylko ja mam takie wrażenie z tego co się dowiedziałem :)
Opublikowano

Kup sobie sprawny automat. Bedzie tak samo drogo za km, ale wygodniej.

 

Ps.

Moja zonka jezdzi na co dzien peugotem typu pseudo sport. Jak myslicie co sie dzieje ze spalaniem jak jedzie bmw w atomacie.

Opublikowano

No to jeżeli faktycznie spalać ma 8 przy jeździe mojej żony to leci na handel!!!

Sam jeżdżę octavia 2,0 dsg i przy takiej jeździe jak lata moja Pani spalanie w skodilacu przy 2,0 tdi 140 nie przekracza 5 litrów sprawdzone zamierzone!! Wg mnie coś jest nie tak i te dwa litry za dużo łyka!!

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

W mieście 8l dla at jest ok, ale na trasie do 140 km/h powinno mieścić się w 6l, ja mam ok 5,5 w manualu.

 

Edit:

Niech zaleje do pełna (pod korek), wyjeździ do rezerwy i niech zaleje pod korek, wtedy licz. Na różnych stacjach różnie odbija, na dodatek może wtedy nie był jednak pełen bak :roll:

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Z 8 na trasie to przesadziłeś, ale w mieście faktycznie podają 10 :shock:

http://www.bmw-tech.pl/bmw/seria_3/e46/e46_2-ed_touring/298/e46_320da_touring.html

Pewnie ze 20% można do tego dodać.

 

Edit:

Dla porównania manual, który jest tylko o 20 kg lżejszy..

http://www.bmw-tech.pl/bmw/seria_3/e46/e46_2-ed_touring/297/e46_320d_touring.html

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano

Ja sie zgodzę!! miasto 10 litrów z kimą nie miał bym nic przeciwko moj skodilak wezmie z 9 po miescie!!!

 

Ale trasa max 100km/h jednostajnie bez wyprzedzania (jak to moja zona jeździ) w jedną stronę ma 40 km, silnik idealnie trzyma temperaturę rozgrzewa się chwilunia.

 

Powiedzcie mi bo nie mam czujnika temperatury w zderzaku ale przewody mam rozwarte i komputer na desce pokazuje 50 stopni czy to może mieć wpływ?? To chyba tylko temperatura do zegarów?

Opublikowano

Autor wątku nie wspomniał z którego roku ma auto i w jakiej karoserii. Porównywanie np. piętnastoletniego touringa z automatem do prawie nowej octavii (lżejszej) jest troszkę niesprawiedliwe :wink:

 

W lipcowym Automoto jest fajny zestaw tabeli z deklarowanym i rzeczywistym spalaniem :wink:

 

Dla przykładu bmw 320d realnie spala 6l, a powinno 4,5l 100km - różnica 33%

 

Octavia RS 2.0tdi 7,3 zamiast 5,1 - różnica 43%

 

Toyota Avensis 7,2 zamiast 4,5 - różnica 60%

 

itd. :cool2:

 

Dane katalogowe są świetne dla handlowców :wink:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Mam identyko silnik i tez automat. Spalanie u mnie z dystrybutora wygląda tak. Na pełnym zbiorniku po samym mieście około 100 tys osób, bez większych korków, dużo świateł i rond, trasy po 8-10km do roboty i przerwa przejeżdzam 600-650km. Nie jezdze emerycko, but do zadanej prędkości i potem jade już ze stałą. Dłuższe trasy to tylko wakacje. Wtedy na zbiorniku robie koło 950km, prędkość do 150km/h. Rekord to 1050km, ale to tak do prędkości 130km/h. Ogólnie to do miasta diesla już bym nie chciał. 20km dziennie to za mało na niego.
Opublikowano
Beemka to kombiak z 2003 roku.

 

Dla sedana z 2003 roku z automatem książkowe spalanie wygląda następująco:

 

miasto 9,7

trasa 5,4

średnie 6,9

 

dla touringa pewnie trzeba by dodać ok 0,2l/100km + ok 20-30% by otrzymać realne spalanie :wink:

Opublikowano

Powyzsze dane maja sens.

 

Co do octawi - ozloc ja kolego bo jezdzilem kilka dni golfem 7 biegowym dsg 1.6tdi 2letnim i bez katowania spalil 7.

 

Wlasciwie to tyle co moje bmw, z tym ze nie za bardzo mozna osiagi i prowadzenie porownac szczegolnie na chorwackich serpentynach, moze silnik za maly.

 

Mam znajomego z 2.0 140ps w passacie i ciezko w manualu mu zejsc ponizej 9 w miescie- to juz masa porownywalna z 320d.

 

Szczeze gratuluje autka 5l z dsg... :cool2:

Opublikowano

Luksus automatu kosztuje, w 6b manualu 6l jest do zrobienia bez ograniczania sie w sposobie jazdy. Mowa o trasie bo miasto to inna bajka, 7l+

Na zbiorniku paliwa 1000km w trasie w 6b manualu to norma (trasa oczywiscie)

 

Wysyłane z mojego GT-I9195 za pomocą Tapatalk 2

Lepiej pchać niż ciągnąć... | Bita Malowana Wy-szpachlowana...

http://oi59.tinypic.com/oqvqmr.jpg

Opublikowano

Niestety ciezka noga w polaczeniu z automatem, oraz znaczna masa, oznacza wysokie spalanie.

 

Straty mocy w tradycyjnym automacie sa tutaj chyba malo znaczace.

 

Jak jade manualem po prostu zwykle nie chce mi sie majtac wajha biegow, szczegolnie w miescie i tyle.

Opublikowano

Jadąc skodilakiem jednostajnie np torun - Chojnice spokojnie wykrece 4,7 l z klima 5,5. I to bez większego problemu. Kiedyś jechałem na rekord ale z wiatrem 4,5l/100 km

Stąd moje zdziwienie spalaniem na poziomie 8 l w bmw.

Poprzedni właściciel był kimś kto wolał zadbać o zderzak jak o mechanikę. Dziś sprawdzę filtr powietrza.

Opublikowano

No więc dziś zrobiłem final test...

 

Trasa 170 km w jedna stronę w sumie 340km, jazda z max prędkością 110 km/h najczęściej 90, bez klimy, komputer pokazał spalanie średnie na poziomie 4,8 litra a pod dystrybutorkiem....7,8 masakra!!!

Zaznaczę iż przed wyjazdem zatankowane do maxa pod korek, wracając ta sama stacja ten sam dystrybutor dolane na maxa!!

 

Może macie kogoś ogarniętego z okolic Torunia kto siedzi w BMW i mógłby wykonać poprawne logi komputerem oczywiście nie za darmo.

Opublikowano
No to faktycznie coś jest nie tak. Jadąc w podobny sposób u mnie wychodzi na kompie ok 4-4,4l/100km, realnie 5,5-6l/100km (da radę mniej ale to już ecodriving :cool2: ). Biorąc pod uwagę to że masz automat to 4,8 z kompa wydaje się ok, do tego bym doliczył ok 1-1,5 przekłamania i wyszłoby 6 z małym haczykiem - według mnie mniej więcej tyle przy takiej jeździe powinno palić auto Twojej małżonki
Opublikowano

Może masz przepływkę odpiętą ?

Tylko że na początku napisałeś że auto było sprawdzane w ASO więc przepływka odpada.

Niema wyjścia , powinieneś sprawdzić jakimś programem podczas jazdy.

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Opublikowano

No trochę dużo jak na takie prędkości.

 

U mnie głównie spalanie zależy od temperatury zewnętrznej, może coś z dogrzewaniem.

 

W taką ciepłą pogodę po 3km(5min) spokojnej jazdy wskazówka stoi w pionie.

Opublikowano
No więc dziś zrobiłem final test...

 

Trasa 170 km w jedna stronę w sumie 340km, jazda z max prędkością 110 km/h najczęściej 90, bez klimy, komputer pokazał spalanie średnie na poziomie 4,8 litra a pod dystrybutorkiem....7,8 masakra!!!

Zaznaczę iż przed wyjazdem zatankowane do maxa pod korek, wracając ta sama stacja ten sam dystrybutor dolane na maxa!!

 

Może macie kogoś ogarniętego z okolic Torunia kto siedzi w BMW i mógłby wykonać poprawne logi komputerem oczywiście nie za darmo.

 

Moj post albo Cię zdołuje, albo zmusi do naprawy auta. Trasa Kraków-Włoclawek 7,8 benzyny. 4 osoby i cały bagażnik nart i sprzętu

W zeszłym roku trasa prawie do granicy z Albanią też 4 osoby 8,2 (4000 km) dla przypomnienia mam stały napęd 4x4, 230 koni i wagę o 150 kg większą.

 

Zacznij od sprawdzenia czy masz sprawny termostat.(test zegarów) Nawet jeśli wskaźnik trzyma pion to auto może rozgrzewać się do 75 stopni i to już z 1,5 litra na 100 zabierze.

Opublikowano

Samochód jest po pełnej diagnostyce pomiarze mocy i dynamicznych logach

Moc maksymalna 143 km wiec w sumie okej...

Ale brakuje momentu obrotowego ok 100 Nm

 

Z błędów wyskoczył ciągle otwarty zawór EGR więc mechanik stwierdził że to jest przyczyna braku momentu i wyższego spalania bo turbo pompuje w wydech a nie do silnika.

Wyszło przy okazji, że przy wtryskach jest wyciek i zgromadził sie tam olej z paliwem.

 

Idzie w poniedziałek do mechanika....

 

Spec od bmw powiedział:

 

wymiana wężyków od podciśnienia

demontaż klapek w kolektorze ponoć sie urywają i niszczą silnik??

sprawdzenie wtrysków na maszynie

Wymontowanie i wyczyszczenie EGR

Sprawdzenie szczelności dolotu

Pomiary wraz z logami na hamowni

Opublikowano

Żeby wyeliminować EGR możesz zaślepić rurę ze spalinami idącą do niego metalową podkłądką. Także nawet jak jest uszkodzony nie będzie to miało wypływu.

 

Teraz ważna sprawa, jeżeli masz olej i paliwo w okolicach wtrysków możesz mieć uszkodzoną uszczelkę pod deklem. Z pokrywy zaworów w dolnym lewym rogu wychodzi wężyk od odmy i wchodzi z powrotem do dolotu poniżej przepływki. Jeżeli wypniemy ten wężyk z pokrywy i podczas gazowania na postoju będzie mocno wiało z pokrywy, to musisz pilnie wymienić uszczelkę pod deklem. U mnie walnięta uszczelka spowodowała zapętlenie się silnika i nie potrzebny remont turbiny (błędna diagnozaa). W bmw jeden z kanałów dolotowych idzie przez dekiel i jak jest uszkodzona uszczelka to turbo pompuje wprost pod pokrywę zaworów.

U mnie też były wcześniej ślady oleju i paliwa. Przez jakiś czas to zignorowałem i słono to kosztowało. W twoim przypadku z automatem przy zapętleniu silnika możesz zatrzeć silnik, bo nie będzie jak go zdusić.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.