Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam. Kupilem kilka dni temu e46 330xi m54b30. Palil sie check engine i silnik delikatnie faluje i prycha na wolnych obrotach. Po odlaczeniu przeplywomierza silnik zaczyna pracowac tak jak powinien. Bledy po podlaczeniu KTS(bosch) wyskoczyly od sond lambda ale to raczej blad spowodowany przez cos innego co wplywa na te obroty. Po odlaczeniu przeplywomierza wrzuca blad przerwa/zwarcie wiec jako tako przeplywka dziala. No i wyskoczyl blad 7B oznaczony jako przerwa/zwarcie do plusa grzalki termostatu. Czy ta grzalka moze miec wplyw na spalanie stukowe i wypadanie zaplonow?? poza tym silnik odpala bez problemu zimny czy cieply. Reakcja na gaz jest raczej w normie. Kreci sie do odcinki. Co myslicie??
Opublikowano
Sama grzalka nie ma. Ma jedynie na celu sterowanie termostatem (jego wczesniejsze otwarcie) w zaleznosci od warunkow jazdy.
Opublikowano

wyczytalem cos takiego

 

 

"Wyczytałem,że (opiszę w skrócie telegraficznym) zastosowanie w/w termostatu ma za zadanie utrzymanie na niskich i średnich obciążeniach silnika wyższej temperatury (niż tradycyjne 90*C) co ma za zadanie obniżyć zużycie paliwa oraz ekologię czyli zmniejszenie emisji szkodliwych związków. Tak więc praca silnika jest w temp. ok 110*C ale dla wysokich obciążeń jest to złe dlatego że wzrost temperatury zmniejsza masę powietrza zasysanego do komór spalania co za tym idzie obniża moc i moment obrotowy. Jak opisał Pan Stefan Myszkowski cyt." ... Ponadto wzrost temperatury powietrza zassanego do komór spalania powoduje wzrost skłonności do spalania stukowego, co wymusza zmniejszenie wartości kąta wyprzedzenia zapłonu ...." zaobserwowałem że przy 3000obr/min wyrzucało mi na 4 cylindrach stukanie silnika. Stąd też zastosowanie grzałki w termostacie jest po to aby przy maksymalnych obciążeniach ECU podała na nią prąd i dogrzania elementu który pomoże więcej rozszczelnić się termostatowi (oraz załączyć dodatkowo wentylator) i schłodzić silnik . Polecam lekturę http://www.intercars.com.pl/pliki/PLK/DT38www.pdf "

 

kupilem interfejs jutro podepne i zobacze. Na co zwrocic uwage??

Opublikowano
Zwroc uwage na prace sond a nie grzalke termostatu :wink: Od uwalonej grzalki nie bedzie falowac. Sprawdz jakies bledy wywala z sondami i pomyslimy dalej.
Opublikowano
Jutro podepne tego interfejsa. Zrobie screeny z zimnego motoru i z rozgrzanego. Ale zdaje sie ze sondy dzialaja dobrze bo parametry trzymaja takie same obie pary za i przed katem.
Opublikowano
Narazie mam problem z ta INPA bo wszystko po niemiecku... Ale do rzeczy. Wykrylem nieszczelnosc w zaworze DISA tam gdzie jest drazek od mieszka do klapki i oczywiscie klapka urwana i ledwo wisiala. Slyszalem jakies szmery w kolektorze ale dopiero jak wykrecilem to zobaczylem o co chodzi. Tak wiec narazie DISA do wymiany.
Opublikowano

Kupiłeś używane auto - przede wszystkim wymień podstawowe rzeczy jak świece, fajki, olej i inne płyny, filtry itp.

 

Sondy lambda na 99% masz dobre. Przepływomierz na rozgrzanym silniku i wyłączonych światłach, radiu, powinien wskazywać około 12,5.

 

W M52TU i M54 często zdarza się, że silnik pracuje równo i co jakiś czas obroty zafalują (czasem do zgaśnięcia) - jeśli takie objawy występują, problemem są cieknące uszczelki vanosa lub bardzo niski poziom oleju w silniku.

 

Jeśli lekkie falowanie występuje ciągle, a przy tym silnik popierduje (wypadanie zapłonów) to może być problem z układem zapłonowym (świece, fajki, cewki), albo nieszczelność kolektora ssącego ze szczególnym wskazaniem na uszczelkę przy głowicy, albo zapchany separator oleju lub węże do niego, albo ich nieszczelność.

Opublikowano
u mnie ostatnio przyczyną takie właśnie zachowania była disa, jak mówisz że klapka ledwo wisi, to ją wykręć, usuń klapkę i nita trzymającego i po przykręceniu nie podłączaj wtyczki, lekko będzie kulał z checkiem, ale u mnie już się nie dawało jechać bo silnik gasł
Opublikowano
Tak jak napisalem przez DISA szlo lewe powietrze do kolektora przez wlasnie dziurke od urwanej klapki. Wywalilem cale to ustrojstwo i zamowilem nowe. Wstawie we wtorek i mysle ze powinno byc ok.
Opublikowano

wpływa, po raz jak będzie miała nieszczelność na tłoczku to już masz lewe powietrze, po dwa jak mi mechanik usunął klapkę w ogóle i wszystko zasilikonował wokół, tak że lewego powietrza nie ciągło, to auto jeździło o tyle lepiej że obroty leciały do 300, ale nie gasła, po odłączeniu kostki od disy obroty się ustabilizowały, zostało lekkie poszarpywanie, ale już zapłony nie wypadały i można było kilka dni się przehulać zanim nowa disa przyszła.

ilosć powietrza z przepływomierz, otwarcie przepustnicy, disy wszystkie informacje idą do komputra i jeśli klapka ma być zamknięta a jest otwarta albo jej nie ma to coś świruje

 

kolejną sprawą jest to że przy wyciąganiu disy, klapka zostałą mechanikowi w rękach, a nit który trzymał klapkę w kolektorze ssącym, dobrze że na wierzchu i udalo się go wyciągnąć i że całość nie wpadła do silnika

Opublikowano
Jest dokladnie jak mowi byq !! Moze moglby ktos mi pomoc z ta INPA?? niby wgrany angielski ale tylko jest na pierwszej stronie reszta po niemiecku. Jak to pokonac????
Opublikowano

Mgra, zajrzyj do dzialu diagnostyka. Tam jest bodajze opisane jak zmienic na angielski. Ja tez mam inpe po angielsku, bledy po niemiecku.

 

Sent from my GT-N7100 using Tapatalk

Opublikowano
To moze zeby nie zakladac kolejnych postow to pare pytan. Jaki olej polecacie do silnika?? Zalany prawdopodobnie jest repsol 5w/50 pozostac przy nim czy moze szukac czegos innego. Chcialbym tez zmienic plyn hamulcowy jaki zalac??
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Pierwsza lepsza wyszukiwarka (nie namawiam na mobila :wink: )

http://www.mobil.pl/Poland-Polish-LCW/carengineoils_which-oil.aspx

Motul, Valvoline, Liqui Moly.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Z samochodem doszedlem tolku. Po zmianie swiec i odmy silnik zaczal pracowa bardziej kulturalnie i bledy przestaly wyskakiwac. Wszystko smiga jak nalezy. Olej jaki zalalem to Valvoline VR1 5w50.
Opublikowano

Witam, postanowiłem dołączyć się do tematu gdyż od czasu zakupu auta borykam się z problemem wolnych obrotów.

Wymieniłem:

- zawór biegu jałowego (krokowiec, nowy ori BOSCH)

- filtr paliwa (nowy ori BOSCH)

- uszczelka kolektora ssącego

- świece NGK katologowe do mojego/Naszego silnika (nowe)

- sondy lamdby regulacyjne obydwie (nowe, ori BOSCH)

- sprawdzona szczelność od przepływki do samej przepustnicy plus oblookany kolektor cały i wymieniona uszczelka jak pisałem wyżej

- przepływka wskazuje dobre parametry z tego co pisał Qwet zresztą oglądałem ją jest czyściutka

- ostatnio cały przegląd zrobiony olej Mobil 1 5W50 plus filtry oleju, powietrza i kabinowy (robię co 10 tyś km)

- kiedyś (w zeszłe wakacje) wciągał ok.1l na 1500 km teraz jakoś (oczywiście się cieszę ale nie wiem skąd ta zmiana) jakby mniej bo 1l na 2000 km a jeżdżę tak samo czyli zazwyczaj po mieście do 2,5 tysięcy obrotów a raz na jakiś czas sobie przycisnę do końca.

- DISA sprawdzona jest ok sztywna, trzeba użyć troszkę siły by klapkę przestawić, nieszczelności na niej nie widać

- ODMA sprawdzona drożna, nie nie zatyka nie blokuje

Mam INPE i jedyny błąd jaki jest to "62 Układ wtrysku powietrza wtórnego -Przełączanie zaworu" i nie da się go skasować ale już doszedłem do tego dlaczego bo auto jest po swapie (wiedziałem przy zakupie żeby nie było) i jest to element EKOLOGICZNY ta pompa więc nie została założona bo związana z emisją spalin a dodatkowe koszty tylko. Odpuściłem sobie w sumie już temat tych obrotów bo zrobiłem co mogłem ale znalazłem ten temat więc pomyślałem że i tu napisze.

Otóż w momencie wciskania sprzęgła (szczególnie na niskich obrotach czyli od 2 tyś w dół) spadają obroty na ok.500 i wracają na ok.650. Niby nic ale mnie to irytuje jakby się przydusił albo łapał lewe powietrze. Sytuacja jest jeszcze dużo gorsza jak np jade na "jedynce" i nie zdążę wrzucić 2 bo sytuacja na drodze jest jaka jest (korek) albo po prostu chce sie zatrzymać, wbijam sprzęgło jest szarpnięcie (plus odgłos stuku lekki ale dodam że nie zawsze, raz jest, raz nie ma na zasadzie jakbym raz w "dobrym" momencie wbił sprzęgło a raz "źle trafił") i wtedy obroty lecą najbardziej na łeb na szyję ale za chwilę wracają. I nie wiem czy to mechaniczna sprawa już sprzęgła ( nie ma objawów żadnych ślizganie nic) czy może VANOS powoduje lewe powietrze bo nieszczelnie i takie akcje mają miejsce. Już po prostu nie mam pojęcia. Doradzili mi żebym kupił zestaw naprawczy ORI z USA i pojechał to zrobił ale po 1 to są znowu koszty (a nie mam pewności po raz kolejny że TO JEST TO) a po 2 ten mechanik jest we Wrocławiu co się na tym mega zna bo zrobił tych VANOSÓW już multum a boję się dać do naprawy komuś kogo nie znam ani nikt nie poleca z forum bo zrobi coś nie tak i z VANOSA które źle chodził zrobi taki który w ogóle przestanie. Ten mechanik (z forum zresztą BMW) powiedział że z opisywanych przeze mnie dolegliwości i wymian które już przeprowadziłem zostaje już tylko VANOS.

A znowu ostatnio natrafiłem na tematy czujników wałka rozrządu oraz wału korbowego. Co prawda błędów na kompie nie ma ale jak wiemy w BMW to jeszcze o niczym nie świadczy bo mogą działać ale źle i komp ich nie pokaże. I znowu mam mętlik... Gdyby ktoś coś potrafił podpowiedzieć z doświadczenia będę wdzięczny.

  • 2 lata później...
Opublikowano

Podejżewam nieszczelność kolektora dolotowego/niewłaściwą ruchomość klapek.

silnik: m54b30

 

błędy (numery w cudzysłowiu - system dziesiętny): przerwa zapłonów(niewłaściwe spalanie) w pięciu cylindrach: nr "238, 240, 241, 242, 243". Do tego dodatkowe błędy możliwe ze mają związek lub wynikają z niewłaściwego spalania; dwa błędy sondy lambda nr "227,228" oraz czujnik spalania stukowego(2): nr "59".

 

Główne objawy to falowanie wolnych obrotów oraz niska oraz nieliniowo oddawana moc w przedziałach 1-3 tys. RPM. Dwa razy zdarzyło się że na wolnych obrotach słychać było dźwiek klapek z kolektora i drastyczny spadek mocy/wydajności. Po zgaszeniu i odpaleniu silnika klapki jakby opadły i odblokowały się. Proszę o podtrzymanie tej diagnozy lub zanegowanie jej, zebym wkoncu kupil ten kolektor.

 

Dodam że cewki i świece są w dobrym stanie, uszczelka pod głowicą jest szczelna. Nic nie wiadomo o wtryskach i zaworach ale nie ma żadnego błędu z pracy wtrysków.

 

Pozdrawiam i proszę o sugestie

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.