Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Panowie, jak w temacie problemem jest krzywa kierownica w moim e92. Otóż tak, ostatnio miałem robioną geometrie (nie w ASO) powodem tego było to że auto lekko ściągało w prawo czemu towarzyszyła również przekrzywiona kierownica. Geometria ustawiona auto jedzie prosto ale kierownica nadal jest krzywo, nawet chyba bardziej niż przed regulacją geometrii. I tu moje pytanie czy przypadkiem nie należy jeszcze skalibrowac czujnika promienia skrętu? Wydaje mi się że przy elektrycznych układach sama blokada kierownicy w czasie ustawiania geometrii to za mało aby poprawnie wyznaczyć jej środek... Kierownica ucieka w prawo jakieś 2-3 stopnie. Co o tym myślicie? Czy odpowiednią kalibracją wcześniej wspomnianego czujnika skrętu rozwiązałaby problem krzywej kierownicy? Czekam na wasze zdanie... Pozdrawiam :cool2:
PauloX5
Opublikowano
A co ma do tego czujnik skrętu? Poprostu źle ustawili
Sprzedam instalację na nowej oryginalnej kostce do l7, światłowody i wtyczka.
Opublikowano
Pewności nie mam, dla tego pytam! Jestem ciekaw czy ktoś miał podobny problem i czy może właśnie tak go próbował rozwiązaća może nawet i tak rozwiązał. Co ma do tego czujnik skrętu? No chyba jednak coś może mieć. Na logikę, jeśli czujnik ma jakieś odchylenie od 0 np na -2° czy +2° to chyba podczas robienia geometrii nie da się poprawnie wyznaczyć neutralnego położenia kierownicy? Więc nawet jeśli regulacje mechaniczne są zrobione poprawnie to kierownica będzie krzywo... Tak to przynajmniej rozumiem...
PauloX5
Opublikowano

może kierownica nie jest idealnie zamontowana, np przesunięta o 1-3 ząbki?

pomimo tego obstawiam, że trzeba poprawić ustawienie geometrii w ramach reklamacji

Opublikowano
Kierownica raczej nigdy nie była ruszana, nie widać żeby z tyłu zostały dziurki, które z tego co wiem trzeba zrobić aby dostać się do zatrzasków poduszki powietrznej. Co do czujnika skrętu może faktycznie nie ma z tym nic wspólnego bo gdyby było coś nie tak to rzucałoby raczej jakieś z nim związane błędy... A z ciekawości zapytam jak to jest w Polsce? Mi dwa ASO BMW w Belgii można powiedzieć że odmówiły kontroli zawieszenia i regulacji geometrii ponieważ mam gwint KW Variant II. Tłumaczyli że mają złe doświadczenia z obniżonymi autami i jakoś tam ble ble ble... Czy w naszych ASO jest tak samo? :mad2:
PauloX5
Opublikowano
Musisz mieć kierownicę prosto, bo któregoś dnia czujnik skrętu wyłączy Ci systemy trakcji. Zmień warsztat, to nie pojęte jak można wypuścić samochód z warsztatu ze żle ustawioną kierownicą.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ciekawe jak oni ustawiali ta geometrie, przecież to pierwszym elementem jaki ustawiasz jest kierownica, niektórzy zapraszają żeby sobie zobaczyć czy jest prosto, następnie kierownicę blokujesz i do tego jest ustawiana geometria.
Opublikowano
Wydaje mi się że podczas ostatniej regulacji panowie ustawili kierownice na wprost. Może zablokowali ją ze zbyt małą siłą :?: I dlatego przekrzywiła się w trakcie prac nad geometrią :?: Sam już nie wiem :idea: :duh: Jutro jadę na reklamacje :nienie: spróbuję ustawić środek kierownicy po swojemu... Zobaczymy co będzie...
PauloX5
  • 4 lata później...
Opublikowano

mi po geo wyskoczyl czujnik kata kierownicy

bylem w warsztacie aby reklamowac a oni jak wyjezdzalem bylo ok 90 e zaplacilem i rozkalibrowal mi kiere bo mowil ze grzebal cos tam .

teraz kazal jechac do bmw aby kalibrowali itd.

teraz pojade do bmw i zaplace 2tys e ...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.