Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

też myślałem, że mam rodzynka... :). Teraz już na pewno mam :D

 

 

a tak przy okazji... po Świętach nowy olej, filtry i tak dalej. Zamierzam walać Motul 8100 X-clean PLUS 5W-30. Co Wy na to?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Raz to zalałem, przy następnej wymianie Gorik79 polecił x-cess 5w30 - podobno do m54 lepszy. Ja tam różnicy nie czułem, ale po zdjęciu pokrywy zaworó silnik złoty więc chyba ok ;)
Opublikowano
Raz to zalałem, przy następnej wymianie Gorik79 polecił x-cess 5w30 - podobno do m54 lepszy. Ja tam różnicy nie czułem, ale po zdjęciu pokrywy zaworó silnik złoty więc chyba ok ;)

 

ale to jest olej w wyższej klasie lepkości, czyli na troszkę wyższe temperatury. Nie występuje x-cess w 5w30. Olej proponowany przez ciebie to 5w40...

Opublikowano

to jest olej Shell

kupisz do 25zł ( a bmw 60pln/l.) za litr tylko w szarej butelce z napisem Shell 5W30 :)

swoją drogą bardzo dobre są oleje Shell.

W Autopartner kupisz za ok. 93 pln OPEL GM 5W30 DEXOS2™ 5L spełniający normę bmw LL04.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ten oplowski olej to straszne byle co...
Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Opublikowano

Znalazłem takie coś na stronie Mobila:

 

dexos2™

Mobil™ dostawcą olejów z licencją dexos2

 

Mobil, dostawca środków smarnych w Polsce, opracował oleje silnikowych tak, aby spełnić wszystkie wymagania silników benzynowych i wysokoprężnych stosowanych w pojazdach GM w całej Europie.

 

Mobil 1™ ESP 0W-40, Mobil Super™ 3000 XE 5W-30i Mobil Super™ 3000 Formula G 5W-30 spełniają oczekiwania koncernu GM w zakresie smarowania i posiadają są najnowszą licencjonowaną aprobatę GM Dexos; na etykiecie posiadają ikonędexos2.

■ aprobata dexos2, która jest wymagana we wszystkich nowych - od kwietnia 2010 - modelach pojazdów marki GM/Opel/Chevrolet z silnikami benzynowymi i Diesla. (Według firmy GM/Opel, specyfikacja dexos2 jest także kompatybilna z starszymi specyfikacjami GM/Opel (GM-LL-A-025 oraz GM-LL-B-025) co oznacza, że w większości pojazdów GM/Opel/Chevrolet z silnikami Diesla i benzynowymi można stosować Mobil 1 ESP 0W-40 zlicencją dexos2).

Posiada aprobatę Dexos 2

InżynierowieGM Powertrain działu paliwa i smary opracowali specyfikację dexos dla oleju silnikowego, która określa właściwości wymagane globalnie specjalnie dla pojazdów GM. Olej ten :

Zapewnia wysokie korzyści związane z oszczędnością paliwa przez cały okres eksploatacji pojazdu

Oparty jest na zaawansowanej technologicznie formulacji opracowanej w celu osiągnięcia najwyższego poziomu ochrony silnika

Zapewnia pomoc w realizacji programu GM’s Engine Oil Life System (EOLS)

Zapewnia globalną dostępność najwyższej jakości oleju silnikowego do pierwszego zalania oraz do wymian serwisowych

Redukuje ilość pokrywających się specyfikacji olejów sinikowych do pojazdów GM

Aby uzyskać więcej informacji o aprobacie dexos2 przejdź do www.gmdexos.com

Opublikowano
mam znajomego w serwisie opla, który mi powiedział, że na tym oleju interwał u nich jest nawet co 30 kkm. Ja akurat tego oleju przy bmw nie używałem, bo mi wystarczała norma LL01 i lałem shell helix 5w40. Natomiast używam go w sharanie, bo tutaj potrzebna jest norma 505.01 a shell ma tylko 505.00. To jest tani olej więc nie opłaca się go podrabiać i poza tym Autopartner to nie jest jakaś firma krzak z internetu.
Opublikowano

Panowie,

decyzja zapadła, olej i filtry już są w garażu. Kupiłem 7l Motula x-cess 5w40. Wymiana po Świętach.

Opublikowano
Do twojego poliftowego auta olej powinien mieć normę LL04, a ten motul ma tylko LL01, więc wg producenta nie spełnia wymagań do twojego silnika, lepiej go oddaj i kup coś innego.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Kolego, najpierw research, później wypowiadanie się w temacie :P

 

LL01 i LL04 nadają się do M54.

 

Źródło - http://www.opieoils.co.uk/pdfs/BMW-Oil-Specs-and-Recs.pdf

Opublikowano
Koledzy.Na Castrolu jeżdżę od 7 lat.Na początku nawet na 10W40.Ostatnie 100tyś na Edge 5W40.Teraz mam najechane 415tkm. i silnik chodzi jak zegarek.Nic nie dolewam od wymiany do wymiany.Żadnych wycieków nie ma.Nic nie stuka ani na zimnym ani na ciepłym.Kontrolka gaśnie zawsze natychmiast.Więc nie mówcie że Castol to zły olej.Znajomy chciał lepiej i zalał do 3.0D ,Motula 5W30 i zaczął mu brać olej.A niby taki dobry ,tak reklamowany na tym forum razem z Valwoline.Co do zaleceń producenta,to nie brał bym tego do głowy w autach kilkunastoletnich z przebiegami ponad 300tkm.Mało prawdopodobne żeby producent przewidywał taki przebieg bez kompletnego remontu.
Opublikowano
Koledzy.Na Castrolu jeżdżę od 7 lat.Na początku nawet na 10W40.Ostatnie 100tyś na Edge 5W40.Teraz mam najechane 415tkm. i silnik chodzi jak zegarek.Nic nie dolewam od wymiany do wymiany.Żadnych wycieków nie ma.Nic nie stuka ani na zimnym ani na ciepłym.Kontrolka gaśnie zawsze natychmiast.Więc nie mówcie że Castol to zły olej.Znajomy chciał lepiej i zalał do 3.0D ,Motula 5W30 i zaczął mu brać olej.A niby taki dobry ,tak reklamowany na tym forum razem z Valwoline.Co do zaleceń producenta,to nie brał bym tego do głowy w autach kilkunastoletnich z przebiegami ponad 300tkm.Mało prawdopodobne żeby producent przewidywał taki przebieg bez kompletnego remontu.
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

siema Ludzie,

 

Serwis filtrowo-olejowy zrobiony. Temat zamykam.

 

Do zobaczenia na drodze.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.