Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
a pomiar prawdę powie czy fabrycznie malowany.

Pomiar powie jaka jest grubość powłoki a nie czy była polakierowana w fabryce

 

 

...czy była malowana u Pana Janka w garażu pomiar też nie powie :cool2:

chyba powoli się zrozumiemy, na wewnętrznych elementach typu komora silnika, czy słupki widocznych po otwarciu drzwi warstwa jest zazwyczaj cieńsza o minimum 30% cała reszta powinna być do siebie zbliżona patrząc na grubość od najcieńszej do najgrubszej warstwy. Przy aucie w temacie można stwierdzić że przy masce, i drzwiach przednich prawych były przeprowadzane prace lakiernicze.

 

jeśli już się czepiać dalej to patrząc na tabele użytkownika ASC w samochodzie 3 letnim różnice wynoszą ok 0.025mm, a nie 0.103mm

w moim starym aucie lakier zewnętrzny jest bardzo zbliżony do poniższej tabelki. Różnice nie przekraczają 30mikronów

Przechwytywanie.png

 

 

Drzwi przód Prawe: 326mikr

Błotnik prawy przód: 286

maska: 346mikr

dach: 305mikr

klapa tył 268 mikr

błotnik lewy przod: 243

drzwi lewe przód: 281

drzwi lewe tył: 260

klapa bagaznika: 268

Opublikowano

No to teraz tak:

Dealer BMW który sprzedaje auto zobowiązał się do wstawienia poniższej klauzuli w umowie:

"Samochód nie nosi znamion napraw blacharsko-lakierniczych. Powłoka lakiernicza na aucie jest grubością mieszczącą się w normach wykazywanych przez BMW.Samochód najprawdopodobniej podczas kontroli jakości w fabryce został wskazany do powtórnego malowania o czym świadczą niewielkie różnice w grubości powłoki lakierniczej na elementach w samochodzie.".

dodatkowo otrzymałem informacje prosto z centrali BMW w Polsce:

"

Szanowny Panie Bartoszu,

 

Pragniemy Pana poinformować, że maksymalna grubość lakieru zgodna z normami produkcji BMW wynosi 450μm i mogą się one różnić między powierzchniami pionowymi a poziomymi.

 

Niestety nie mamy możliwości sprawdzenia procesu produkcji konkretnego pojazdu i przekazania informacji o fabrycznej grubości lakieru.

 

 

 

W razie jakichkolwiek pytań prosimy o kontakt.

 

Z poważaniem,

 

Bartłomiej Nowosielski

 

 

 

CENTRUM OBSŁUGI KLIENTA BMW

Tel.: 800 269 269 (800 BMW BMW)

GSM: 885 269 269 (885 BMW BMW)

e-mail: [email protected]

 

Auto jest w dobrej cenie i szczerze mówiąc mając tak wiele informacji ciężko jest mi znaleźć jakieś minusy i wady w tej sytuacji...chyba, że ktoś widzi cos więcej( bo ja już jestem mega ścisnieniowany na to auto ;) )

Opublikowano

w normalnym kraju nie byłoby to najmniejszym problemem

ale u nas jest niestety inaczej i zawsze będziesz musiał udowadniać, że nie jesteś wielbłądem i że auto nie spotkało się z pociągiem...

zaczynając od oględzin do ubezpieczenia, gdzie obmierzą Ci auto i w razie szkody nie wymusisz wymiany elementu, bo wg nich auto będzie już po naprawie, a nie z fabryczną powłoką lakierniczą...

trudna decyzja...

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
To pozostaje kupić ;) a potem tylko pamiętaj bo akurat ten temat nie jest mi obcy..... Będzie ciężko z takimi nawet opiniami sprzedać auto.... Nikt przy zdrowym rozsądku przy 7 miesiącach bez historii w praktycznie niwym aucie nie uwierzy że nic nie było robione... Niech wyjaśnia czy auto prawie nowe nagle ktoś trzymał 7 miechów w garażu? Kupuj jak musisz ;) a opiniamii nie musisz się sugerować aso to też handlarze....i wiele historii znam np z premium Selection....
male-bmw-2.png
Opublikowano

Przed kupnem swojego F34 z PS w niemczech, byłem oglądać jedno białe F34 też, bardzo ładne w Mpaku. Podobało mi się, ale wszystkie wartości 300-400mm oprócz spoilera - tam było 150!

 

Najlepsze, że wszystkie elementy równo, progi itp. itd. jakby calutki idealnie pomalowany jeszcze raz tylko spoiler wysuwany miał 150!

 

Przejechałem się wszystko niby było ok, śruby w komorze silnika itp nie ruszane.. pytałem sprzedawce (Niemiec - Turek, duży salon) skąd takie wartości, głupio tłumaczył jak do polaczka że lakier jest potrzebny i tak musi być i że umfall frei i da to na papierze.

 

Wziąłem go do dwóch innych aut na parkingu i pokazałem, że wartości są o połowę mniejsze, i że spoiler wysuwany też ma 150um. Oczywiście zaśmiał się i nic więcej nie powiedział... a ja musiałem wracać do PL po 900 km trasy i wczesniejszych zapewnieniach że wszystko jest super.

 

Temat odpuściłem, bo znajomy który kiedyś zajmował się handlem, zauwazył że podsufitka była była ruszana - jak są wloty na górze przy lusterku i lampach (tam pewnie pomiar temp środka) minimalnie materiał wchodził w otwory, MEGA detal, który bla mnie wydał się normalny - no bo jeden milimetr to nic wielkiego... ale później w KAŻDYM INNYM aucie wszystko było zawsze spasowane idealnie.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.