Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam. U jedneog z dealeró stoi F30 z rocznika 2012. Auto jest w Programie Premium Selection. Dzisiaj otrzymałęm raporty techniczne. I według raportów grubości lakieru mierzone miernikem są następujące:

Drzwi przód Prawe: 326mikr

Błotnik prawy przód: 286

maska: 346mikr

dach: 305mikr

klapa tył 268 mikr

błotnik lewy przod: 243

drzwi lewe przód: 281

drzwi lewe tył: 260

klapa bagaznika: 268

 

Auto podobno bezwypadkowe. W takim stanie przyjechało w ramach programu autoselection w 2013 roku do Polski. Według BMW podobno w fabryce malowane dwukrotnie..mimo wszyskto czy to jest możliwe czy ktoś mi tu wciska kit? Auto jak najbardziej kwalifikuje sie do programu przdłużonej gwarancji itd... Doradzcie bo nie chciałbym utopić prawie 100tys zł..

Opublikowano

Ja ostatnio sprzedawałem swoje wcześniejsze auto innej marki. Byłem jedynym właścicielem od nowości - kupiłem auto w salonie. Podczas oględzin mego auta przez firmę, która była zainteresowana kupnem okazało, się, że na niektórych elementach były podobne wartości jak ty podajesz. Ja jako jedyny właściciel miałem pewność, że auto nie było w tych miejscach napewno robione od momentu wyjazdu z salonu, a nawet ze stocku w Polsce (bo wiem ile dni minęło od momentu wyjazdu z fabryki do Polski mego auta).

Udało nam się dotrzeć do pewnych źródeł na fabryce i uzyskaliśmy informację że nieraz (nie wiem czy czesto czy nie) tak jest, że kontrola jakości stwierdzi, że lakier nie spełnia norm, jest za cienki itp. i jeszcze na produkcji dany element jest pwotórnie lakierowany. I wtedy już są wartości grubości podobne do tych, o których piszesz.

Opublikowano
Ok. Mniej więcej podobnie mówił sprzedawca w salonie. Tylko czy nie powinno być tak, że tego typu rzecz jest gdzieś zapisana w historii auta w czasie produkcji ???
Opublikowano
no tak.ale auto podobno jest bezwypadkowe i cały czas serwisowane w ASO. W historii serwisowej nigdzie ni ma najmniejszej wzmianki o tym, że auto było całę lakierowane..
Opublikowano
Ja odbierałem swoje f30 ze dwa tygodnie temu i pomimo, że nowe z fabryki obmierzyłem miernikiem calutkie. Najgrubsza warstwa lakieru była na masce 170. Reszta w zależności od elementu od 87 do około 126. Także nowy lakier kładą bardzo cieniutko. Wartości jakie opisujesz wskazują na malowanie albo jakieś amatorskie albo kilkukrotne fabryczne, co raczej jest mało realne. Coś tu śmierdzi...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Cześć. Ja będę odbierał za miesiąc. Nie patrzeli się krzywo że byłeś z czujnikiem? Ja też zabieram ze sobą i jak będzie więcej niż 200 to raczej nie odbiorę. Albo dodatkowy rabat plus wyjaśnienie na papierze dlaczego tak jest... To nie jest zabawka za 10 tysi...

 

Na twoim miejscu bym nie brał przy wartościach 300....

male-bmw-2.png
Opublikowano
Kolega odbierał nowe niemieckie ( nie bmw ) z salonu . Zabrał ze sobą miernik i okazało się że cały samochód ma ponad 200 mikronów a maska 380 . Sprawa poszła do sądu ale z centrali z Niemiec producent przysłał pismo że według ich norm przyjmuje się że do 400 mikronów wszystko jest OK
Opublikowano
Wehyr, absolutnie nawet nikt okiem nie mrugnął nieprzychylnie. Co więcej, udostępnili mi ich miernik żebym miał pewność i porównanie. Mieli bardzo dobry jakościowo czujnik a wyniki się pokrywały. Jeśli chodzi o F30, to w salonie powiedziano mi, że norma BMW dopuszcza fabrycznie do 200 mikronów - nie więcej ( nie wiem jak było wcześniej ).
Opublikowano
No właśnie. Też podobno słyszałem, że do 400 mikronów jest okej, ale to nie ejst zabawka za 10 tys a za 100tys więc chciałbym mieć 101% pewności, że wszyskot jest z autem okej. Kwestia późniejszej odsprzedaży podejrzewam, że też będzie utrudniona przez te grubości lakieru..nie wiem..a czy jeśli auto idzie do powtórnego malowania to jest jakakolwiek szansa na sprawdzenie w historii czy to sie wydarzyło ? Czy serwis ma możliwość potwierdzenia tego typu informacji ?
Opublikowano

Oczywiście, że tak muszą powiedzieć. Generalnie jedna warstwa lakieru na F30 to przedział 110-150 um. Raczej przy tych niższych wartościach. Powtórne lakierowanie lakierem bezbarwnym daje około 50-60um. Ja teraz dostałem prawie nową F36 gdzie wszędzie mam lakier 170-210 um. I na 100% taka wyjechała z fabryki. Szczerze mówiąc zawsze lepiej mieć więcej niż mniej jeżeli chodzi o lakier także jak najbardziej na plus.

 

Co do wartości 400 um to ja nie wiem jak im może tyle wyjść i z jakiego powodu. Podkład i baza to grubość około 80um czyli z jakiegoś powodu wylali ponad 300um bezbarwnego? :) Nie widzę tutaj sensu. Powtórne lakierowanie i grubość około 200 jest całkiem do przyjęcia, ale 400 zaczyna zastanawiać.

 

Jeżeli to tylko warstwy bezbarwnego to weźmiesz papier 1000-2000-trizact i polerka i zrobisz ile chcesz. Gorzej jak BMW robi sobie jaja i tam spotkasz coś jeszcze :D

Import pojazdów z USA, Kanady, Emiratów.


www.importusa.pl

www.facebook.com/importusa

Opublikowano
No 400 zdecydowanie zaczyna zastanawiać. Tylko jedno mnie dziwi. Dlaczego ASO wciska tego typu auto w ramach Premium Selection ? Czy nie jest tak, że w tym programie powinny być auta gdzie ich historia jest znaan od początku do końca? I jeśli był np. lakierowany zderzak czy błotnik to powinna być jasna infoormacja dlaczego kiedy itd...a tu cisza..nic nie ma.I najlepsze jest to, że auto w takim stanie przyjechało do Polski w 2013 roku i jest protokół z oględzin auta przed wydaniem go do klienta w ramach Premium Selection. Już w pierwszym zdaniu mechanik napisał, cytuję: "Auto lakierowane"...
Opublikowano
Premium Selection to mit. Nie ma nic wspólnego z premium, zwykły komis tyle że firmowy. A bajki jakie wciskają sprzedawcy to porażka.
Opublikowano
ściemnia czy też nie...ciężko powiedzieć. Wartości które podawałem zostały pomierzone już w momencie przyjazdu auta do Polski w ramach Premium Selection. Auto miało pierwszą rejestrację w Niemczech 30.05.2012. przejechało 22tys km i 27.11.2012 zostało w Niemczech wyrejestrowane. Auto u polskiego dealera trafia na przegląd przed wydaniem auta do klienta w ramach Premium Selection 12.06.2013 roku i tam sa te wartości lakieru o których mówimy. Pytanie O CO TU CHODZI ? :) czy to normalne, że auto w ramach PS przez 7 miesięcy było zawieszone w próżni ? No i nadal nie ma odpowiedzi na pytanie skąd takie wartości lakieru. Auto do Polski rpzyjechało z uszkodzonym przednim zderzakiem według papierów.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
ściemnia czy też nie...ciężko powiedzieć. Wartości które podawałem zostały pomierzone już w momencie przyjazdu auta do Polski w ramach Premium Selection. Auto miało pierwszą rejestrację w Niemczech 30.05.2012. przejechało 22tys km i 27.11.2012 zostało w Niemczech wyrejestrowane. Auto u polskiego dealera trafia na przegląd przed wydaniem auta do klienta w ramach Premium Selection 12.06.2013 roku i tam sa te wartości lakieru o których mówimy. Pytanie O CO TU CHODZI ? :) czy to normalne, że auto w ramach PS przez 7 miesięcy było zawieszone w próżni ? No i nadal nie ma odpowiedzi na pytanie skąd takie wartości lakieru. Auto do Polski rpzyjechało z uszkodzonym przednim zderzakiem według papierów.

Odpuść to auto..... Nie słuchaj bajek... Przy promocjach jakie teraz są za niewiele więcej kupisz w m paku 318i lub 320i.....

Zastanów się czy ciut nie dołożyć i mieć święty spokój....

Pozdrawiam

Ewidentnie kręcą i jeżeli byłyby nieścisłości takie jak brak historii przez 7 miesięcy to nawet nie dociekalbym dlaczego, tylko bym odpuścił.

male-bmw-2.png
Opublikowano
. Auto miało pierwszą rejestrację w Niemczech 30.05.2012. przejechało 22tys km i 27.11.2012 zostało w Niemczech wyrejestrowane.

 

Jaki z tego wniosek?

17201351_1531754336834932_3241894237246117208_n.jpg?oh=52637f578bbb6c04fb758f53a709581c&oe=5928CFCF
Opublikowano

na tym samochodzie może być już wiaderko szpachli.... ja to bym na dzień dobry przestał się interesować takim autem po samym okresie rejestracji :)

 

dla przykładu moje prawie 15letnie E-46 mierzyłem przed kupnem całe auto ma przedział od 80-110 mikronów.

Opublikowano
na tym samochodzie może być już wiaderko szpachli....

Kolego zdajesz sobie sprawę ile to jest 340 mikronów , sądzę że nie bo gdybyś wiedział to byś pod tym tematem nie pisał bzdur o wiadrze szpachli

Opublikowano

to kolega chyba nie rozumie czym jest potocznie nazywany miernik grubości lakieru.

mierzy odległość od głowicy miernika do znajdującej się pod nią blachy nadwozia, w tym wszystkie możliwe warstwy między innymi zaciągniętego szpachlu. Wykonany pomiar uwzględnia wszystkie nałożone warstwy razem... czyli auto z tematu było malowane minimum 2-3 razy

Przeciętna grubość lakieru samochodu pokrywanego lakierem rozcieńczalnym bo takimi się maluje auta to 80-140 mikronów. 400 mikro chyba olejną farbą malowali bo fabryczna warstwa na pewno to nie jest. Dobry lakiernik, żeby uzyskać ślady i tak da radę zjechać do fabrycznej warstwy tylko to już bardziej prawdopodobne przy autach drogich, żeby się zwróciła inwestycja...

 

 

Prawda jest taka, że przy wartości zbliżonej do 400 um można się spodziewać takiego cuda

https://www.youtube.com/watch?v=-M1n9NMaVpY

Opublikowano (edytowane)

nie chodzi mi o to ile będzie na aucie szpachlu tylko o to, że nie jest to już FABRYCZNE MALOWANIE bo o tym mowa w temacie.

 

Moi znajomi kupili kiedyś w salonie nówkę skodę octavię potem się sądzili dobre 2 lata z dealerem bo po pierwszych deszczach podsufitka się zgnoiła. W transporcie gdzieś uszkodzili, a żeby sprzedać to naprawili i wymalowali... chodzi mi o to, że nawet salon ciemnotę ludziom wciska, a pomiar prawdę powie czy fabrycznie malowany.

Edytowane przez mgrlutek

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.