Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Panowie potrzebuję waszej pomocy, przed wczoraj zakupiłem dla brata e60 530d z 2004 roku, chcę auto dobrze przygotować przed świętami aby nie sprawiało żadnych problemów.

Mimo że cena była zaporowa (prawie 40 tys za 13 latka) to nie obyło się bez problemów których wcześniej nie było..

 

Błąd PDC (przestało działać, żaden czujnik nie ma reakcji, nic nie słychać ani nie drgają czujniki..)

Błąd high rate of battery discharge

Oraz zamiast tego high rate to: Increased battery discharge while stationary. Electrical consumers may have been switched off. In the event of recurrence, have the system checked by BMW service.

(mimo tych błędów auto podpala normalnie)

 

Akumulator to 95ah800A Varty, ładowałem go inteligentną ładowarka przed ponad dobę i ładowarka wskazywała na już na naładowane (zielona dioda) błędy zniknęły oprócz PDC

lądowanie alternatora pod czas pracy silnika bez obciążenia w ukrytym menu to 14,9 do 15,2 v)

 

Ale błąd high rate of battery wraca co jakiś czas i pojawia zazwyczaj z rana

(Auto usypia się bo gasną diody od lewarka biegów i konsoli szyb)

 

Auto ma zakodowanie światła długie do jazdy dziennej (które się palą po przekręceniu od razu zapłonu) czy tak powinno być ?

Zauważyłem, że brakuje czujnika alarmu od przedniej maski (brak tego pstryczka i nie widzę wiązki do niego)

 

Błędy jakie się pojawiły po podłączeniu Inpy

 

SZL - 94F6

STVL/TEFA - 9B4B

STVR/TEBF - 9B8B

EGS - 5087

PDC - 9E3B

BZM/SZM - 9FE0, 9FEC, 9FED

KLIMA - 9C77

 

Prośba o wsparcie

Opublikowano

Odpowiem tylko na część twoich problemów które też miałem. W sumie z tego co opisałes to chyba najważniejsze błędy. Mianowicie rozladowany akumulator. Akurat jestem w temacie bo przechodzilem to kilka dni temu. To że masz uszkodzony akumulator to mało prawdopodobne wiec tyle dobrego. Sprawdź po naladowaniu akumulatora jakie jest napięcie podczas pracy silnika (najlepiej przyjedź parę kilometrów i dopiero sprawdź jak wszystko sie "unormuje". Jeżeli skacze lub jest powyżej 15V to masz uszkodzony regulator napięcia. Drugim i równie prawdopodobnym uszkodzeniem jest minusowa inteligentna klema IBS. Potrafi ona wariować i te błędy też mogą być przez nią powodowane. Polecam kupić nowszą kleme IBS bo będzie pasować tylko ma inne 2 złącza które przekładamy ze starej klemy. Auto masz z 2004r. więc masz 1 generacji kleme, kup drugiej która wychodziła po lifcie lub 3 generacji która jest z serii F. Wszystko będzie pasować jedynie złączki trzeba wymienić. Nie wiem czy będziesz robił to sam czy u mechanika ale kleme można w 30min samemu ogarnąć, koszt tej klemy używanej do 200zl za więcej nie ma co brać a regulator napięcia to koszt do 300zl z wymianą w niektórych serwisach. Możliwe jest też to że masz i regulator i kleme uszkodzoną. Ja tak miałem akurat. Jak coś więcej Cię interesuje to pisz. Odpowiem na pytania. O reszcie się nie wypowiem bo nie miałem takich przygód. Co do świateł to ktoś je kodował dodatkowo więc dlatego tak masz

 

Wysłane z mojego SM-G920F przy użyciu Tapatalka

  • Lubię to 1
Opublikowano

który kabel odpowiada za odpięcie klemy IBS ? (jakie są konsekwencje odpięcia klemy IBS ?)

Od wczoraj nie pojawił się błąd odnośnie akumulatora ale za to dzisiaj rano bez błędów nie chciał odpalić (akumulator padł... który był naładowany na full 2 dni temu)

Opublikowano
A jaki masz akumulator? Ja w AGM tez mam ladowanie 14.8-15.1 a zmienialem wszystko ze 3 miesiace temu (regeneracja alternatora,akumulator i kleme IBS) A co do twojego problemu, to bardzo mozliwe ze IBS siadl, lepiej kupic nowy, a nie uzywke. Cena nie jest az tak duza. Ktos tu kiedys pisal ze ladowanie w akumulatorach AGM 14.9-15.1 to norma.
Opublikowano

Spróbuj na innym akumulatorze odpalić. Jeżeli nie zapali to znaczy że padł IBS. Ja wiem czy nowa klema IBS jest tania... 600zl w ASO. To prawda że jest ryzyko że usterka na używanej powróci szybko dlatego lepiej kupić z nowszego auta. Podobno były poprawione te IBS. Z tego co sie dowiedziałem to oznaką padającego IBS jest zerowanie się zegarów (data, godzina, przebieg dzienny). W koncu jak padnie to wtedy nie można odpalić auta. Palenie a nowym aku i z kabli nic nie da. Kabel który odpowiada za te całe pomiary w IBS to ten co idzie do klemy plus.

 

Wysłane z mojego SM-G920F przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

Akumulator w tej e60 z 2004r to 95AH 800A Varty (szary) raczej zwykły, podjadę autem do sklepu i poproszę o sprawdzenie jego stanu

W ustawieniach inpy wchodziłem w zakładkę IBS i klikałem na akumulator i pojawiała się komunikat"ok" ( to się nazywa chyb rejestracja wymiany aku)

 

Nie wiem jaki był wcześniej akumulator w tym aucie. W mojej e60 z 2003 roku jest AGM 80ah800A czarny ( i myślałem o podmianie ale boje się, że podmiana aku o innych parametrach nie da mi rozeznania)

 

Nie jestem pewien ale czy np ktoś mógł nie zakodować akumulatora ? 95ah800 czy jest dobry do e60 ? jak to sprawdzić ?

Dzisiaj auto ponownie jest podłączone do prostownika i brak do tej pory brak komunikatów "high rate of battery discharge" po przekręceniu stacyjki ale nie odpalam go dopóki prostownik nie pokaże zielonej diody że naładowany do 100%

Auto ma zamontowany pakiet żarówek ledowych we wnętrzu (ale jakoś one mrugają i nie świecą stabilnie, może zwarcie robią ? )wymieniam je wieczorem na zwykłe, już kupiłem komplet żarówek: 12v 6w do wnętrza pojazdu.

Auto ma podłączone i dołożone AUX we wschowsku pasażera.

 

A podpowiedzcie gdzie odpiąć ten IBS ?

 

Co do ekranu, kompa i dźwięku wszystko działa dobrze..

 

Mam rozkodowane wszystkie błędy z INPA

 

SZL - 94f6 -Steering column adjustment switch (trzeba by skalibrować czujnik albo wymienić)

STVL/TEFA - 9b4b -mirror position (coś z potencjometrem lusterka lewy)

STVR/TEBF - 9b8b mirror position (potencjometr lusterka prawy)

EGS - 5087 -sensor skrzyni biegów od selektora (wszystko działa lewarek i manetki, auto ma manetki zmiany biegów przy kierownicy)

PDC 9e3b -power suppyly distance sensor line fault (sprawdź czy dochodzi zasilanie do czujników)

9c77- auxaliry water pump uszkodzona pompa wody ta dodatkowa przy podłużnice odpowiada ona za obieg wody na małym obiegu póki termostat nie otworzy na duży.

 

Ale dalej ich nie bardzo rozumiem od czego są co je powoduje dokładnie na co precyzyjnie wskazują

Opublikowano
Sprawdz pobór prądu po uśpieniu auta tak ok po 30 min od zamknięcia auta. Jeżeli będzie prawidłowy to znak że akumulator do wymiany a jak wysoki to powtórz próbę z odbiętym IBS ibędziesz wiedział czy to Ibs czy szukać dalej intruza.
Opublikowano
Może być tak, że ktoś coś tam ci podokładał po za fabryką i źle podłączył, będziesz miał trochę zabawy.
Opublikowano

po grzebaniu i rejestrowaniu akumulatora zmieniło się napięcie ładowania na odpalonym silniku (wcześniej 14,9 do 15,2v) teraz na 14,4 v maks (po obciążeniu, światła i nawiew na max spada ładowanie na chwile na 13,5v i zaraz znowu 14,4v i tak się utrzymuje)

Auto po podładowaniu około 3 h opala, ale znowu ładuje aku na maksa i podpowiedzcie mi jak zmierzyć ten pobór prądu ?

Opublikowano
Pobór prądu mierzymy wpinając miernik w szereg tzn., że prąd musi przepłynąć przez miernik czyli odpinasz jedną z klem od akumulatora,jeden z kabli od miernika przykładasz do "bolca" od akumulatora a drugi kabel do klemy, którą odpiąłeś od akumulatora. Nie wiem jaki masz miernik ale z reguły mierniki maja bezpiecznik do 20A więc nie może popłynąć większy prąd niż podana wartość bo się spali bezpiecznik zwyczajnie. Tak więc podczas pomiaru nie możesz wybudzić auta (otwierać drzwi, robić czegoś kluczykiem) bo momentalnie popłynie większy prąd. Pomiaru dokonujesz jak już zamkniesz auto i w klapie bagażnika zamkniesz zamek śrubokrętem czy czymś innym aby samochód wiedział, że jest cały zamknięty. Samochód będzie się z upływem czasu usypiał, wszystkie systemy... trawa to do około 15min po zamknięciu, można to oczywiście przyśpieszyć w INPA, jest tam wymuszanie zamykania systemów. Po okolo 15min, zobacz ile prądu pobiera auto. E60 to samochód naładowany elektroniką, więc jeżeli pobór będzie większy niż 100mA to znaczy że coś "żre" prąd. Tak naprawdę jest pełno rzeczy które mogą to robić, wymienię kilka podstawowych, które mogą być przyczyną jeżeli prąd ucieka na lewo. Zacznijmy od tego czy auto posiada WEBASTO? Jeżeli tak to, to jest bardzo możliwe że ono pobiera prąd, dodatkowo sprawdź moduł MPM (Micro Power Module), który jest we wnęce koła zapasowego, jeżeli jest tam wilgotno, to możliwe, że jest podlany. Jeżeli masz płytę od nawigacji oraz zmieniarkę to wyciągnij z nich wszystkie płyty. To są takie podstawowe rzeczy. Tu masz temacik odnośnie klemy IBS, dość fajnie opisane i świeży temat jest, może coś się dowiesz fajnego z tego tematu. http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=73&t=310793
Opublikowano

np. zwykłym miernikiem za 15 zł

później zrób to samo z odpiętym IBS tylko odczekaj kilkanaście min aż moduły się pousypiają.

Nie zapomnij zablokować czujnika klapy bagażnika.

Opublikowano

Pobór prądu po wpięciu miernika wyszedł taki

 

-12,34 i przez kilkanaście minut rósł do poziomu -12,42

urządzenie było ustawione na 20v

 

Odpinałem różne przewody od klem i nawet IBS, dalej pokazywało takie wartości na mierniku

auto kompletnie uśpione było

Opublikowano
Pobór prądu mierzysz w amperach a nie w voltach . Masz instrukcje w filmiku wyżej.
Opublikowano

to bardzo dużo! lampki wszystkie pogasiłeś od bagażnika? zrobiłeś pomiar również z odpiętą klemą IBS?

z taką wartością aku nie ma prawa wytrzymać doby

Opublikowano

ładowałem akumulator całą noc poza samochodem podłączyłem aku do samochodu wszystko ok ale pobór dalej bardzo wysoki (około 10 amperów) klema bardzo iskrzyła jak się ją wpinało do akumulatora.

Odpinałem moduł MULF, bez zmian, dalej wysoki pobór, zacząłem wypinać bezpieczniki i bezpiecznik RADIA wyjęty (pobór spadł do 7 amperów) potem wyjmuje 2 bezpieczniki od centralnego i pobór spadł na niecałe 4 ampery, wahał się do 2 amperów i wskakiwał na 3 ampery, Tak więc radio i centralny zabierają około 6,5 do 7 amperów... ale dlaczego ?

 

Kolejna kwestia telefon, wszystkie bezpieczniki wyjąłem związane z telefon, niestety pobór się nie zmienił,. potem ABS, DSC też bez zmian..

 

Kolejna sprawa akumulator naładowany na 100% po chwili sprawdzaniu bezpieczników wylądował się maksimum w ciągu 20 minut.. i wskazywał na 9 volt (może akumulator ma zwarcie i to powoduje ?)

2 warsztaty w tym i BMW powiedziało, że akumulator jest sprawny ale niedoładowany, czy sprawny aku może paść po paru minutach bawienia się bezpiecznikami ?

Opublikowano
z takim poborem prądu wcale się nie dziwie że tak szybko padł CI aku. Sprawdziłeś z odpietym ibs tak jak psałem wcześniej. Posiadasz jeszcze takie ustrojstwo jak Moduł MPM - zarządza energią Znajduje się w bagażniku często pływa w wodzie. Jest jeszcze jedna opcja może masz coś dołożone po za fabryką
Opublikowano

też sprawdzałem TEN moduł ale odłączenie go nic nie zmienia, dalej pożera prąd. (w bagażniku jest sucho, nawet PDC odłączałem)

 

Na chwile obecną PDC naprawione, problemem był moduł w desce rozdzielczej, wrzucenie nowego i skasowanie błędów przywróciło pełną funkcję PDC

(co dziwne podmiana nie pomogła, musiałem jeszcze skasować błędy w inpa i ruszyło)

 

 

podpowiedz który kabel rozłącza IBS ?

 

http://www.bimmerscan.com/wp-content/uploads/2014/07/ibs-e1405300596847.jpg

 

 

Ja rozłączałem numer 2 ? czy chodzi o kabelek nr 3 ?

 

Finalnie doszedłem, że wymontowanie bezpiecznika Nr 57 z bagażnika (20a)

 

http://oi60.tinypic.com/11ui2r4.jpg

 

Powoduje spadek poboru z 10 A na 3,5 A ale daje dużo za dużo i nie mam pomysłów (w środę odstawiam auto do elektromechanika by wyszukał przyczynę) chyba że coś jeszcze wpadnie do głowy do tego czasu

Opublikowano
rozłącz ten co idzie do klemy + w kompie powinien Ci się pojawić błąd IBS jeśli po tym zabiegu nie bedziesz miał info o rozładowującym akumulatorze to klema do wymiany. Jeżeli zostaną dwa błędy to będziesz miał problem coś robi zwarcie może regulator albo coś tam jakiś partacz wystrygał .
Opublikowano

po odpięciu klemy ibs wywala błędy w INPA, ale brak błędów na komputerze w aucie.

 

Doszedłem do jednej rzeczy, w swojej e60 sprawnej odpiąłem akumulator i sprawdzałem też pobór prądu, i był identycznie wysoki około 7/8 Amper, ale dosłownie po 30 sekundach usłyszałem pompę paliwa i odgłos z auta jak by mu burczał brzuch i napięcie zaczęło spadać aż spadło w chwilę do 0,01 amp (czyli Auto ewidentnie się uspało)

 

Niestety w tej brata e60 ewidentnie nie chce się uspać i to jest tego powodem i kwestia, czy usypianie można zakodować lub zdekodować ?

Co jest odpowiedzialne za stan uśpienia w e60 ? jakiś moduł ?

 

(dla ciekawości odpinałem alternator i pobór był taki sam, ewidentnie coś nie pozwala przejść w stan uśpienia.

Opublikowano

Sprawa w 90% wyjaśniona

 

Problem jest z modułem telefonu i akumulatorem.

Wysoki pobór prądu został naprawiony tym iż wymontowałem akumulator kompletnie na całą noc, w między czasie odpinałem i podłączałem mody, następnie po podłączeniu akumulatora i skasowaniu błędów auto przechodzi w stan uśpienia po 120 sekundach (Czasem 150 sekund potrzebuje) jest to stan uśpienia w 99% gdyż pali się dioda od lewarka skrzyni automatycznej (w tym czasie pobór był na poziomie 0,50 Amper) dalej wysoki ale nie taki jak przedtem, po upływie 15 minut (auto kompletnie się usypia ale pobór wtedy wynosi 0,30 amper) po weryfikacji wszystkich bezpieczników (zajęło to cały dzień ) doszedłem, że moduł telefonu powoduje pobór w spoczynku na poziomie 0,30 amper)

wyjęcie bezpieczników (2 bagażniku i jeden w schowku) powodował iż auto po 2 minutach przechodziło w stan uśpienia i pobór spadał na poziom 0,28 amper około) a gdy dioda od lewarka gasła po 15 minutach pobór spada na 0,01 amper)

Sprawdzałem to na wiele sposobów otwierając drzwi zamykając i wszystko wskazuje na telefon, a odłączony tel powoduje kompletnie uśpienie i po 15 minutach zawsze 0,01 amper czyli jest winowajca.

 

Niestety po przez częste rozładowywanie akumulator uległ uszkodzeniu (niestety autoryzowany serwis BMW twierdził, że akumulator jest sprawny) ale byłem w sklepie z akumulatorami i przy sprawdzaniu akumulatora wyszło iż akumulator nie trzyma napięcia i szybko się rozładowuje, aby mieć opinie obiektywną, pojechałem do zupełnie innego sklepu z akumulatora na sprawdzenie akumulatora i również tam potwierdzili po sprawdzaniu przyrządem, że akumulator jest bardzo słabty (56% mocy) oraz nie otrzyma napięcia.

 

Teraz trzeba kupić nową baterię (obecna to varta 95ah800A) myślę nad Centrą 100ah 900 A co o niej myślicie ?

Czy lepiej jakiś AGM 90ah 900 A ?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.