Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Siema, co sądzicie o tym e90? Czy możecie mi podpowiedzieć na co zwrócić uwagę przy N55? Bardzo podoba mi się ten samochód, nie chciałbym tylko popłynąć z drogimi naprawami. Czy ktoś ma jakieś doświadczenia na ten temat? :) Może ktoś już oglądał ten samochód?

 

http://allegro.pl/bmw-e90-335-i-xi-m-performance-pakiet-lemans-blue-i6637502727.html

 

IN: WBAPL51030A741509

Type code: PL51

Model: 335XI (EUR)

E-F-R series: E90 LCI (LifeCycleImpulse)

Series: 3

Type: LIM

Steering: LL

Doors: 4

Engine: N55

Displacement: 3.00

Power: 225 (306 hp)

Drive: ALLR

Transmission: MECH

Paint code: 381 - LE-MANS-BLAU METALLIC

Upholstery code: LCCX - LEDER DAKOTA/OYS

Prod.date: 2010-03-18

S1CA SELECTION COP RELEVANT VEHICLES

S1CB ACEA / CO2 scope

S1CD Brake Energy Regeneration

S2MF BMW alloy wheel, M spider spoke 193

S2PA Lockable wheel bolt

S3AP Windscreen with grey wedge

S4AE Armrest front, retractable

S4MG Int. mouldings aluminium glacier-silver

S5DC Rear-seat headrests, folding

S7NH BMW Service inclusive

S8AK Betriebsanleitung/Serviceheft slowakisch

S8SP Control unit COP

S203 4-wheel drive

S216 HYDRO STEERING-SERVOTRONIC

S230 Extra package, EU-speciifc

S249 Multifunction f steering wheel

S258 Tyres with runflat properties

S302 Alarm system

S319 Integrated universal remote control

S320 Deleted, model lettering

S321 Exterior parts in vehicle colour

P337 M Sports package

S423 Floor mats, velours

S428 Warning triangle and first aid kit

S430 Interior/outside mirror with auto dip

S431 Interior rear-view mirror with auto dip

S441 Smoker package

S459 Seat adjustment, electric, with memory

S464 Ski bag

S465 Through-loading system

S481 Sports seat

S493 Storage compartment package

S494 Seat heating driver/passenger

S497 Centre armrest, rear

S502 Headlight cleaning system

S507 Park Distance Control (PDC), rear

S520 Fog lights

S521 Rain sensor

S522 Xenon Light

S524 Adaptive Headlights

S534 Automatic air conditioning

S544 Cruise control with brake function

S548 Kilometre speedo

S563 Light package

S609 Navigation system, Professional

S672 CD changer for 6 CDs

S698 Area-Code 2 for DVD

S710 M leather steering wheel

S715 M Aerodynamics package

S752 Individual audio system

S760 High gloss shadow line

S775 Headlining anthracite

S818 Battery master switch

S851 Language version German

S863 Dealer List Europe

S877 Omission of non-combined operation

Opublikowano
Jak bierzesz 335xi to raczej tanio nie będzie, spalanie średnio ze 14l. Wykup sobie historie u DRAY + zrób przegląd przedzakupowy porządny u kogoś kto sprawdzi ci kondycje turbin, pomp itd. a nie tylko przeleci miernikiem. Wysoko stoi i wygląda przez to jak koza na tym zawieszeniu, mnie by drażniło to osobiście i bym coś z tym robił po zakupie a to dodatkowe koszta. Poza tym jasny środek i manual nie w moim guście ale co kto woli, takich 335 na PL rynku świeżych praktycznie nie ma więc jak ci sie podoba to jedź sprawdzać
Opublikowano

Gumowe uszczelki z pod maski pewnie wywiało od tej mocy :norty:

Krótkich nadkoli też nie widzę...

Szarego pasa na szybie przedniej też nie ma.

http://i.imgur.com/TJRt6Lp.jpg?1
Opublikowano

dzięki za odpowiedzi. Sprzedawca twierdzi, że tylko te drzwi były zrobione, ma podobno poszukać gdzieś zdjęć uszkodzeń, na razie czekam :) Sprężyny podobno są orginalne, czy mimo to wg was za wysoko siedzi?

 

Vaporr - akurat spalaniem się nie martwię, robię takie przebiegi, że nie ma to dla mnie żadnego znaczenia, akurator chodzi mi o serwisowanie. 335 oprócz droższe go w utrzymaniu silnika ma też droższe inne części?

 

Mole - możesz wyjaśnić o co chodzi z nadkolami? Uszczelki pod maską - chodzi o to, że powinny być, a nie ma bo wygląda jakby coś było robione :)? Szyby się odpryskują i się je wymienia, i to bym się akurat nie martwił.

Opublikowano

Nie powinienem się czepiać, ale jak widzę opis , że najlepsze auto w Polsce to zastanawiam się dlaczego takie auto ma letnie opony z tyłu i zimowe z przodu...

Ta komora silnika też powinna być umyta bo teraz wygląda jakby miesiąc auto stało w lakierni w dziale szlifowania podkładu. Silnik może być brudny, ale komora powinna być czysta.

Opublikowano
sprawdź luzy na wastegatach, to wazne przy 335i. Niech ktoś ci sprawdzi turbiny czy nie są do roboty bo to koszt +- 8000 jak coś się z nimi sypie, pompa, wtryski, skrzynia, zawieszenie, błędy na kompie. Prześwietl porządnie auto, przebieg ma nieduży 139tys ale z tego co wiem przy +-160-180tys zaczynają się problemy z tym co pisałem wyżej a wtedy koszta mogą iść w grubo ponad10tys. Nie mówie że tu tak musi być ale niech ci przepatrzy ktoś ogarnięty przed zakupem to auto a nie ktoś kto odhaczy "ptaszki" na liście bo takie sprawdzanie to o du..pe rozbić
Opublikowano

Dzięki, planowałem po prostu podjechać do BMW w Lublinie (http://www.bmw-bestauto.pl/). Tam mi pewnie tego nie sprawdzą jak należy, ktoś zna może dobry warsztat w tamtych okolicach?

 

Co do komory silnika - chyba bym się tak tego nie czepiał, po co myć komorę silnika jeśli nie myje się samego silnika? Opony mnie faktycznie zastanawiają, nie pytałem o to właściciela co to za dziwy, chociaż od razu zauważyłem, że są różne a to dla xdrive nie za dobrze...

Opublikowano
Niech ktoś ci sprawdzi turbiny czy nie są do roboty bo to koszt +- 8000 jak coś się z nimi sypie

n55 ma jedną turbinę, używana za mniej niż połowę tego

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
niektórych ogarnęło właśnie zdziwienie :)
Opublikowano
Niech ktoś ci sprawdzi turbiny czy nie są do roboty bo to koszt +- 8000 jak coś się z nimi sypie

n55 ma jedną turbinę, używana za mniej niż połowę tego

 

Miałem na myśli oczywiście twin scroll turbo ale jak ktoś się czepi to zawsze znajdzie powód. Pewnie że możesz kupić używaną za mniej niż polowe tego a potem sie okaże że jest do du_py i kupować następną. Wiem jedno że koszta serwisu 335i są większe niż 335d a bierze się to głównie z tego że w 335i masz temperature pracy 115-130stopni a w 335d 90stopni i przez wysoką temp. elementy się szybciej zużywają ,to logiczne. Dlatego jak już brać 335i to lepiej sobie zostaw ze 20-30tys luźnej kasy na ewentualny serwis bo znam takich co szybko się pozbywali jej po zakupie bo ich nie było stać na utrzymanie ( srednie spalanie 13-14l jest tu akurat najmniejszym problemem)

Opublikowano

To znaczy, że silnik i jego podzespoły nie są przystosowane do pracy w wyższych temperaturach? A w dieslu, skoro jest cięższy, to szybciej zużywają się hamulce, zawieszenie, napęd?

W 335d masz 2 turbiny - koszt obu jest większy niż w jednej w n55 i sporo większy nich obu w n54, wtryski w dieslu są ponad 2 razy droższe niż w benzynie (ponad 1000 zł różnicy na jednym wtrysku). Ile trzeba mieć zapasu na diesla?

Nie twierdzę, że utrzymanie 335i jest jakieś tanie, ale też nie ma co przesadzać.

Opublikowano
Niech ktoś ci sprawdzi turbiny czy nie są do roboty bo to koszt +- 8000 jak coś się z nimi sypie

n55 ma jedną turbinę, używana za mniej niż połowę tego

 

Miałem na myśli oczywiście twin scroll turbo ale jak ktoś się czepi to zawsze znajdzie powód. Pewnie że możesz kupić używaną za mniej niż polowe tego a potem sie okaże że jest do du_py i kupować następną. Wiem jedno że koszta serwisu 335i są większe niż 335d a bierze się to głównie z tego że w 335i masz temperature pracy 115-130stopni a w 335d 90stopni i przez wysoką temp. elementy się szybciej zużywają ,to logiczne. Dlatego jak już brać 335i to lepiej sobie zostaw ze 20-30tys luźnej kasy na ewentualny serwis bo znam takich co szybko się pozbywali jej po zakupie bo ich nie było stać na utrzymanie ( srednie spalanie 13-14l jest tu akurat najmniejszym problemem)

 

Miałeś na myśli DWIE turbiny , które były w N54. Spokojnie przyznać się do błędu to żaden wstyd.

Opublikowano
Hmm, z tego co piszecie wynika, że serwisowanie tego auta idzie w dziesiątki tysięcy co roku. Serio? 6 letnie auto z 140k przebiegu?
Opublikowano
Hmm, z tego co piszecie wynika, że serwisowanie tego auta idzie w dziesiątki tysięcy co roku. Serio? 6 letnie auto z 140k przebiegu?

 

Wszystko zależy jak kupisz i ....jakim jesteś użytkownikiem.

Jeśli masz dwie lewe ręce, nie masz czasu i w dodatku pecha to mechanicy będą Cię kroić na wszystkim. Jeśli lubisz auta, znasz się na nich, potrafisz rozpoznać usterkę i przeciwstawić czarnowidztwu mechaników to może z autem nie być żadnych problemów.

A co do turbiny....5 mln diesli w Polsce gdzie każdy ma turbinę. Czyli lekko licząc rynek w samej regeneracji wart 7,5 mld ! rocznie.... Jakoś nie widzę na każdym rogu zakładów regenerujących.

  • Moderatorzy
Opublikowano

Mocne silniki, to koszty utrzymania odpowiednio wysokie.

Niedługo przekroczę 200 tys w 330d, kupiona prawie nowa od dealera.

Wtedy zrobię podsumowanie kosztów i usterek.

 

Przyjmij koszt utrzymania na poziomie 10 -12 tys złotych (przeglądy,naprawy,ubezpieczenia,opony) przy przebiegu 20 -25 tys rocznie + oczywiście koszt paliwa.

Opublikowano
Mocne silniki, to koszty utrzymania odpowiednio wysokie.

Niedługo przekroczę 200 tys w 330d, kupiona prawie nowa dealera.

Wtedy zrobię podsumowanie kosztów i usterek.

 

Przyjmij koszt utrzymania na poziomie 10 -12 tys złotych (przeglądy,naprawy,ubezpieczenia,opony) przy przebiegu 20 -25 tys rocznie + oczywiście koszt paliwa.

 

 

Dokładnie , mam 335i n54 i tyle trzeba liczyć .

Opublikowano
Dodając koszty utraty wartości wychodzi na to, że jeździcie drożej niż taksówki.
Opublikowano
Hmm, no to jednak nie ma tak źle :) Rocznie robię ok 10-15k km, ubezpieczenie liczę ok 3-4k, opony ok 3k (przy czym lubię sobie pojeździć, ale nie muszę non stop jeździć bokiem, czasami dziadkowa jazda jest relaksująca :D, więc chyba częściej niż co 30-40k km, jeżdżąc jak przeciętny użytkownik dróg, raczej nie będę ich potrzebował zmieniać?), więc nawet licząc 5-10k na serwis i naprawy to jednak nie jest jakaś magiczna kwota. Pytam o to wszystko, bo nie miałem wcześniej BMW i szukam już od sierpnia, nie celowałem w 335i, ale ta e90 wygląda ładnie, więc mnie zaciekawiło czy nie popłynę z kosztami. Myślę nawet, że jak na moje potrzeby, to ten samochód trochę ma za dużo mocy :D, no ale nie mogę znaleźć żadnego 325-330 godnego uwagi już od dłuższego czasu.
Opublikowano
czy taka 325/330i będzie miała dużo niższe koszty eksploatacji? Opony te same, ubezpieczenie pewnie tańsze, ale to najwyżej kilka stówek. Zawieszenie, hamulce, filtry, oleje, itp.- nie chce mi się szukać po cennikach, ale jak nie będą takie same, to na pewno nie dużo tańsze. No jest jeszcze to turbo, ale to też można ogarnąć w normalnych pieniądzach. Ok, będzie taniej, ale czy tak dużo, zwłaszcza przy niskich przebiegach? Ważne żeby sprawdzić przed zakupem, wiele usterek wyłapać, bo jak się kupi ulepa to niezależnie od silnika będzie trzeba ładować kasę. Ja bym nie odrzucał 335i, do mocy się przyzwyczaisz i jeszcze będziesz chipował ;)
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Mając taki budżet nie możesz od 6miesięcy kupić zdrowej 325i/330i ? To już nawet mnie to dziwi :mrgreen: Jedź z kimś ogarniętym bo już na samych fotkach widać parę irytujących minusów... na żywo jest przeważnie gorzej a nie lepiej. Pierwsze co zrób to dokręć korki mocowania chłodnicy :mrgreen:
Opublikowano

Haha, ok, dzięki wszystkim za odpowiedzi, każdy dorzucił swoje 5gr i wygląda na to, że na samych zdjęciach jest już kilka rzeczy, które wy widzicie a ja nie, bo nie wiem na co zwracać uwagę :) Ciekawe ile z tego co piszecie to prawda, haha :) taki żarcik :)

 

Coraz mniej jestem przekonany do tego samochodu i mam trochę za daleko do niego, żeby jechać na taką wycieczkę rozpoznawczą, skoro już jest kilka argumentów przeciw.

 

Co do 325/330 - mój budżet jest mniejszy, po prostu dla naprawdę fajnego samochodu mógłbym wygospodarować trochę więcej kasy. W tym momencie (i od dłuższego czasu) nie ma na allegro nic co by mi odpowiadało, korzystam też z pomocy firmy, która szuka mi na konkretne zamówienie auta na zachodzie i też nic ciekawego (a raczej takiego jak sobie wymarzyłem) nie ma :/

Opublikowano

jak również rozważasz wersje USA

to w tym tygodniu będę miał

2x E90 328i

1x E92 328i

1x E90 335i

 

nie mam nic do ukrycia i mogę podesłać fotki na maila w jakim stanie zostały kupione.

mogę sprzedać w takim stanie lub zrobione wszystko na gotowo, wystawiam FV 23%

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.