Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam Panowie,

mam kłopot z autem, w sumie na własne życzenie. Jakis czas temu zapragnąłem mieć konkretny program do diagnozy i kodowania BMW, bo sporo dłubię przy swoim i proszenie się znajomych o możliwość użycia komputera jest dość kłopotliwe. Zatem kupiłem ISTE (d i p w sumie cały pakiet) a że planowałem zrobic update DME to oczywiście gnany wizją niesamowitego triufu włączyłem sobie aktualizację licząc że poklikam i bez problemu dam radę. No cóż, nie dałem. Wyskoczył jakis błąd coding failure i potem komunikat zeby wyłączyć zapłon i czekać. Czekałem kilka godzin, oczywiście auto na prostowniku, laptop na ładowarce. Cóż przerwałem to w koncu bo w sumie musiałem na noc pozamykać i iść do domu. Nie mam iCOMa i w sumie żałuje. Używam kabla od Viakena który dobrze komunikuje sie z E46 ale jak widać na takie operacje sie nie nadaje.

Jakie są teraz objawy. Oczywiście auto nie odpala. Po przekręceniu stacyjki od razu temperatura max. Inpa pokazuje że brak komunikacji z ECU, a w ISTA wyświetla DME na szaro jakby go nie było. Zatem pewnie uwaliłem ECU. Sprawdziłem bezpieczniki w schowku 27,29,30 i są ok. Potrzebuję kogoś kto moze mi postawić to ECU na nogi, bo alternatywą jest oczywiście wymiana zestawu DME/EWS/Stacyjka/Kluczyk. Jest ktoś kto moze pomóc? Mieszkam w okolicach Kielc.

Z góry dzięki za pomoc

Opublikowano
Ok na razie nikt nie ma czasu by mi pomóc wiec sam poszukam przyczyny braku połączenia z DDE. Zatem plan na dzis to sprawdzenie czy na pewno dochodzi prąd do DDE. Sprawdziłem bezpieczniki pod maską (30A) i są ok. Teraz multimetr i sprawdzę czy dochodzi prąd na główny przewód zasilający. Cały czas mam nadzieje, że moze po prostu zdechł bezpiecznik :) zobaczymy zatem.
Opublikowano
Wybacz uczę się dopiero więc pewne sprawy nie są dla mnie oczywiste. Zatem ICOM połączy się z DDE mimo, że obecnie nie ma z nim żadnego kontaktu używając zwykłego kabla i INPY albo ISTY? Nie trzeba wyciągać go i dawać na stół elektronikowi?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Zanim zacząłeś programować trzeba było poczytać DDE3 i DDE4 jak nie ma icom to tylko DIS v44

ISTA P z emulatorem K-dcan sie nie nadaje do programowania sterowników żadnych, tylko do kodowania i do podglądu jakie sterowniki do aktualizacji

i jakie zbnr , do czynności dodatkowych jak adaptacje itp

nie doczytałeś że zapłon nie jest odczytywany z interfejsu tylko masz przycisk KL15 ON zapłon włączony (kluczyk na zapłon )

i KL15 OFF wyłączasz kluczyk i zmieniasz na KL15 OFF wtedy ista P widzi że zapłon wyłączony i po 15 / 30 sekundach każe włączyć zapłon

włączasz kluczyk na zapłon i w emulatorze ustawiasz KL15 ON

ale i tak nie wolno programować , ja programowałem DDE3 z ICOM ista P programowanie trwa ok 2.5 minuty

interfejs K-dcan czy K-KL do bmw nie jest w stanie przesłać taką ilość informacji i dlatego niszczy program ,

jak być użył interfejsu z Winkfpt to trwało to by ok 25 minut , z tą różnica że winkfpt jest przystosowane do przesyłu softu ze zwykłego interfejsu

ale nie ISTA P ona programuje tylko z ICOM i tak przesyła informacje ja by to był icom przez port ethernet po linii K

szukaj kogoś z ICOM lub spróbuj zaprogramować przez DIS v44 cip V44 (najlepiejmoże być ADS lub zwykły interfejs też da rade )

tam jest możliwość odzyskania programu w DIS v44 , wiele tu pisaliśmy że ISTA P z emulatorem się nie nadaje do programowania

tak samo jak winkfpt nie jest pewny w DDE3 i DDE4 lepszy jest do tego DIS v44

tak się robi programowanie dis v44

Witam

chcialem spytac czy ktos z Was bawil sie w update softu do DME, lub do innych sterownikow w aucie.
Chce zmienic soft w DME poniewaz znalazlem w ETK 15 aktualizacji.
Prosil bym o jakies instrukcje, z tego co znalazlem to wiem ze:

do przeprogramowania będą potrzebne:
Part nummber,basic control unit (sczytane z identyfikaci DDE)
Part number,prog.control unit (z tabeli z tis w zależności od starej wersji)
Vin
Przebieg

programowanie:
1 Uruchamiamy dis v44
2 Naciskamy przycisk coding/program.
3 Wybieramy 5 programing i naciskamy przycisk strzałki w prawo
4 Wyświetli objaśnienia i wtedy naciskamy przycisk strzałki w prawo
6 wybieramy DME programming i naciskamy przycisk strzałki w prawo
7 Wyświetli objaśnienia i wtedy naciskamy przycisk strzałki w prawo
8 wybierany 1Replace control unit i naciskamy przycisk strzałki w prawo
9 Wyświetli objaśnienia i wtedy naciskamy przycisk strzałki w prawo
10 wybieramy 1Determine basic control unit i naciskamy przycisk strzałki w prawo
11 program spyta się czy sterownik jest uszkodzony, naciskamy przycisk NO
12 wpisujemy Part nummber,basic control unit i naciskamy przycisk YES
13 Wyświetli objaśnienia i wtedy naciskamy przycisk strzałki w prawo
14 wprowadzamy VIN i przyciskamy przycisk YES
15 wpisujemy Part number,prog.control unit (nowy!) i przyciskamy przycisk YES
16 Wyświetli objaśnienia które, przewijamy do samego dołu i wtedy pojawi się opcja szczałki w lewo którą przyciskamy
17 wybieramy 2Program basic control unit i naciskamy przycisk strzałki w prawo
18 Wyświetli objaśnienia i wtedy naciskamy przycisk strzałki w prawo
19 wpisujemy 7 ostatnich znaków VIN-u i przyciskamy przycisk YES
20 wpisujemy przebieg samochodu i naciskamy przycisk
Następuje teraz programowanie po którym zostanie wyświetlony komunikat z prośbą o wyłączenie zapłonu na 25s
Następnie program spyta się czy dokonać synchronizacji DDE-EWS którą wykonujemy (robi się to prawie automatycznie)
Po całym procesie wyłączamy zapłon GOTOWE!!!

to jest programowanie normalnie jak wszystko ok

wcześniej zczytujemy w Dis asembly nr (ZUSBnr ZBnr) masz go w INPA / DDE3 / pod F3 (aktualny jaki jest teraz )

tablice z numerami są w TIS (tu też są dostępne ) http://www.lubiebmw.pl/przeplywomierz_bmw.html

w opcji coding/program jest opcja naprawy softu ale musisz znać aktualny nr softu (asemblly nr) i vin trzeba wpisać

Opublikowano
Święta prawda!Stawiaj DIS V44 i szukaj kogoś kto pomorze Ci (zdalnie )to podnieść.Są opisy jak to robić(chyba nawet na tym forum) ale pamiętaj że w Twoim wypadku dochodzą jeszcze emocje ,więc lepiej jak zrobi to ktoś inny.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
U mnie DIS z ICOM działa , przy czym bardzo szybko :shock: :shock: :shock: , nawet kodowanie i programowanie aktywne
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
U mnie DIS z ICOM działa , nawet kodowanie i programowanie aktywne

To napisz jak to zrobić aby DIS działał z ICOM , nie ma żadnej informacji jak to zrobić nawet z SSS są problemy

Ja ci mogę dać gotowy , ale pisać nie będę, bo to nie moje prace. Ale tam jest tylko jeden język - rosyjski. Możesz pokombinować

Opublikowano
Stawiaj DIS V44 i

i zobaczymy tu santa barbara na 100 stron jak ten DIS uruchomić ))))))

Tak się składa że są ludzie tacy jak Din76 który wskazał mi linka skąd pobrać DIS V 44 wraz z filmem jak instalować. Z taką pomocą nie trzeba opisu na 100 stron. :handshake:

Opublikowano

Ok samochód odpala :)

Dzięki za pomoc, a szczególnie Tobie Din.

Użyłem co prawda DISa ale teraz na spokojnie ogarnę ICOMa i ISTE, a juz na pewno źródło dobrego zasilania bo korzystałem z Audi i prostownika żeby się udało. Gdyby się komuś coś podobnego przydarzyło to w DIS faktycznie faktycznie spokojnie mozna działać, nawet jak się nie uda, to zacząć od nowa i pójdzie, tylko dobry prąd to podstawa.

 

A tak przy okazji, mogę wymienić transponder w kluczyku i go dokodować do auta? Popsuł mi się jakiś czas temu jeden transponder a w drugim chyba akumulatrorek od pilota siadł i teraz muszę jeździć z dwoma :)

  • 7 lat później...
Opublikowano
W dniu 14.12.2016 o 21:22, Lady5 napisał(a):

Tak się składa że są ludzie tacy jak Din76 który wskazał mi linka skąd pobrać DIS V 44 wraz z filmem jak instalować. Z taką pomocą nie trzeba opisu na 100 stron. 🤝

zabawie się w archeologa i odkopię temat. Podrzuci ktoś linka skąd pobrać DIS v44? 

  • 6 miesięcy temu...
Opublikowano

Witam 

Mam to samo co kolega miał z tą różnicą że chciałem dokonać aktualizacji winkfp jednak gdy się zaczęła a właściwie było 0% po jakieś minucie wyskoczył blad 211 i teraz mam tak jak kolega auto nie odpala a po zapłonie jest temp na max i nie słychać żeby pompa w baku chodziła.  Bardzo proszę o pomoc za tydzień miałem jechać w trasę a tu na własne rzeczenie coś takiego . Bardzo proszę o pomoc 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.