Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Mogę się jutro zorientować, bo sam jestem ciekaw co odcinają. W F30 jest kilka opcji na odcięcie zapłonu, najlepiej chyba odcinać rozrusznik.

 

Co do obić parkingowych, to najlepszą metodą jest odrzucenie lenistwa i stawianie samochodu daleko, daleko na końcu parkingu, gdzie już nikt nie staje. ;)

 

Tu nie chodzi o lenistwo, zawsze tak robię bo widzę że niektórzy wciskają się na chama i po stanie auta tez nie parkuje koło takich przewidując albo złośliwość albo nieumiejętność kierowania. I wtedy taka menda mi obiła. Frank Cars z polisy AC naprawił to bezinwazyjnie za 1100 zł.

 

Kiedyś zaparkowałem na prawie pustym parkingiem jak miałem jeszcze VW Passata. Wracam wgniecenie w zderzaku od haka. Jakiś debil cofał ...

 

Teraz staram się przy ostatnich miejscach, przy krawędziach by nie mieć z jednej strony towarzysza a jak to się sprawdzi w przyszłości. ...

  • Odpowiedzi 64
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Mogę się jutro zorientować, bo sam jestem ciekaw co odcinają. W F30 jest kilka opcji na odcięcie zapłonu, najlepiej chyba odcinać rozrusznik.

 

To jesli mozesz.. :) Podejrzewam , ze rozrusznik. Ale rozumiem, ze niezbedna jest ingerencja w elektrnike auta tzn. ciezie przewodow itd tak? Czy ktos ma to w auciei jak sie sprawuje?Nie ma bledow lub jakichs problemow po czasie? Szkoda, ze to jedyna opcja a wszelkie mechaniczne blokady to od razuBMW mowi ze po gwarancjibez sensu troche... np.audi ma autoyzacje blokad skrzyn czy kiery sie nie czepiaja..

Z tego co wiemmontuja cos typuKD-2600 czyli ukryty przycisk awaryjny tzn zamontowany gdzies i zakryty pod tapicerka - to juz gdzie ktochce a ogolnie to nosi sie przy sobie takap pierdolke-pastylke, ktora odblokowuje blokade laczac sie bezprzewodowo z ta stacja.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Teoretycznie można to zrobić bez cięcia. Ja się zawsze tak staram. Można wyjąć oryginalny przewód z pinem z wtyczki, a na jego miejsce włożyć drugi. Wątpię żeby ASO zakładał na rozrusznik bo wtedy trzeba to zrobić przez przekaźnik. Tam idzie kabel 2.5 mm i duży prąd . :)
Opublikowano
A nikt z was nie myślał o Safe Key? Czyli etui z wyściółką z amelinium lub innego metalu. Klatka Farradaya blokuje fale dlatego przy dostępie komfortowym złodzieje nie połączą się nadajnikami z kluczykiem bo nie przepuszcza żadnych fal. Zwykła folia aluminiowa całkowicie blokuje sygnał.
Opublikowano

odnośnie etui amelinium użytkownik także traci dobrodziejstwa keyless czyli jak trzymasz klucz w kieszeni i o nim zapominasz to teraz przy wsiadaniu i włączaniu zapłonu musisz klucz wyjąc z etui i później znów wsadzić po zakończonej jeździe.

Trochę uciążliwe jak na system bezkluczykowy chyba, że ktoś ma podejrzenia, chodzi w dziwne miejsca aczkolwiek z tego co sie orientowałem to 2 osoby musiały pilnować właściciela klucza, jedna chodzi za tobą po centrum handlowym i robi za wzmacniacz sygnału, a druga stać koło auta i je rozblokować kiedy sygnał odbierze. Nie wiem natomiast jak blisko 'wzmacniacz' musi podejść do klucza.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Wystarczy wykodować dostęp komfortowy i otwierać auta z pilota....
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Dokładnie tak. Po co komu dostęp komfortowy, skoro musi co chwilę i tak sięgać po kluczyk. Bzdura totalna. To lepiej ten system wyłączyć w ogóle i po problemie. :)
Opublikowano
Tak, ale stosują zewnętrzne patenty. BMW nie oferuje oryginalnych.

 

To jest chyba KD-2600 czy to dobre zabezpieczenie wato ? Nie ma z tym problemow? (bledow itd)

Opublikowano

Ktos sie wypowie NT KD-2006 i KD-3000? Czy bywaja problemy ze nei mozna auta odpalic i jakies inne z zasiegiem tych pilotow np. w garazu podziemnym?

 

I z ciekawosci co montujecie jesli auta macie na gwarancji ?

Opublikowano

mmw a moze Ty jako osoba montujaca zabezpieczenia mozesz sie odniesc?

 

Rozmawialem z niezaleznym serwisem BMW i ich elektrykiem i powiedzial, ze to w jakis sposob ASO montuje te KD-XXXX czyli z dioda i glosniczkiem to nei ma sensu bo zlodziej sobie po dzwieku i wiazce dojdzie do centralki.. i poza tym odciecie rozrusznika on mowi, ze to lawto obejsc?

Gosc z tego serwisu montuje innej firmy , która pozwala na montaż bez diody / brzeczka, a "ukryty przycisK" podpina pod jakis przycisk w aucie i mozemy go uaktywnic tylko jakas kombinacja tj. wcisnieciem go x razy itd + do tego zamienia piny w OBD.

Lipa bo z kolei nie robiąc w ASO - tracimy gwarancje.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Po pierwsze, to najważniejszy jest alarm, bo jak złodziej ma czas i spokój, to znajdzie wszystko. Syreny mają własne zasilanie więc nie jest tak łatwo je uciszyć jak już się włączą. Diody nikt nie musi montować, ludzie sami decydują czy chcą ją mieć widoczną czy nie. Teoretycznie odstrasza, bo złodziej wybierze inne auto po prostu. Jest druga teoria, że będzie wiedział, że coś w aucie może wyć i będzie lepiej przygotowany, ale pierwsza jest chyba lepsza, bo aut pod blokami stoi mnóstwo i najczęściej, złoczyńca po prostu wybierze samochód z fabrycznym zabezpieczeniem, zamiast ryzykować. Dziwne teorie Ci ten spec opowiedział. Poza tym jak złodziej ma czas (a przy wyjącym alarmie gwarantuję Ci, że ucieknie i nie będzie ryzykował), to znajdzie każde zabezpieczenie, bo wiadomo gdzie są moduły do których trzeba się podpiąć i tam pod deską nie ma niestety aż tyle miejsca, żeby ukryć wszystko bez śladu.

 

Co do podpięcia się pod przyciski oryginalne, to zdrowia mu życzę w BMW nowej generacji, gdzie każdy przycisk jest elementem wieloprzyciskowego panelu, do którego idzie jedna wtyczka. Czasami najprostsze zabezpieczenie jest najlepsze czyli ukryty gdzieś przycisk włącz/wyłącz i tyle. Mało kto chce nosić dodatkowe piloty, karty itd. To samo dotyczy wciskania, przed każdym odpaleniem samochodu, jakiegoś przycisku, już nie mówiąc o kombinacji. Samochód ma być użytecznym narzędziem pomagającym wygodnie żyć, a nie upierdliwy i męczący.

 

Co do rozrusznika, to oczywiście, że dość łatwo dojść do tego jak to obejść, ale wszystko zajmuje czas i tak naprawdę każde zabezpieczenie jest do rozgryzienia, bo jak złodziej zna instalację samochodu i umiejscowienie integralnych modułów, to sobie poradzi. Ważne aby nie miał na to zbyt dużej ilości czasu. Odcięcie rozrusznika ma ten plus, że jest to odcięcie fizyczne prądu na cewkę rozrusznika, nie da się tego obejść programowo.

 

OBD oczywiście można gdzieś zabezpieczyć przełącznikiem albo innym patentem. Zamiana pinów wiąże się z koniecznością dorobienia przelotki, którą można gdzieś zgubić a do tego przydałoby się ją mieć zawsze w aucie w razie czego, więc trzeba ją gdzieś chować itd. Wg mnie średni pomysł, ale to już każdy robi wedle uznania. Ja specem od zabezpieczeń i alarmów nie jestem, robię to przy okazji. :)

Opublikowano
Po pierwsze, to najważniejszy jest alarm, bo jak złodziej ma czas i spokój, to znajdzie wszystko. Syreny mają własne zasilanie więc nie jest tak łatwo je uciszyć jak już się włączą. Diody nikt nie musi montować, ludzie sami decydują czy chcą ją mieć widoczną czy nie. Teoretycznie odstrasza, bo złodziej wybierze inne auto po prostu. Jest druga teoria, że będzie wiedział, że coś w aucie może wyć i będzie lepiej przygotowany, ale pierwsza jest chyba lepsza, bo aut pod blokami stoi mnóstwo i najczęściej, złoczyńca po prostu wybierze samochód z fabrycznym zabezpieczeniem, zamiast ryzykować. Dziwne teorie Ci ten spec opowiedział. Poza tym jak złodziej ma czas (a przy wyjącym alarmie gwarantuję Ci, że ucieknie i nie będzie ryzykował), to znajdzie każde zabezpieczenie, bo wiadomo gdzie są moduły do których trzeba się podpiąć i tam pod deską nie ma niestety aż tyle miejsca, żeby ukryć wszystko bez śladu.

 

Co do podpięcia się pod przyciski oryginalne, to zdrowia mu życzę w BMW nowej generacji, gdzie każdy przycisk jest elementem wieloprzyciskowego panelu, do którego idzie jedna wtyczka. Czasami najprostsze zabezpieczenie jest najlepsze czyli ukryty gdzieś przycisk włącz/wyłącz i tyle. Mało kto chce nosić dodatkowe piloty, karty itd. To samo dotyczy wciskania, przed każdym odpaleniem samochodu, jakiegoś przycisku, już nie mówiąc o kombinacji. Samochód ma być użytecznym narzędziem pomagającym wygodnie żyć, a nie upierdliwy i męczący.

 

Co do rozrusznika, to oczywiście, że dość łatwo dojść do tego jak to obejść, ale wszystko zajmuje czas i tak naprawdę każde zabezpieczenie jest do rozgryzienia, bo jak złodziej zna instalację samochodu i umiejscowienie integralnych modułów, to sobie poradzi. Ważne aby nie miał na to zbyt dużej ilości czasu. Odcięcie rozrusznika ma ten plus, że jest to odcięcie fizyczne prądu na cewkę rozrusznika, nie da się tego obejść programowo.

 

OBD oczywiście można gdzieś zabezpieczyć przełącznikiem albo innym patentem. Zamiana pinów wiąże się z koniecznością dorobienia przelotki, którą można gdzieś zgubić a do tego przydałoby się ją mieć zawsze w aucie w razie czego, więc trzeba ją gdzieś chować itd. Wg mnie średni pomysł, ale to już każdy robi wedle uznania. Ja specem od zabezpieczeń i alarmów nie jestem, robię to przy okazji. :)

 

Alarm przynajmniej te auta po LCI to maja fabryczny przecież ?

 

Dziwne teorie tzn. o co konkretnie Tobie chodzi? Jemu chodzi o to, ze jedyne co ofertuje ASO to odciecie rozrusznika i mozna to obejsc a dodatkowo jest to "szablonowe" bo ASO BMW TYLKO TO ofertuje wiec zlodzieje pewnie o tym wiedza. (no jeszcze GPS ale to lipa)

Piszesz że najlepszy jest ukryty przycisk, a dalej, ze to niewygodne zeby za kazdym razem wciskac cos przed odpaleniem :)

To co on proponowal z tym przyciskiem to jest przycisk awaryjny/serwisowy ukryty mocno/kombinacją bo rzadko sie go uzywa natomiast przy sobie nosisz karty/pastylki bezprzewodowe - to samo co w urzadzeniach KD-XXXX. Instalacja BMW on zna bardzo dobrze pracuje w renomowanym warsztacie od lat i w to akurat nie watpie. Masz racje , ze dioda moze odstraszac ale z drugiej strony ktos sie juz przygotuje i po diodzie/brzeczku dojdzie gdzie jest przycisk serwisowy, a jak nie ma nic to zlodziej mysli, ze nic nie ma w aucie i tu i tu sa plusy i minust ale chyba juz lepiej poniszczona deska niz brak auta? Co do OBD to dużo osób przenosi/wyłącza je. Do serwisu rzadko się jeździ to przy sobie raczej nie trzeba miec:)

Opublikowano

Ciekawy material o zabezpieczeniu auta z systemem dostepu komfortowego:

 

2009-2013 E46 330iA; 2013-2014 E91 318dA; 2014-2016 F34 320dA; 2016-2019 F34 330xdA; 2018-2020 G30 540xiA

2020-2023 F98 X4M; 2022-2026 G08 iX3

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Alarm przynajmniej te auta po LCI to maja fabryczny przecież ?

 

Dziwne teorie tzn. o co konkretnie Tobie chodzi? Jemu chodzi o to, ze jedyne co ofertuje ASO to odciecie rozrusznika i mozna to obejsc a dodatkowo jest to "szablonowe" bo ASO BMW TYLKO TO ofertuje wiec zlodzieje pewnie o tym wiedza. (no jeszcze GPS ale to lipa)

Piszesz że najlepszy jest ukryty przycisk, a dalej, ze to niewygodne zeby za kazdym razem wciskac cos przed odpaleniem :)

To co on proponowal z tym przyciskiem to jest przycisk awaryjny/serwisowy ukryty mocno/kombinacją bo rzadko sie go uzywa natomiast przy sobie nosisz karty/pastylki bezprzewodowe - to samo co w urzadzeniach KD-XXXX. Instalacja BMW on zna bardzo dobrze pracuje w renomowanym warsztacie od lat i w to akurat nie watpie. Masz racje , ze dioda moze odstraszac ale z drugiej strony ktos sie juz przygotuje i po diodzie/brzeczku dojdzie gdzie jest przycisk serwisowy, a jak nie ma nic to zlodziej mysli, ze nic nie ma w aucie i tu i tu sa plusy i minust ale chyba juz lepiej poniszczona deska niz brak auta? Co do OBD to dużo osób przenosi/wyłącza je. Do serwisu rzadko się jeździ to przy sobie raczej nie trzeba miec:)

 

Nie każde BMW serii F ma fabryczny alarm. Kwestia wyposażenia. Chodzi mi o to, że alarm bez syreny nie ma sensu, a diodę można nie podłączać albo schować w każdym alarmie. Kwestia decyzji. Do tego niech ten spec podłączy się w BMW serii F pod jakiś oryginalny przycisk. Zdrowia życzę. Jak krytykuje i wychwala siebie to chociaż merytorycznie a nie argumentami z czapy.

 

Pisałem o ukrytym przycisku włączy/wyłącz. Czytaj uważnie. Nie jest to przycisk, który trzeba wciskać za każdym razem przed odpaleniem samochodu. Po prostu jak wiesz, że zostawiasz auto w potencjalnie ryzykownym miejscu to go przełączasz i tyle. Po diodzie może dojść do centralki a nie do przycisku serwisowego. Wszystko może iść długim kablem i być umiejscowione zupełnie gdzie indziej. Już Ci pisałem, że jak złodziej ma czas to wszystko rozbroi, bo samochody te mają tylko kilka modułów, do których się podłącza zabezpieczenia. Cudów tu nie zrobisz. Nie wiem też o jakim brzęczku piszesz, ale to już nieistotne. Zamontuj to co Tobie odpowiada, nie ma co dywagować.

Opublikowano
Zamontuj to co Tobie odpowiada, nie ma co dywagować.

 

W autach do tej pory preferowałem blokade skrzyni biegów i brak ingerencji w elektryke auta ale teraz w dobie skrzyń auto z joystickiem nie ma to racji bytu...

Opublikowano

Witamy serdecznie!

 

Zapraszamy na wątek sponsorowany Gannet Guard Systems. https://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=1&t=226384&start=165

 

W naszej ofercie mamy: niezagłuszalne i niewykrywalne systemy do radiowego namierzania pojazdów po kradzieży GanTrack, standardowe urządzenia GPS do bieżącego monitorowania pojazdu przez właściciela z dedykowaną aplikacją (z możliwością ustawienia szeregu alarmów oraz geostref) w wersji podpiętej do elektroniki pojazdu GanFleet oraz w wersji mobilnej GanProtector, jak i połączenie systemów radiowego i gps - GanTrack.

 

Oferujemy 10% rabatu dla forumowiczów BMW-klub na nasze urządzenia oraz montaż.

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
Witam szanownych kolegów, macie może jakieś informacje jak ma się zainstalowanie dodatkowego zabezpieczenia przeciwkradzieżowego do gwarancji fabrycznej pojazdu ? Za niedługo mam odbiór w salonie nowej F30 i zastanawiam się jak dodatkowo zabezpieczyć pojazd. Zrezygnowałem, co prawda z komfortowego dostępu, ale wiem, że fabryczne zabezpieczenia są słabe. Z kolei instalowanie czegoś na własną rękę, może skończyć się utratą gwarancji. W salonie powiedzieli, że montują coś dodatkowo, ale nie znam na razie szczegółów.Z góry dziękuje za wszystkie podpowiedzi i rady.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Poszukaj, było niedawno na forum...

Szczerze - weź dobre AC z GAP...


Send with handy.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Zgłebiałem troche temat - nie montuj nic przez 2 pierwsze lata gwarancji bo cokolwiek założysz u nich to ją tracisz... Tak zajeb... polityke ma BMW bo nie mogli np. jak Audi co ma autoryzacje blokad skrzyń i wielu zabezpieczeń i sami je montuja ani nie zabraniają montażu u autoryzowanych przedstawicieli? To co oferują w ASO BMW to badziewie KD-2600 montowane przez nich standardowo na rozrusznik wg instrukcji, która zna każdy złodziej - szkoda cięcia instalcji skuteczność słaba. Więc w czasie gwarancji nie masz zabezpieczenia - bo ja AC nie uznaję jako zabezpieczenie , tzn. mieć je trzeba ale strata jest ZAWSZE nawet w 1 roku jak masz wypłatę pełnej kwoty z faktury to co dokupiłeś do auta i w nie włożyłeś przepada (cokolwiek np. opony, pielęgnacja lakieru dodatki itd), a w drugim roku masz już w plecy dużo. Po gwarancji to najlepiej mieć skrzynię manualną i założyć blokade niedźwiedzia, jak automat to chociaż blokadę kiery zeder + do tego daj dobre zabezpieczenie elektroniczne ale niestandardowe u osoby znającej auta BMW - bez brzęczka i diody na ustalonych przez Was warunkach. We wcześniejszych autach z mechanicznych zawsze miałem blokadę skrzyni i nigdy nic nie zgineło z tego co wiem to jedyna opcja to wtarganie auta na lawete. Taka blokada+elektroniczne zabepipieczenie i watpie ze ktos bedzie tracil czas na zabawe z Twoim autem.
Opublikowano
Zgłebiałem troche temat - nie montuj nic przez 2 pierwsze lata gwarancji bo cokolwiek założysz u nich to ją tracisz... Tak [bAD]... polityke ma BMW bo nie mogli np. jak Audi co ma autoryzacje blokad skrzyń i wielu zabezpieczeń i sami je montuja ani nie zabraniają montażu u autoryzowanych przedstawicieli? To co oferują w ASO BMW to badziewie KD-2600 montowane przez nich standardowo na rozrusznik wg instrukcji, która zna każdy złodziej - szkoda cięcia instalcji skuteczność słaba. Więc w czasie gwarancji nie masz zabezpieczenia - bo ja AC nie uznaję jako zabezpieczenie , tzn. mieć je trzeba ale strata jest ZAWSZE nawet w 1 roku jak masz wypłatę pełnej kwoty z faktury to co dokupiłeś do auta i w nie włożyłeś przepada (cokolwiek np. opony, pielęgnacja lakieru dodatki itd), a w drugim roku masz już w plecy dużo. Po gwarancji to najlepiej mieć skrzynię manualną i założyć blokade niedźwiedzia, jak automat to chociaż blokadę kiery zeder + do tego daj dobre zabezpieczenie elektroniczne ale niestandardowe u osoby znającej auta BMW - bez brzęczka i diody na ustalonych przez Was warunkach. We wcześniejszych autach z mechanicznych zawsze miałem blokadę skrzyni i nigdy nic nie zgineło z tego co wiem to jedyna opcja to wtarganie auta na lawete. Taka blokada+elektroniczne zabepipieczenie i watpie ze ktos bedzie tracil czas na zabawe z Twoim autem.

 

Dlatego warto jest rozważyć zakup systemu lokalizacji radiowej GanTrack. Nie uchroni on przed samą kradzieżą, ale umożliwi odnalezienie pojazdu. Urządzenie posiada własną baterię z żywotnością 3 lub 5 lat, stąd nie wymaga podłączenia pod elektrykę/elektronikę auta. Właściciel pojazdu nie traci gwarancji. Moduł jest niewielki i może być schowany w wielu miejscach, głęboko w samochodzie. Abonament roczny już od 490zł netto. Dla forumowiczów bmw-klub, niezmiennie, 10% rabatu na urządzenie i montaż. Zapraszamy na nasz wątek:


https://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=1&t=226384

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Zgłebiałem troche temat - nie montuj nic przez 2 pierwsze lata gwarancji bo cokolwiek założysz u nich to ją tracisz... Tak [bAD]... polityke ma BMW

Po odbiorze nowego auta w kwietniu zeszłego roku już po ok.10 dniach zamontowałem niedźwiedzia blokadę kierownicy. Oczywiście mimo zapewnień niedźwiedzia że zamontowana ich blokada nie powoduje żadnych problemów z gwarancją dzwoniłem do kilku ASO z pytaniem czy po zamontowaniu tej blokady mogę mieć jakieś problemy gwarancją.W każdej ASO dostałem tą samą odpowiedź- nie. Argumentowali że jeżeli dodatkowe zabezpieczenie (w moim przypadku blokada kierownicy) niema negatywnego wpływu na pracę podzespołów,części itp. samochodu to niema żadnego powodu by unieważniać gwarancję.

Nawet jeżeli zamontowane dodatkowe zabezpieczenie skutkowałoby awaria danego podzespołu samochodu w którym to te zabezpieczenia zostało zamontowane(współpracowało z nim) to i tak nie tracę całej gwarancji tylko ta konkretna naprawa nie zostałaby wykonana w ramach gwarancji logiczne.

Na potwierdzenie napiszę że byłem w ramach gwarancji z pewnym problemem w dwóch ASO i nikt nie robił mi absolutnie żadnego problemu z powodu zamontowania blokady kierownicy pomimo iż problem do zdiagnozowania nie był łatwy.

Opublikowano

Zgadzam się z tym co powiedziałes częsciowo bo też takie info otrzymałem może źle napisałem , że tracisz cała gwarancję ale tracisz gwarancję na rzeczy związane z montażem danej blokady i rejony jej montazu - też tak słyszałem od niektórych ASO ale od innych już, że tracisz cała.. Czyli jak np. po roku zacznie Ci skrzypieć coś w desce/tapicerce to Ci tego nie uznają bo podciągną to pod rozbieranie deski od strony kierowcy albo skrzyni jak manual, a trzeszczenie niestety występuje bo to nie te same auta co lata E39... No i cokolwiek zwiazanego ze skrzynią/kierownicą nie masz gwarancji. Dodatkowo oni mogą łatwo podciągnąć Twoją usterkę na związaną z demontażem deski/tapicerki , a jak założysz DOBRE zabezpiecznie elektroniczne (czyli pzoa ASO) to przy każdej ich interwencji będą Ci wytykali, że to przez ingerencję firmy zew. w elektronikę. Jak dla mnie nie ważne co założę będzie to źródłem problemów przy gwarancji.

Poza tym to co mówią słownie to mogą sobie mówić, napisałem kiedyś maila do BMW POLSKA i dzwoniłem w tej sprawie do nich - odpowiedź formalna - nie zalecają montowania niczego POZA TYM CO OFERUJE ASO - dla mnie podejście producenta jest nie na miejscu - nie oferują sami nic DOBREGO jeżeli chodzi o zabezpieczenia a jednoczęśnie robią problemy jak zamontujesz coś gdzie indziej. W audi montujesz np. blokadę skrzyni biegów u autoryzowanego przedstawiciela (np. Niedzwiedz ma autoryzację grupy audi/VW a BMW już nie...) możesz to nawet u nich zrobić i masz 100% gwarancji nadal bez żadnego czepiania, że skrzypienie jest spowodowane złym demontażem elementów tunelu i są inne napężenia itd i , że się nosi..


Co do montowania GPS - nie wierzę w takie coś kompletnie, czytałem różne artykuły i nadal znajdują z 20% aut z kradzieży ...znając naszą policję zanim się rusza itd to znajdą w pół rozebranego , a raczej wcale. Inna sprawa , że w nocy chcę spać a nie czekać z włączonym dźwiękiem w telefonie na powiadomienie..

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.