Skocz do zawartości

318 Ci N42 143KM Problem z Vanosem? Nierówne obroty


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć! To mój pierwszy post i liczę na Waszą wyrozumiałość:)

Mam taki problem w swoim e46, w zeszłym tygodniu pojechałem zmienić olej. Przed nalaniem nowego, wlałem do silnika płukankę. Mechanik zlał stary olej, wymienił filtr, wlał nowy olej. Olej to Motul pełny syntetyk 5W40. Stary był dokładnie taki sam. Byłem przy wymianie i wszystko odbyło się tak jak powinno, zresztą co można spieprzyć przy wymianie oleju i filtra? Wyjechałem z warsztatu i silnik od razu zaczął źle pracować na biegu jałowym. Otóż obroty są niższe, niż był wcześniej i silnik nierówno pracuje. Faluje. Czasami przez chwilę pracuje ok, ale zaraz znowu drży. Co ciekawe nie odczuwam absolutnie żadnych spadków mocy, szarpnięć, ma "kopa" tak jak wcześniej. Nie dławi się. Druga rzecz jest taka, że jak stoję na światłach i silnik jest dobrze rozgrzany, to obroty podnoszą się do około 1700 i zaraz spadają. Co ciekawe podnoszą się a nie skaczą, tak jakbym wciskał delikatnie pedał gazu. Filmik dodany przeze mnie to pokazuje.

 

 

Byłem dzisiaj na diagnostyce. Komputer wskazał błędy przepływomierza i przepustnicy, ale dlatego, że wczoraj kombinowałem i je odłączyłem. Skasowałem błędy, przejechałem 10 Km, znowu podpiąłem i nie wyskoczył żaden błąd, mimo, że silnik nie pracował dobrze. Zamieszczam też filmik z odczytami Vanosa. Czy ktoś z Was orientuje się czy te wskazania są prawidłowe? A może jakiś innym pomysł co może być nie tak? Znajomy dzisiaj szybko rzucił na to okiem i cień padł na "lewe" powietrze. Co o tym sądzicie?

Z góry dziękuję za pomoc.

 

Opublikowano
Powiedział mi, że Vanosy pracują prawidłowo właściwie, tylko że coś mu się tylko nie podoba wartość (za niska) vanosa dolotowego. Ale nie mam jakoś co do tego przekonania
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Powiedział mi, że Vanosy pracują prawidłowo właściwie, tylko że coś mu się tylko nie podoba wartość (za niska) vanosa dolotowego. Ale nie mam jakoś co do tego przekonania

program na filmie OK, też czasami taka używam do różnych aut, ale lepiej w twojej sytuacji zrobić test Vanos z pomocą DIS lub ISTA

Opublikowano
Wykręciłem przed chwilą filtr oleju i wkręciłem jeszcze raz. Nie ma poprawy. Obsikałem cały układ dolotowy samostartem i nie było żadnych dziwnych skoków obrotów. Świeczki wymienione. A może coś nie tak z odmą? Kiedy wyjmuję bagnet słyszę takie siorbanie.
Opublikowano
Witam. Kolego, lewe powietrze nie musi dostawać się koniecznie przez Dolot, może to być odma, lub coś przez co dostaje się lewe powietrze do odmy. Np miarka oleju, oring ten na dole, pompa vacum, uszczelka pod korkiem oleju. I pewnie kilka innych rzeczy. Odma to jest odpowietrzenie skrzyni korbowej, tak ogólnie, więc wszystko co może zasysac powietrze do skrzyni korbowej jest podejrzane. Separator z wezami warto zmienić lub wyczyścić. Przewópowrotny oleju ma zaworek, żebyś nie zapomniał sprawdzić tego. Najprościej sprawdzisz czy to odma jak ściągniesz wąż z kolektora i zaślepisz czymś otworek w kolektorze tak żeby powietrze się nie dostawalo. Od spodu jest jeszcze przewód od odpowietrzenia baku, też sprawdź czy jest wszystko dobrze. A przepustnice czemu odpinales?
Opublikowano
To sporo roboty, warpie czy sam to dam radę ogarnać. Umówiłem się dzisiaj do mecahnika, speca od BMW w Łodzi i termin mam na 13.01 dopiero. Może do tego czasu jeszcze sam będę kombinować. Przepustnice odłaczałem tylko ze złacza, żeby sprawdzić co się będzie działo. Jak odłaczyłem to zaczał wariować.
Opublikowano
Po odpieciu przepustnicy na pewno będzie wariował. Generalnie jest ona cały czas otwarta. A jej działanie po odpaleniu przejmuje silniczek valvetronic regulujac mieszankę poprzez długość skoku zaworu. Z odma jest trochę zabawy, przydałby ci się kanał lub podnośnik żeby ściągnąć wąż powrotny z rurki od bagnetu. I odkręcić 2 śruby. Warto dać też nowe uszczelki pod kolektor. Generalnie czy to wina odmy i lewego powietrza sprawdzić można bardzo prosto. Po otwarci maski nasz na środku kolektora wąż. Zdejmij go i zatkaj dziurę w kolektorze. Jeśli objaw ustąpi to znaczy że masz lewe powietrze gdzieś że skrzyni korbowej. A cieknie ci skądś olej? I jak wyglądają elektrozawory vanosa? Czysciłeś siteczka?
Opublikowano
Sprawdzę ta odmę jutro. Poszedłbym już, ale dziewczyna mnie chyba zatłucze jak pójdę teraz :) Oleju mi nigdzie nie cieknie na bank. Bo miałbym ślad w garażu. A jak sprawdzić elektrozawory vanosa? I jakie siteczka?
Opublikowano
Z przodu silnika pomiędzy czujnikami wałków ciut poniżej są elektrozawory jeden pod drugim. Trzeba odpiąć wtyczki i pociągnąć je do siebie. Na elektrozaworze jest takie jakby blaszane siteczko sprawdź czy nie są zapaprane. Są zamocowane finezyjnie wygietymi blaszkami przykreconymi na 10. Tylko trzeba je dobrze potem wcisnąć. Zobacz też w jakim są stanie oringi na nich, przychodzą po 2 na sztukę. Dlatego nie mam dziewczyny bo bym dawno w gipsie biegał przy tym silniku :-D nie jest taki zły jak ludzie piszą tylko wymaga odpowiedniego traktowania. Niestety użeram się u siebie z zaniedbaniami po poprzednim właścicielu.
Opublikowano
Jutro pokombinuje:) Do tej pory było wszystko w porządku, 147tys oryginalnego przebiegu, w tamtym roku prostu z Francji przyjechał. Mam faktury wszystkie, wszystkie części były oryginalne. Gościu nawet pół roku przed sprzedażą akumulator nowy kupił w BMW. Do tej pory wszystko było ok.
Opublikowano
Mój ma o 100tys więcej. Ktoś nie sprzatnal miski po rospadnietym rozrządzie i teraz jest przy czym dłubać ale mniejsza z tym, daj znać jakie efekty to przyniesie.
  • 5 tygodni później...
Opublikowano
Problem rozwiązany:) Sam nie mogłem w to uwierzyć, że to było problemem, a jednak. Okazało się, że podczas wymiany oleju uszkodzono mi korek od wlewu oleju, przez co nie przylegał prawidłowo do pokrywy i silnik zasysał lewe powietrze do komory silnika:) Miesiąc czasu zastanawiałem się, spać nie mogłem, a powód okazał się tak banalny :D A dwóch mechaników już mi chciało Vanosy naprawiać:)
Opublikowano
To nic tylko się cieszyć. Hehe czyli tak jak pisałem na początku lewe powietrze przez odmę się dostawało ;-) tak to jest z mechanikami jedni węszą łatwe pieniądze bo wymienili by korek a skasowali jak za vanos. A i nieuwaga przy pracy mechanika ze uszkodzili korek to też nie za fajnie. Kiepsko z tymi mechanikami w Polsce. W 70% trzeba sprawdzać i poprawiać po nich.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Dlatego ja robię u siebie 99% sam, jak mechanik ma problem z wymianą oleju to co dopiero z wymianą wtryskiwaczy..wczoraj grzebalem w aucie kolegi i wtryskiwacze były tylko przyłapane ręcznie..na silniku powódź, do 15nm brakowało z 5-6 obrotów do okoła :shock:

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
Ja maniek wychodzę z tego samego założenia. W 99% robię sam. A to co miałbym wydać na robocizne lepiej kupić sprzęt typu jakieś blokady klucze i inne przydatne rzeczy. Przynajmniej zostają na dłużej i wiadomo co i jak jest zrobione.
Opublikowano
Dokładnie tak jest. I tym razem, musze podziękować swojej dziewczynie za to, bo mi kazała jechać do najlepszego mechanika w mieście od BMW, a tak to bym jeździł po Mirkach i Januszach, wydał hajs a i tak by z tego nic nie było:) Ja niestety nie jestem mistrzem mechaniki:0 Sam wymienię rzeczy typowo mechaniczne, zawieszenie, klocki etc. ale jeśli chodzi o silnik to jestem noga:)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.