Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
ja zamontowalem butle i dopiero pomiezylem co moge wlozyc a zalozylem z peugota jakigos srodkowy tlumnik taki mieli po wymiarach taki wlozylem chodzi troszke gosniej nawet fajnie bodoba mi sie
  • 2 miesiące temu...
  • Odpowiedzi 88
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Witam.

W piątek zakładam instalacje gazowa z butlą pod bagażnikiem.

Niestety muszę wyciąć oryginalny tłumik - trzeba go będzie przerobić.

Mam dwie opcje :

1. Zamontować tłumik sportowy np ultera koszt około 450 zł

2. Zamontować zwykły tłumik i dokupić końcówkę ultera za około 200 zł.

 

Przede wszystkim zależy mi na tym aby to dobrze wyglądało.

 

Ma ktoś z Was tłumik sportowy ?

Boje sie ze będzie za głośno - a nie chce zeby było słychać samochód kilometr dalej.

 

Montował ktoś z Was tez butle pod bagażnikiem ? Bo szczerze mówiąc mam pewne obawy.

Opublikowano

Ja bawił się będę w czwartek/piątek 318i, butlę chowam pod spodem, najlepiej jak upchnie się jakaś większa, w granicach 40coś litrów.

Podłogę przerobiłem sobie sam, dodatkowo trzeba gdzieś upchnąć też filtr paliwa, któremu chwilowo dorobiłem opaskę i przykręciłem z boku by nie dyndał. Jak będzie butla to upchnie się go gdzieś żeby nie przeszkadzał.

 

Co do tłumika to jutro jadę do Piastowa do firmy która zrobi mi ten wydech na wymiar i wrzuci w auto tak, by zostało jak najwięcej miejsca na butlę, a żeby silnik się nie dusił i nie było dużo głośniej - choć i tak będzie przy mniejszym tłumiku. Co z tego wyjdzie, zobaczymy, tak samo jak z ceną.

 

Nie mam zdjęć przy sobie z tego co zrobiłem do tej pory, ale wieczorem mogę wrzucić.

 

Jak patrzyłem na te tłumiki ultera itp, szukałem od innych samochodów na wymiar to i tak jest kombinowania, dlatego zdecydowałem się na totalnie customowy. Ciężko dobrać coś pod średnicę rur i wymiar... te ultera niby są wymiarowo spoko i w ogóle ale nie byłem przekonany, a hiper oszczędności mnie nie rajcują, chcę żeby było zrobione raz a dobrze. Dam znać z postępów :)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

witam

butlę chowam pod spodem, najlepiej jak upchnie się jakaś większa, w granicach 40coś litrów.

Podłogę przerobiłem sobie sam,

 

Zrobiles tak jak tutaj : ?

 

http://www.e90-forum.de/alternative-kraftstoffe/44585-ausf%C3%BChrliche-umbaudoku-n52-325i-e92-auf-lpg-brc-sequent-p-d-mit-unterflurtank.html

 

Zamontowany jest - Stako 630x204mm - 51l

Pozdrawiam Andrzej
Opublikowano
Taki właśnie jest zamysł ;) Właśnie tłumik na wprost, osłonę termiczną wykorzystać fabryczną co jest. Na tych fotach tylko nie widzę puszki po prawej z filtrem, gdzieś ją upchnęli.
Opublikowano
Taki właśnie jest zamysł ;) Właśnie tłumik na wprost, osłonę termiczną wykorzystać fabryczną co jest. Na tych fotach tylko nie widzę puszki po prawej z filtrem, gdzieś ją upchnęli.

U mnie też ma tak być ;) Tylko nadal mam problem z tłumikiem. U mnie w mieście mało kto chce się tego podjąć. Znalazłem jednego tłumikarza 180 km od mojego miasta - nie wiem tylko czy to dobry pomsył jechać prawie 200 km bez tłumika...

 

Jak już będziesz miał tłumik to zrób jakieś fotki - chciałbym zamówić coś z neta, byłoby na pewno taniej tylko nie znam wymiarów :mad2:

Opublikowano

Samochód się właśnie gazuje, jutro odbieram. Butla już wisi, 42l i na luzie jest miejsca, większa by wlazła, ale więcej zabawy by wymagało, a mi jest niespecjalnie potrzebna większa. Niestety z montowania nie mam fotek.

Co do podłogi to blacha 8mm aluminium, przerobione mocowania na śruby, wszystko solidnie skręcone i wklejone na mocny lekko elastyczny klej do szyb wurth. Filtrowi zrobiłem opaskę i przymocowany jest z boku koło akumulatora, nie zawadza w montażu butli.

 

Tłumik totalny custom zrobiony od zera w Piastowie w El-Tec, fajnie mruczy, ale jest cichy, nie dusi silnika. Skonstruowany tak, żeby mimo tych zakrętów nie udusić motoru. Jestem bardzo zadowolony z pracy speców od tłumików, wygląda, brzmi i nie przeszkadza w montażu butli, a przede wszystkim technicznie jest ogarnięty.

 

Foty

https://drive.google.com/open?id=0B9vFx6ig4_3tbGJ4a2hGNzlXdnM

  • 1 rok później...
Opublikowano

Tłumik totalny custom zrobiony od zera w Piastowie w El-Tec, fajnie mruczy, ale jest cichy, nie dusi silnika. Skonstruowany tak, żeby mimo tych zakrętów nie udusić motoru. Jestem bardzo zadowolony z pracy speców od tłumików, wygląda, brzmi i nie przeszkadza w montażu butli, a przede wszystkim technicznie jest ogarnięty.


Foty

https://drive.google.com/open?id=0B9vFx6ig4_3tbGJ4a2hGNzlXdnM




Masz może jeszcze foty z zamontowanego zbiornika ?

Ewentualnie pamiętasz cenę wydechu robionego w eltecu ?

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Cześć.

Będę zmuszony do zagazowania mojej buni, ale mój mechanik odradza. Czy ma rację, że ten silnik się nie nadaje?

BMW 318i E90 2006

Kod typu VA51

Typ 318I UL (EUR)

Typoszereg E E90 ()

Seria 3

Rodzaj konstrukcji LIM

Układ kierowniczy LL

Drzwi 4

Silnik N46

Pojemność skokowa 2.00

Moc 95

Napęd HECK

Data prod. 2006-05-17

Opublikowano
Również mam ten silnik Na gazie w w ciągu 8 lat zrobiłem 170 000 km. Instalacja BRC przeglądana co 15 000 km Gazuj śmiało i zmień mechnika.
Opublikowano

(z priv) - odpowiadam tutaj, bo kilka osób pyta o to samo.

Mechanik mówił że zależy czy przed czy po lifcie - bo to kwestia wtrysku bezpośredniego.

 

Tu mechanik ma rację. 318 po lifcie nie ma za wiele wspólnego z przedliftową i w nowszym modelu ciężko jest gaz wrzucić właśnie z uwagi na wtrysk bezpośredni. W każdym razie my obracamy się w roczniku 2006, czyli przed liftem a tam już nie ma przeciwwskazań. Tak na marginesie - ten silnik występował wcześniej w E46


Koszty montażu: coś koło 4000zł w 2010r razem z wymianą tłumika na podłużny, żeby dało się włożyć butlę gazową 56l w miejsce schowka pod bagażnikiem. Zasięg~400km

Instalacja BRC - jest nie do zaje**nia i doskonale współpracuje z tym silnikiem. Zero kontrolek check engine, dławienia, falowania itp. Świece wymienione po 100 000km z denso irydowych na denso irydowe:)


Serwis instalacji co 15000km. Koszt ok 100-150zł w zależności od tego ile filtrów jest zmienianych, bo jeden z nich to co drugi przegląd.


Usterki: 2x spalił mi się przekaźnik załączający instalację. Koszt: 50-60zł.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.