Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Wg mnie z uwagi na wysoki koszt oryginalne doposażenie ma sens jeśli będziesz z tego korzystał często. Wielu montuje hak wpinany, bo nie wymaga kodowania i głębokiej ingerencji w instalację samochodu.
  • 3 tygodnie później...
  • Odpowiedzi 217
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Witam, również mam problem z tym hakiem, mianowicie nie chce się otworzyć..

 

Mam pytanie czy udało się rozwiązać problem?

 

U mnie przycisk mryga na czerwono, a po odpaleniu auta przycisk przestaje w ogóle świecić.

Bezpieczniki wszystkie sprawdzone.

Próbowałem obejść system i podać napięcie na silnik od haka bezpośrednio, też nic nie pomogło - nie słychać nawet żadnego pyknięcia ni nic.

Ma ktoś jakieś doświadczenia, albo pomysły na ten problem?

 

Czy osoby które posiadają działający hak mogłyby odpowiedzieć jak przycisk zachowuje się u nich przy wyłączonym i włączonym silniku?

 

Czy wie ktoś czy jest możliwość ręcznego zwolnienia haka? Skoro elektryka tylko go zwalnia to może jest opcja zwolnienia go jakoś manualnie bez ściągania zderzaka i odkręcania haka najlepiej.

W instrukcji przy elemencie silnika haka jest coś jak "Release Lever" pytanie gdzie to jest bo nie mogę odnieść tego z rysunku do fizycznego urządzenia.

Opublikowano
Czy osoby które posiadają działający hak mogłyby odpowiedzieć jak przycisk zachowuje się u nich przy wyłączonym i włączonym silniku?

Akurat miałem wczoraj potrzebę otwarcia haka i potwierdzam, że przy włączonym silniku dioda na przycisku nie świeci się i przycisk nie działa. Dopiero po wyłączeniu silnika dioda zapala się na zielono i po naciśnięciu hak się odblokowuje. Wygląda to na celowe zabezpieczenie.

 

Jeśli u Ciebie mruga na czerwono to prawdopodobnie komputer wykrył jakąś usterkę. Pewnie odczyt błędów coś by pokazał, ale czy akurat coś by to wyjaśniło to nie wiem.

Opublikowano

Czesc,

Tez chyba bede musial dolozyc hak.

@buni udalo ci sie go zamontowac ?

 

Nie jestem pewnien czy dobrze wystko zrozimialem.

Oprocz samego haka potrzebujemy modul tak - jaka jest funkja tego modulu ?

 

Pozdro

Tomek

Opublikowano

Do elektrycznego haka w Bmw E9x potrzebne są dwa moduły, tzn tak jest montowane fabrycznie. Jeden moduł jest do obsługi świateł, a drugi do obsługi zwalniania haka. Ten drugi nie jest niezbędny, ale trzeba zrobić instalację zwalniania we własnym zakresie. Moduł do zwalniania haka wraz z jego wiązką jest nie do kupienia nawet w serwisie - chyba że cały kompletny hak z wiązkami i modułami.

Ja kupiłem dobrą wiązkę (kiedyś 420zł za 13-pinową) a instalację zwalniania zrobiłem sam (plus i masa do zasilania haka i po drodze stycznik).

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

  • 2 miesiące temu...
Opublikowano
Witam po raz pierwszy na tym forum i pozdrawiam wszystkich forumowiczów :D Mój problem jest nastepujący: Kupiłem na Allegro oryginalny hak (elektryczny) z org. wiązką el + 2 moduły + wł. haka, wszystko zamontowane prze zemnie. Wiązka wiadomo obcięta była siekierą ale jakoś doszedłem co do czego, wszystko działa świetnie, hak sie wysuwa i chowa, światła w przyczepce są wszystkie ale na kompie wywala mi błąd że hak nie jest zabezpieczony. Dodam że po podłączeniu wszystkich kabli zostały mi 2 kable po jednym z modułu, które nie mam pojęcia gdzie mają iść. :?:
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Hak jest zakodowany do auta ?
"Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa! Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dlaczego"
Opublikowano

Montowałem oryginalny elektryczny hak w e91, ale bez wiązki i modułu do zwalniania haka (to zrobiłem sam). Błędów brak. Wiązka 13-pinowa Erich-Jaeger.

Myślę że u ciebie w aucie błąd jest po stronie instalacji do zwalniania haka.

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Po załoźeniu haka do auta wypada (nawet trzeba) dokodować $3AC .
"Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa! Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dlaczego"
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano
Jak zakodować? czyli co powinienem zrobić? Pobrałem ostatnio instrukcje montażu (szkoda że po zamontowaniu a nie przed! ale głupich nie sieją) ze strony bmw i tam idzie jeden kabel z modułu do komputera nie wiem czy to nie przez ten kabel wywala mi błąd, chyba czeka mnie ponowne prucie bagażnika :cry:
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
NCS Expert dopisać do wyposaźenia $3AC
"Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa! Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dlaczego"
Opublikowano
NCS Expert dopisać do wyposaźenia $3AC

 

Po co się dopisuje $3AC ?

 

Montowałem hak elektryczny z wiązką 13 pinową, (instalacja zwalniania we własnym zakresie), ale producent wiązki nic nie wspomina o kodowaniu (nawet Westfalia - producent który produkuje wiązki dla bmw). Nie mam żadnych błędów w związku z montażem instalacji haka.

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Źeby wszystkie moduły w aucie dowiedziały się , źe jest hak np czujniki parkowania z tyłu mają się wyłącząć po wpięciu wtyczki od przyczepki.

Jak jade z przyczepką odnosze wraźenie źe skrzynia automat pracuje w innym trybie.

Wszystkiego nie wiem , ale pewne jest źe trzeba kodować , w bmw chyba tylko żarówek nie koduje się po wymianie .

"Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa! Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dlaczego"
Opublikowano

Dobre wiązki są przystosowane do obsługi czujników parkowania i kodowanie jest zbędne.

Najwięksi producenci wiązek nie każą nic kodować - sprawdzałem to przy montażu haka w e91. Samo wpięcie wtyczki już informuje "auto", że hak jest w użyciu.

Inna sprawa może być przy wiązkach nie dedykowanych pod konkretne auto.

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Aha

Jeśli hak nie ori to inna sprawa ,myślałem źe montaź jest według schematów bmw.

"Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa! Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dlaczego"
Opublikowano

Najlepiej trzeba by zasięgnąć informacji w serwisie bmw, ale u nich to też różnie z wiedzą na temat montażu no i z chęcią pomocy.

Kiedyś pytałem (z 4 lata temu) o zakup i montaż haka elektrycznego w serwisie - cena wtedy ponad 7 tyś zł. Mnie używany hak z wiązką wyniósł z 800zł.

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

Witam,

 

zebrałem wszystkie informacje odnośnie montażu haka w E90, niestety mam wrażenie, że nie są to informacje wystarczające - zakupiłem oryginalny hak z elektrycznie zwalnianą kulą, wraz z oryginalnymi wiązkami oraz modułem. Moje pytanie czy jest ktoś kto montował i również zebrał informacje odnośnie podłączania instalacji w przypadku CAN ? Chciał bym użyć oryginalnej wiązki oraz modułów, zamiast przekaźników.

 

 

Pozdrawiam

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

witam

 

niestety mam wrażenie, że nie są to informacje wystarczające

 

Tą mam

... wiec masz wszystko ! Prawdopodobnie masz talko problem z tlumaczeniem ?

 

Napisz dokladnie jaki model / miesiac / rok / jaki silnik itp ...... oraz jakie czesci kupiles ,jakie numery fafryczne itp

 

..... a teraz jakie informacje jeszcze potrzebujesz - mam cos przetlumaczyc ?

Pozdrawiam Andrzej
Opublikowano

Więc tak schemat rozumiem ( chyba :D ), praktycznie wszystkie oznaczenia sobie przetłumaczyłem - mam nadzieję, że dobrze bo to chyba one są najistotniejsze :mrgreen:

 

Model: BMW E90

Miesiąc/rok: 10.2005

Silnik: 2.0D M47T2 163 HP

 

Części, które zakupiłem: moduł wpinany w bagażniku (?), gniazdo z instalacją, cały hak kompletny - jednak żeby nie było zbyt kolorowo wiem, że jest problem z elektromagnesem, który odpowiada za otwieranie haka :( - jednakże z tym sobie poradzę głównie zastanawia mnie czy moja wiązka w bagażniku jest przygotowana aby zainstalować/wpiąć do niej hak - jak mogę to sprawdzić.

 

 

ps. Czym jest moduł AHV ? Oznaczony na schemacie jako S ?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

witam

 

http://fs5.directupload.net/images/161212/w3t8yml7.png

 

Masz wszystkie czesci / elementy ktore sa na schemacie ?

 

A - Nachrüstkabelsatz ( Modernizacja - wiązka przewodów )

 

C - Anhängevorrichtung ( "Zespól" haka )

 

G - Schalter Anhängevorrichtung ( Przełącznik haka )

 

O - Anhängermodul ( Modul haka )

 

S - Modul AHV Betätigung ( Modul AHV "An__Hänge__Vorrichtung" uruchamiający )

Pozdrawiam Andrzej

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.