Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Skoro różnica cenowa między oryginalnym, bardzo łatwo wyczepianym i markowym hakiem Westfalii jest mniejsza niż 100 zł to chyba najlepiej wziąć Westfalię. Pogadaj ze sprzedawcą, może dorzuci kostkę. Te Polskie wytwory kowalskie wyglądają słabo, wymagają dwóch kluczy do demontażu, a te śruby zaraz będą rude.
3A0jS9b.png
  • Odpowiedzi 217
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

polecam ci kupić Westfalię składaną pod zderzak - jak nie używasz chowasz

pasuje wszystko p&p

wiązkę kupiłem uniwersalna i wszystko hula jak należy

na przeglądzie nie było żadnych problemów z kostka

Opublikowano

pomoze ktos i podrzuci schemat wiazki do instalacji org haka ?

 

a wiec org mechanizm do haka

http://images77.fotosik.pl/267/0d2cc461041613c6gen.jpg

 

kostka i przewody :

http://images78.fotosik.pl/267/b495e2cde7cb2fdc.jpg

 

http://images78.fotosik.pl/267/3028043081b3c43cgen.jpg

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano
Witam czy ktoś jest zorientowany gdzie znajduje sie bezpiecznik od haka elektrycznego w e91 07r-nie podświetla mi przycisku i zanim rozbiorę zderzak lub boki z bagażnika aby dostać sie do instalacji to wole sprawdzić bezpiecznik.
Opublikowano
Witam czy ktoś jest zorientowany gdzie znajduje sie bezpiecznik od haka elektrycznego w e91 07r-nie podświetla mi przycisku i zanim rozbiorę zderzak lub boki z bagażnika aby dostać sie do instalacji to wole sprawdzić bezpiecznik.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
A czy hak ogólnie działa i tylko przycisk się nie podświetla, czy nie działa wcale?
3A0jS9b.png
Opublikowano
Chodzi o to że miałem tył rozbierany i przed rozbiórka wszystko działało idealnie a po złożeniu nie sprawdziłem czy działa,a teraz gdy jest potrzebny to zonk...i wolałbym zacząć od sprawdzenia bezpiecznika zanim rozbiorę elementy które były rozbierane bo być może gdzieś sie kabel przytrzasnął
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Bezpieczniki są w schowku po stronie pasażera, za pokrywą. Na odwrocie pokrywy jest karta z rozpiską bezpieczników. Hak jest narysowany bardzo ładnie, bezpieczniki o numerach 24, 31, 32, 71.
3A0jS9b.png
  • 3 tygodnie później...
  • 3 miesiące temu...
Opublikowano

Witam, zeby nie zakładać nowego tematu jeśli to nie przeszkoda podłącze się pod istniejący.

Wiec sprawa się ma tak jestem na kupnie przyczepy kempingowej MDC 1350kg.

Autko bmw e91 177km rok 2008,i teraz dylemat z wyborem haczyka, na oku mam elektryczny oryginalny Westfalii z modułem za 480 pln ,instalacja oczywiście do wykonania własnoręcznie brak modułu do odblokowywania silniczka, lub zwykły hak z wiązka i modułem 13 pianowym za 544 pln oczywiście jestem za oryginałem (warunki estetyczne)

Moje pytanko jest odnośnie schematu modułu Westfalii czy ktoś taki posiada w języku Polskim ? czy trzeba robić jakieś adaptacje tego modułu ?

i takie odrębne pytanko czy ktoś ma jakieś doświadczenia z ciągnieniem przyczep kempingowych za e 91 spalanie i tam takie odczucia .

Opublikowano

Witam,

 

Jestem nowy na forum - dzień dobry :).

Zwracam się z prośbą o pomoc, dwa dni temu zakupiłem swoje BMW 320 kombi z 2006r, wszystko było ok, aż do dziś. Nacisnąłem guzik od haka więc wyskoczył bez problemu natomiast po podniesieniu go i "zapięciu" guzik zaczął mrygać na czerwono a navi wyświetlać błąd o nie poprawnie zablokowanym haku.

 

Po przytrzymaniu guzika ok 5-10sek. słychać i czuć drobne "pyknięcie" na haku ale dale się nie chowa. Znalazłem tu na forum porady, żeby odłączyć akumulator lub postukać młotkiem w hak ale obydwa sposoby nie pomagają.

 

Będę wdzięczny za podpowiedzi, co może pomóc w schowaniu go.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
W tym problem, że nie chce się zwolnić. Po przytrzymaniu guzika czuć i słychać to "pyknięcie" ale ani drgnie, już próbowałem machać nim na wszystkie strony i nic.
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

haczyk zamontowany instalacja zwalniania zrobiona teraz problem z modułem i tu prośba do was , bo nie wiem który pin za co odpowiada,a nigdzie nie moge znałeś schematu niestety. Oryginalnej wiązki brak , jeśli ktoś ma jakieś wskazówki lub schemat albo zdjęcie z orginalna wiązka mile widziane.

WP_20160709_10_14_40_Pro_LI.jpg

WP_20160709_10_07_10_Pro_LI.jpg

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

witam

jeśli ktoś ma jakieś wskazówki lub schemat albo zdjęcie z orginalna wiązka mile widziane.

 

.... tu masz instrukcje BMW - Pdf

 

http://www.autodialog.net/EBA/E9X_AHK_Schwenkbar.pdf

 

na stronie Nr. 32 masz schemat - ( dla pojazdow od 09/2007 ) :D

 

P.S.

 

jak potrzebujesz zebym cos przetlumaczyl to pisz :cool2:

Pozdrawiam Andrzej
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jeśli zwalnianie haka masz zrobione (domyślam się, że wykonane alternatywnie), to z gniazdem dałbym sobie spokój z podłączeniem oryginalnej wiązki i kupił uniwersalny moduł gniazda (mam właśnie taki z zabezpieczeniem przed przeciążeniem i automatycznym testem świateł po podłączeniu przyczepy). Nie daje błędów żarówek w samochodzie. Niestety nie wyłącza czujników PDC. Są też w opcji z wyłączanie światła P/mgielnego tylnego w samochodzie. Podłączenie jest banalne i każdy elektryk samochodowy to zrobi.
Opublikowano
dałbym sobie spokój z podłączeniem oryginalnej wiązki

 

Też mam dylemat czy kupić hak z oryginalnym modułem i wiązką czy pójść w kierunku sam hak + uniwersalny moduł?

 

krzysto79 udało CI się coś powalczyć z oryginalną wiązką i modułem?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Wydaje mi się, że kpl. oryginalny hak musi być zakodowany. Jeśli zrobisz połowę tzn bez podłączenia mechanizmu otwierania to może być problem i będzie wypisywało błędy. Zatem abo całość w oryginale, albo podłączenie w całości alternatywne. Nie wiem jak jest w przypadku haka wpinanego, czy dołączana wiązka jest substytutem oryginału, czy też działa na takiej zasadzie ja moduł uniwersalny.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Witam, zeby nie zakładać nowego tematu jeśli to nie przeszkoda podłącze się pod istniejący.

Wiec sprawa się ma tak jestem na kupnie przyczepy kempingowej MDC 1350kg.

Autko bmw e91 177km rok 2008,i teraz dylemat z wyborem haczyka, na oku mam elektryczny oryginalny Westfalii z modułem za 480 pln ,instalacja oczywiście do wykonania własnoręcznie brak modułu do odblokowywania silniczka, lub zwykły hak z wiązka i modułem 13 pianowym za 544 pln oczywiście jestem za oryginałem (warunki estetyczne)

Moje pytanko jest odnośnie schematu modułu Westfalii czy ktoś taki posiada w języku Polskim ? czy trzeba robić jakieś adaptacje tego modułu ?

i takie odrębne pytanko czy ktoś ma jakieś doświadczenia z ciągnieniem przyczep kempingowych za e 91 spalanie i tam takie odczucia .

 

Odnośnie samego holowania. Ja mam 320i 150KM i ciągnąłem bardzo dużą bagażową (skrzynia 8m2, ale bez hamulca) załadowaną dość solidnie i jechało się kiepsko. O paliwie lepiej nie mówić - nie mierzyłem, ale "na oko" od 30 do 50% wiecej.

Opublikowano
Wydaje mi się, że kpl. oryginalny hak musi być zakodowany. Jeśli zrobisz połowę tzn bez podłączenia mechanizmu otwierania to może być problem i będzie wypisywało błędy. Zatem abo całość w oryginale, albo podłączenie w całości alternatywne. Nie wiem jak jest w przypadku haka wpinanego, czy dołączana wiązka jest substytutem oryginału, czy też działa na takiej zasadzie ja moduł uniwersalny.

Oczywiście mechanizm otwierania też będzie, tylko zastanawiam się czy oryginalna wiązka, org moduł i org przycisk zwalniania jest jakoś do opanowania?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.