Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Świetna robota. Gratuluję.

Ja planuję włącznik haka zamontować w schowku w bagażniku (tam gdzie jest montowany fabrycznie), ale to dopiero wiosną.

Programowanie z tego co wiem, to nie jest niezbędne.

Skąd podciągnąłeś zasilanie do haka elektrycznego, bezpośrednio z akumulatora?

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

  • Odpowiedzi 217
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Ja jak montowałem zasilanie brałem z aku jest blisko nie zapomnij o bezpieczniku. Wszystko działało na uniwersalnym module i nie trzebabyło nic kodowac.
  • 3 miesiące temu...
Opublikowano

dobra panowie...

przekazniki w e60 2004 r 525d do podłaczenia haka tez podchodza i sluza ideal.. jak ktos ma pytania odpowiem bez oporow bo sam z tym walczylem ostatni tydzien i nic na forach sie nie dowiesz bo tu sami wlasciciele warsztatow naganiaja.. pozdrawiam.. karolek..

moj mail. [email protected]

  • 3 miesiące temu...
Opublikowano

ile kosztuje taki hak? i ile montaż?

 

chcę zamontować hak do E90, ale nie do ciągania przyczep, tylko do montażu bagażnika na rowery, np.

http://krisko.lublin.pl/upload/Image/produkty/rowerowehak/ecoplatf.4IP.jpg

oczywiście fajnie jakby był demontowalny, a są też takie w których po prostu hak można wykręcić z mocowania? (2-3 śruby?)

  • 1 rok później...
  • 3 miesiące temu...
Opublikowano
Odgrzeję kotleta, pytanie do ludzi, którzy w E91 posiadają hak oryginalny BMW Westfalia, ale nie elektryczny tylko wypinany, taki właśnie dziś zamontowałem i czy nikogo nie dziwi fakt, że hak jest pod kątem? TZN kula jest centralnie po środku auta, ale sam hak z pod zderzaka wychodzi pod kątem, wiem, że na pewno w E92 wychodzi prosto, nie wiem jak w e90, ale ja na bank mam dedykowany do E91, idealnie pasował w miejsca mocujące, siedzi idealnie w otworach w płycie plastikowej w podłodze, na przeglądzie w SKP wszystko cacy itd., ale jakoś spokoju mi to nie daje, ktoś też tak ma?????
Opublikowano
Ostatnio miałem taki na warsztacie i też się dziwiłem. W E91 jest jedyny model haka Westfalii, gdzie kula jest asymetryczna, wszystko przez powody konstrukcyjne.
Opublikowano

Witam wszystkich, mam taki oto problem może ktoś się już z tym spotkał.

W mojej e91 mam elektrycznie zwalniany hak, oryginalny BMW Westfalia, autko kupiłem całkiem niedawno i nie sprawdziłem czy jest hak czy go nie ma wyszedłem z założenia nie widać to nie ma a tu proszę się jednak znalazł i to przez przypadek bo znalazłem przycisk w bagażniku i tu zaczął się problem, po wciśnięciu hak się zwolnił, wyskoczył ale nie mogę go w żaden sposób zablokować ani w pozycji otwartej ani zamkniętej, na razie schowałem go do końca i na metalową linkę zaczepiłem pod autem tak by nie wypadł ale na dłużej to nie przejdzie, bo nie dość ze nie sprawny hak to przy każdym starcie silnika dzwoni ze hak nie schowany.

Może ktoś z was miał taki problem i wie jak mu zaradzić bardzo proszę o pomoc

Z góry dziękuję i pozdrawiam

Opublikowano
Hak sam sie powinien otworzyć do pozycji nominalnej,jesli sie zablokowal to sprawdz czy mechanizm jest nieuszkodzony bo jak w auto z tyłu coś wjedzie a hak był złozony to uszkadza sie mechanizm ktory wystepuje razem ze wzmocnieniem niestety ew.urzywka ze znanego portalu. :norty:
Opublikowano
Hak sam sie powinien otworzyć do pozycji nominalnej,jesli sie zablokowal to sprawdz czy mechanizm jest nieuszkodzony bo jak w auto z tyłu coś wjedzie a hak był złozony to uszkadza sie mechanizm ktory wystepuje razem ze wzmocnieniem niestety ew.urzywka ze znanego portalu. :norty:

 

to jest elektrycznie zwalniany hak taki jak tu

po zwolnieniu wisi bezwładnie, mechanizm z zewnątrz wygląda na nie zniszczony czy uszkodzony i wygląda na to ze zaskakuje na elektromagnesie, a auto przed zakupem miało sprawdzaną historie nie wykazało ze było puknięte.
Opublikowano
Hak sam sie powinien otworzyć do pozycji nominalnej,jesli sie zablokowal to sprawdz czy mechanizm jest nieuszkodzony bo jak w auto z tyłu coś wjedzie a hak był złozony to uszkadza sie mechanizm ktory wystepuje razem ze wzmocnieniem niestety ew.urzywka ze znanego portalu. :norty:

 

dzięki za odpowiedź

 

to jest elektrycznie zwalniany hak taki jak tu

po zwolnieniu wisi bezwładnie, mechanizm z zewnątrz wygląda na nie zniszczony czy uszkodzony i wygląda na to ze zaskakuje na elektromagnesie, a auto przed zakupem miało sprawdzaną historie nie wykazało ze było puknięte.
Opublikowano

Wiem o jakim haku piszesz bo tez takowy posiadam i mialem przygode-gosc najechal mi na tyl na parkingu ,zderzak lekko porysowany a hak kaput.

Zeby nie bylo bledu wyjmij bezpiecznik od haka(musisz poszukac) bo auto moze mic klopoty z usypianiem a potem aku tez bedzie kaput. :norty:

Opublikowano

Dzięki wielki za odpowiedź, tak jak piszesz wyciągnę na razie bezpiecznik i poszukam jakiejś używki na znanym portalu :) a jak będę w PL to zrobię szkoda bo chciałem z UK przyciągnąć kemping ale będę musiał z tym zaczekać :(

Pozdrawiam

Opublikowano
Nie miałam nigdy styczności z hakiem elektrycznym, ale może znajdziesz taki tutaj http://www.ehaki.pl/ mają spory wybór to może i ty znajdziesz. Nie wiem czy bym się zdecydowałam na coś takiego w swoim samochodzie
Opublikowano
Nie miałam nigdy styczności z hakiem elektrycznym, ale może znajdziesz taki tutaj

Co haki się wam nie sprzedają że uciekacie się do takiej kryptoreklamy . A co do elektrycznego haka to doposażałem e91 w takowy , banalnie proste .

Opublikowano
Majkel_, Elektryczne haki Westfalii montowane są tylko seryjnie w samochodach z homologacją producenta wbitą w dowód rejestracyjny. Jak kupiłeś taki używany to na 100% pochodzi z rozbitej fury, nikt nie wymienia ich w sprawnym samochodzie, a demontaż takiego haka wiąże się z rozłączeniem kilku wiązek, wyłączając elektrykę w aucie. Montażu takiego haka nie podejmie się żaden mechanik, bo jest to bardzo skomplikowana operacja i nie ma gwarancji, że wszystko będzie działać jak należy i w stacji kontroli pewnie nie przejdzie i każą go zdemontować. Jak chcesz dokupić hak do swojego auta, lepiej lepiej kup markowy hak wypinany (końcówkę możesz schować w bagażniku) i zwróć się do mechanika w celu montażu, oszczędzą czasu i nerwów przy montażu, dodatkowo zyskując gwarancję jakości.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Majkel_, Elektryczne haki Westfalii montowane są tylko seryjnie w samochodach z homologacją producenta wbitą w dowód rejestracyjny. Jak kupiłeś taki używany to na 100% pochodzi z rozbitej fury, nikt nie wymienia ich w sprawnym samochodzie, a demontaż takiego haka wiąże się z rozłączeniem kilku wiązek, wyłączając elektrykę w aucie. Montażu takiego haka nie podejmie się żaden mechanik, bo jest to bardzo skomplikowana operacja i nie ma gwarancji, że wszystko będzie działać jak należy i w stacji kontroli pewnie nie przejdzie i każą go zdemontować. Jak chcesz dokupić hak do swojego auta, lepiej lepiej kup markowy hak wypinany (końcówkę możesz schować w bagażniku) i zwróć się do mechanika w celu montażu, oszczędzą czasu i nerwów przy montażu, dodatkowo zyskując gwarancję jakości.

 

Szanowny kolego piszesz niesprawdzone informacje. Kilka lat temu kupiłem na znanym portalu używany hak elektryczny za 25% ceny haka z odczepianą kulą. Sam zamontowałem z wiązką uniwersalną (opis montażu był juz opisany kilka razy na forum). W sumie 3-4 godziny bardzo spokojnej pracy. Zdejmujemy zderzak, odkręcamy kilka śrub, demontujemy blaszane wzmocnienie zderzaka i zamiast niego przykręcamy belkę z hakiem. Większość czasu zużyłem na podłączenie wiązki elektrycznej, ale ten problem dotyczy każdego haka. Przegląd z stacji wykonałem bez komplikacji. Oczywiście wiązka uniwersalna nie wyłącza czujników PDC, oraz tylnych świateł p/mgłowych po podłączeniu przyczepy, ale uznałem, że nie warto w to inwestować, bo korzystam z haka sporadycznie. Można zainwestować więcej i zrobić z lepszą wiązką, oraz oczywiście pełną wersję, ale wtedy trzeba zakodować.

 

PS.

Nikt nie "wbija" homologacji w dowód rejestracyjny, tylko informację, że samochód posiada hak. Można zamówić doposażenie w ASO, ale koszt jest kosmiczny.

Opublikowano

jeżeli mowa o haku takim

71 60 6 795 731

to do kompletu są jeszcze dwa moduły które kontrolują jego prace,oczywiście uszkodzenie haka wyzwala w module błąd który trzeba wykasować

koszt haka w ASO to 4500 netto jakby sie kto pytał.

Opublikowano
Montażu takiego haka nie podejmie się żaden mechanik, bo jest to bardzo skomplikowana operacja i nie ma gwarancji, że wszystko będzie działać jak należy

Człowieku napisałem raptem jeden post przed Tobą ,że montowałem taki hak samodzielnie i montaż jest banalnie prosty . A Ty wyskakujesz z takimi herezjami wprowadzając forumowiczów w błąd :nienie: . Dodam że hak kupiłem używany a elektrykę nową orginalną Westfali z instrukcją montażu .

Opublikowano

sam w garażu zamontowałem hak westfali dedykowany do e90 składany elektrycznie.

montaż jest banalny nie wiem skąd informacje o jakiś skomplikowanych czynnościach

największa trudnością jest zdjęcie zderzaka tylnego, za pierwszym razem zanim pojmie się o co chodzi można coś ułamać

wiązkę z gniazdem kupiłem uniwersalną, wpiąłem się w instalację i wszystko działa jak należy - błędów brak

Opublikowano
Właśnie, nie masz działających w 100% świateł więc montaż średnio fachowy. W warsztacie nie podjął bym się montażu takiego haka, nawet z instrukcją, bo nie chcę by mnie potem klient oskarżył, że przeze mnie stracił przyczepę jak coś pójdzie nie tak, albo siądzie mu elektryka przez źle podpięte wiązki.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Właśnie, nie masz działających w 100% świateł więc montaż średnio fachowy. W warsztacie nie podjął bym się montażu takiego haka, nawet z instrukcją, bo nie chcę by mnie potem klient oskarżył, że przeze mnie stracił przyczepę jak coś pójdzie nie tak, albo siądzie mu elektryka przez źle podpięte wiązki.

 

Kolego daj sobie spokój. Ty byś się nie podjął, no to trudno. Wielu kolegów poradziło sobie samemu bez problemu. Co do świateł naprawdę nie ma z tym problemu (na przeglądzie to sprawdzają). Wybór rodzaju wiązki gniazda haka (zwykła, czy bardziej rozbudowana) dotyczy każdego rodzaju haka, a wybór jest duży.

 

Widzę, ze tu raczej chodzi o zaprezentowanie własnych usług w zakresie montażu haków tradycyjnych poprzez szukanie "dziury w całym" dla innych opcji - nieładnie :oops:

Opublikowano
nie podjął bym się montażu takiego haka, nawet z instrukcją,

I bardzo dobrze bo skoro nie masz zielonego pojęcia w temacie to się nie podejmuj montażu takiego haka . Tyko po co się tu udzielasz tego nie mogę zrozumieć .

Opublikowano
Chłopaki, proszę powiedzcie mi, o co chodzi z tymi hakami montowanymi w garażu... to naprawde jest takie bezpieczne montowanie haka samodzielnie? Nie chcę czegoś zepsuć w swojej e90 i wole, żeby zajeli sie tym fachowcy.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.