Skocz do zawartości

e9x Montaż haka holowniczego. / instrukcje , problemy /


multilab

Rekomendowane odpowiedzi

no i kolega bardzo konretnie mi podpowiedzial, bardzo dziekuje.

 

reasumujac, wybiaram oryginalny sprawny hak i kupuje wiazke i znajduje ogarnietego elektryka.

 

jestes moze z Wawy zeby polecic elektryka ktory u Ciebie to ogarnal?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 217
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Kolego ja kupiłem oryginalny hak goły na allegro za 500 zł, do tego instalację z modułem dedykowaną do e90 nie pamiętam u kogo dałem coś ok 250-300zł.

Ten gość ci go sprzeda za 400 stówki

http://allegro.pl/show_item.php?item=2022417810 zadzwoń to się dogadacie. Ja miałem go kupić bo mój mam wykrzywiony lecz po nagrzaniu się naprostował.

Tu masz link z allegro do wiązki może gdzieś znajdziesz taniej.

http://allegro.pl/wiazka-dedykowana-13pin-bmw-seria-3-e90-e91-748767-i2054751415.html

Każdy dobry elektryk samochodowy co ma pojęcie zamontuje. Ja dałem 100 zł za montaż instalacji. Hak zamontowałem sam. Zdejmując zderzak, podłączyłem przewód prądowy do wtyczki w haku zakończając wtykiem od zapalniczki. Taką :

http://allegro.pl/wtyczka-do-zapalniczki-wlacznik-bezp-8a-wtyk-i2045895472.html

Wtyczkę wyprowadziłem w bagażniku z lewej strony i jeśli potrzeba wypiąć hak wyciągam wtyczkę z boczku z prawej strony wkładam do gniazda zapalniczki w bagażniku przy zapalonym zapłonie i czekam aż hak się odblokuje. Wyciągam wtyk lub pstrykam na przycisku na 0. Jeśli hak ma wszystko sprawne to wystarczy tylko w dowolny sposób doprowadzić prąd z zapalniczki i będzie ok. Zakupioną instalację oświetleniową przymocowałem na belce haka opaskami i przeciągnąłem do wewnątrz bagażnika przez zaślepkę gumową w pasie tylnym. Wtyczkę przykręciłem do otworów na haku dorabiając kawałek blaszki. Zamontowałem zderzak i udałem się do elektryka , którego zadaniem było podpiąć się w instalację. Wszystko mi działa ok , błędów nie mam . Koszt tak jak widzisz nie taki straszny. Ja zamknąłem się w kwocie ok 900 zł. Przed zakupem haka niech sprzedający sprawdzi czy jak podłączy przewody do gniazda w haku , czy zwalniacz zadziała , będzie taki donośne metaliczne brzdęknięcie.

 

a co na to wszystko PDC?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co ma PDC do haka u mnie nic nie przeszkadza . Jedynie jak z przyczepą cofasz to reaguje że jest obiekt za autem. Zawsze PDC jeśli cię wkurza możesz zdezaktywować na czas jazdy z przyczepą ale m to nie przeszkadza na codzień nie latam z przyczepką
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zamontowałem hak elektrycznie zwalniany w warsztacie w Lubinie . Cała usługa z hakiem i modułem kosztowała mnie 1200zł / w serwisie Zielona Góra 7800zł/ Montaż bardzo solidnie zrobiony / byłem przy montażu/ Czas jaki był potrzebny to około 4 godzin.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zamontowałem hak elektrycznie zwalniany w warsztacie w Lubinie . Cała usługa z hakiem i modułem kosztowała mnie 1200zł / w serwisie Zielona Góra 7800zł/ Montaż bardzo solidnie zrobiony / byłem przy montażu/ Czas jaki był potrzebny to około 4 godzin.

 

 

i wiazke rozumiem musiales kupic?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
PDC można sobie darować, bo jak ktoś pisał z reguły jeździmy do przodu. Ważniejsze jest wyłączanie świateł p/mgielnych tylnych, bo ich światło odbite od przyczepy może być uciążliwe - szczególnie podczas mgły :lol: Są moduły z funkcją sterowania tymi światłami.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moduł co oszukuje komputer żeby błędu świateł nie pokazywało kosztuje 80zł Żadna wiązka nie była potrzebna /moduł ma takową wiązkę w komplecie/ . Wszystko miałem w cenie . Jedynie co przeszkadza , to jak hak jest wypuszczony ,czujniki cofania go widzą i jest be... Jednak haka używam sporadycznie , dwa razy w roku , można się przyzwyczaić i w porę czujniki wyłączać .
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
Witam , zakupilem haka automatycznie zwalniajacego sie z pod auta od kolegi z forum , posiada ktos schemat co gdzie podpiac ? (nie mowie o kodowaniu bo to swoja droga) auto posiada przewidziane gniazda? BMW E91 320 2006r. czy trzeba wszystko dorabiac i lepic kable ?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam modul i przycisk a kable sa odciente przy wejsciu do aku na uszczelce gumowej . juz rozpracowalem jak sie ''uruchamia'' a ze swiatlami zastanawiam sie czy nie obejde systemu montujac w przyczepce oswietlenie TYLKO ledowe ?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

obczailem co i jak , hak sam w sobie zamontowany (lacznie z przyciskien zwalniania blokady) , kable od swiatel przeciagniete do srodka i z tego co widze to najlepiej bedzie jak kupie modul swiatel z allegro . a piszczacym pdc na wstecznym nie mam zamiaru sie przejmowac . Musze wbijac haka do dowodu? jak tak to co i jak po kolei ? jak z tym skoncze to smigam na stacje diagnostyczna a potem do urzedu? czy musze cos kombinowac z papierami kto i jak mi to montowal?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

obczailem co i jak , hak sam w sobie zamontowany (lacznie z przyciskien zwalniania blokady) , kable od swiatel przeciagniete do srodka i z tego co widze to najlepiej bedzie jak kupie modul swiatel z allegro . a piszczacym pdc na wstecznym nie mam zamiaru sie przejmowac . Musze wbijac haka do dowodu? jak tak to co i jak po kolei ? jak z tym skoncze to smigam na stacje diagnostyczna a potem do urzedu? czy musze cos kombinowac z papierami kto i jak mi to montowal?

 

Dokładnie najprostszy sposób to zwykły moduł do świateł i podłączasz się do instalacji z tyłu , zasilanie z AKU, nic nie trzeba kodować - sam to przerabiałem. Nie potrzebujesz papierka na montaż, tylko do diagnosty a potem wydziału komunikacji

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i super :cool2: Dzieki Wielkie Panowie. Kupuje modul zakladam i smigam do diagnosty :) a tak na marginesie to ktos sie orjetuje do czego sa te 3 kable wchodzace do mechanizmu od haka? jeszcze chce sprawdzic czy to nie sa kable od ''polozenia'' haka.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...

Znalazłem takie wiązki na allegro:

http://allegro.pl/modul-wiazka-oryginal-7pin-do-hak-bmw3-e90-e91-i2570539222.html

http://allegro.pl/wiazka-dedykowana-7pin-do-hak-bmw-seria-3-e90-i2585156969.html

 

sprzedawcy mówią, że jest to wiązka do samego gniazda służącego do podłączenia przyczepki,

ale że nie ma tam wiązki elektrycznej służącej do zwalania elektrycznego haka...

 

Czy dla elektryka będzie problemem wpięcie się do oryginalnej instalacji samochodu (np. do lampy), podłączenie wiązki,

wprowadzenie jej do bagażnika i zakończenie jakimś (nawet prowizorycznym) przełącznikiem tak by elektryczne zwalnianie haka działało?

Czy mogą wyskoczyć jakieś błędy w komputerze po takiej ingerencji?

 

P.S. Co do oryginalnego przełącznika to w serwisie bmw powiedzieli, że on sam (bez wiązki) kosztuje blisko 250 zł...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Niedawno dokładałem hak do swego Bmw. Operacja stosunkowo łatwa.Osoba która ma małe pojecie poradzi sobie bez problemu. Myślę że najtrudniejszym etapem jest zdjęcie zderzaka.Wiązki które pokazałeś pasują plug& play.ja osobiscie kupiłem sobie wiązkę uniwersalną z modułem. Przy module jest instrukcja montażu. Co do przycisku koszt 145zł ale uznałem że jest to przerost formy nad treścią i kupiłem sobie w sklepie elektronicznym dyskretny inny przycisk. Po montażu wszystko działa oraz estetycznie wygląda.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Niedawno dokładałem hak do swego Bmw. Operacja stosunkowo łatwa.Osoba która ma małe pojecie poradzi sobie bez problemu. Myślę że najtrudniejszym etapem jest zdjęcie zderzaka.Wiązki które pokazałeś pasują plug& play.ja osobiscie kupiłem sobie wiązkę uniwersalną z modułem. Przy module jest instrukcja montażu. Co do przycisku koszt 145zł ale uznałem że jest to przerost formy nad treścią i kupiłem sobie w sklepie elektronicznym dyskretny inny przycisk. Po montażu wszystko działa oraz estetycznie wygląda.

 

- sam dałeś radę wszystko zamontować?

- w którym miejscu podpiąłeś wiązkę do zwalniania haka?

- mógłbyś podesłać foto przycisku w miejscu zamontowania?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Witam, zanim zaczalm zakladac hak przeszukalem pol internetu i nic nie znalazlem albo takie glupoty ludzie wypisuja ze szok.

Kilka rad z mOjej strony, kupilem hak od kombi ale pasuje idealnie do sedana moje bmw to e90 325d z 2007 roku haka kupilem z 2005 r.

Najgorszym elememntem bylo sciagniecie zderzaka, dla potomnosci:! Trzeba sciagnac oba nadkola oraz odkrecic tylne lampy, zderzak ma od srodka takie zaczepy ze trzeba podwazac je srubokretem zeby ich nie pourywac bo pozniej zderzak bedzie odstawal, w sumie te zaczEpy sa najgorsze bo reszte stubek od spodu zderzaka i od strony nadkola doskonale widac. Pod lampami jak je odkrecimy mamy tez takie niby duze slizgi w ktore wchodzinzrerzak i trzeba tam cieniutkinsrubikret wsadzic i podwazyc conieco.

Dalej pojdzie jak z platka.

W moim modelu jest szyna can, mimo tego z kazdej zarowki lampy tylnej pociaglem kabelek indo malego przekazniczka zakupionego w sklepie elektronicznym, w sumie 7 przekaznikow rozwiazuje sprawe. Komputer nie pokazuje zadnego bledu wszystko dzialanjaknnalezy. Jutro wstawie zdjecia. Mam nadzieje ze sie komus przyda to co napisalem. Sorki za bledy pisalem z telefona.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj

 

Każda twoja sugestia co do montażu haka na pewno się przyda.

Podziwiam cię, że chciało ci się kombinować z przekaźnikami.

Ja planuję montaż haka elektrycznego (do E91) na wiosnę. Wszystko mam już zakupione. Wiązkę kupiłem "Erich -Jaeger" 13 pinową (460zł+) oraz używany hak elektryczny. Włącznik haka robię na własna rękę, a nie oryginalny (oprócz włącznika w oryginale potrzeba jeszcze dodatkowy moduł, a informacji o montażu oryginalnego włącznika i instalacji jest niewiele. Zwolnienie haka to tylko podanie napięcia na ok sekundę i tak samo w drugą stronę.

Zdjęcia z demontażu zderzaka na pewno się przydadzą.

 

Pozdrawiam

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Członkowie klubu
Witaj

Ja planuję montaż haka elektrycznego (do E91) na wiosnę. Wszystko mam już zakupione. Wiązkę kupiłem "Erich -Jaeger" 13 pinową (460zł+) oraz używany hak elektryczny. Włącznik haka robię na własna rękę, a nie oryginalny (oprócz włącznika w oryginale potrzeba jeszcze dodatkowy moduł, a informacji o montażu oryginalnego włącznika i instalacji jest niewiele.

 

W sprawie oryginalnej instrukcji BMW dot. "towing systemu" odezwij się do mnie na priv.

 

Pobiorę Ci ją z ASAP portalu i będzie Ci łatwiej to wszytko zamontować :cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Roboty z przekażnikami miałem z 30-40 minut, ale kosz przekażników to 10zł i dziąła nie wyrzuca żadnych błędów na komie, wiadomo najlepiej byłoby mieć oryginalną wiązkę+ moduł i do tego jeszcze programowanie, ale po co mnie tam spokojnie wystarczy tak jak zrobiłem najtańszym kosztem wszystko ładnie polutowane i zabezpieczone bezpiecznikami będzie działać 100 lat :-))

 

to jest moje bmw z zamontowanym hakiem

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.