Skocz do zawartości

E36 i Swap.Wszystko co dotyczy zmiany silników na inne.


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Zaraz będzie kto ma dłuższego.... Dziecinada.

 

Wsadzając 2.0 lepiej dorzucić tysiaka i wsadzić 2.5 conajmniej. Robota ta sama prawie ale za miesiąc nie brakuje mocy. Dopiero za dwa miesiące jest żal że jednak 2.8 można było pchać :mrgreen:

szukam
  • 2 miesiące temu...
  • Odpowiedzi 91
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano (edytowane)
Zaraz będzie kto ma dłuższego.... Dziecinada.

 

Wsadzając 2.0 lepiej dorzucić tysiaka i wsadzić 2.5 conajmniej. Robota ta sama prawie ale za miesiąc nie brakuje mocy. Dopiero za dwa miesiące jest żal że jednak 2.8 można było pchać :mrgreen:

 

Przechodząc z 1.6 na 2.5 czy 2.8 to nie jest sprawa tysiaka w porównaniu do 2.0 (przypominam, że za silnik wraz z osprzętem i portkami dałem 2000 zł +300 zł za hamulce ze zwrotnicami i wahaczami tylnymi). Ja u siebie zostawiłem dyfer z 1.6 i tłumik środkowy wraz końcowym. Gdybym nawet za nieduże pieniądze kupił dyfer to pewnie i tak biorąc pod uwagę, że to nie młody samochód, coś by się urwało i trzeba by było dokupować i koszty mogły by rosnąć, poza tym półośki pewnie też by były do wymiany i możliwe, że nawet i piasty co już koszty podnosi znacząco. Nikt nie opisał szczegółów swapu tylko rozpisywał się o zaletach silników, teraz już się trochę więcej znam na tym temacie. Zmieniając wahacze okazało się, że półośka się zapiekła i musiałem kupić na złomie używkę za 100 zł.

 

Wszystko robię etapami. Hamulce już są wymienione, z przodu zaciski i podwójne tarcze (używki) od 2.0 m52, z tyłu używane wahacze i zaciski (od 2.0) z nowymi tulejkami Lemforder i łożyskami FAG, śruby do tulejek nowe ori, nowe szczęki ATE, tarczobębny ATE, klocki Hella Pagid nowe, do tego nowe przewody Hamulcowe na tył TRW. Zaciski wyczyściłem, pomalowałem i wymieniłem gumy i tłoczki na Frenkit (w przyszłości może kupię nowe zaciski). Jeździ i hamuje. Zmiana hamulców z nowymi elementami to też był niemały koszt. Wszystko robię u ojca warsztacie, więc tylko części mnie przynajmniej kosztują.

 

Wymieniłem ostatnio też amortyzatory z tyłu na nowe SACHS wraz z osłonami i łożyskami.

 

W planach mam dalej wymianę wydechu wraz z katem od 2.0 (może szarpnę się na nowy WALKER ~ 3 tys.), nowe sprężyny, amortyzatory na przód, około 3 tys. min. za części przy używanym wydechu. Orientuje się ktoś jaki wpływ na osiągi ma wydech od 1.6 ? Sondy lambda oczywiście od 2.0. W najbliższych planach wymiana poduszek silnika, bo zostały z 1.6, nowe od 2.0 około 300 zł. Mam VIN z dawcy, to mam ułatwioną sprawę z wymianą części.

 

W zależności co będzie za rok, góra 2 z tą budą, jak już wszystko inne powymieniam to znowu zabiorę się za silnik :mrgreen:, szkoda tylu inwestycji sprzedawać za grosze.

Myślę, że silnik z 323i 170 km mógłby być lepszą opcją od M52B20 (tutaj trochę żałuję, no ale nie byłem w temacie gdy szukałem silnika), wg danych mniej pali przy większej mocy, 2.8 no to już całkiem inna skrzynia, wał i dyfer (duża głowa tylko w 2.8 ?). Zawsze zostaje jeszcze turbo jak braknie mocy, są profesjonalne(chyba) zestawy do montażu po 13 tys. :D dedykowane do silników BMW E36 od 2.0 w zwyż.

Edytowane przez Krzysieksz
Opublikowano

2000zł to dużo jak na 2.0. Oglądałem nawet ostatnio 2.5 M50 bez vanosa za 1900 bez osprzętu(osprzęt mam od 2.0),ale ktoś wpłacił zaliczkę i zwinął mi silnik sprzed nosa.

 

2.0 można kupić za 500zł. Na olx widziałem nawet słupek bez głowicy za 150zł :mrgreen:

 

To tak w ramach ot.

 

A 2.8 jest taki sam jak 2.0 czy 2.5. Skrzynia w serii była od ZF co nie znaczy że nie pasuje od 1.6 czy 1.8. Dyfer może zostać na małej głowie ale szybciej padnie.

Opublikowano
2000zł to dużo jak na 2.0. Oglądałem nawet ostatnio 2.5 M50 bez vanosa za 1900 bez osprzętu(osprzęt mam od 2.0),ale ktoś wpłacił zaliczkę i zwinął mi silnik sprzed nosa.

 

2.0 można kupić za 500zł. Na olx widziałem nawet słupek bez głowicy za 150zł :mrgreen:

 

To tak w ramach ot.

 

A 2.8 jest taki sam jak 2.0 czy 2.5. Skrzynia w serii była od ZF co nie znaczy że nie pasuje od 1.6 czy 1.8. Dyfer może zostać na małej głowie ale szybciej padnie.

 

Kupić można, jeździć nie koniecznie, dobre słupki r6 chodzą po 1000 i w górę, na swap od 2000. Ja w tych 2000 miałem silnik, osprzęt (cały dolot z puszką na flitr i osłoną pasa przedniego, rozrusznik, alternator itd.-praktycznie wszystko co pod maską,), łapy, komputer z ews, portki z lamdami i rurą od tłumika środkowego (do zespawania), stabilizator, skrzynię biegów (GETRAG), wał, tą puszkę z "plusami" do aku, za przewód do aku dopłaciłem 100 zł chyba. Silnik 98r., 229 tys. przebiegu z touringa prosto z Niemiec, przywiózł mi na miejsce za koszty w jedną stronę. Do tego koszty podstawowych filtrów i olei to około 500 zł.

 

Dokupiłem poza tym nową linkę gazu do tego silnika wg VIN, od r4 jest za długa i obroty się zawieszają. Muszę też kupić poduszki od r6.

 

Skrzynię i tak musiałem zmienić bo z r4 (wybierak nie podejdzie) nie pasuje, od 2.8 z kolei nie pasuje do dyfra jak i wału..., wał w r6 jest krótszy.

Rozglądałem się też za 1.8 bo jest podobno na kutym wale, ale nie było nic ciekawego, m44b19 (nie ma już nic kutego)swap miałem cenę 1700. Tanie 2.0 są w wersji M50 z lat 92 i napewno z wkładem, za m50b20 miałem cenę 1500, przebieg ponad 300 grubo chyba. No i wolałem r6, nie chciałem też ładować starego silnika.

Opublikowano

Słupki M50 są niezniszczalne, więc ja bym brał w ciemno. A co do skrzyni to wystarczyło zmienić sam wybierak na ten od R6 a skrzynie zostawić od R4.

A tak a propos to każdy wał jest kuty.

 

Jak masz w planie zmieniać silnik później na 2.5/2.8 to wg mnie trzeba było od razu wkładać docelowy motor. Mniej zachodu a koszta podobne. Skrzynie od innych pojemności bez problemu podejdą do 2.8 i uciągną jego moc.

Opublikowano
Słupki M50 są niezniszczalne, więc ja bym brał w ciemno. A co do skrzyni to wystarczyło zmienić sam wybierak na ten od R6 a skrzynie zostawić od R4.

A tak a propos to każdy wał jest kuty.

 

Jak masz w planie zmieniać silnik później na 2.5/2.8 to wg mnie trzeba było od razu wkładać docelowy motor. Mniej zachodu a koszta podobne. Skrzynie od innych pojemności bez problemu podejdą do 2.8 i uciągną jego moc.

 

Iloma M50 jeździłeś, że piszesz, że są niezniszczalne ?Przy 25 letnim silniku ja bym w ciemno nie brał, bo z reguły M50B25 łatwego życia nie ma.

Ja czytałem że silnik M42B18 jest dobry pod turbo bo ma właśnie kuty wał co jest niespodzianką i to nie na forum tylko w recenzji.

Nie mam planów ze zmianą silnika, chyba, że by mi padł, albo jak w przyszłości by mi się nudziło i nie miał bym co robić w aucie.

Ulepa z silnikiem 2.5 czy 2.8 i skrzynią od R4 nie miałem zamiaru robić, poza tym długo by nie pociągnęła, a moja i tak w super stanie nie była.

 

Tak to wygląda po swapie https://zapodaj.net/e197b73e5032e.jpg.html, a tak przed https://zapodaj.net/00c6aaed207cf.jpg.html. Jest różnica :8) .

Opublikowano

Każdy wał w każdym samochodzie jest odkuwany. Może w maluchu nie był. A "recenzje" to nie są dobre źródła informacji. Może wał jest wzmocniony, np azotowany w serii ale kuty to i 1.6 ma.

 

Jeździłem kilkoma i widziałem jakie katusze znoszą. Prędzej głowica się podda niż dół.

 

A skrzynie od 1.6 do 2.5 różnią się tylko długością i przełożeniami. Od 2.8 jest już lepszy ZF.

 

Ale swapa gratuluję, ładnie to wygląda :cool2:

Opublikowano
Każdy wał w każdym samochodzie jest odkuwany. Może w maluchu nie był. A "recenzje" to nie są dobre źródła informacji. Może wał jest wzmocniony, np azotowany w serii ale kuty to i 1.6 ma.

 

Jeździłem kilkoma i widziałem jakie katusze znoszą. Prędzej głowica się podda niż dół.

 

A skrzynie od 1.6 do 2.5 różnią się tylko długością i przełożeniami. Od 2.8 jest już lepszy ZF.

 

Ale swapa gratuluję, ładnie to wygląda :cool2:

 

Dzięki :wink: . Co do M42B18 to zapoznaj się z tym wątkiem http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=68&t=166040, pisał to trochę bardzie doświadczony użytkownik tego forum, matiss. Takich opisów jest więcej, wystarczy w google wpisać, np. tutaj http://autobezsens.blogspot.com/2014/08/technobezsens-silniki-318is.html?m=1, jest wyraźnie napisane, że M44B19 kutego wału już nie miał.

Opublikowano

Może faktycznie żeby koszta były mniejsze odlewali wały. Przydało by się jakieś źródło tej informacji.

 

A jak się sprawa ma z korbami w b16 i b18?

 

W wolnej chwili poszukam informacji na ten temat.

Opublikowano
Może faktycznie żeby koszta były mniejsze odlewali wały. Przydało by się jakieś źródło tej informacji.

 

A jak się sprawa ma z korbami w b16 i b18?

 

W wolnej chwili poszukam informacji na ten temat.

 

Ja słyszałem tylko o wałku, to pozostałość po E30, w nowej wersji silnika wycofali.

A wracając do skrzyń, to ja tylko czytam, że ZF jest do niczego.

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano
Witam, przymierzam się do wymiany silnika w moim E36 316i w sedanie na 2.5 tds ktore pochodzi z rozbitego E34. Oznaczenie to bodajże 14M94 (to udało sie odczytać z bloku) Wiem, że tds-y siedziały bodajże fabrycznie w E36 w wersji touring (kombi). Ogólnie samochód jest juz bez silnika i jest przygotowany na tds-a i juz zauważyłem ze łapy które są aktualnie przy tym silniku z E34 nie bedą pasowały, jest roznica odległosci, nie wiem też jak z miską olejową czy nie będzie przeszkadzała maglownica. Teraz moje pytanie, czego potrzebuje aby silnik siedział jak nalezy? wystarczą łapy z wersji kombi czy są jeszcze jakieś rożnice? Nigdy nie widziałem na żywo jak ten silnik siedzi w E36 a przeszukując fora nie natknąłem sie na podobnego swapa. Prosze o pomoc.
Opublikowano
Będziesz potrzebował łap od M51(czyli 2.5tds) z e36 i miskę olejową. Nowa wiązka też się pewnie przyda.
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Co do wiązki to bede wykorzystywał złącza z E34 bo to co potrzebne mam, teraz tylko szukam schematow wielozłącz z e36 316i oraz z e34 2.5 tds aby to wszystko podłączyc. Łapy i miska ze smokiem olejowym juz zmienione i silnik bedzie wkładany w tym tyg. Jeśli ktoś posiada jakieś schematy wielozłącz wiązek elektrycznych tych silnikow to byłbym wdzięczny za pomoc ;)
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Witam jestem nowy na forum, i mam kilka pytań.

Planuję zmienić dotychczasowe serduszko na coś mocniejszego.

Myślę nad zmianą silnika na 2.5/2.8l .

 

Mam pytanie, co trzeba zmienić dodatkowo oprócz silnika podczas wymiany? ( Skrzynia biegów , hamulce , itp )

Autko chodzi teraz na skrzyni automatycznej.

 

I jakie są mniej więcej koszta wymiany silnika + znacie kogoś i polecacie kto by się podjął takiego swapu? ( okolice lodzi )

Opublikowano

Wstawiaj M50b25 :lol:

Skrzynia raczej Ci nie podejdzie od 1.6 więc jak swap to cały komplet silnik, skrzynia, okablowanie, stabilizator po silnikiem, komp, filtry węże do chłodnicy hamulce też pasuje wrąbać inne

Opublikowano
Wstawiaj M50b25 :lol:

Skrzynia raczej Ci nie podejdzie od 1.6 więc jak swap to cały komplet silnik, skrzynia, okablowanie, stabilizator po silnikiem, komp, filtry węże do chłodnicy hamulce też pasuje wrąbać inne

 

Czy mógłbyś mi mniej więcej wycenić koszty? chodzi mi o te rzeczy które wymieniłeś, ponieważ zastanawiam się ile pieniędzy musze mieć mniej więcej odłożonych na taką "zabawę"

Opublikowano
Skrzynie są takie same od 1.6 do 2.8. Różnią się tylko przełożeniami, ale wymiary są identyczne. Skrzynie od 2.8 jeszcze mogą być ZF.
Opublikowano
Skrzynie są takie same od 1.6 do 2.8. Różnią się tylko przełożeniami, ale wymiary są identyczne. Skrzynie od 2.8 jeszcze mogą być ZF.

 

Czyli moja skrzynia będzie pasować do 2.5 ?

 

Ile trzeba liczyć za kompletny silnik z komputerem, itp . 3 tysiące starczy ?

  • 5 tygodni później...
  • Moderatorzy
Opublikowano

Specjalnie podwieszony temat dotyczący swapów i wszelkich niedogodności z tym związanych.

Proszę o nie zakładanie nowych tematów dotyczących przekładek silników bo wtedy jest 100 tematów i prawie wszystkie bezwartościowe.

ec2Wze6.jpg
Opublikowano
Jestem swapie z 2.0 na 2.5 (m50) pytanie mam odnośnie sondy lambda mam wg vinu 5v jednak jakis mechanik wymienił wtyczkę na ta z 1v pytanie czy montując sondę 5v i montując wtyczkę z 1v nie będę mieć złych odczytów no i czy sonda mi się nie spali etc
Opublikowano
Witam, przymierzam się do wymiany silnika w moim E36 316i w sedanie na 2.5 tds ktore pochodzi z rozbitego E34. Oznaczenie to bodajże 14M94 (to udało sie odczytać z bloku) Wiem, że tds-y siedziały bodajże fabrycznie w E36 w wersji touring (kombi). Ogólnie samochód jest juz bez silnika i jest przygotowany na tds-a i juz zauważyłem ze łapy które są aktualnie przy tym silniku z E34 nie bedą pasowały, jest roznica odległosci, nie wiem też jak z miską olejową czy nie będzie przeszkadzała maglownica. Teraz moje pytanie, czego potrzebuje aby silnik siedział jak nalezy? wystarczą łapy z wersji kombi czy są jeszcze jakieś rożnice? Nigdy nie widziałem na żywo jak ten silnik siedzi w E36 a przeszukując fora nie natknąłem sie na podobnego swapa. Prosze o pomoc.

 

A przewody paliwowe, bak, pompa paliwa, przecież ty masz benzynę a to jest diesel...chcesz wymieszać benzynę z dieslem...

  • 3 miesiące temu...
Opublikowano

Witam Panowie.

Ucieka mi płyn z chłodnicy, myślę że idzie w wydech, bo dosyć dużo pary jest, ale z drugiej strony nie mam katalizatora tylko spawaną rurę. Środkowy i końcowy jest oryginalny od iS. Jak tylko się potwierdzi, że uszczelka to mam takie widzimisię, że z aktualnego M44B19 wstawię M52B20. Chcę poprostu przejść z R4 na R6 dla dźwięku. Moje 140KM mi starczy, więc te +10KM nie robi na mnie różnicy. Chcę w miarę iść po kosztach, dlatego nie chcę niczego większego.

 

W tym przypadku proszę o pomoc :

 

Co będzie potrzebne do SWAP'a ? I też czy mam szukać M50B20 czy M52B20 ? Mam już ponad połowę uzbierane na E46 z 3.0 w benzynie, ale chcę znaleźć perełkę, więc na razie zostaje mi zabawa z E36, które prawdopodobnie zostanie u mnie tak długo, aż nie wyjdzie mi któryś poślizg i wbiję się w drzewo. E46 ma być jako auto do jazdy po ulicach, a E36 do zabawy w lesie czy na pustych, szerokich drogach.

 

Czy może lepiej jest zostawić M44 ? Ma już nalatane 409 tysięcy ( nie wiem czy coś jeszcze w pamięci :P ). Zrobiłem nią w półtora roku 40 tysięcy.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.