Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
no być może inna skrzynia nie wiem jakie były w e83 inne ale zdawało mi się że 6hp26z ja to mam w e60
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano
kolego a mam pytanko . ile masz najechane kilometrów i jakie były pierwsze objawy ze asb Ci siadła ? ja ma 220 tyś i póki co wsio śmiga , twu twu :oops: :oops:
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Jeśli mnie pytasz to już odpowiadam , 280000 objawy przeciąganie lekkie bez fanatyzmu, troszkę twardo zapinała biegi i przy wysokim biegu i niskich obrotach efekt tarki. kupiłem konwerter , tłoczki i płytę mechatronika, olej miska, adapter złącza i " okular" wszystko w mautoczęści 8 godzin pracy i jest ok. tarczek nie oglądałem ale efekt mnie zadowala , jedzie nie przeciąga nie telepie
Opublikowano
A muszę dodać tłoczki wszystkie były zupełnie zjechane na płasko, a jak to pewien sympatyczny ruski mancior na youtube podsumował ZF-a no prosto swołocz a porównywał tłoczki ZF z SONAXEM , który ma zamiast gumek spręzynki
Opublikowano

Każdy bieg ci przeciągała czy tylko w konkretnych przypadkach? U mnie przeciąga jak przyspieszam odrazy po hamowaniu (musi zredukować biegi). Tak samo dość mocno szarpnie jak sie zatrzymam i odrazu chce ruszyć. Wskazówka obrotomierza idzie do góry a samochód stoi w miejscu. Dopiero po chwili opada i z szarpnięciem rusza. Jeżeli chwilkę postoje to rusza normalnie. Poza tym tak samo twardo zmienia biegi, czasami odgłos jak by przy zmianie sie ślizgala (tak zawyje), czasami zmienia biegi w taki sposób ze czuć jak wrzuca na N i dopiero zapina bieg.

No i ostatnie najważniejsze to schodzenie biegów w dół. Czasem chce zeby na kierownicy powybijać jak szarpnie. Widziałem kiedyś od spodu samochodu jak to wyglada (samochód na windzie i szwagier "jechał" w miejscu) to przy redukcjach karczylo góra-dół cała skrzynia.

Byłem u szpecow rozebrali i powiedzieli ze skrzynia w srodku wyglada super i ze obi nic nie widza. Gumki w mechatronice wymienione sprawdzili na maszynie ze pracuje ok.

Sprzęgło jakimś kluczem sprawdzali i tez niby ok.

Nie wiem wlasnie tylko jak z tym "oczkiem" ono może powodować takie objawy? Myślicie ze to konwerter?

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
w większości przypadków 250kkm kwalifikuje konwerter do wymiany, i pewnie na tyle BMW przewiduje żywot skrzyni i pewnie samochodu, muszą z czegoś żyć
Opublikowano

U mnie jest mały progress.

Mianowicie....zaktualizowałem sterownik DSC do najnowszej wersji:)

Na początku mojej "przygody" z szarpiąca skrzynia oraz informacji od szpecow ze po rozebraniu skrzyni jest z nią wszystko ok zająłem sie oprogramowaniem.

Okazało sie na dzień dobry, ze w skrzyni siedzi najnowsze a w pozostałych modułach które notabene ze soba współpracują i wymieniają sie informacjami jest stare. Wiec zaktualizowałem DDE, VTG i DSC. Samochód płynniej zmieniał biegi, lepiej reagował na gaz i ogólne odczucie napędu xDrive było taki ze pracuje lepiej. Po prostu czuć było ze samochód sie prowadzi lepiej. Szarpania niestety zostały.

Dopiero ostatnio patrzę a WInKFP znajduje mi nowsze oprogramowanie do DSC. Nie wiem jak to sie stało...może nie mozna odrazu do najnowszej wersji aktualizować tylko trzeba po koleji. Tak czy sie po wykonaniu tej aktualizacji jest o niebo lepiej. Większość objawów ustąpiła. Dzis wieczorkiem bede kasował adaptacje i robij jazdę adaptacyjna jeszcze raz.

Pod koniec miesiąca bede wymieniał adapter mechatronica i takie 4 uszczelki tez przy mechatronici. Powinno pomoc.

Opublikowano

No to co obstawiasz? Konwerter?

Skrzynia ewidentnie "traci" ciśnienie. Skoro solenoidy były sprawdzane na maszynie i pracują prawidłowo wiec to nie ich wina. Mogą byc tez te uszczelki - mechatronic nie dociska dokładnie otworów którymi dostarczany jest olej i "wylewa" sie on bokami zamiast trafić do środka skrzyni.

Ostatnia sprawa to konwerter i ewentualnie sama pompa. O ile konwerter cieżko sprawdzić bez jego rozpołowienia tak pompę to juz raczej nie - skoro skrzynia była rozbierana i było by cos nie tak z pompa to by to stwierdzili.

Czy konwerter wogole może gubić ciśnienie i w jaki sposób/którędy?

 

EDIT: nie chodzi mi o wymianę tzw tłoczków mechatronica - te po jego rozpołowieniu tylko takie 4 podłużne uszczelki uszczelniające połączenie mechatronic-skrzynia

  • 3 miesiące temu...
Opublikowano
dawno nie zaglądałem. Wymieniłeś te gumki? i czy jest jakaś zmiana ( nie stawiał bym na to ale ciekawość jest)
Opublikowano

Hej. Dałem sobie wkoncu spokój z tymi gumkami.

W ogole olalem narazie to szarpanie bo mam inne wydatki:)

Wkoncu to zrobię ale priorytet sie obniżył:)

  • 5 miesięcy temu...
Opublikowano
witam jestem właśnie po regeneracji konwertera i mam ten sam objaw jak przed regeneracja rzęzi mi coś w konwenterze pomoże ktoś? może to być duży luz na łożysku szyjki konwertera?
  • 1 rok później...
Opublikowano

Czy to może być konwerter?

Z napędu wydobywa się dziwny dźwięk taki sugerujący obracanie się czegoś małego. Dźwięk słychać najbardziej na niskich biegach podczas przyspieszania. Najlepiej na jedynce, pod koniec, tuż przed przełączeniem na dwójkę. Później - na dwójce jest podobnie ale nieco mniej słyszalne. Bieg nie musi się przełączyć. Jadąc na np. jedynce dźwięk pojawia się w okolicy 1800-2000 obr/min. po puszczeniu gazu wraz z tym jak spadają obroty poniżej ok 1800 dźwięk zanika. Wydaje mi się, że dźwięk się pojawia jak obciążenie (moment) rośnie. Jest bardziej słyszalny przy jeździe pod górkę. Słychać go najlepiej jak się jedzie przy ścianie z otwartymi oknami.

Mam wrażenie, że na wyższych biegach jest na wyższych obrotach nieco.

Nie świecą się żadne kontrolki ... skrzynie nie szarpie, wszystko działa płynnie.

Może ktoś coś ... choć wiem, że nie słysząc to ciężko będzie, ale może ktoś miał podobne objawy.

BMW X5 E70 35I N55 - nie wiem czy jest ATC450 czy ATC700.

Film:

https://youtu.be/Ps7N6C061P8

  • 4 miesiące temu...
Opublikowano

Szanowni,

Powracam - jako założyciel tematu - żeby sprostować, dla dalszych pokoleń, moją myśl przewodnią o firmie MIDPATRTS w której regenerowałem hydrokinetyk.


Konwerter, który regenerowałem w MIDPARTS w Raszynie, przejechał 80 tyś km. Minęło równe trzy lata. Tele, ile gwarantowali. Więc ten "luz" między panewką a konwerterem był chyba właściwy.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.