Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, naprawa zaczęła się od wycieku oleju z ASB przez uszkodzenie uszczelniacza. W związku, iż uszkodziła się panewka (konwertera) porysował się wał tego konwertera - oddałem do regeneracji do MIDPARTS w Raszynie. Zapłaciłem około 750 zł za rzekomo kompletną regeneracje. Kupiłem tam również panewkę, z którą powinien pracować ten konwerter. Niestety dziś dokładnie zbadałem luz jaki pojawił się pomiędzy konwerterem oraz panewką - wnosi 0,2mm. Tak, wiem że to dużo. 3 mechaników z którymi rozmawiałem twierdzi, że to się rozsypie bardzo szybko.

 

 

Proszę o podpowiedź, czy powinienem oddać ten konwerter do MIDPARTS i prosić o zwrot kasy? Oni twierdzą, że luz "jest w normie"...

Opublikowano

Tak, mam FV. Gwarancja niby jest - ale jest tam napisane, że będzie rozpatrzona (po ewentualnej awarii) jak dostarczę wydruki z komputera i wyśle ten konwerter do jakiejś innej firmy i oni wystawią opinię... Nie dojdzie do awarii. Bo mechanik nie założy konwertera, którego rozmiary zostały zmienione..

 

Nowy kosztuje 17 tyś.. regeneracja na rynku od 400 do 800 zł. Zapłaciłem około 750zł... Ta firma chyba nie wie jakie są tolerancje pracy panewki..

Opublikowano

Ooooo....pierwsza zła opinia na temat midparts jaka czytałem (portalu dobrymechanik nie uwzględniam:) ).

Wybierałem sie do nich ze swoją skrzynia wiec ciekawe jak sie temat zakonczy

Opublikowano

Chyba nie pierwsza... poszukaj w necie. Ogólnie nie ma firm, które mają same pozytywy w temacie ASB - tu faktycznie było ich mniej.

Jeśli zakład MIDPARTS mówi - "proszę zostawić samochód, my go zrobimy (nie ważne co jest popsute) ale nie pokażemy co jest popsute" a reklamacja "tylko po dostarczeniu odpowiednich wydruków z komputera i analizie innej (wskazanej przez nich) firmie to uważam, że wyraźnie nie jest to uczciwa praca. Bo ja znów muszę rozbierać samochód - on stoi, ja płace za rozłożenie i złożenie - i nie mam pewności, że reklamacja zostanie rzetelnie rozpatrzona, bo w interesie zakładu jest nieuznanie reklamacji.

 

Jak poszedłem pytać to nie wiedzieli jaka jest tolerancja pracy panewki - jak nie wiedzą, to skąd pewność, że jest dobrze?

W ASO dali mi info 0,05mm.. oni robili 0,21mm.. to jest cztery razy tyle..

Zeszlifowali powierzchnie bo była nierówna.. i teraz jest za mała..

 

Chętnie dowiem się jak Cie potraktowali i co Ci zrobili. Jak zlecam naprawe to powiniem dostać protokół serwisowy - tu nic takiego nie ma.

 

"...proszę zostawić auto - my sprawdzimy co jest popsute i powiemy ile będzie to kosztowało..." W związku, że nie będzie okazji zobaczyć faktycznych uszkodzeń mogą powiedzieć co chcą...

 

Nieuczciwe zasady!

Opublikowano

Masz rację kolego.Ich gwarancją równa się żadnej.Myślę ,że nikt nie próbował egzekeowac jej do tej pory z tego forum i ja tymi pseudozapisami jestem zaskoczony.Każdy rzecznik praw konsumenta byłby ,bo co innego nieuznanie reklamacji a co innego jeszcze brak wiedzy diametralnie na temat tych parametrów.Niezły wstyd dla specjalistycznego zakładu

 

Z drugiej strony nie należy sugerować się tylko opiniami z neta.To nie powinna być wykladnia ani w sensie pozytywnym ani negatywnym.Trzeba też samemu myśleć choć wiem ,że błędów często nie ma się jak ustrzec

W razie pomocy pisać na PW,bo nie śledzę wszystkiego na bieżąco
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Opublikowano
Masz rację kolego.Ich gwarancją równa się żadnej.Myślę ,że nikt nie próbował egzekeowac jej do tej pory z tego forum i ja tymi pseudozapisami jestem zaskoczony.Każdy rzecznik praw konsumenta byłby ,bo co innego nieuznanie reklamacji a co innego jeszcze brak wiedzy diametralnie na temat tych parametrów.Niezły wstyd dla specjalistycznego zakładu

 

Z drugiej strony nie należy sugerować się tylko opiniami z neta.To nie powinna być wykladnia ani w sensie pozytywnym ani negatywnym.Trzeba też samemu myśleć choć wiem ,że błędów często nie ma się jak ustrzec

 

 

Zgodzę się z Tobą.

1. Nie będę załatwiał sprawy przez rzecznika praw konsumenta, tylko, jeśli nie zwrócą mi pieniędzy to założę sprawę cywilną.

2. Nie znają parametrów urządzeń, które regenerują. Po tej sytuacji troche wiem dlaczego - to jest niesamowicie trudny temat - nie mogę jedynie zrozumieć czemu biorą za to forsę. Naprawa ASB jest skomplikowana, i wydaję mi się, że zakłady są w stanie naprawiać tylko niektóre uszkodzenia. Mojegu przypadku MIDPARTS nie rozwiązałby - założyli by konwerter nie zachowujący określonych parametrów. Rozsypałby się to po krótkim czasie. Sugerowali mi od razu sprzedac somochod po naprawie - domniem dlaczego...

Opublikowano

Jeśli tak powiedzieli na wstępie to w życiu bym tego nie robił u nich.W szoku jestem

Gdyby powiedzieli od razu ,że szalu nie będzie to wiedzialbys na co się piszesz.Wtedy tylko pretensje do siebie tylko po co na taką usługę dawać gwarancję ??

W razie pomocy pisać na PW,bo nie śledzę wszystkiego na bieżąco
Opublikowano

Na początku zarzekali się że będzie to zrobione perfekcyjnie! Że nikt tego lepiej nie zrobi. Jak odebrałem sprzęt, zapłaciłem, zacząłem dopytywać czy są pewni wymiarów sprzegła po regeneracji to się zaczęło... Że musi być taka tolerancja, że jest inna "rozszerzalność temperaturowa panewki a inna wału", że założyli że "na innych elementach mogą być luzy" i dlatego nie jest to dobrze spasowane, żeby "sprzedać auto bo te modele są wadliwe" i żeby kupić w manualu.

 

A teraz jak już wiem że nie może być luzu to wrócę tam i zażądam zwrotu kasy. Mogę im nawet oddać to sprzęgło bo to się do niczego nie nadaję..

Opublikowano

Ponieważ temat napraw skrzyń automatycznych a w szczególności zakładów które to wykonują wałkuje już od bardzo dawana stwierdzam, że nie ma osoby/firmy w Polsce która podchodzi do tematu profesjonalnie i...precyzyjnie. Już myślałem, że MIDPARTS jest ok bo ma mało opinii negatywnych a tu taki zonk...masakra. Niby mają sprzęt, handlują częściami i nawet wydają swoje podręczniki a nie potrafią zrobić prostej rzeczy jak wziąć na sobie odpowiedzialność.

 

Bo prawda jest taka, że po takich zniszczeniach konwerter nadawał się do kosza. Zanim od razu toczyć/szlifować wal powinni sprawdzić czy dobiorą do tego panewkę. Jeśli nie - przedstawić sprawę jasno - albo nowy konwerter i będzie Pań śmigać jeszcze długo albo toczymy/szlifujemy wał, zakładamy panewkę z takim luzem i pojeździ Pań tylko chwile.

A oni albo nie spodziewali się, że trzeba będzie zebrać, aż tyle materiału i zorientowali się już po - teraz rżną głupa. Albo od razu wiedzieli jak to się skończy, ale myśleli że trafili na jelenia który to na głupio poskłada, a oni pieniążki zarobią czyli tak zwane easy money.

Większość zakładów ASB niestety ale najbardziej lubią skrzynie w których popaliły się tarcze albo zawieszają solenoidy bo to jest prost i szybka robota. Ciężko znaleźć kogoś kto "przyłoży" się do tematu...

 

Czyli ja znowu mam zagwozdkę i nie wiem gdzie udać się z moją skrzynią. Byłem już w jednej z firm - teo motors pod Poznaniem ale tak mnie zrazili do tego typu zakładów że masakra. skrzynia poszarpuje i czasami ciężko rusza od razu po zatrzymaniu a chłop (właściciel !!!) mi mówi że skrzynie rozebrał i wg niego jest OK, mechatronice sprawdził na maszynie i jest OK a konwerter też jakimś kluczem i wydaje się mu że jest ok. Na końcu miał w ogóle pretensje że do niech przyjechałem i że jestem przewrażliwiony.

Opublikowano
Hahaha.....kurcze.....no kolejny niby zakład fachowców a słyszysz,ze przewrażliwiony jesteś ???? Zarty noworoczne sobie robią ?? :duh: :duh: :duh:
W razie pomocy pisać na PW,bo nie śledzę wszystkiego na bieżąco
Opublikowano
Ja już sobie poradziłem. Tylko dzięki mojemu zaangażowaniu. Dorobiłem panewkę - koszt przeogromny- 500zł sama panewka. Dla właściwej interpretacji tematu - moja awaria nie dotyczyła samej ASB tylko konwertera - właściwie panewki, która z nim pracuje. Z panewki wypadła kompozycja, która uszkodziła uszczelniacz przez co wyciekł olej. Z doświadczenia wiem, że panewki, które są w sprzedaży będą za duże. Należy zatem dorobić - w związku, że to nie prosta sprawa jest to niewyobrażalnie drogie. W sklepie kosztuje 40zł a dorobienie 500zł. Tak jak napisał kolega wyżej - dla zakładów zajmujących się ASB najlepiej gdyby to była prosta wymiana tarcz. Nie sprawdzą wszystkich elementów dokładnie - dlatego swoja naprawę pilotowałem sam.
Opublikowano
Super ze sie udało. A to napisz przy okazji czy był problem ze znalezieniem firmy która takie rzeczy wykonuje?
Opublikowano

Widzę, że kolega nie jest z pierwszej łapanki :8)

Tak, problem ze znalezieniem firmy ogromny - okrągłe panewki może wykonać zaledwie kilka firm w kraju. Nie chce podawać, żeby nikt nie pomyślał, że faworyzuje konkurencje MIDPARTS a ich samych oczerniam. Jeśli chodzi o złożenie, to zrobił mój mechanik który od zawsze naprawia mi auta. Jest dokładny i doświadczony. To wystarczy żeby wymienić sprzęgło na zregenerowane bądż sprawne używane (np. z demontażu innego auta).

Opublikowano
witam...pomozecie? robilem cala naprawe skrzyni u mechanika a regeneracje konwertera w firmie w warszawie S....pol roku temu.do tej pory mialaem juz 3 awarie...2 razy pompke polamalo w mak i raz zapiekło panewke...nagle na drodze samochód staje i nie jedzie...obroty sa i slychac stukot metalu...skad takie awarie? zle zregenerowany konwerter? krzywy jest czy o co chodzi...na dniach mam odebrac z kolejnej regeneracji z fimy M....BMW X3 3.0i..dzieki z pomoc...
Opublikowano

Ja nie robiłem w SAMKO. Kolega wyżej ma właśnie problem, w temacie którego założyłem ten wątek. Jeśli słuchać stuki w skrzyni a silnik pracuje, to właśnie praca sprzęgła w źle dobranej panewce. Dopuszczalny luz panewki sprzęgła to 0,05mm.

Konwerter dobrze zregenerowany - musieli Ci szlifować wał konwertera - jeśli to zrobili to wał miał mniejszy wymiar niż fabryczny i dlatego potrzebujesz założyć mniejsza panewkę. O tyle mniejszą, ile zeszlifowali Ci wał podczas regeneracji. Proste ale oni tak nie robią - bo nie da się kupić tej panewki z wymiarem mniejszym. Trzeba ją dorobić - i to jest drogie i cięzko znaleść zakład który dorobi okrągłą panewkę. Będę się wypowiadał jeszcze w tym temacie przez rok czy naprawa była skuteczna. Na razie bmw chodzi jak malina.

Opublikowano
Okazało się że był bardzo źle zregenerowany konwerter( wstawione byle jakieś słabe i podrobione części) to rozwaliło pompę i panewke skoro nie było ciśnienia...teraz mam zregenerowany w innej firmie M... i wydaje się lepiej chodzić niż po poprzedniej regeneracji w firmie S...będzie widać:) mam nadzieję że nie będę musiał kupować nowego...i to chyba jest główna przyczyną zacierania pompy i panewki...nie daje oleju i je zaciera...tak myślę...
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
szukam i patrzę o jaką panewkę konwertera chodzi i nie widzę, 6hp26z szyjka -uszczelniacz- łożysko- zębatka pompy panewki niet. chyba że skrzynka inna. a temat mnie żywo interesuje - wymiana konwertera.
Opublikowano

Piszesz, że Ty masz łożysko.. Dlatego możesz nie mieć tej panewki - też zastanawiałem się z mechanikiem czemu nie zastosowali tam łożyska.

W midparts te panewki maja dostępne od ręki. Ta panewka wchodzi w skrzynie a później w jej środek wsadzasz konwerter.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.