Skocz do zawartości

E61 po wymianie rozrusznika i ładowanu aku nie odpala.


motorider7

Rekomendowane odpowiedzi

Napięcie stałe na grubym czerwonym kablu jest non stop 12v przykrecony jest do rozrusznika. Ten cienki kabel podaje napięcie 12v po kliknięciu start. Rozrusznik zero reakcji no to musi być On sprawcą no bo co innego? Ale od tego czasu jak nie odpala pojawia się non stop komunikat o zbyt mocno rozładowującym się akumulatorze i to fakt bo codziennie jest czas wykasowany. Ale skoro podaje sygnał na rozrusznik bo mimo tego rozładowywania powinien zakręcić. Zwłaszcza że już 2 akumulatory podmienialem z aut które normalnie zapalają. Aku podobnej mocy i pojemności.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra ogarnięte rozrusznik po prostu padł. 2 szczotki zjechane do kabli. Pozostałe powypalane od iskry. Komutator też zjechany. Kupiłem nowy rozrusznik i jest ok. Zaraz dodam pod spodem dokładny opis jak wymienić rozrusznik w n52b30 530i 258km e60. Bo sam szukałem i nic ciekawego nie znalazłem.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymiana rozrusznika w BMW e60 530i 258km n52b30.

Rozrusznik znajduje się pod kolektorem ssącym pod 5 i 6 dolotem do cylindra. Pierwsze co to zdejmujemy 2 filtry kabinowe wraz z podszybiem. Wycieraczki zostają na miejscu. Następnie zdejmujemy rozpurke jest na 4 śruby torx. Zdejmujemy puszkę filtra powietrza 2 śruby torx u góry. Następnie zdejmujemy rure która idzie od puszki filtra powietrza do przepustnicy. Do tego potrzebny jest klucz oczkowy 6mm żeby opaskę metalową odkręcić. Po zdjęciu tego odkręcamy przepustnice. 4x sruba na klucz 10mm. Po wyjęciu i odpięciu wtyczki od przepustnicy zaczynają sie schody i coraz mniej miejsca. Wysuwamy tą ala rozdzielnie kabli. Pod nią jest słabo dostępna wtyczka która musimy odpisąć. Od tej wtyczki idzie elastyczny wąż który też trzeba wypiąć. Następnie trzeba wymacać od str szyby wszelkie mocowania a to kabla plusowego a to jakieś węże trzeba je wysunąć z mocowań żeby dyndały. Teraz można odkręcić śruby od kolektora przy głowicy. Po tym już kolektor sie wysunie. Ale to nie koniec. Blokuje nam odma. 2 węże i 4 kabelki. Trzeba je jakoś odpiąć jest bardzo mało miejsca. Jeden wąż od odmy jest od dołu drugi można odpiąć przy pokrywie zaworów jest prościej i wyjąć kolektor wraz z tym kawałkiem węża. Owe 4 kabelki. 2 widoczne a 2 pozostałe jeszcze za odmą prawie nie widoczne. Trzeba wymacać i jakoś je dojrzeć. Jeśli to wszystko wypniemy to kokektor juz pod kątem nie latwo ale wyjdzie nam. I mamy już na wierzchu rozrusznik. Trzyma się na 2 śruby. Płasko oczkowa 11mm. Śruba torx ale oczkowym tylko da sie odkręcić. Jedna śruba od strony skrzyni druga od przodu. Po odkreceniu ich i kabla plusowego mamy rozrusznik w rękach. Do odpięcia węży od odmy i ciężko dostępnych wtyczek od kabli polecam płaski śrubokręt.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.