Skocz do zawartości

E61 po wymianie rozrusznika i ładowanu aku nie odpala.


motorider7

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie. Samochód bmw e61 530d 2007r polift

Zaczne od opisania mojego problemu . w tamtym tygodniu zaczeły sie u mnie mrozy i rozrusznik coraz wolniej kręcił więc pomyślałem że aku. Wyjołem go z auta na kilka godzin , oczywiście naładowałem go ( nie był rozładowany ) zachodze do auta , wpinam wszystko i zonk dalej nie zakręci rozrusznikiem wiec co jest grane.

Wziolem sie za rozrusznik i tu była przyczyna ( kompletnie zdarte szczotki ) zamówiłem nowy rozrusznik zakładam pięknie ładnie do auta próbuje odpalić i rozrusznik kręci jak szalony ale silnik nie odpala tak jakby był odcięty zapłon . Ręce opadają . Co mam zrobić ? Podobno że ta minusowa klema mogła coś poblokować a może coś zamarzło ? Jestem zrozpaczony . Jestem w niemczech i nie mam nikogo z kompem tutaj. Nie mam błędów a pomimo tego że rozrusznik kręci długoooo i szybko nie odpala. Pomóżcie Panowie. Wyczytałem gdzieś że w bmw zamiast czujnika wstrząsowego jest jakiś bubel pod klemą plusa przy aku i to odcina . Może to właśnie to padło ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Poproś kolegę speed1211, też mieszka w DE, podejrzewam, że będzie umiał to naprawić, bo ja miałem coś podobnego, mniej więcej i moją e60 zreanimował.

Zacznij od odłączenia, przy klemie minusowej, cienkiego czarnego kabelka. Będziesz wiedział o który mi chodzi jak tam zajrzysz.

Były: e30: 323i '83 // e34: 520i '95, 525i '91 // e46: 320d '99 320d '02 // e39: 525tds '96, 520d '02, 528i '98, 525d '00 // e60 520 M47 + wirus, 520d N47 // e83 N47

Pozdrawiam

Krzychu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
To masz szczęście speed1211 jest właśnie z Monachium.

Były: e30: 323i '83 // e34: 520i '95, 525i '91 // e46: 320d '99 320d '02 // e39: 525tds '96, 520d '02, 528i '98, 525d '00 // e60 520 M47 + wirus, 520d N47 // e83 N47

Pozdrawiam

Krzychu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Może też być tak, że montując rozrusznik rozłączyłeś albo urwałeś kabelki od czujnika położenia wału, który jest właśnie pod rozrusznikiem, albo coś źle podpiąłeś. Zacznij też od tego kabelka, to tak zwana klema IBS, dziadostwo jak cholera.

Były: e30: 323i '83 // e34: 520i '95, 525i '91 // e46: 320d '99 320d '02 // e39: 525tds '96, 520d '02, 528i '98, 525d '00 // e60 520 M47 + wirus, 520d N47 // e83 N47

Pozdrawiam

Krzychu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

byłem właśnie przy aucie i wypiołem tą małą wtyczke od tej IBS - tam są 3 kabelki chyba i dalej nie odpalił. posprawdzałem troche bezpieczników i dalej nie pali. zerkne jutro jeszcze czy przy silniku czegoś nie urwałem . Co jeszcze nasuwa mi sie na myśl to autoalarm. bo auto ma fabryczny alarm i może on coś odcina ale zamykałem auto wielokrotnie i otwierałem również próbowałem zamykać i otwierać zamkiem i też nic . nie wiem gdzie jest centralka od tego alarmu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Błąd ews, sprawa załatwiona.

Synchronizacja CAS z DDE i po sprawie.

Przy okazji zakodowałem składanie lusterek z pilota na prośbę kolegi :cool2:

 

Pozdrowienia i bezawaryjnosci :D

Spot Monachium Facebuk: BMW München PL

Screenshot_20190504_162413.md.jpg


- Kto ty jesteś?

- Cyprian mały.

- Jaki znak twój?

- BMW!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 lata później...
  • Zasłużeni forumowicze
Synchronizację musisz odpalić jak napisane powyżej. Tak samo miałem.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Witam. Borykam się chyba z podobnym problemem. E60 2005r silnik n52b30 258km start/stop manual. Rozrusznik mimo że w ten dzień odpalal nagle dał sobie spokój. Aku naladowany, bezpieczniki ok, czujnik od sprzęgła ok, ews raczej też ok. Też odlaczalem IBS i nic. Auto nie kręci. Wciskam sprzęgło i start i słychać tylko pompę paliwa. Odpala tylko i wyłącznie na popych. Żaden aku żadne na kable z innego auta nic. Tylko na popych. Na myśl nasuwa się rozrusznik ale zanim zacznę rozkręcać chciałbym raz mu bezpośrednio prąd. Podpowie ktoś jak i gdzie? Ewentulanie może jakieś inne sugestie? Szukałem przekaźnika od rozusznika ale nie znalazłem.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Pierwsze co sprawdź to bezpiecznik F7........30A


Ta informację , którą ci teraz napiszę chciałbym aby ktoś ci potwierdził. Ja osobiście tego nie robiłem. Opieram się na schemacie elektrycznym....


Po stronie pasażera , przy podszybiu , pod filtrem kabinowym masz zespół kości elektrycznych . Interesuje cię jasna kość , 8 pinowa . Znajduje się ona bliżej podszybia i jest druga od strony błotnika , tzn . nad nią jest jeszcze czarna kość .

Po kolei ........ od strony błotnika jest pierwsza kość , następnie druga w kolorze czarnym a pod nią twoja jasna.


Kolor przewodu , CZARNY , przekrój 2,5mm2.

Ten przewód w kości X6011 zajmuje pin nr.3


Jeśli będziesz podawał zasilanie ( plus ) na krótko to do tego przewodu zastosuj dodatkowo bezpiecznik o wartości 30A aby zabezpieczyć się przed jakimś niepożądanym zwarciem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiesz co jeszcze raz. 30A od rozrusznika patrząc na rozpiske w klapie bagażnika to bezpiecznik Jest okej w schowku wewnątrz auta. A tam co mówisz to od str pasażera gdy zdejme pokrywe plastikową pod maską to jest tylko filtr kabinowy. Aha czyli jeszcze niżej muszę zajrzeć. Kość tzn jak to rozumieć. Przekaźnik czy jakieś złącze? W jaki sposób mogę tą kość sprawdzić? Mam mierniki prostownik kable i narzędzia ale nie rozumiem trochę tego. Jak zdejme ten filtr kabinowy to chyba muszę całe podszybie zdjąć żeby niżej dojść.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Chodzi o kość 8 pinową a czy musisz zdjąć podszybie to nie wiem . Może znajdź jakiś filmik na YouTube z podobnej operacji.

Jeśli chodzi o przekaźnik rozrusznika to na schematach nie widzę jego , tzn . przekaźnik występuje ale jest w module A149a - samochody moduł dostępu .


Miernikiem możesz sprawdzić czy dochodzi do tej kości napięcie po wciśnięciu przycisku Start/Stop. Plus z miernika przykładasz do wcześniej wspomnianego pinu nr.3 a minus do jakiejkolwiek śruby nadwozia.


Jeśli chodzi o elektrykę w aucie to jest wszystko możliwe....

Oglądałem filmiki gdzie na pierwszy rzut oka sprawny bezpiecznik robił cuda w instrukcji elektrycznej.

U innego kolegi z forum okazało się że nie miał dobrego styku w gnieździe bezpiecznika . Musiał podgjąć konektory w gnieździe ponieważ były za bardzo rozgięte. Tak więc , szukanie awarii elektrycznej w aucie to jak szukanie igły w stogu siana....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie I co ściągać cały kolektor żeby sprawdzić rozrusznik? Odpala na zapych ale chciał bym jakoś go na krótko podłączyć. W n52b30 z tego co widać jest pod kolektorem dolotowym pod 6 cyk. Pod odmą. Jakoś chyba da się podłączyć rozrusznik na krótko żeby go sprawdzić?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

A miał jakieś objawy typu coraz dłuższe kręcenie zanim zdechł?


Podnieś maskę i posłuchaj - jeśli będzie cyknięcie na rozruszniku po wciśnięciu guzika od startu i gaśnie podświetlenie zegarów i nie ma żanych błedów w kompie to znaczy, że prad dochodzi i że rozrusznik padł.


W 30D nie trzeba zdejmować kolektora, żeby wymieć rozrusznik - wystarczy klucz 10 giętą końcówką i wbudowaną grzechotką, tylko bagnet trzeba było odrkęcić u mnie (no i oczywiście aku odłączyć).


Jak masz kija to możesz spróbować metody z kaszlaka - z walnąć w rozrusznik, może jeszcze coś zakręci jak mu szczotki zaskoczą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale to nie jest 3.0d tylko 3.0benzyna. Owszem wcześniej był i takie zjawisko jak przekrecił 2x i koniec ale po ponownym kliknięciu na strzała odpaliła. Teraz kaput non stop. Po kliknięciu start nic nie cyka przy rozruszniku słychać tylko pompę paliwa i elektronike pod maską. Sprawdziłem już chyba wszystko. Zastanawia mnie o której kości kolega mówi bo rozebrałem tamto pod podszybiem i szczerze to gąszcz kabli i kilka przekaźnikow i bezpieczniki. Tu żadnej jasnej kości nie ma. Z tego co widzę ta 8pin z czarnym kablem to jest niebieska wtyczka ale czy to to...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Ja tą kość widzę na czarno-białym zdjęciu . Tak jak ci pisałem , znajduje się ona bliżej podszybia , pod inną kiścią, która jest jako druga patrząc od strony błotnika ( błotnik od strony pasażera ) , zobacz czy ten czarny przewód jest w 3 pinie?


A czy ty widzisz bendix ? Czy masz fizyczne dojście do przewodu wchodzącego do bendixa? Jeśli tak to miernikiem możesz sprawdzić ten czarny przewód . Miernik ustaw na zakres - om . Rezystancja powinna wynieść kilka om -

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak trzeci pin to czarny kabel. Mam chyba werdykt ale wolę się jeszcze upewnić was. Odkrecilem puszkę od filtra powietrza i malo dostępny cienki kabel co idzie od cewki rozrusznika jakoś mi się okazał. Wbiłem w niego igłe i podłączyłem miernik. Plus do tej wbitej igły minus do karoserii. Bez kluczyka i na zapłonie 0V. Ale gdy kliknąłem start ze sprzęgłem czyli procedura odpalania tak pojawiło się na ok 2-3 sekundy 12V. Czyli co cała elektronika jest ok a rozrusznik padnięty po prostu?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jest jakaś masakra! Kolektor prawie zdjęty prawie bo odma mi blokuje nie mogę tak i wsadzić żeby odpiąć wąż ogółem masakra pełno kabli brak miejsca nie polecam. Na koniec okazał mi się rozrusznik i co? Łep śruby jest od strony skrzyni i nie ma możliwości go wyjść bez zwalania skrzyni masakra. Poddaje się. Teraz nawet nie pojedzie bo rozkrecony. Oddaje do majstra. Na dole przy skrzyni jest miejsce na rozrusznik ale nie trzeba dać pod kolektor a śruby od strony skrzyni. Wstyd BMW!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Byłem u dwóch mechaników każdy jak zobaczył n52 to zaczął ściemniać że nie ma teraz czasu. Może ktoś wymienial z was rozrusznik w n52b30 e60? Wszystko prawie juz wyjąłem kolektor oderwałem od głowicy. Pozostala mi tylko odma z którą raczej sobie poradzę ale pytanie. Czy ja muszę zdejmować skrzynię zeby te dwie śruby od rozrusznika odkręcić? Od mojej strony jest gwint śruby a łep zeby klucz włożyć jest od strony szyby. Nie mam pojęcia czy dojdę tam od góry. Może ktoś się wypowie czy wymiana w tym silniku rozusznika nie wymaga zdjęcia skrzyni tylko dojdę tak polskim kluczem do śrub od rozrusznika?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Ja tego nie wymieniałem , coś tam ci napisze ma podstawie instrukcji....

Według instrukcji po zdjęciu odmy i kolektora ssącego powinieneś mieć już dojście do rozrusznika . Rozrusznik jest przykręcony na dwie śruby . Jedna ma łeb patrząc od strony przewodu zasilającego ( PLUS )/ pod rozrusznikiem. Druga po przeciwnej stronie / nad rozrusznikiem ( nie widzę na zdjęciu jak jest usytuowany rozrusznik ) .

Pierwsza ważna informacja to to ,że zastosowane śruby są aluminiowe. Należy je wymienić na nowe .

Momenty dokręcenia......

- śruba bliżej przewodu zasilającego ( PLUS ) rozrusznik 20Mm + 90°

- śruba po drugiej stronie 20Nm + 180°


Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.