Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

 

Prosze wszytkich co maja jakies pomysly o pomoc. Szukam podpowiedzi co moze byc nie tak z moim autem. BMW E60 520D 163km PRE-LCI (2006) MANUAL - usuniety DPF 2 lata temu).

 

Mialem wymieniany silnik poniewaz stary stracil kompresje. Po wymianie autko odzylo i chodzilo jak nowe. Jezdzilem nim przez 3 tygodnie (ok 1500km zrobilem). Po tym czasie jak jechalem to nagle mi zgaslo podczas rozpedzania po ok 20 minutach jazdy. Odpalil na dotyk i jade dalej ale po dodaniu mocno gazu znowu to samo. Z czasem zaczelo to sie dziac coraz czesciej. Teraz jest juz tak, ze jak zagrzeje silnik i dodam gazu na postoju to i tak mi zgasnie. (odpali jak nowy). Moge tylko jechac bez dotykania gazu na 1 biegu (10km/h) :duh:

Gasnie tak jak by cos odcinalo paliwo. Nagle krotkie szarnpniecie i auto zamienia sie w bezsczelestny szybowiec. Bledow brak, zegary dzialaja (obrotomierz takze) Wciskam sprzeglo -> start i dziala. Dodam gazu - gasnie :mad2: :mad2:

 

Sprawdzalem auto ista i inpa i nadal brak bledow. Nawet jak sprawdzam pomiary i wtedy gasnie to nie zalapie bledu...

 

 

Lista rzeczy ktore sprawdzilem:

 

- na drugim kluczyku (brak innych -pomyslow haha) - zgasl

- z odlaczonym IBS - zgasl

- z odlacznonym czujnikiem temperatury tak aby zawyzal dawki paliwa - zgasl :mad2: (tu mialem duze nadzieje, ze nie zgasnie)

- z innym przekaznikiem jasno-niebieskim DDE - zgasl

- Z przeczyszczonymi stykami dde i przewodem (-) Masa - zgasl (zauwazylem ze dwa piny sa lekko skorodwane, przeczysclilismy je i spryskalismy preparatem)

- Nadal brak jakichkolwiek bledow poza tymi ktore sie pojawily po odpieciu roznych czujnikow... :mad2: :mad2: :mad2:

 

- Sprawdzilem autko inpa w trakcie jazdy i odcinane jest cisnienie na szynie (ok 14 i 16minuty):

https://youtu.be/GhA1KF3Ws_4?t=13m50s

 

- wymienione po kolei byly czujnik cisinienia i zawor cisnienie na listwie cr, takze zawor na pompie cr - gasnie za kazdym razem po rozgrzaniu

- sprawdzona byla pompa w baku + podmieniany sterownik EKP - dalej to samo (pompa byla tez podlaczana na krotko i caly czas pompowala paliwo nawet kiedy auto juz zgaslo

- Korekcje wtryskow ok (4 wtrysk ma +2 a pozosotale ok -0.5) Wtryski byly odpinane pojedynczo autkiem bujalo i po dodaniu gazu gasl tak samo)

(auto wogole nie dymi (jak zimne to super przyspiesza) chodzi rowno,

 

 

Dzisiaj zajme sie:

 

- wymiana czujnika polozenia walu (tego pod rozrusznikiem) wiem, ze czasami im "odwala" jaks sie nagrzeja tylko dziwne, ze po zgasnieciu silnika auto mi odpala od razu)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Tak jak przeglądam internet, to ludzie piszą, że albo sterowanie turbiny, albo przepływka powoduje takie objawy. Jak one mają odcinać paliwo, nie wiem. Nie wiem czy to pomoże, ale może odłącz przepływkę. Mega dziwny ten Twój problem.

Były: e30: 323i '83 // e34: 520i '95, 525i '91 // e46: 320d '99 320d '02 // e39: 525tds '96, 520d '02, 528i '98, 525d '00 // e60 520 M47 + wirus, 520d N47 // e83 N47

Pozdrawiam

Krzychu.

Opublikowano
Nie napisalem bo zapomnialem byla juz proba z odpieta przeplywka i EGR. Auto dalej gasnie. Z turbina nic nie kombinowalem, najpierw sprawdze czujnik walu. Wszyscy mechanicy z ktorymi rozmawialem mowia, ze jeszcze nie mieli takiego przypadku wiec musi byc wyjatkowy :shock:
Opublikowano
zrobie, ale dziwne, ze dzieje mi sie dopiero po rozgrzniu, auto chodzi rowno, nie telepie, nie dymi i odpala na dotyk nawet jak jest -6C
Opublikowano
Siema, Problem zostal rozwiazany. Okazalo sie, ze wtyczka do czujnik polozenia walu nie byla dobrze wpieta, tzn. byla nalozona na czujnik ale nie na tyle mocno zeby trzymal ja zaczask. Mimo wszystko aby nie ryzykowac wymienilem ten czujnik, auto poskaladane i dziala jak wczesniej :cool2: Wydaje mi sie, ze gdyby problem byl w polaczeniu wtyczki a czujnika to komputer pokazal by bledy wiec wolalem go wymienic. :cool2: Jak zawsze dzieki wszystkim za pomoc!
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Super!! :clap: :dance:

Były: e30: 323i '83 // e34: 520i '95, 525i '91 // e46: 320d '99 320d '02 // e39: 525tds '96, 520d '02, 528i '98, 525d '00 // e60 520 M47 + wirus, 520d N47 // e83 N47

Pozdrawiam

Krzychu.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.