Skocz do zawartości

Ważna informacja dla posiadających gwarancję


Pe.te

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze

Nie wiem czy się orientujecie (BMW się tym nie chwali, bo nie ma czym), ale znika możliwość przedłużania gwarancji.

Gwarancję można przedłużać tylko do 31.12.2016 (w związku z niezadowoleniem klientów mówi się też o wydłużeniu tego terminu do 31.03.2017).

Po tym terminie nie będzie już możliwości wykupienia pakietu gwarancyjnego BRI - taka możliwość pozostanie tylko dla nowo zamawianych aut jako "opcja wyposażenia" płatna z góry (czyli w tym wypadku cały pakiet trzeba będzie wykupić z góry, bo później możliwości przedłużenie również nie będzie).

 

Więc jak chcecie w swoich autach przedłużyć gwarancję - to czasu jest niewiele.

Niestety nastawcie się na wzrost cen - cennik pakietów BRI sprzed miesiąca już nie obowiązuje.

Nowy cennik jest droższy... hmm... sporo droższy, są to wzrosty rzędu kilku tysięcy złotych na pakiecie...

 

Więcej info jest m.in. w dziale F10/F11:

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=103&t=263466&p=2293684p2293684

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

No naprawdę, super... "wystarczy pojechać do serwisu".

Szkoda, że nie zadali sobie trudu aby poinformować klientów.

Nie każdy jest co chwila w serwisie (zwłaszcza przy przeglądach co ~30kkm)... *)

 

*) a jeśli jest - to chyba powód do zmiany awaryjnego auta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Ja też robię dodatkowy serwis olejowy w połowie interwału, ale nie w ASO (choć z użyciem oryginalnych filtrów). W ASO pojawiam się jedynie zgodnie z interwałami BSI.

Jenak większość użytkowników robi przeglądy według wskazań auta, co przy średnim "polskim" przebiegu daje statystyczną częstotliwość wizyty w ASO rzadziej niż raz na rok...

Ale to inny temat :wink:

 

Wracając do gwarancji, teraz wreszcie na stronie BMW pojawiło się oficjalne info.

http://www.bmw.pl/pl/topics/offers-and-services/personal-services/service-inclusive.html

 

Natomiast to, jak początkiem grudnia BMW rozegrało ten temat - powinno być "case study" na uczelniach, dla studentów PR - jak nie należy procesować takich sytuacji kryzysowych.

Zwłaszcza że mówimy o marce... hmm, premium...

Cóż, tym ruchem stracili, moim zdaniem, bardzo dużo. Zresztą nie tylko moim, bo mnóstwo użytkowników tak to odbiera.

I jeszcze te naiwne tłumaczenia, że to "wina przepisów UE"... :twisted: Jakoś innym markom nie przeszkadza to w oferowaniu pakietów...

 

*)

Sory za klimat mojej wypowiedzi, ale BMW bardzo mnie wkurzyło takim zagraniem.

Byłem przekonany, że przez kilka najbliższych lat będę użytkował auta tej marki (za pół roku planowałem swap F20 na nowe F48), ale w tej sytuacji będę mooocno się zastanawiał... :?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Oczywiście, że ktoś to policzył i to najprawdopodobniej jest powodem.

Pytanie, czy takie podejście pasuje do marki "premium"...?

Bo tak całkiem poważnie - czym obecnie różnią się marki premium od marek "popularnych"? Światła inteligentne LED z maskowaniem innych użytkowników można mieć nawet w Astrze (w 2x droższym BMW 1er w ogóle niedostępne), a podgrzewaną kierownicę nawet w Corsie... To już nie te czasy, że nowinki i "bajery" były dostępne tylko w markach premium.

BMW za to nadrabiało bardzo dobrą ofertą serwisową, m.in. elastycznością i konfigurowalnością pakietów.

A teraz...?

Moim zdaniem stracą przez to sporo klientów (mam na myśli głównie sprzedaż nowych aut).

Niestety tym co liczyli, wyjdzie to w "excelu" pewnie dopiero za 2-3 lata...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A niczym sie różnią - KIA Optima w full opcji kosztująca mniej niz 150 tys przed rabatem ma takie wyposażenie jak F30 za ponad 250 a miejscami go przewyższa (przykładowo AUTO HOLD)

 

marki dla przyslowiwowego kowalskiego zacierają różnice miedzy markami premium.

 

ze swojej strony gdyby nie przeszkadzało mi że KIA ma znaczek KIA oraz gdyby mieli mocniejsze silniki - to naprawdę kupilbym to auto

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Akurat jeśli chodzi o AutoHold to BMW długo stało stanowisku, że w "sportowych" autach winien być hamulec ręczny, nie elektryczny (stąd i brak AH). Choć pewnie w kolejnej serii 3, a może i 1 pojawi się hamulec elektryczny... (co oczywiście nie musi oznaczać automatycznie wyposażenia w AH - patrz nowe X1 F48)...

 

Ale masz rację.

Kia co prawda mnie odstrasza, lecz przykładowo na forum 5er bardzo często pojawiają się podobne głosy o Skodzie Superb, tańszej dwukrotnie od F10 a właściwie "tosamomającej".

I właśnie to mam na myśli.

Marki premium w tej sytuacji powinny zdobywać (lub choćby utrzymywać) klientów właśnie przez np. lepszą opiekę serwisową, czy bardziej zindywizualizowane podejście do klientów...

A BMW aktualnie robi krok dokładnie w przeciwną stronę...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dorzucę swoje trzy grosze.

 

Grosz pierwszy.

Dla mnie najlepszym sposobem na posiadanie bmw było kupno rocznego auta z niskim przebiegiem w ramach PS. Niwelowało to kosmiczną utratę wartości w pierwszym roku i jednocześnie dawało możliwość korzystania z gwarancji rozszerzanej. Oba ta warunki były i będą dla mnie konieczne, gdyż uważam, że ceny nowych bmw są nieadekwatne do ich wartości, a historie serwisowe i usterkowe vs. koszty ich usunięcia pokazują jak duże ryzyko niosą nowe technologie.

Zatem jeśli zabraknie podaży aut w PS z rozszerzonymi gwarancjami, będę musiał się rozejrzeć za innymi rozwiązaniami (markami).

 

Grosz drugi.

Patrząc na to z drugiej strony już widzę oczami wyobraźni power pointa w centrali z rekomendacją: zmieńmy zasady, dostaniemy solidny zastrzyk finansowy jeszcze w tym roku, w przyszłości x% ludzi będzie się decydować na rozszerzenie z góry co da dodatkowy zastrzyk szybszej gotówki itp itd. Bo trudno mi inaczej wytłumaczyć, że jeśli nie spinało się kosztowo teraz, to nie pobawiono się tylko ceną pakietów, a nie ich kastracją. Podobny ruch na BSI+ (tam było w cenie) wykonano w USA i fala 'hejtu' popłynęła a wyniki są takie sobie.

 

Grosz trzeci.

Premium czy nie premium. Łatwo to ustalić dla większych aut i cen powyżej 300k. W tej lidze gra jeszcze niewielu. Ciekawie robi się poniżej 200k. Ostatnio poszukiwałem auta w tym zakresie z tzw. wyposażeniem premium tzn. jasna skóra, szyberdach, automat, nawigacja, mocny silnik. I co? Większość bmw na rynku w tym zakresie (1,2,3,4) to czarna materiałowa rozpacz, silnik 3 cylindry, nawigacja biznes max. I to zabija percepcję jako marki premium, bo dobrze wyglądające, wszystko mające premium bmw giną w tłumie coraz częściej służbowych 'wydmuszek'. Może technika to ratuje i radość z jazdy? Jeszcze trochę tak. Ale czy na długo wystarczy przy zalewie FWD, xdrive, start/stop, akcji serwisowych?

 

Także, chucham i dmucham na moje czteroletnie auto i cieszę się jeszcze dwoma latami BRI. W 2018r może być zupełnie inna rzeczywistość (elektryczna?)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla mnie zakup BRI było po prostu odłożone w czasie, bo przy cenach choćby skrzyni automatycznej jak się coś posypie to będzie bolało.

 

BRI dla mojego F20 na 5 lat lub 200kkm to 3700 + VAT (więc tu jest po prostu złość, że ktoś zadecydował za mnie kiedy mam wydać te pieniądze)

 

Co do BSI / BSI+. Na stronie BMW jest napisane, że informacja o przedłużaniu do końca marca nie dotyczy BSI. Czy to znaczy, że BSI będzie można przedłużać normalnie? Czyli do ostatniego dnia obowiązywania pakietu?

 

Jeśli dobrze pamiętam to zasadniczą różnicą pomiędzy BSI a BSI+ jest fakt, że w BSI+ w cenie są jeszcze klocki, tarcze, wycieraczki, i coś jeszcze?

Czyli głównie klocki i tarcze bo z tego pamiętam to robocizna jest wliczona w BSI. Czyli przy wymianie klocków płaci się tylko za części.

 

Ja patrzyłem na to tak, że przez okres trwania BSI standardowego (100kkm) zobaczę jak szybko te klocki mi się zużywają i zdecyduję czy jest sens płacić więcej czy nie. Czy wytrzymają na tyle krótko, że ten pakiet się zwróci.

No i nie wiem czy jest :) 40kkm prawie wybiło a klocki mają się dobrze i dalej pokazują przegląd na 50kkm. Nie jeżdżę na tor, ale styl jazdy mam raczej dynamiczny a mimo to, lekka jedynka oszczędza hamulce.

 

Ktoś wymieniał w 118i pre LCI albo 120i LCI hamulce? Jak często i za ile?

BSI+

3 lata / 100kkm -> 4700

4 lata / 120kkm -> 7300

5 lat / 100kkm -> 5000

a potem juz sie robi grubo...

8 lat / 160kkm -> 12500

10 lat / 200kkm -> 18000

wszystkie ceny netto...

 

Czy to w ogóle ma to sens? władować 7-10 tysięcy po to żeby przez 3-5 lat raz lub dwa razy wymienić hamulce za darmo?

 

[...] KIA Optima w full opcji kosztująca mniej niz 150 tys przed rabatem[...]

ze swojej strony gdyby nie przeszkadzało mi że KIA ma znaczek KIA oraz gdyby mieli mocniejsze silniki - to naprawdę kupilbym to auto

 

A co Ci się nie podoba w znaczku KIA? Kształt? :P

 

A tak na poważnie, to chciałbym poznać opinie dlaczego ktoś nie chce kupić jakiegoś auta skoro ma o nim dobre zdanie. (Akurat w KIA przerabiałem dwa razy zakup auta i prawie skończyło się na trzecim)

 

BTW. Optima Kombi z 2.0l benzyną 245KM zaczyna się od 153k PLN ale w tej wersji już praktycznie nie dołożysz za wiele, ale żeby mówić o full wypasie to raczej zacznie się od 170k a nie 150k. Natomiast dalej full wypas w KIA to jest raczej średnio wyposażone F30 (które fakt potrafi kosztować 250). Tylko, że w KIA z tej ceny nie zejdziesz za bardzo, za to BMW jak dobrze pochodzisz to cena spadnie mocno. 20k rabatu w KIA w polskim salonie? Nie wychodziłem tyle, za to w BMW po wejściu do salonu na dzień dobry masz nie wiele mniej na tańsze BMW. Może KIA jest tańsza na papierze, ale i tak w całokształcie ma jeszcze bardzo duże pole do poprawy względem chociażby BMW, sorry za off topa:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Co do BSI / BSI+. Na stronie BMW jest napisane, że informacja o przedłużaniu do końca marca nie dotyczy BSI. Czy to znaczy, że BSI będzie można przedłużać normalnie? Czyli do ostatniego dnia obowiązywania pakietu?

Tak, BSI pozostaje na dotychczasowych zasadach (co nie oznacza, że nie zmienią się ceny).

BSI jest czystym zyskiem (w przeciwieństwie do BRI), więc pozostawienie tych pakietów nie dziwi... Natomiast wycofania BSIplus nie rozumiem - bo wg. mnie jest jeszcze większym czystym zyskiem niż BSI...

 

Jeśli dobrze pamiętam to zasadniczą różnicą pomiędzy BSI a BSI+ jest fakt, że w BSI+ w cenie są jeszcze klocki, tarcze, wycieraczki, i coś jeszcze?

To co wymieniłeś + sprzęgło w przypadku zużycia.

Mnie BSIplus w żaden sposób nie kalkulowało się ekonomicznie ani dla F11 ani dla F20.

 

Ktoś wymieniał w 118i pre LCI albo 120i LCI hamulce? Jak często i za ile?

Moja żona ma co prawda 116i preLCI, ale bynajmniej nie jeździ emerycko :wink:

Przednie klocki były wymieniane przy ok. 55.000km (oryginały + czujnik, poza ASO; auto jest na gwarancji).

Tylne przy tym przebiegu wykazywały ok. 50% zużycia.

Teraz auto ma ok. 75.000km i fabryczne tylne nadal są... Co prawda na półce leżą już tylne klocki + czujnik (oryginały) i czekają na zaświecenie się kontrolki.

Ale jak dobrze pójdzie, to może auto do sprzedaży (planowanej za jakieś pół roku, czyli przy ok. 85.000km) dojeździ jeszcze na fabrycznych :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

KLOCKI

F20 118d preLCI

 

fabryczne klocki tylne i tarcze tylne wymienione w ASO przy przebiegu 27 000km na tarcze ATE, klocek TRW, czujnik TRW

fabryczne klocki przednie i tarcze przednie wymienione w ASO przy przebiegu 36 000 na tarcze i klocki ATE, czujnik TRW

 

Auto aktualnie ma 61 000km i wg serwisu klokci przód i tył ok 70%

 

F20 LCI M135i

Aktualny przebeig 22 tys - klocki tarcze przó tył fabryczne

 

 

KIA

 

Ta KIA o której móisz 2.0 245KM (WŁAŚNIE 245KM!!!) a przyspiesza do setki w 7.6 sekundy czyli wolniej niż 118d z wirusem (7.0). WIęc przy spalaniu jakie to auto osiąga (11l miasto wg producenta) osiągi są mierne - dlatego dla mnie w KIA nie ma silnika

 

Co do ceny ta nowa optima GT z 2.0 245KM doposażona we wszystkie pakiety dostępne kosztuje 164 przed rabatem. Nawet w rabatem 23% jakie mam mozliwosc miec na nowe BMW, trójki ze tyle nie znajdę tak wyposażonej.

 

A co do tego co piszesz ze wyposażenie w KIA nie dorównuje BMW F30 to Ci dorzucę kilka elementów które ma KIA (o których może nie wiesz)

 

- kamera 360 (jest tez w F30)

- panorama dach (nie ma w F30)

- elektryczna roleta (nie wiem czyu jessst w F30)

- aktywny tempomat (jest w F30)

- Brake Assist 3 tryby w tym pozamiejski (w F30 tylko meijski)

- Apple CarPlay (w F30 nie ma)

- wszystkie te czujniki do bezpieczenstwa oba mają

 

Wydaje mi sie ze w F30 jedynie HEADUP jest czyms czego nie ma w KIA - noi moze uslug z Connected Drive typu RTTI

 

Ale i tak bym nie kupił KIA bo to KIA - wszystko super, silnik sredni ale jednak nie ma tego czynnika który my Polacy lubimy - wywolywanie zazdrosci -

 

@Pe.Te - to że auto na gwarancji nie ma znaczenia - można uzyc klocki zamiennik byleby mialy odpowiedni homologacje - ale trzeba zalozyc w ASO. Wbrew pozorom zakladajac poza ASO ale oryginaly robisz sobie wieksza krzywde niz w ASO na zamienniku - dlaczego? Bo w raze jakiejś przypadlosci z ukladem hamulcowyum latwo wykryc zmiane poza ASO

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Członkowie klubu

105 tys przebiegu, klocki wymieniane raz, do kolejnej wymiany jeszcze trochę (z tym, że sporo przebiegu autostradowego).

Co do Optimy- jak na Kia przyjemne auto, z tym, że silniki nie jadą tak jak powinny wg. tego co na papierze, automat najwyżej średni. Za to z tyłu niesamowita ilość miejsca na nogi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

KLOCKI

F20 118d preLCI

 

fabryczne klocki tylne i tarcze tylne wymienione w ASO przy przebiegu 27 000km na tarcze ATE, klocek TRW, czujnik TRW

fabryczne klocki przednie i tarcze przednie wymienione w ASO przy przebiegu 36 000 na tarcze i klocki ATE, czujnik TRW

 

118d pre lci to 2.0l diesel? wymieniałeś bo skończyły się? jak tak, to dosyć szybko schodzą. Ja mam 1.6l, więc może odrobinę lżejszy niż diesel ;)

 

Podsumowując opłaca sie wziąć BRI i przedłużyć zwykłe BSI na czas trwania leasingu (bo wymiany olejowe + plus robocizna innych serwisów już się powinny zwrócić ).

 

W ogóle skoro aktualny poziom ASO BMW jest taki tragiczny i kosmicznie drogi jak się czyta na forum to patrząc na moje doświadczenia z VW, KIA i widząc teraz BMW to trudno mi sobie wyobrazić jak bardzo mistycznym przeżyciem musiało być oddanie auta do serwisu za "starych dobrych czasów" ;)

 

O tych systemach słyszałem, ale nie testowałem, więc nie wiem czy ich jakość działania jest na tym samym poziomie.

 

moje 1.6l ma katalogowo 177KM i ma do setki 7.2 na papierze z czego okolice 7.5 da rade wykrecic:) Może KIA stosuje jakąś unikalną konstrukcję nadwozia z ołowiu, dlatego takie czasy;)

 

Stosunek moc przyśpieszenie, to też aspekt, przez który gdy brałem auto dla siebie nie patrzyłem na kie. Wystarczy zobaczyć ile przyśpiesza 328i czyli teoretycznie auto podobnej wielkości i taka sama moc ale w "niemieckich koniach" :D Ja bym jeszcze dorzucił serwis, bo przez pierwszy rok serwisowanie Ceeda kosztowało więcej niż F20 pomimo faktu, że olej w BMW zmieniałem w połowie cyklu nadprogramowo. Plus takie kwiatki, jak nikt z serwisu nie zadzwonił, że jest akcja serwisowa na wymianę czegoś tam(o akcji serwisowej dowiedziałem przy odsprzedaży :duh: ).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

118d pre LCI to 2.0 diesel

 

a co do systemów w KIA - asystent pasa ruchu który kontruje kierownica i utrzymuje CIe w pasie działa dobrze - lepiej niz w VW czy SKODA ale gorzej niz w Mercedes. Z drugiej strony ten ssystem w mercedesie dziala tylko przy wlaczonym distronicu czyli aktywnym tempomacie, w KIA dziala ciagle.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

@autopark, trochę idealizujesz tą Kię... :wink:

 

- panorama dach (nie ma w F30)

... Jest w każdym Touringu oraz X'ach

- elektryczna roleta (nie wiem czyu jessst w F30)

... Jest

- Brake Assist 3 tryby w tym pozamiejski (w F30 tylko meijski)

... W przypadku systemu opartego na kamerze HiRes (KAFAS) + radarze działa w pełnym zakresie prędkości

 

Poza tym czy znajdziemy w Kia:

- reflektory inteligentne z maskowaniem innych uczestników ruchu

- napęd na na obie osie porównywalny z xDrive (mam na myśli oczywiście xDrive w autach z silnikiem wzdłużnym, nie xDrive oparty na Haldexie w nowej platformie z silnikiem poprzecznym)

- automat porównywalny z ZF stosowanym w BMW, czy nawet ze skrzynią Aisin (stosowaną w BMW w nowej platformie z silnikiem poprzecznym)

- czy Kia stosuje prawdziwe drewno lub aluminium we wnętrzu? Obawiam się, że nawet skóra jest ekologiczna...

- o nieporównywalnych silnikach w ogóle nie ma co pisać

 

Wspominam tylko o przykładowym wyposażeniu dostępnym w serii 3.

O innym wyposażeniu, dostępnym w BMW od serii 5 wzwyż nie będę pisał, bo Kia to nie ta klasa... :wink:

 

Poza tym system systemowi nierówny.

Większość systemów wspomagających BMW działa naprawdę dobrze, co nie zawsze można powiedzieć w przypadku innych bardziej "budżetowych" marek.

Samo występowanie danego wyposażenia nie przesądza o jego porównywalności...

 

 

P.S.

Przy okazji chciałem zauważyć, że odjeżdżamy od tematu :mrgreen:

Żeby trochę wrócić...

7-letnia gwarancja Kia jest tworem wirtualnym (ma więcej wykluczeń niż tego, co obejmuje).

Miesiąc temu napisałbym o całkowitej nieporównywalności gwarancji z BMW i pakietami BRI...

Niestety obecnie ten punkt można powoli wykreślać z listy plusów BMW... :?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.