Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

Jestem posiadaczem Bmw 525xi n52b25a i prosze o pomoc !

 

Około miesiąc temu kupiłem moją E60, wszystko było OK dokóki nie zauważyłem z dnia na dzień słabnącej mocy, aż do zapalenia się kontrolki silnika. Po odczycie okazało się:

 

2A87 Vanos-MagnetventilAuslass-Nockenwelle

 

I teraz proszę o doświadczenie forumowiczów, czy kwestią jest wymiana elektrozaworu vanos ? Czy to może być grubsza sprawa

 

Z góry dzięki !!!

Opublikowano

Witaj,

kolego zamień elektrozawory ssący na wydechowy. Pojeździj i zobacz jaki błąd wywali. Ten błąd to chyba zawór wydechowy. Powinno wywalić potem ssący. Koniecznie musisz zrobić taką procedurę bo może to być np czujnik wałka i wywala takie same błędy często.

  • 4 lata później...
Opublikowano

Obecnie mam ten sam problem.

Zregenerowałem Vanosy i elektrozawory i nadal wyrzuca ten błąd następnie zamieniłem elektrozawory i dalej jest ten sam błąd - vanosy sprawne elektrozawory sprawne i nie mam już żadnego pomysłu jedynie wymiana oleju z Motual 5w40 X-clean na jakiś inny...

Opublikowano
Obecnie mam ten sam problem.

Zregenerowałem Vanosy i elektrozawory i nadal wyrzuca ten błąd następnie zamieniłem elektrozawory i dalej jest ten sam błąd - vanosy sprawne elektrozawory sprawne i nie mam już żadnego pomysłu jedynie wymiana oleju z Motual 5w40 X-clean na jakiś inny...

 

A czyściłeś te elektrozawory czy tylko zamieniłeś miejscami? Trzeba je dobrze potraktować brake cleanerem w każdą dziurę, to czasem pomaga. Vanos się przestawia, sprawdzałeś jakimś programem?

R6 + V4 = :)
Opublikowano
Obecnie mam ten sam problem.

Zregenerowałem Vanosy i elektrozawory i nadal wyrzuca ten błąd następnie zamieniłem elektrozawory i dalej jest ten sam błąd - vanosy sprawne elektrozawory sprawne i nie mam już żadnego pomysłu jedynie wymiana oleju z Motual 5w40 X-clean na jakiś inny...

 

A czyściłeś te elektrozawory czy tylko zamieniłeś miejscami? Trzeba je dobrze potraktować brake cleanerem w każdą dziurę, to czasem pomaga. Vanos się przestawia, sprawdzałeś jakimś programem?

 

Elektrozawory razem z Vanosami były wysłane do regeneracji i dalej ten sam błąd dodatkowo zamieniłem je miejscami i nadal ten sam błąd co wyklucza kompletnie elektrozawory.

Będę wymieniał jeszcze zawory zwrotne (już zamówiłem 2 nowe z aso + oringi) i przy tym zmienie olej na PMO 5w40. Mam nadzieje, że to rozwiąże problem bo zostanie ostatecznie do sprawdzenia koszyk na pokrywie filtra może tam gubi ciśnienie. I jeżeli dalej będzie to samo to ja już nie mam pojęcia o co może chodzić.

Opublikowano

Będę wymieniał jeszcze zawory zwrotne (już zamówiłem 2 nowe z aso + oringi) i przy tym zmienie olej na PMO 5w40. Mam nadzieje, że to rozwiąże problem bo zostanie ostatecznie do sprawdzenia koszyk na pokrywie filtra może tam gubi ciśnienie. I jeżeli dalej będzie to samo to ja już nie mam pojęcia o co może chodzić.

 

Jak będziesz robił te zawory zwrotne, to wyczyść też te solenoidy vanosa brake cleanerem i zrób jakieś kilometry na próbę.

Jak to nie pomoże to pomyśl nad wymianą jednego solenoidu na nowy.

Jak to nie pomoże to musisz szukać pod pokrywą - aktuatory vanos, albo uszczelniacze wałka, albo przestawiony rozrząd.

Nic więcej nie wymyślę.

R6 + V4 = :)
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Już Ci pisałem na forum e90 - jeśli wykluczyłeś zawory, koła vanos oraz filterki vanos to pozostają, jak napisał Radarro, uszczelniacze wałka (cam ledges). Rozrząd też oczywiście może być przestawiony, ale to by musiał być już nieźle wyciągnięty.
Opublikowano
Już Ci pisałem na forum e90 - jeśli wykluczyłeś zawory, koła vanos oraz filterki vanos to pozostają, jak napisał Radarro, uszczelniacze wałka (cam ledges). Rozrząd też oczywiście może być przestawiony, ale to by musiał być już nieźle wyciągnięty.

 

Zawory wykluczone, koła vanosów, filtry vanosów, olej, filtr oleju, - co do rozrządu to przy demontażu kół vanosa sprawdziliśmy łańcuch nie wyglądał na wyciągnięty a profilaktycznie napinacz wymieniłem na OEM.

Zostają jedynie uszczelniacze wałka nie uśmiecha mi się to rozbierać :(

Opublikowano

Sprawdź ciśnienie oleju, może jest nieszczelność na magistrali olejowej do vanosa, stąd problem ze sterowaniem.

Czasem można w kanale znaleźć silikon.

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

Witaj.


Mam ten sam problem. Mechanicznie mam wymienione wszystko co możliwe. Nawet silnik mam drugi włożony po kapitalnym remoncie. Vanosy regenerowane w mehenker, tylko jest problem. Z tego co widziałem w sieci tą ich regeneracja to jest o dupe potłuc. Rozebrałem na stole dwa komplety vanosa i I te niby regenerowane za 900zl niczym nie różnią się od używanego vanosa. Jedynie umyte chyba w myjce ultradźwiękowej i taka jest ta ich regeneracja. Kasą w błoto. Będę starał się o zwrot kosztów bo to jest okłamywanie ludzi.


Pierścienie na walkach mam nowe teflon. Walki w idealnym stanie. Głowica po kompletnej regeneracji, nowe panewki. Cisnine oleju 2bar na gorącym silniku na biegu jałowym.


Zawory podmieniane z innego auta i zawsze błąd 2A87 wydechowy zawór.


Co raz więcej tych problemów pojawia sie w sieci. Ja testowałem. Już różne oleje. 5w30 5w40 5w60 10w60. Czasami chwilę jest ok potem znowu to samo. Brak mocy I dosłownie nie ma jazdy. Auto mega muł.


Zapraszam na Facebooka do kontaktowania się że mną. Zbieram grupę ludzi która walczy z tym problemem. Jak narazie jest nas już trzech :D


https://www.facebook.com/profile.php?id=100001435169018

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.