Skocz do zawartości

E90 330xd '06 Titansilber [przeróbka dolotu na 335d str. 15]


zielony90

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 213
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Ja tutaj kupowałem gałkę i była naprawdę ładnie zrobiona: https://www.facebook.com/marketplace/profile/100000723498922/?ref=permalink

 

Nie mam Facebooka, nie wyświetla mi się co wrzuciłeś. Gałkę kupiłem ori w Aso. Piotresowi chodzi o metalowy drążek od zmiany biegów. Chyba, ze właśnie to jest w linku :)


 

Jakie wrażenia po przejściu na Logic7 ?

 

Nie obyło się bez komplikacji. W necie jest schemat z ruskiej strony z tłumaczeniem na angielski i nie wszystko się zgadza. Po podłączeniu jak na schemacie głośniki w tylnej Polce miałem na odwrót lewy z prawym. Dodatkowo centralny i te w tylnich drzwiach miałem w przeciwfazie. Nawet teraz nie jestem do końca pewny, czy są podłączone dobrze, bo o ile centralny zaczął być słyszalny, to te w tylnich drzwiach czy podłączałem tak jak na schemacie czy na odwrót, to grały tak samo. Jedyna różnica to, ze zdarzało się im zatrzeszczec podczas rozmowy przez telefon, teraz już się to nie zdarza.

Co do samego dźwięku, uważam, ze jest bardzo dobry. Chociaż wiadomo, różnie można to rozumieć. Ale jak za zestaw za 1800zl w 16 letnim aucie, uważam, ze gra świetnie. Przy głośnych odsłuchać przydałoby się im więcej mocy, bo zaczynaja tracić na szczegółowości, dlatego pewnie Individual audio system miał 2x więcej mocy. Druga sprawa, to zestaw jest wrażliwy na jakość źródła. Jak masz mp3 320 dobrze zgrane, albo dobrze nagrane CD, to gra świetnie, jeżeli kiepsko, to gra to kiepsko. Jestem bardzo zadowolony. Polecam zmianę :)


Z pomysłów na doposażenie wpadła mi kamera cofania z e70. Na obraz nakładają się linie z kolorami z czujników parkowania, które skręcają razem z kierownica :)

Tutaj link dla zainteresowanych:


https://www.m3post.com/forums/showthread.php?t=1720680

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma czegoś takiego jak mpakiet'owy drążek, jest gałka i jest ona po prostu krótsza. Ten gość na fejsie sprzedaje świetnie obszyte gałki za 200-250. Nie da się odróżnić od fabrycznie nowej.


Mnie logic 7 trochę zawiodło. Niby dźwięk jest dobrej jakości, ale jakiś taki bezduszny i bez głębi. Aluminiowe tweetery są dla mnie też męczące dość szybko prsy głośniejszym słuchaniu, no i bardzo ciężko jest ustawić equalizer. Polecam ustawienia z e90post, troszkę je u siebie zmieniłem z biegiem czasu, ale były to jedyne ustawienia przy których wokal nie bywał wycofany w praktycznie żadnych kawałkach. Przy montażu polecam podłączać po jednym głośniku i sprawdzać;) Aktualnie w nowym aucie też mam logica ale w garażu już czeka na montaż individual... Pewnie też będzie mi w nim coś niepasiło:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W xdrive nie było mpakietu, wiec myślałem ze chodzi o drążek z wersji rwd.


Mógłbyś mi podesłać foto z ustawień twojego equalizera ? Ja sprawdzałem bateria na każdym głośniku polaryzację, wydawało mi się, ze schemat będzie się zgadzał...

Sprawdzałem filmikami testowymi z youtube czy są w fazie czy przeciwfazie i w sumie tylko co do prawego subwoofera nie mam pewności, reszta wychodzi, ze jest ok :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam 318d mpack z ta samą gałka i widać odrazu po zdjęciu że u mnie ta gałka jest znacznie niżej "osadzona" :) . Więc chyba jednak drążek w mpacku musi być krótszy. Kiedy miałem 335ix e92 manual tez mpack (oczywiście że był mpack do xdrive jedyna różnica że wtedy auto nie było obniżone) i drążek był taki sam jak mam obecnie w 18d - krótki.
Wykonuje blasting (czyszczenie kanałów dolotowych) - N54, N55 , diesle N47 i N57.[/size]
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W wersji mpakiet sworzeń drążka zmiany biegów jest krótszy w odróżnieniu od wersji bez mpakietu. Sworznie mają inny numer katalogowy. Jest jeszcze trzecia wersja Perfomance o jeszcze innej długości, przynajmniej w wersji manual.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciekawe rzeczy opowiadacie. Gałka M jest na pewno krótsza. Ale jak tak patrzę na katalog to faktycznie te dźwignie mają różne numery, ale głównie w zależności od silnika i nie znalazłem żadnej wersji w której na schemacie były różne dźwignie do wyboru z dopiskiem że któraś z nich jest m-pakietowa... Performance faktycznie ma oddzielną dźwignię.


W 330i wymieniałem samą gałkę i bardzo polecam taką zmianę. Niby nie jest dużo krótsza, ale biegi się zmienia dużo przyjemniej i szybciej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Numer 8 na schemacie.

 


Oczywiście, ze numer 8. Ale w sumie nie mam do dodania nic więcej niż kolega mg123 post dalej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Witam wszystkich :)

W końcu wziąłem się za mój połamany dolot.

Stwierdziłem, że wymienię go na taki z 335d, skoro i tak czeka mnie wymiana większości elementów. Gdzieś przeczytałem, ze ten z 335d jest lepiej zaprojektowany i może nawet przybędzie kilka koni. Widziałem też, że niektórzy tunerzy, którzy tuningują 325d/330d przerabiają powyżej pewnej mocy na ten z 335d. Przerobiłem więc swój, może komuś się przyda :) Każdy robi na swoją odpowiedzialność, nie odpowiadam za szkody.


Jeżeli ktoś myśli o takiej przeróbce, trzeba zacząć od przeniesienia zbiorniczka płynu wspomagania. Trzeba kupić uchwyt 335d, lub 330d LCI. ten z 335d pasuje idealnie, ale nowy kosztuje 260zl, ten z 330d lci kosztuje 120zl nowy, ale trzeba lekko poprawić górne mocowanie na szlifierce, bo opiera się o zbiornik płynu chłodzącego. Można, ale ciężko znaleźć tez taki na allegro. Ja kupiłem używany z polifta za 45zł i trochę go podpiłowałem, potem prysnąłem sprayem :) W teorii można zostawić sam zbiorniczek, ale polecam kupno używanego z polifta lub 335d, ma wyjście przewodów pod innym kątem.

Za używany wyglądający jak nowy, razem z obejmą zapłaciłem 40zł. Do tego wąż 150cm o średnicy wew 16mm, obejmy i olej.

Mocujemy uchwyt i zbiorniczek po drugiej stronie silnika, przewody(cienki) od układu wspomagania ,które wychodzą po str kierowcy z chłodnicy ucinamy ten górny i montujemy do zbiorniczka. To był ten cienki przewód. Ten gruby obcinamy oryginalny przewód ok 10cm za pompą dajemy kolanko 90st, i te wspomniane 150cm ciągniemy na drugą stronę auta do zbiorniczka. metalowy cienki przewód odkręcamy od przedniej ramy , jest przykręcony 2 śrubami i można to wyrzucić. Wydawałoby się najgorszy etap za nami, ale to niestety nie koniec.


Zostaje kwestia samego dolotu. Bez wymieniania pokrywy zaworów i samej osłony silnika, potrzeba:

-kanał z nerek do obudowy filtra (kupiłem nowy 85zł)

-obudowę filtra powietrza (kupiłem idealna za 40zł)

-filtra powietrza(100zl)

-przepływomierz(kupiłem nowy 550zł)

Tu zaczynają się schody. Niestety, ale kanał z 330d lci i 335d od przeplywki do turbo nie pasują. Ogólnie jest ciasno. Nie jest to prosta podmianka.

Chciałem spróbować z kanałem powietrza od 320d lci, ale w końcu olałem temat i kupiłem po prostu części tuningowe i sam to poskładałem.

Co będzie potrzebne jeszcze:

-rurka od odmy do rury łączącej przeplwyke z turbo od e60 218koni. (kupiłem używana za 15zł)

Trzeba ten dolot poskładać potrzebne będą:

-kolanko silikonowe 90 st 54mm--->60mm

-łącznik alu 60mm 6cm

-trójnik silikonowy 60mm/25mm+łącznik alu 25mm( tu się łączymy z odmą tym przewodem który opisałem wyżej)

-łącznik alu 60mm 6cm

-redukcja silikonowa 60mm--->80mm

Wyszło ok 250zł

+do tego:

górna część dolotu z 335d/535d ta z harmonijka(kupiłem od e60 272km za 50zl), na nią zakładamy właśnie redukcje silikonowa 80mm. do tego oczywiści obejmy metalowe.

Trzeba to wszystko przyciąć i dopasować. Trzeba poucinać najkrócej jak się da. 54mm stronę kolanka zakładamy na zimną stronę turbo.


Kolejną rzeczą którą musimy zrobić, to przedłużyć o ok 20cm kabel od przepływomierza, bo jest za krótki.


Ogólnie to strasznie dużo roboty. Nie jest to taka prosta przeróbka jak myślałem.


Po przeróbce czuć różnice, silnik łatwiej wchodzi na obroty, jest lepsza reakcja na gaz i więcej mocy. tak jakby przybyło ze 20 koni. Wcześniej na suchym nie zrywało przyczepności na 3, teraz zrywa. Przepływomierz można sobie darować, byłem u kilku tunerów i każdy mówił, że i tak go wyłączy. Jednak wolałbym, aby potwierdził to ktoś z większą wiedzą. Minimalnie lżej chodzi tez kierownica.


Jak ktoś nie chce zmieniać pokrywy zaworów i plastikową osłonę, to można po prostu przyciąć obecną, bo będzie opierać się o obudowę filtra i rurę za przepływomierzem. Przestrzeń po filtrze powietrza wypełniłem zwiniętą pianką trudnopalną do wygłuszenia 50x100cm 2cm. Silnik pracuje dużo ciszej.


Miłej zabawy:)

Pozdrawiam!


52399216340_e14b648145_b.jpg

52398275827_9961925849_b.jpg

52399282508_bc980e73be_b.jpg

52398790056_c9a8465325_b.jpg

52398276117_ef0e123a92_b.jpg

52399216995_56d69430be_b.jpg

52399283148_285bec1635_b.jpg

52399078114_c52e3c37fc_b.jpg

52399283483_32cd2556a3_b.jpg

52419658462_5bd4e32e67_b.jpg

52419639337_990390d5c5_b.jpg

52420680508_192085096b_b.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Witam,


Dzięki, właśnie tego szukałem!

Jak całość sprawuje się po dłuższym okresie użytkowania?


Wystąpiły jakieś problemy z układem wspomagania? Obiło mi się o uszy, ze przy przenoszeniu zbiorniczka przewody powinny mieć podobna długość do seryjnych.

Chcialbym zwerfikowac ile w tym prawdy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma żadnego problemu ze wspomaganiem, wszystko działa jak wcześniej. Ogólnie polecam, tylko tak jak pisałem wcześniej, zabierze to więcej czasu niż można się spodziewać :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Zdjęć nie mam, ale jakiś czas temu zdałem sobie sprawe, że mam porobione zawieszenie, Eibach pro kit, poliuretany itd, a zostawiłem dalej stary stabilizator z przodu(z tyłu w mojej jest fabrycznie najgrubszy nie-M, czyli 15mm). Jako, że mam xdrive to  numer tego przedniego to: 31356793639. Znalazłem na allegro stabilizator do wersji ze "wzmocnionym podwoziem" czy jakoś tak,pewnie jest to m-pakietowy(co ciekawe w kombi nawet ze zwykłym fabrycznym zawieszeniem ten wzmocniony jest w standardzie) o numerze: 31356790142. Średnica ta sama, ale 142 jest jakieś 400g cięższy. Przy okazji jakiś tam wymian oleju dałem go mechanikowi do wymiany. Jako, że mam xdrive to specjalnie wyboru na przód nie ma, a na pewno nie za małe pieniądze(dałem 150zł...). Gdyby sie ktoś zastanawiał, to polecam zmienic, jest niewielka równica, na pewno na plus, sprawa totalnie groszowa a wymiana prosta.

Edytowane przez zielony90
dod
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.