Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam!

 

Po ośmiu latach ciężkiej nogi Lanos 1.5 16V QuadTurbo zaczął niedomagać i przyszła pora znaleźć mu godnego następcę. Od narzeczonej i ojca słuchałem o wspaniałym rodzinnym mondeo. Przejechałem się jednym, drugim, trzecim, aż pewnego dnia natknąłem się na ciekawą ofertę E90. Był to sedan z 3.0 dieslem, Xdrivem i manualną skrzynią. Dodatkowo egzemplarz ten wyjechał z fabryki w dniu moich urodzin- to było przeznaczenie :8) Poprzedni właściciel jeździł nim ponad 10 lat, używał go jako drugie auto, przebieg to było ciężkie do uwierzenia 139 600km. Samochód okazał się być w idealnym stanie, przebieg w paru miejscach potwierdziłem(komputerowo, jak i zużyciem części mechanicznych) i tak stałem się jego drugim właścicielem. Stan techniczny praktycznie ideał, w środku jak nowy, ale z wyposażaniem już gorzej. Mówiąc szczerze, był to praktycznie golas. Zaraz po zakupie zabrałem się za doprowadzenie auta do porządku. Na pierwszy ogień poszły wszystkie możliwe filtry i oleje, oba termostaty, uszczelkę przy turbinie, klapki w dolocie i kilka innych rzeczy. Potem sukcesywnie wszystko co wykazywało oznaki zużycia, ostatnio z rzeczy mechanicznych zostało wymienione sprzęgło i dwumasa. Aktualnie zrobione jest absolutnie wszystko. Niestety dokładnych fotorelacji nie robiłem, ale wypiszę wszystko co wymieniłem w środku przez te 9 miesięcy od kiedy go mam.

A więc:

 

-przełącznik świateł na poliftowy

-panel klimy na poliftowy

-pokrętła w radiu na poliftowe

-wywaliłem popielniczkę z przodu i kupiłem schowek

-wywaliłem mocowanie na telefon w podłokietniku i również zamontowałem schowek

-wymieniłem wszystkie listwy ozdobne z plastikowych na szczotkowane aluminium

-dołożyłem aluminiowe nakładki na pedały

-wymieniłem blendę kierownicy na taką z X3(?)

-wymieniłem tylny panel z nawiewem na taki ze schowkiem i gniazdami 12V

-wymiana audio. Standardowo było 6 głośników i był to dramat. Potem był zestaw doposażeniowy Alpine. Teraz w drzwiach zamontowany mam zestaw Focal IFBMW-S, pod siedzeniami Subwoofery Rainbow IL-S8F BMW, w tylnej półce średniotonowe i tweetery z zestawu Logic 7. Głośniki podpięte pod 4 kanałowy wzmacniacz Hollywood Excursion. Wszystko zmontowane i zestrojone w profesjonalnym zakładzie audio.

-gałka zmiany biegów zmieniona na krótszą(sportowa,albo m pakietowa) z serii 1

-wymiana kompletnego wnętrza tj. fotele, kanapa, boczki, podłokietnik na białą skórę. Dołożyłem też podgrzewanie i regulację lędźwi.

-wymieniłem wszystkie żarówki w aucie na led, chciałem je trochę odmłodzić ;)

-Wygłuszenie nadkoli, otworów technicznych w drzwiach, boczków, maski, pokrywy silnika, klapy bagażnika i blachy pod półką w bagażniku.

-okleiłem tylne lampy czerwoną folią

-wymiana intercoolera na ten z 335d

-wymiana zacisków i tarcz z przodu na te z 335i (330x24-->348x30)

-dystanse Sparco 15mm na tył

-aktualizacja oprogramowania i wszystkich sterowników do najnowszej wersji

-chiptuning @286KM/590NM

 

EDIT:

Na dalszych stronach tego wątku doszło:

-wymiana podsufitki na czarną m-pakiet

-wymiana kierownicy na m-pakiet

-wymiana uchwytu ręcznego na m-pakiet

-wygłuszenie uszczelek drzwi

-wymiana zawieszenia na Bilstein B12 Pro kit

-wymiana przycisku start/stop na poliftowy

-wymiana drążka zmiany biegów na m-pakiet

-wymiana listew progowych na m-pakiet

-wymiana listwy tunelu środkowego i schowka na szlifowane alu do kompletu z resztą listew(okazało się, że były w e90 3 różne style listew ze szlifowanym alu)

 

Na ten moment więcej grzechów nie pamiętam. Po tych wszystkich modyfikacjach mogę na pewno stwierdzić, że to zupełnie inne auto. Jest bardzo cicho w środku, przy 180-200km/h można bez podnoszenia głosu rozmawiać z pasażerem na tylnej kanapie. Chip co do którego byłem sceptycznie nastawiony na początku, okazał się jedną z najlepszych rzeczy jaką zrobiłem w tym aucie. W 9 miesięcy zrobiłem 30tys. Kilometrów i jak do tej pory(odpukać) nie wydarzyło się absolutnie nic. Co jest w planach? Na dniach planuję wymienić podsufitkę na czarną m-pakietową. Na wiosnę planuję pogrzebać w zawieszeniu. Utwardzić go i obniżyć, po przejażdżce autem z m-pakietową zawiechą ten mi się teraz po prostu buja. Auto nie licząc 3 miesięcy zaraz po zakupie, kiedy mieszkałem jeszcze w starym mieszkaniu było przez cały czas garażowane. Te 3 miesiące wystarczyły, żeby zderzaki z przodu i z tyłu dostały nieźle po tyłku. Z przodu ktoś mnie mocno stuknął, z tyłu szkody dużo mniejsze, ale za to jest ich więcej. Praktycznie co jakieś dwa tygodnie znajdowałem nowe przetarcie lakieru, a facet który na światłach ruszył na czerwonym i wjechał mi w tył dopełnił całości. Zastanawiam się czy wchodzić w zewnętrzny m pakiet. Na wiosnę będę chciał oddać zderzaki do lakiernika i dołożyć PDC na przód. I tu się rodzi pytanie, czy lakierować to co mam, czy sprzedać, kupić m pakietowe? A może od razu zrobić z niego polifta w m-pakiecie? Zobaczymy.

 

Vehicle information:

Type code VD91

Type 330XD OL (EUR)

E series E90 ()

Series 3

Type LIM

Steering LL

Doors 4

Engine M57/T2

Displacement 3.00

Power 170

Drive ALLR

Transmission MECH

Colour TITANSILBER METALLIC (354)

Upholstery STOFF FLUID/ANTHRAZIT (ALAT)

Prod.date 2005-11-23

Vehicle options

S1CA Selection of COP relevant vehicles

S203 4-wheel drive

S249 Multifunction f steering wheel

S255 Sports leather steering wheel

S2AB BMW LA wheel ellipsoid spoke 162

S431 Interior mirror with automatic-dip

S441 Smoker package

S465 Through-loading system

S481 Sports seat

S4AE Armrest front, retractable

S502 Headlight cleaning system

S507 Park Distance Control (PDC), rear

S521 Rain sensor

S522 Xenon Light

S524 Adaptive Headlights

Vehicle options

S534 Automatic air conditioning

S544 Cruise control with brake function

S563 Light package

S644 Preparation f mobile phone w Bluetooth

S663 Radio BMW Professional

P7RS Package Comfort

S855 Language version Italian

S863 Retailer Directory Europe

S884 On-board literature, Italian

S8SP Control unit COP

Vehicle options

S321 Exterior parts in vehicle color

S497 Centre armrest, rear

S4AG Interior trim finishers Titanium matt

S520 Fog lights

S548 Kilometer-calibrated speedometer

 

Zaraz po zakupie :D

30578012424_a7e261faa4_c.jpg

30578013574_78bb359b42_c.jpg

30592080183_356d098858_c.jpg

31322483302_11976f510a_c.jpg

31322483542_fd70d3b16e_c.jpg

40382441134_5e3c8be13c_c.jpg

 

Po zmianie żarówek od ringów. Przód bardzo dużo zyskał :)

30592078933_a5095d27ae_c.jpg

 

Program od Artura, tyle wycisnęła na hamowni ;) Hamowanie było już po zmianie intercoolera.

31363028156_a6bd9c5898_c.jpg

 

Po oklejeniu lamp. Pół godziny roboty, a efekt jak dla mnie ekstra ;)

30578018034_7074b65a07_b.jpg

31363034216_b82619f60a_b.jpg

 

Na koniec kilka zdjęć z garażu i wnętrza po wymianie. Wcześniej była zwykła czarna tkanina, fotele sportowe, ale bez podgrzewania. Teraz, tak jak wcześniej wspominałem doszło podgrzewanie, regulacja części lędźwiowej i oczywiście biała skóra.

30592091143_92d2d5d986_c.jpg

30592093943_fae207f776_b.jpg

31255284382_1bfe068a90_c.jpg

30592096503_bbfd1abdc6_c.jpg

31399324435_2edac876a3_c.jpg

30592097973_7d30f1ff96_c.jpg

31399325745_ca5fbc9448_c.jpg

31030240480_36133d38af_c.jpg

31399327175_535d66d120_c.jpg

 

Postaram się zrobić jakąś sesję i wrzucić ładniejsze zdjęcia. Jestem świeżo po wymianie podsufitki na m-pakiet, na dniach wrzucę fotki. Muszę powiedzieć, że czarny środek, teraz również z czarną podsufitką, do tego alu listwy i białe skórzane wnętrze prezentuje się genialnie :) Z resztą każdy będzie mógł ocenić sam.

Pozdrawiam!

Edytowane przez zielony90
  • Odpowiedzi 213
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Bardzo ładne E90☺

Zmiany na plus, środek ze wskazanim na salon.

Jeśli mogę coś doradzić, to zmieniaj zewnętrzny Mpakiet na polifta.

Bardzo zmieni to charakter auta-odmłodzi.

Możesz zerknąć do mojej galerii.

 

Powodzenia i szerokości☺

-----///Moja galeria- BMW E90- M Pakiet LCI///------

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=158&t=146363

Klik by powiększyć


e34a03810f04.jpg

Opublikowano (edytowane)
Co potrzeba do wymiany kratek w tylnym tunelu na te z gniazdem 12v ?

 

 

Siema!

Tak na dobrą sprawę to potrzebujesz tylny panel i kostki elektryczne do łączenia kabli. Wystarczy to połączyć i tyle, nic skomplikowanego :)

tu masz instrukcje po angielsku:

http://www.e90post.com/forums/showthread.php?t=29773

 

Bardzo ładne E90☺

Zmiany na plus, środek ze wskazanim na salon.

Jeśli mogę coś doradzić, to zmieniaj zewnętrzny Mpakiet na polifta.

Bardzo zmieni to charakter auta-odmłodzi.

Możesz zerknąć do mojej galerii.

 

Powodzenia i szerokości☺

 

Dzięki wielkie za miłe słowa!

Dalej pod znakiem zapytania jest wymiana przycisku start/stop na poliftowy, ten mi się jakoś bardziej podoba i się nie wyciera.

Co do wymiany zderzaków, to chyba zrobię jak piszesz. Auto rzeczywiście wygląda bez porównania lepiej :)

Edytowane przez zielony90
Opublikowano (edytowane)

Wrzucam zdjęcia po wymianie podsufitki :) Na dniach dojdą plastikowe pokrywy 'airbag' w przednie słupki. Sorry za jakość, na telefonie wyglądało to super, jak zgrałem na komuter juz gorzej.

30594235804_b83e73935d_c.jpg

30594234434_1811caf1b0_c.jpg

31046175130_7180755e44_c.jpg

30594221254_1a5c85d728_c.jpg

31379475556_90cdd8c1a8_c.jpg

31415440565_d0d9a6edc3_c.jpg

31379471746_6b5392c553_c.jpg

31415437195_4031e03914_c.jpg

31270829272_9ebf23df4b_c.jpg

31046176840_40492f4219_c.jpg

31379476776_d05baeee78_c.jpg

31415442505_7deb1cf305_c.jpg

 

tu można porównać sportową gałkę z 1er w stosunku do fabrycznej( jest na zdjeciu w pierwszym poście)

31270822922_a554a9fda9_c.jpg

 

i zimowe 17" styling 157. Jakieś małe te 17tki :)

31046166830_9921c0c811_c.jpg

31415432215_640df3f4c1_c.jpg

Edytowane przez zielony90
Opublikowano
Wnętrze mega wygląda ;) jak dla mnie jedno z najładniejszych jakie widziałem ;) gratuluję udanych modow i powodzenia przy nowych ;) tak jak koledzy wyżej pisali wlozylbym Mpak od lci;)

---------------------------------Moja galeria------------------------------------


https://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=158&t=339720&p=2477504#p2477504 jest


http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=158&t=306494 [*] była

Opublikowano

Piękny środek :clap: Skóra po zmianie podsufitki na mpakietową bardzo ładnie z nią kontrastuje.

 

Poprzedni właściciel jeździł nim ponad 10 lat ...

i tak stałem się jego drugim właścicielem.

 

S884 On-board literature, Italian

 

gdzie kupiłeś samochód, w Polsce czy we Włoszech?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Wnętrze prawdziwy kozak! Ciekawe jak by grało takie wnętrze z czarnym lakierem na aucie.

Ja tak mam,tylko ze dodatkowo szwy sa granatowe.

Opublikowano (edytowane)
Naprawdę dobra robota :D Jasne wnętrze wygląda naprawdę dobrze, wszystko to co zrobiłeś na duży +. Ja bym nie zmieniał na polift, lepiej zachować wszystko z PreLci bo takto wyglada na taki trochę składak jak przód inny i tył inny ( taka moja opinia). Juz lepiej wrzucić mpak zderzaki. :) :) :) Edytowane przez Rogal13
Opublikowano

Dzięki wszystkim za miłe słowo! Na dniach może wpadnie kierownica i mieszek od ręcznego w m pakiecie :)

 

Co to za nakładki na pedałach?Fajnie ją pozmieniałeś :cool2:

 

Na allegro je kupowałem, były srebrne i czarne do wyboru. Aukcji jest dużo, ale na wszystkich są te same nakładki, takze uwazaj, zeby nie przeplacic :P

 

Piękny środek :clap: Skóra po zmianie podsufitki na mpakietową bardzo ładnie z nią kontrastuje.

 

Poprzedni właściciel jeździł nim ponad 10 lat ...

i tak stałem się jego drugim właścicielem.

 

S884 On-board literature, Italian

 

gdzie kupiłeś samochód, w Polsce czy we Włoszech?

 

Samochód kupiony w Polsce, ale miałem na niego 'cynk' :)

Opublikowano

super wnętrze, biała skóra mega ale pewnie w eksploatacji ciężka do utrzymania w czystości tym bardziej że fotelik z tyłu :p

co do zderzaków to wrzuciłbym performance, zawsze to coś innego niż mpak

Opublikowano
...

co do zderzaków to wrzuciłbym performance, zawsze to coś innego niż mpak

 

Pomysł fajny, ale wtedy cały samochód musiałby być utrzymany w jednej konwencji. Same zderzaki Performance do niczego nie będą tutaj pasować. Ja zostawiłbym ori, po doprowadzeniu ich do dobrego stanu u lakiernika.

Opublikowano
Ja jednak dorzuciłbym M-pakiet, sprowadzić do wspólnego mianownika zewnątrz i środek.
http://s32.postimg.org/8t3axzpc5/podpis_Forum_BMW.png
Opublikowano
Mpakiet jest fajny i z tego co widzę jest marzeniem każdego posiadacza BMW i każdy przerabia teraz wszystko na mpakiet. Zresztą mało komu dobrze to wychodzi, zawsze czegoś brakuje. Moim zdaniem samochód może wyglądać równie dobrze bez niego.
Opublikowano
Nie wiem czy każdy, bo naprawdę baaaaardzo rzadko widuje E90 z M-pakietem na drodze. Ale fakt jest taki żeby grunt żeby się właścicielowi podobało, ja dorzuciłem u siebie bo podoba mi się o wiele bardziej niż normalne zderzaki i performance :)
http://s32.postimg.org/8t3axzpc5/podpis_Forum_BMW.png
Opublikowano
Nie wiem czy każdy, bo naprawdę baaaaardzo rzadko widuje E90 z M-pakietem na drodze

 

Bo stosunkowo mało wyszło e90tek z fabrycznym M-pakietem.Mnie się zdarza widywać egzemplarze z przednim i tylnym zderzakiem mpakietowym, moim zdaniem nie wygląda to dobrze. Z drugiej strony ja wiem o co chodzi, inny powiedziałby wow.

Opublikowano (edytowane)

Zderzak m-performance mi się nie podoba. Także będzie m pakiet:)

 

Znalazłem zdjęcia z dnia kupna... tak, to to samo auto.

31322483302_11976f510a_c.jpg

31322483542_fd70d3b16e_c.jpg

Edytowane przez zielony90

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.