Skocz do zawartości

e46 Montaż LPG Bmw i gaz warto? ma sens?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Właśnie gazownik poleca mi BRC. Kosztem się nie przejmuję. Ma być dobre i wytrzymałe. Wolę więcej zapłacić niż poźniej się męczyć.

Z ciekawości ile ci pali gazu na trasie przy delikatnej jeździe?

BRC to dobra marka, ale jak każdą instalację tak i tą trzeba wyregulować. BRC ma to do siebie, ze jest idiotoodporna, więc nawet jak spieprzy montaż to samochód i tak będzie jeździł.

W mieście pali mi ok 12-13l LPG (Warszawa) trasa 9l udało mi się zejść nawet do 8l bez większego stresu.

Aswaltullach M52 a N42 to ciut inne silniki delikatnie mówiąc, więc nie ma co porównywać kosztu instalacji jak i spalania.

 

Zgadzam się, jednak nie wiem czy mam aż tak lekką nogę, czy po prostu M52 jest z natury oszczędne, ale podane przez Ciebie wartości zużycia dlas N42 osiągam przy M52 sprzężonym z automatyczną skrzynią i założonym obuwiem 245 :shock:

  • Odpowiedzi 147
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Właśnie gazownik poleca mi BRC. Kosztem się nie przejmuję. Ma być dobre i wytrzymałe. Wolę więcej zapłacić niż poźniej się męczyć.

Z ciekawości ile ci pali gazu na trasie przy delikatnej jeździe?

BRC to dobra marka, ale jak każdą instalację tak i tą trzeba wyregulować. BRC ma to do siebie, ze jest idiotoodporna, więc nawet jak spieprzy montaż to samochód i tak będzie jeździł.

W mieście pali mi ok 12-13l LPG (Warszawa) trasa 9l udało mi się zejść nawet do 8l bez większego stresu.

Aswaltullach M52 a N42 to ciut inne silniki delikatnie mówiąc, więc nie ma co porównywać kosztu instalacji jak i spalania.

 

Zgadzam się, jednak nie wiem czy mam aż tak lekką nogę, czy po prostu M52 jest z natury oszczędne, ale podane przez Ciebie wartości zużycia dlas N42 osiągam przy M52 sprzężonym z automatyczną skrzynią i założonym obuwiem 245 :shock:

 

Wiesz nie na darmo mówi się, że 1.8 pali tyle co 2.0, a 2.0 pali tyle co 2.2 a 2.2 pali tyle co 2.5 a 2.5 pali tylko 1l mniej niż 3.0 :lol:

Silniki BMW przy normalnej jeździe nie pala nie wiadomo ile, stąd spalanie na normalnym poziomie. A takie spalanie jak moje to nic nadzwyczajnego, jeżdżę dynamicznie, możliwie, że instalacja nie jest idealnie wyregulowana. Grunt, że nic złego się nie dzieje.

Opublikowano

 

Wiesz nie na darmo mówi się, że 1.8 pali tyle co 2.0, a 2.0 pali tyle co 2.2 a 2.2 pali tyle co 2.5 a 2.5 pali tylko 1l mniej niż 3.0 :lol:

Silniki BMW przy normalnej jeździe nie pala nie wiadomo ile, stąd spalanie na normalnym poziomie. A takie spalanie jak moje to nic nadzwyczajnego, jeżdżę dynamicznie, możliwie, że instalacja nie jest idealnie wyregulowana. Grunt, że nic złego się nie dzieje.

 

Możesz mieć rację, bo M62 też swego czasu nie paliło mi zbyt wiele na trasie, chociaż jak człowiek położył nogę mocniej, to potrafił wessać aż było słychać jak zbiornik zasysa :D

Opublikowano
Jeśli chodzi instalacje LPG to BRC jest moim zdaniem takim typowym wrzutem pod maskę. Od razu zaznaczam, że nie jest to równoznaczne z tym, że jest zła. W samochodzie do codziennej eksploatacji ( C-max 1.8 duratec ) mam założonego Staga 4 na Q-boxie z wtryskajkami pojedynczymi Hana, wszystko schowane tak, że trzeba się poschylać żeby cokolwiek zobaczyć. Śmiga super, zero problemów, spalanie 8-11l/100km LPG w zależności czy miasto czy trasa. Zera jakichkolwiek strat mocy itp. W e30 mam Staga 4 Eco na listwie wtryskowej AC i też nie ma problemów. Znajomy ma w e46 M43TUb19 taki sam zestaw jak mój C-max tylko listwę wtryskową AC i również 100% satysfakcji. Moim zdaniem warto dopłacić do Hany a jeszcze bardziej warto dopłacić do wtryskiwaczy Barracudy, podobno najlepsze i najszybsze na rynku. No i oczywiście znaleźć kogoś kompetentnego do zakładania LPG, a nie pierwszy lepszy warsztat. Pozdrawiam
Opublikowano

Zgadzam się BRC jest "wrzutem" i jak się tego nie zamontuje to pojedzie, to jest zaleta BRC :D duże ułatwienie dla dla gazowników.

Większość instalacji gazownik montując do tego silnika musi myśleć :D czyli gazownik musi się znać na tym co robi, a o dobrego gazownika, który myśli a nie jest zwykłym montażystą ciężko :?

  • 3 miesiące temu...
Opublikowano
Chciałbym obniżyć koszty eksploatacji samochodu bo duzo jeżdzę . Czy ktos z was przerabial ten temat w silniku 2.2 170 km . Rozmawiałem dzis ze znajomym i mowi ze na gazie mu wogóle nie szło (miał 150 km). Plus dętego mówił ze bede sobie pluł w brodę pieniądze wydane na instalacje bo chciałem zainwestować 4400 w brc w czakramie. Moze ta jednostka jest za słaba pod gaz ? Jak to wyglada u was ?
Opublikowano

Omijaj z dala brc. Wejdź na lpg forum. Wtryski pojedynczo i bezpośrednio, kolektor do demontażu plus wymiana uszczelek kolektora, strojenie po korektach plus może afr. I pojedzie lepiej niż na pb.

Dobry gaziarz zrobi foty na dowód. A jak będzie zdjęty kolektor to wymień odmę i przewody przy okazji bo wtedy to banalnie proste plus czyszczenie krokowca i przepustnicy.

dobry gaziarz sam to powie jak zapytasz się o metodę strojenia jak nie powie to już wiesz ile wart.

Opublikowano
Omijaj z dala brc. Wejdź na lpg forum. Wtryski pojedynczo i bezpośrednio, kolektor do demontażu plus wymiana uszczelek kolektora, strojenie po korektach plus może afr. I pojedzie lepiej niż na pb.

Dobry gaziarz zrobi foty na dowód. A jak będzie zdjęty kolektor to wymień odmę i przewody przy okazji bo wtedy to banalnie proste plus czyszczenie krokowca i przepustnicy.

dobry gaziarz sam to powie jak zapytasz się o metodę strojenia jak nie powie to już wiesz ile wart.

 

Co powiesz na lovato ? Byłem u gości niedaleko mojego miasta. Ich warsztat nie wyglada tak profesjonalnie jak czkram a i taniej kosztuje (3.200) mam foty tej instalki . Niewiem tylko jak umieścić je w poście

Opublikowano

Nie mam pojęcia. Bierz 3,2 to okazyjna cena :mad2: Daj znać jak Ci wywali głowice lub uszczelkę :cool2:

Kupiłeś samochód z zmiennymi fazami rozrządu i szukasz tanio powodzenia.

Jak stroją jak zbudują instalację powiedzieli czy jak każdy tylko 3200zł?

Instalacja na stagu to około 4 tysiące plus odma z przewodami jakieś 600zł. Uszczelki kolektora jakieś 200zł. Plus polecam czyszczenie też kolektora bo na 100% jest upierdzielony w środku.

Opublikowano
...polecam czyszczenie też kolektora bo na 100% jest upierdzielony w środku.

Może dziwne pytanie, ale jak zrobić porządnie? Bo dostęp do wnętrza raczej ciężki.

Opublikowano

Bo jak masz zrobione na pojedynczych wtryskach to tego nie będzie widać, ale aby zrobić pojedyncze wtryski to trza zdjąć kolektor a to w bmw e46 nie jest już takie proste :D

Dwa jak da pojedyncze wtryski to potem nie wymieni wszystkich przewodów od odmy bez całkowitego demontażu kolektora więc odmę najlepiej przy okazji zrobić bo potem będą cyrki jak diabli.

 

Szuka tanio więc tanio zrobi, potem remont silnika i tyle oraz popsioczy jaki to gaz zły :cool2:

Opublikowano
Nie mam pojęcia. Bierz 3,2 to okazyjna cena :mad2: Daj znać jak Ci wywali głowice lub uszczelkę :cool2:

Kupiłeś samochód z zmiennymi fazami rozrządu i szukasz tanio powodzenia.

Jak stroją jak zbudują instalację powiedzieli czy jak każdy tylko 3200zł?

Instalacja na stagu to około 4 tysiące plus odma z przewodami jakieś 600zł. Uszczelki kolektora jakieś 200zł. Plus polecam czyszczenie też kolektora bo na 100% jest upierdzielony w środku.

 

Heh gdzie pisałem ze szukam tanio ?? Szukam dobrej instalki jeśli masz jakies ciekawe pozycje to pisz . Mu zaoferowali lovato . Czy jest dobra niewiem . Pytam sie moze ktos ma . A ze cenę dali 3200 to tym lepiej . Moge zapłacić 4500 jeśli trzeba

Opublikowano

To napiszę raz jeszcze lpg forum i szukaj dobrego warsztatu, który ogarnia strojenie po korektach/afr.

Strojenie wykonuje się albo na autostradzie lub hamowni.

Masz silnik R6 pomimo mniejszej mocy i tak pójdą takie komponenty jak ja mam jak u mnie więc nie licz na cenę za gaz z strojeniem poniżej 4 tysięcy. Aż sam jestem ciekaw na czym ta instalacja ma być oparta za tą cenę ciekawe czy przy 4 już się podda czy może wyższych obrotach przewali na pb chociaż może zablokują przerzut to szybko wypalisz silnik :mad2:

Acha zamów już teraz odmę oraz uszczelki.

Uszczelki kolektor, odmę i przewody kupisz w aso lub w czescidobmw.pl nie wymienisz teraz to potem będziesz płacił za demontaż kolektora bo nie będzie możliwe wymienić przewodów bez zdejmowania kolektora przez instalację gazową.

Więc najtaniej wyjdzie kupić i od razu wymienić te elementy.

 

W katowicach Ci powiem do kogo jechać.

Zresztą zobacz mój samochód w galerii tam masz wszystko co i jak.

Opublikowano
Ja zakładałem u krajewskiego w bielsku. Jak na razie 4k przejechałem i idealnie sie sprawuje.

Sterownik zenit pro

Wtryski hana

reduktor kme silver

na miedzi faro.

Butla w kole(47dm3 wchodzi), wlew pod klapka

Koszt 3250, zakładali niecały jeden dzień, tak więc wygospodaruj sobie wolne i może warto tam podjechać?

 

Dzieki kolego! W wolnym czasie przyglądne sie temu bliżej !

Czyli mozna dobra istalke w rozsądnych pieniądzach zalozyc ;)

Opublikowano

Tyle, że instalacja białego ma kilka wad większość wynika głownie z czasu realizacji usług.

Brak kompensacji, wtryski są co prawda schowane.

No i w końcu nie wiadomo czy jest zestrojona po korektach.

 

A właśnie zdejmowali Ci w końcu kolektor dolotowy? Bo nie wierzę aby to zrobili przy jednym dniu na robotę.

 

No i to spalanie 11l gazu. Tyle to poli moja 3,0 jak daję jej buta :D

 

No i ważne kup świece np denso ik20 i ustaw przerwę na ,7-,8mm. Świece dokręca się kluczem dynamometrycznym bo 25Nm to jest bardzo delikatne dokręcenie.

Opublikowano
Tyle, że instalacja białego ma kilka wad większość wynika głownie z czasu realizacji usług.

Brak kompensacji, wtryski są co prawda schowane.

No i w końcu nie wiadomo czy jest zestrojona po korektach.

 

A właśnie zdejmowali Ci w końcu kolektor dolotowy? Bo nie wierzę aby to zrobili przy jednym dniu na robotę.

 

No i to spalanie 11l gazu. Tyle to poli moja 3,0 jak daję jej buta :D

 

No i ważne kup świece np denso ik20 i ustaw przerwę na ,7-,8mm. Świece dokręca się kluczem dynamometrycznym bo 25Nm to jest bardzo delikatne dokręcenie.

 

Nie ma takiej możliwości zeby twoja 3.0 paliła 11 lpg jak jej dasz buta . Ja z silnikiem 2.2 moge pomarzyć o takim spalaniu . Reszta informacji wydaje sie byc wiarygodna ;)

Opublikowano

Leje paliwo za 2zł, to po co mam oszczędnie jeździć :norty:

No właśnie, coś za mało Ci pali te 3.0... (chyba że na kompie, bo z kompa to nawet do 8 mozna zejsc)

Świec na razie nie będę wymieniał, wymienie przy następnym serwisie instalacji/wymianie oleju. Chyba zdejmowali kolektor. Szczerze mówiąc, odpuściłem tą odmę, przepustnicę. Jeździ dobrze, więc na razie nie będę wydawał pieniędzy ani się orientował dokładnie jak korekty robili :P Coś będzie się działo, podjeżdzam do nich i za friko robią samochód, żeby chodził tak jak ja tego oczekuje

Opublikowano

Oj to się popłaczesz jak będziesz chciał wymienić przewody odmy no i samą odmę :)

Wiesz odmę zawsze warto ogarnąć bo pewnie jest z pierwszego montażu tak jak było u mnie.

 

Metoda ustawiania to jest właśnie to co jest najważniejsze w samochodach z zmiennymi fazami niezależenie od marki.

Aby to zrobić dobrze na korektach to ino tylko wyłącznie hamownia lub autostrada.

 

No na 100km według dystrybutora pali mi w przedziale 11-12 lpg i około 7-10l pb98

Zależy czy autostrada na gliwice z przelotem jak się da 160-180km/h czy miasto z szybkim startem. Acha ja głównie śmigam po autostradzie lub szybkich drogach a miasta mam mało.

 

But w sensie jeżdżę dynamicznie i mówię tu o średnim spalaniu a nie o tym, że jak dam buta to mi skali brakuje na zużycie paliwa :)

 

Michał jak Ci na pb pali więcej niż mi to może podjedź na diagnostykę i zobacz w jakim stanie jest vanos i sondy lambda.

 

Już wiecie dlaczego należy stroić po korektach/afr?

Opublikowano
Mam zamiar wybrac sie do gości pod czchów ponoć robia świetny gaz do BMW . Dzieki za rady . Napewno przydadzą mi sie w rozmowie z nimi . Bede wiedział czy tak dobrze ogarniają temat . A jeśli chodzi i spalanie to komputer pokazuje mi 11 litrów - nie wierze mu. Jeżdzę głownie po mieście na wysokich obrotach wiec nie ma cudów . Wskazówka na baku zachodzi na równo ze słońcem na niebie :) silnik ładnie mróczy i nie pije oleju (na co często narzekają w silnikach m54) .
Opublikowano

JeszcE jedno ! Mam wrażenie ze autu brakuje troche mocy .. Ze nie czuć tych 170 km . Napęd na tył robi swoje i 225/18"

Czy czipowal ktos ten silnik ? Szukałem na forum troche o tym ale nie moge znalezc informacji na temat mojej jednostki:

Czemgo mógłbym sie spodziewać ? Myśle ze 200km spokojnie . Tylko na ile byłoby to odczuwalne ?

Opublikowano

Komputer pokazuje Ci średnią 11 litrów pb tak? Pokrywa się to z tankowaniem na stacji? Jak się nie pokrywa to czas jechać na diagnostykę bo jak coś jest nie tak to gaz nie pomoże.

Jedź na hamownie to się dowiesz czy masz 170koni.

Jeśli zdejmą kolektor to żądaj zdjęć bo już wiele firm widziałem które nie zdejmą a jedynie umyją aby tylko wyglądało. A zdjęcie kolektora w bmw to nie robota na 5 min.

Jak masz z 3-7 tysięcy to daj znać a powiem Ci jak wycisnąć z niego te 20-40 koni.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.