Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Ku przestrodze, a może tak profilaktycznie opiszę swój przypadek.

 

Nadeszła chwila na wymianę świec (a przynajmniej tak sobie ubzdurałem) więc wstawiłem auto do mechanika 520i F10 no i nadszedł ten moment gdy auto odbieram, odpalam na jeden strzał rozruch bieg i jadę no i zaczęło się...

 

Auto zaczęło skakać jak żaba w stawie albo i jeszcze lepiej -objaw taki jakby łapało lewe powietrze lub iskra szła wszędzie tylko nie tam gdzie potrzeba.

Powrót do warsztatu mechanik drapie się w czoło stwierdza, że może nie ta ciepłota świec po czym wkręca ponownie te, które były zamontowane...

Niestety przy gwałtownym przyśpieszaniu auto znowu zaczyna skakać, przerywa i ogólnie nie daj Boże wyprzedzać. Ewidentnie wypada zapłon, podpięcie pod kompa i zdziwko wszystko okey...

Podejrzenie pada na cewki więc wymiana cewek na nowe + nowe świece tym razem ASO BMW i... dalej to samo, a dodam, że przed wymianą było okey wszystko, a wymiana była podyktowana profilaktyką.

Elektryk rozkłada ręce również -błędów zero.

3 dni walki z wiatrakami o mało nie poszły na tapetę wtyskiwacze ;) -zmiana warsztatu na taki, który tylko ogarnia BMW i...jak się okazało mechanik jeden, drugi i trzeci powkręcali świece ze zbyt dużą siłą 40 Nm :mad2: wypadanie zapłonu spowodowane było zalewaniem świec.

 

W ramach informacji podaję prawidłową siłę dokręcenia świecy 23 +/- 3 Nm !!!!!!!!

 

Po prawidłowym zamontowaniu trzeciego kompletu świec auto wróciło do życia.

Świece irydowe NGK SILZKBR8D8S

 

3 dni z życia wyrwane -może komuś pomogę tym opisem

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Szczególnie to się spodobało )))))))

Podejrzenie pada na cewki więc wymiana cewek na nowe + nowe świece tym razem ASO BMW i... dalej to samo,
Opublikowano

Pomozesz.

Jesli wytlumaczysz, co zmienia owe 20Nm.

Jadę wolniej ale na 20-tkach.

Fan Mercedes z dwoma BMW ;)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Pomozesz.

Jesli wytlumaczysz, co zmienia owe 20Nm.

No to poczytaj w internecie, nie ma o czym dyskutować . A moment dokręcania ma najbardziej bezpośredni stosunek do pracy silnika, więc normalne mistrzy mechanicy z normalnymi renkami i głowąmi używają klucz dynamometryczny.

  • Moderatorzy
Opublikowano
I co w ASO nie wiedzą jak wymienić świece? Robią to codziennie na serwisach ......różne rzeczy słyszałem ale to to nowość :)
Opublikowano
Pomozesz.

Jesli wytlumaczysz, co zmienia owe 20Nm.

No to poczytaj w internecie, nie ma o czym dyskutować . A moment dokręcania ma najbardziej bezpośredni stosunek do pracy silnika, więc normalne mistrzy mechanicy z normalnymi renkami i głowąmi używają klucz dynamometryczny.

Kolego Temsky, akurat w temacie dokrecania, sil i kluczy, to ja w necie czytac nie musze.

Wiec "nie ucz ojca dzieci robic", bo wiekszej bzdury dawno nie slyszalem. :mrgreen:

Jadę wolniej ale na 20-tkach.

Fan Mercedes z dwoma BMW ;)

Opublikowano
ile ta swieca głebiej bedzie dokrecajac ja 20Nm mocniej bo nic innego nie moze sie zmienić, tez pierwsze słyszę o takich praktykach
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Pomozesz.

Jesli wytlumaczysz, co zmienia owe 20Nm.

No to poczytaj w internecie, nie ma o czym dyskutować . A moment dokręcania ma najbardziej bezpośredni stosunek do pracy silnika, więc normalne mistrzy mechanicy z normalnymi renkami i głowąmi używają klucz dynamometryczny.

Kolego Temsky, akurat w temacie dokrecania, sil i kluczy, to ja w necie czytac nie musze.

Wiec "nie ucz ojca dzieci robic", bo wiekszej bzdury dawno nie slyszalem. :mrgreen:

 

No tak, śmiej się dalej... i życzę ci więcej czytać przydatnej literatury technicznej.

 

Większość awarii świec zapłonowych dzieje się z powodu nieprawidłowego momentu dokręcenia. Jeśli moment dokręcenia będzie niskij, to pojawią się straty kompresji i przegrzanie.

Z powodu wibracji może również złamać izolator lub średnja elektroda.

Jeśli moment obrotowy jest zbyt wysoki, to świeca zapłonowa może się oderwać. Również świeca może rozszerzyć lub zdeformować. Narusza strefy odprowadzania ciepła, co skutkuje przegrzewaniem się i stopieniem elektrod, aż do uszkodzenia silnika.

Zastosowanie zbyt wysokiego momentu dokręcania może pociągać za sobą zwężenie pierścienia luzu między metalową obudową i rurką. W tym przypadku świeca żarowa się przegrzewa i wywala.

Opublikowano
W tym przypadku świeca żarowa się przegrzewa i wywala.
Co ma piernik do wiatraka, czyli świeca żarowa do zapłonowej, a wiesz jaka to siła by musiałabyc żeby zmniejszyć odstep
Opublikowano

 

No tak, śmiej się dalej... i życzę ci więcej czytać przydatnej literatury technicznej.

 

Większość awarii świec zapłonowych dzieje się z powodu nieprawidłowego momentu dokręcenia. Jeśli moment dokręcenia będzie niskij, to pojawią się straty kompresji i przegrzanie.

Z powodu wibracji może również złamać izolator lub średnja elektroda.

Jeśli moment obrotowy jest zbyt wysoki, to świeca zapłonowa może się oderwać. Również świeca może rozszerzyć lub zdeformować. Narusza strefy odprowadzania ciepła, co skutkuje przegrzewaniem się i stopieniem elektrod, aż do uszkodzenia silnika.

Zastosowanie zbyt wysokiego momentu dokręcania może pociągać za sobą zwężenie pierścienia luzu między metalową obudową i rurką. W tym przypadku świeca żarowa się przegrzewa i wywala.

Szanuje Cie za wiedze w temacie elektroniki, ale jak nie masz o czyms pojecia, to sie nie wypowiadaj w takim tonie.

A jak nie rozumiesz dokladnie, o co chodzi, to dopytaj lub przeczytaj raz jeszcze.

Prosze.

 

ps. Od 20 lat mam do czynienia z kluczami dynamometrycznymi i wszystkim, co sie z tym wiaze.

Jadę wolniej ale na 20-tkach.

Fan Mercedes z dwoma BMW ;)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Kolego, ale to prawda z technicznych źródeł informacji. I nie słuchać tych informacji co najmniej głupie. A jeśli jeszcze wziąć pod uwagę ten silnik N20, więc w ogóle trzeba go obsługiwać tak jak książka pisze - niewłaściwy krok w lewo lub w prawo i masz problemy.

Świece właściwie dokręcone z siłą dwa razy więcej. Tak nie powinno być, więc robię na tym skupić. A co Ty robisz z tymi kluczami - nie wiem, więc nie będę się spierał . Ale pozostaję przy swoim zdaniu co do parametrów , które są podane w dokumentacji oficjalnej na temat momentu dokręcania.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ale mam inne wątpliwości - czyli w ASO wkręcili świece z wysiłkiem w 40Nm ? Oto jest pytanie. Wydaje mi się topicstarter coś ukrywa.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
ile ta swieca głebiej bedzie dokrecajac ja 20Nm mocniej bo nic innego nie moze sie zmienić, tez pierwsze słyszę o takich praktykach

Widziałeś kiedyś jak iskra bije w bok ? Zapłonu wtedy brakuje i wtedy masz problem w cylindrze , przy czym benzyna zalewa świecę.

Opublikowano

Temsky, czy Ty wiesz, ile to jest 20Nm?

I jaki ma to wplyw na polozenie swiecy w gniezdzie? Zlituj sie. :mad2:

 

Bo to, ze kazda srubke i srube nalezy dokrecac z wlasciwym momentem, to nie ulega watpliwosci.

Jadę wolniej ale na 20-tkach.

Fan Mercedes z dwoma BMW ;)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
Dla mnie i nie tylko, oczywiste jest to co temsky740 pisze .Tylko analfabeci techniczni to podważają .JEDi - arogancja znacznie wyprzedza Twoją "wiedzę" tj... Edytowane przez Andrzej62
Opublikowano

Buahahaha, dobre.

Wlasnie sie po(d)pisales.

Trzema krzyzykami.

Jadę wolniej ale na 20-tkach.

Fan Mercedes z dwoma BMW ;)

Opublikowano
Wiem jedno - właściciel auto napisał o momencie dwa razy więcej. TAK BYĆ NIE POWINNO.

Masz 100% racje.

 

A teraz z kolega (nie)pismiennym z postu wyzej, wyjasnijcie mi to, tylko bez jakichs bzdur o internetach, analfabetyzmie i innych kretynizmow w tym stylu - moze ow kolega poprosi o pomoc "innych", bo druga strona tematu, a zaden "geniusz" nie odpowiedzial na proste pytanie.

Przypomne, czego ono dotyczylo:

jak się okazało mechanik jeden, drugi i trzeci powkręcali świece ze zbyt dużą siłą 40 Nm :mad2: wypadanie zapłonu spowodowane było zalewaniem świec.

 

W ramach informacji podaję prawidłową siłę dokręcenia świecy 23 +/- 3 Nm !!!!!!!!

Krotko sie powtorze:

Jaki wplyw na opisany problem, ma dokrecenie sruby z momentem wiekszym o 14-17 Nm?!

Jadę wolniej ale na 20-tkach.

Fan Mercedes z dwoma BMW ;)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jedi, powiedz mi proszę - dlaczego podczas remontu silnika POTRZEBNA jest WYMIANA śrub głowicy ? Tak, po prostu, do myślenia. I dlaczego moment dokręcenia dokładnie w 20Nm opisany w dokumentacji?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Аndrzej, sorry. Przepraszam, już wszystko jasne. :cool2:

Trzeba usprawnić system cytowania, żeby nie było więcej takich nieporozumień.))))

Opublikowano (edytowane)

Ladnies sie nam przedstawil - najpierw podpis, a teraz to: :mrgreen:

Andrzej62[/b]"]przygłup

 

ps. ciezko bylo nie zauwazyc - szczegolnie po przeczytaniu twoich bzdur o olejach silnikowych. ROTFL.

Edytowane przez JEDi
Jadę wolniej ale na 20-tkach.

Fan Mercedes z dwoma BMW ;)

Opublikowano
Jedi, powiedz mi proszę - dlaczego podczas remontu silnika POTRZEBNA jest WYMIANA śrub głowicy ? Tak, po prostu, do myślenia. I dlaczego moment dokręcenia dokładnie w 20Nm opisany w dokumentacji?

Nie odpowiada sie pytaniem na pytanie, prawda?

A ja ciagle czekam na odpowiedz. :cry2:

Jadę wolniej ale na 20-tkach.

Fan Mercedes z dwoma BMW ;)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jaki wplyw na opisany problem, ma dokrecenie sruby z momentem wiekszym o 14-17 Nm?!

Spójrz na świecę od N20 i wszystko zrozumiesz

Opublikowano

OK.

Dzieki za "odpowiedz" - w sumie, to spodziewana. :cool2:

Jadę wolniej ale na 20-tkach.

Fan Mercedes z dwoma BMW ;)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.